abonnement Unibet Coolblue
pi_192349442
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Huh ik gebruik de 800 al 5 jaar naar volle tevredenheid. Na 5u nog wel 60% batterij over en alle functies werken perfect. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Wat vind je er niet makkelijk aan?
Werkt weinig intuïtief wanneer je een functie wil gebruiken die je niet dagelijks gebruikt. Probeer maar eens al fietsend je belichting te veranderen. Ik hoor hetzelfde van andere Garmin gebruikers.
pi_192349448
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 01:03 schreef Coppi het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon je telefoon meenemen met Strava? Dan zet je die in je achterzakje aan en thuis kan je hem weer stilzetten.
Fietscomputers zijn lastig. Ik heb een Garmin 800. Is alweer wat ouder. Die heeft een goede batterij, maar werd erg contraintuitief. Na x jaar kan ik nog steeds niet makkelijk de functies bedienen. Van Wahoo hoor ik beter dingen.
Jaren een 800 gebruikt en nu een 520+. De 800 gebruikt een maat van me nu nog. Totaal geen problemen mee. Enige wat me handiger lijkt is settings/menu via de ios app ipv op apparaat zelf. Ik heb geen Wahoo maar begreep eens dat dat bij Wahoo wel kan.
pi_192349452
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:37 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Waarmee kon je die tegeltjes ook al weer zien?
https://www.longtermnlchallenge.nl/nextgeneration/
pi_192349457
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:37 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Waarmee kon je die tegeltjes ook al weer zien?
Veloviewer of het hulpappje van Veloviewer. Die heet Explorer Helper for Veloviewer.
pi_192349474
quote:
Dat is iets anders. Dat is de gemeente challenge. Ze hebben nu ook de bierbrouwerij challenge!
  maandag 30 maart 2020 @ 08:46:55 #31
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192349489
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:45 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Dat is de gemeente challenge. Ze hebben nu ook de bierbrouwerij challenge!
Die moet ik hebben!
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:44 schreef Coppi het volgende:

[..]

Veloviewer of het hulpappje van Veloviewer. Die heet Explorer Helper for Veloviewer.
Ah check, is het leuk om te doen? ZIe net dat ik alleen maar 2015 data heb omdat ik nog geen premium heb namelijk
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192349523
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:45 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Dat is de gemeente challenge. Ze hebben nu ook de bierbrouwerij challenge!
Oh, okee. Ja, ik hou me daar niet zo mee bezig. Ik fiets alleen nog voor de lol ;)
pi_192349545
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:42 schreef Coppi het volgende:

[..]

Werkt weinig intuïtief wanneer je een functie wil gebruiken die je niet dagelijks gebruikt. Probeer maar eens al fietsend je belichting te veranderen. Ik hoor hetzelfde van andere Garmin gebruikers.
Dat doe ik fietsende weg, menu toets, dan naar instellingen en verlichting aan/uit. of de knop aan de zijkant verlichting feller of minder vel. Ik heb een paar maanden terug even een Wahoo Bolt gehad maar die is snel teruggegaan, ik kon daar juist weer niets mee qua navigeren. Moest ik steeds mijn mobiel erbij pakken om de kaart uit te zoomen etc.

Als mijn 800 stuk is komt er een 830.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192349725
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat doe ik fietsende weg, menu toets, dan naar instellingen en verlichting aan/uit. of de knop aan de zijkant verlichting feller of minder vel. Ik heb een paar maanden terug even een Wahoo Bolt gehad maar die is snel teruggegaan, ik kon daar juist weer niets mee qua navigeren. Moest ik steeds mijn mobiel erbij pakken om de kaart uit te zoomen etc.

Als mijn 800 stuk is komt er een 830.
Kaart kan bij wahoo ook met knopjes aan zijkant.. ;-)

Zoveel mensen, zoveel smaken. Heb een Garmin 800 gehad. Voldeed maar wat omslachtig qua steeds een draad naar computer nodig hebben voor uploaden en routes inladen. Nu met wahoo iets simpeler ivm draadloos connectie met wifi en bt. Zet telefoon in de schuur na de rit, en als helm los is, staat rit al op Strava. Ook vanuit telefoon maar wahoo sturen is simpel.
Kunnen uiteraard dingen beter, kunnen bij de huidige generatie garmins ook. Kijk bij vrienden of koop ergens waar je kunt proberen en terugsturen als het niet bevalt
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192349753
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:08 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kaart kan bij wahoo ook met knopjes aan zijkant.. ;-)

Zoveel mensen, zoveel smaken. Heb een Garmin 800 gehad. Voldeed maar wat omslachtig qua steeds een draad naar computer nodig hebben voor uploaden en routes inladen. Nu met wahoo iets simpeler ivm draadloos connectie met wifi en bt. Zet telefoon in de schuur na de rit, en als helm los is, staat rit al op Strava. Ook vanuit telefoon maar wahoo sturen is simpel.
Kunnen uiteraard dingen beter, kunnen bij de huidige generatie garmins ook. Kijk bij vrienden of koop ergens waar je kunt proberen en terugsturen als het niet bevalt
Toch kon ik door de zwart/wit kaart etc niet goed om me heen kijken waar ik precies was en wat voor wegen er om mij heen zaten.

