abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2020 @ 11:40:43 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192351796
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Ik vind het vooral gek dat in de technische briefing van vorige week men al sprak van 3 weken.
Dat was mij ook al opgevallen, terwijl in de briefings daarvoor steeds 10 dagen vermeld stond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192351797
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze zaten gewoon bij beiden fout, EN de afvlakking die er nog gewoon niet is EN het gemiddelde verblijf.

ik vraag me af of ze wel iets goed voorspellen of inschatten, dit zijn dan onze experts in nederland.
https://www.stichting-nice.nl/.

Ik zie overduidelijke afvlakking. Ik weet niet precies wat jouw eisen zijn aan afvlakking?
pi_192351814
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:36 schreef RAVW het volgende:

[..]

de rekening sturen ze wel na afloop dus maak je niet ongerust

o|O
Maak d'r maar een tekening van en stuur maar op naar Mallorca..

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 maart 2020 @ 11:42:18 #104
269689 crew  Viv
pi_192351815
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:18 schreef 007700 het volgende:

[..]

2 op de grond
:D O+
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb mij verbaasd over dit artikel:
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html

En dan specifiek dit:
Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen dagen sneller gegaan dan gedacht.

Vorige week???
Er waren al weken meldingen uit o.a. Italië dat de gemiddelde patiënt op de IC daar zo'n 3 a 4 weken lag. Hoezo denk je dan dat het in Nederland anders zal zijn met je 10 dagen???
Dat kan er bij mij niet in. Ligt het aan mij, of is dit een stukje ongekend amateurisme?
Yep, vorige week zondag kwamen de hooggeleerde modelleurs van het RIVM aan met voorspellingen gebaseerd op een gemiddelde ligduur van 10 dagen op de IC voor COVID-19-patiënten. :|W
  maandag 30 maart 2020 @ 11:42:24 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192351818
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:36 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik vraag mij zeer af of dit iets te maken heeft met de terughoudendheid om zeer oude mensen momenteel in de IC op te nemen. Iedereen maakt zich immers klaar voor een enorm tekort aan bedden en ik kan me voorstellen dat in anticipatie hierop de behandeld arts sinds een paar dagen 2 keer nadenkt voor hij/zij een 95-jarige met corona doorverwijst naar de IC.
Denk dat effect wel meevalt.
Op site NICE kan je zien dat tot nu toe 80+ maar 3% ofzo is van het totaal patiënten met bewezen COVID-19 op de IC.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 maart 2020 @ 11:42:37 #106
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192351820
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

https://www.stichting-nice.nl/.

Ik zie overduidelijke afvlakking. Ik weet niet precies wat jouw eisen zijn aan afvlakking?
Die laatste blauwe balk van 91, zal nog stijgen.
Om de één of andere reden hanteert NICE een erg onoverzichtelijke grafiek die tot 3 dagen nadien nog wordt bijgewerkt....
pi_192351824
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik vind het vooral gek dat in de technische briefing van vorige week men al sprak van 3 weken.
Inderdaad ja, dat verbaasde me toen ook. Ik had eigenlijk geen idee dat ze blijkbaar in de modellen nog vasthielden aan de 10 dagen.

Het is wel een klassieke modelleerfout. Vergeten je parameters te updaten.
pi_192351827
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zie overduidelijke afvlakking. Ik weet niet precies wat jouw eisen zijn aan afvlakking?
Ik zie ook staan: Waarschijnlijk onvolledig. Dus wacht nog even met die conclusie.
  maandag 30 maart 2020 @ 11:43:27 #109
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192351829
https://www.volkskrant.nl(...)aduwcrisis~b9d4efb4/Artikel in de Volkskrant dat hopelijk duidelijk maakt aan ontkenners waarom deze crisis zo'n drama is.

[ Bericht 6% gewijzigd door HiZ op 30-03-2020 11:51:14 ]
pi_192351834
Woordvoerder van het RIVM.:

quote:
Volgens een woordvoerder van het RIVM zijn de 'meest positieve scenario's van vorige week niet uitgekomen'. Daardoor worden de minder positieve scenario's meer aannemelijk. Het RIVM houdt er daarom rekening mee dat het aantal benodigde intensive care-bedden de huidige capaciteit gaan overstijgen.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nario-intensive-care

Vind je het gek dat je keer op keer mis zit als je uit blijft gaan van de meest positieve scenario's.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192351835
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

https://www.stichting-nice.nl/.

Ik zie overduidelijke afvlakking. Ik weet niet precies wat jouw eisen zijn aan afvlakking?
In sommige ziekenhuizen gaat het echter nu heel erg snel.

Ziekenhuis Ede roept hulp van Defensie in.

https://www.gelderlander.(...).co/mrJHlW4VAg?amp=1
pi_192351838
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar een verklaring van deze blunder. Kijk, dat het met modellen lastig te schatten is hoeveel mensen er over een x aantal dagen op de IC belandt, dat kan ik me goed voorstellen. Maar zoiets als de gemiddelde ligtijd op de IC, evt. gecorrigeerd voor leeftijd, dat is toch bij uitstek informatie die controleerbaar en beschikbaar moet zijn?
Mensen vallen over elkaar heen dat het een blunder zou zijn, terwijl er kennelijk vorige week gerekend is met 3 weken ligtijd, zoals getoond in de presentatie van woensdag en niet 10 dagen. Ergens klopt iets dus niet.
pi_192351839
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De gemaakte fout is denk ik dat het RIVM heeft gekeken naar dagen hospitalisatie (gemiddeld 11 tot 13 dagen, afhankelijk van het land), en daar een aantal dagen van af heeft getrokken. Ze begrijpen onvoldoende de zogenaamde tail risks. In dit geval gaat het om een multi-modale verdeling, met mensen die niet naar de IC hoeven en korter in het ziekenhuis zijn, en mensen die wel naar de IC moeten en er langer liggen. Uiteraard moet je kijken naar onderzoeken van die laatste groep.
Wellicht hebben ze gekeken naar dit Chinese onderzoek. https://jamanetwork.com/j(...)g_2020_oi_200019.pdf
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 maart 2020 @ 11:45:37 #114
269689 crew  Viv
pi_192351847
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mensen vallen over elkaar heen dat het een blunder zou zijn, terwijl er kennelijk vorige week gerekend is met 3 weken ligtijd, zoals getoond in de presentatie van woensdag en niet 10 dagen. Ergens klopt iets dus niet.
Vorige week zondag was het model nog gebaseerd op 10 dagen, de technische briefing met 3 weken was afgelopen woensdag. Ergens in de tussentijd hebben ze het licht gezien daar. O+
pi_192351852
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:42 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Die laatste blauwe balk van 91, zal nog stijgen.
Om de één of andere reden hanteert NICE een erg onoverzichtelijke grafiek die tot 3 dagen nadien nog wordt bijgewerkt....
Hij "mag" nog van 91 naar 106 stijgen om het toch constant te laten zijn over zes dagen. (Gemiddelde 22-27 maart is 106).

Het RIVM rapporteert een stuk beter inderdaad (begrijpelijk ook), daar zie je de afvlakking ook. Maar het zijn geen vloeiende lijnen natuurlijk, die grafieken.
pi_192351862
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:36 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik vraag mij zeer af of dit iets te maken heeft met de terughoudendheid om zeer oude mensen momenteel in de IC op te nemen. Iedereen maakt zich immers klaar voor een enorm tekort aan bedden en ik kan me voorstellen dat in anticipatie hierop de behandeld arts sinds een paar dagen 2 keer nadenkt voor hij/zij een 95-jarige met corona doorverwijst naar de IC.
Ik denk dat dit eerder het omgekeerde gevolg zal hebben. Als je de 'kanslozen' toelaat op de IC zullen die waarschijnlijk binnen enkele dagen overlijden en daarmee de gemiddelde IC tijd juist drukken.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192351863
Ik heb uit een wellicht onbetrouwbare bron vernomen dat vandaag de nieuwe besmettingen en doden ongekend laag zouden zijn.

Zo laag dat het haast ongeloofwaardig zou zijn
pi_192351865
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mensen vallen over elkaar heen dat het een blunder zou zijn, terwijl er kennelijk vorige week gerekend is met 3 weken ligtijd, zoals getoond in de presentatie van woensdag en niet 10 dagen. Ergens klopt iets dus niet.
Is het niet zo dat het RIVM scenario's maakt en het kabinet moet besluiten welke acties ze nemen?

Net zoals het bestellen van beademingsapparatuur, dat pas 2 weken geleden is besteld. :')
pi_192351866
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:43 schreef HiZ het volgende:
Artikel in de Volkskrant dat hopelijk duidelijk maakt aan ontkenners waarom deze crisis zo'n drama is.

[url=“https://www.volkskrant.nl(...)isis~b9d4efb4/“;] link [/url]
Link doet het niet.
pi_192351871
quote:
Oostenrijk verplicht mondmaskers in supermarkt
Bezoekers van Oostenrijkse supermarkten worden deze week verplicht om een beschermend gezichtsmasker te dragen. Dat heeft bondskanselier Kurz bekendgemaakt. De maskers worden waarschijnlijk vanaf woensdag uitgedeeld en zijn vanaf dan verplicht. Volgens Kurz is de kwaliteit van de maskers wel lager dan die in de medische wereld. Het is de bedoeling dat Oostenrijkers de mondkapjes op middellange termijn ook op andere plekken in het openbaar moeten dragen.

Buurland Tsjechië verplichtte zulke beschermingsmiddelen eerder deze maand al. Tsjechen mogen niet meer de straat op zonder hun mond en neus te bedekken. Wie geen mondkapje heeft, moet een sjaal gebruiken.
NOS Liveblog

Maar ze werken toch helemaal niet? :W
pi_192351872
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:46 schreef YebCar het volgende:
Ik heb uit een wellicht onbetrouwbare bron vernomen dat vandaag de nieuwe besmettingen en doden ongekend laag zouden zijn.

Zo laag dat het haast ongeloofwaardig zou zijn
Van Pietje ja? Stemmingmakerij.
pi_192351873
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Vorige week zondag was het model nog gebaseerd op 10 dagen, de technische briefing met 3 weken was afgelopen woensdag. Ergens in de tussentijd hebben ze het licht gezien daar. O+
Er vanuitgaande dat de getoonde output gebaseerd is op 3 weken, is 2500 bedden half april echt de bovenkant van die grafiek. Dus dat roept wel wat vragen op... vrees dat we tot de volgende technische briefing moeten wachten tot er wat meer duidelijkheid hierover komt.
pi_192351877
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:43 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik zie ook staan: Waarschijnlijk onvolledig. Dus wacht nog even met die conclusie.
Ik baseer die conclusie niet op de onvolledige data natuurlijk, maar op die zes dagen ervoor. Dan nog moet je voorzichtigheid betrachten uiteraard, maar de signalen zijn daar.
  Public Relations / Redactie Film maandag 30 maart 2020 @ 11:48:09 #124
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192351882
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:47 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Link doet het niet.
https://www.volkskrant.nl(...)aduwcrisis~b9d4efb4/

En dit is iets waar ik me ook zorgen over maak. Een gigantisch dilemma waar de zorg voor staat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 maart 2020 @ 11:48:18 #125
269689 crew  Viv
pi_192351886
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:46 schreef YebCar het volgende:
Ik heb uit een wellicht onbetrouwbare bron vernomen dat vandaag de nieuwe besmettingen en doden ongekend laag zouden zijn.

Zo laag dat het haast ongeloofwaardig zou zijn
Dat is de afgelopen 2 weken ook steeds het geval geweest op maandag. Om dan op dinsdag een enorme inhaalslag te maken. :X Heeft met administratieve achterstand in het weekend te maken. Dus juich niet te vroeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')