Dat via wifi/bt is erg handig idd, maar aangezien ik alles op Golden Cheetah zet, moet ik toch dat ding aan de laptop hangen. Alleen bij weekendjes weg etc is dat lastig, daarvoor heb ik nu zo'n usb plug ding voor aan de telefoon. Liefst kocht ik nu een 830, maar ik vertik het om de 800 te vervangen zolang die het nog doet :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 30 maart 2020 @ 09:12:35 #36
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192349768
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toch kon ik door de zwart/wit kaart etc niet goed om me heen kijken waar ik precies was en wat voor wegen er om mij heen zaten.

Dat via wifi/bt is erg handig idd, maar aangezien ik alles op Golden Cheetah zet, moet ik toch dat ding aan de laptop hangen. Alleen bij weekendjes weg etc is dat lastig, daarvoor heb ik nu zo'n usb plug ding voor aan de telefoon. Liefst kocht ik nu een 830, maar ik vertik het om de 800 te vervangen zolang die het nog doet :P
Ik heb dat laatste ook, al zou ik een 530 kopen waarschijnlijk
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 maart 2020 @ 09:16:03 #37
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192349804
Ik zit op 8x8 tiles :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 maart 2020 @ 09:22:12 #38
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_192349868
20x20 hier. Hopelijk 22x22 einde van dit jaar...
pi_192350046
Ik heb nu 6 jaar de Garmin Edge 810. Helemaal tevreden mee nu. Aan het begin wilde die nog wel eens vastlopen en dan moest je hem opnieuw opstarten. Dat lijkt nu verholpen want heb daar al een jaar of twee geen last meer van gehad.
  FOK!fotograaf maandag 30 maart 2020 @ 09:48:25 #40
73911 ultra_ivo
pi_192350198
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:54 schreef Coppi het volgende:

[..]

Nogal, ik sta om de haverklap in weilanden en andere rare plekken om een paar opvultegeltjes te pakken. maxsquare is nu 18x18 en hoop voor einde jaar op 20x20 te zitten.
Klopt. Ik ben al eens dwars door de akkers gefietst, direkt langs de mais om een tegeltje te pakken (bij de vliegbasis Geilenkirchen). Nu ik vooral vanaf huis fiets ben ik de wat onhandige tegeltjes in de buurt aan het verzamelen, donderdag maar eens kijken of de poort bij de voormalige Javelin Baracks open is.De tegeltjesgrens loopt zo'n 10m achter de poort.
M'n square vergroten zal niet lukken zolang de Belgische grens dicht is. :(.
pi_192350247
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 01:03 schreef Coppi het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon je telefoon meenemen met Strava? Dan zet je die in je achterzakje aan en thuis kan je hem weer stilzetten.
Fietscomputers zijn lastig. Ik heb een Garmin 800. Is alweer wat ouder. Die heeft een goede batterij, maar werd erg contraintuitief. Na x jaar kan ik nog steeds niet makkelijk de functies bedienen. Van Wahoo hoor ik beter dingen.
Ik neem mijn telefoon mee. Ook voor eventuele noodgevallen maar ik kan echt niet uitstaan dat strava niet werkt op mijn apple watch & dat ze er zo veel geld voor vragen. Zeker omdat STRAVA geen direct ANT+ meer kan uitlezen wegens brakke app (je zou verwachten dat ze dit voor dat geld kunnen organiseren).

Die apple watch zou natuurlijk al voldoende kunnen zijn. Ik zet mijn zones app of workout app aan en hartslag & gps is geregeld. Navigatie is wel iets wat me lekker lijkt, ik weet hier op 30km van huis niet overal de weg.

Maar ik twijfel dus enorm en inderdaad, een fietscomputer is eigenlijk wat achterhaald. Misschien kan ik nog beter mijn telefoon op een mount zetten oid. (wel wat groot).

Ook zoiets, wie bedenkt er nou fietsshirtjes zonder ristzakje achterin!
Whatever...
pi_192350407
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar ik twijfel dus enorm en inderdaad, een fietscomputer is eigenlijk wat achterhaald. Misschien kan ik nog beter mijn telefoon op een mount zetten oid. (wel wat groot).
Nou, ik denk dat een fietscomputer nog steeds wel veel voordelen heeft ten opzichte van een horloge. Dan begin ik alvast met schermgrootte en het aandal velden dat duidelijk leesbaar is tegelijk. Verder is het gebruikers gemak van een fietscomputer geoptimaliseerd om te gebruiken tijdens fietsen, een horloge helemaal niet (kleine/weinig knopjes). Navigeren via een horloge lijkt mij ook niet prettig, wellicht als noodoplossing, maar niet om onbekende weggetjes en routes af te leggen.

Verder gebruik ik een Polar horloge tijdens triathlons (omdat zwemmen en rennen niet handig is met een fietscomputer), maar tijdens het fietsonderdeel maak ik hier helemaal geen gebruik van. Er zijn datavelden zoals hartslag, power, afgelegde afstand, enz..., die ik continue in beeld wil hebben.

Maar zowel Wahoo als Garmin gebruiken vendor locked-in software en dat is een bewuste keuze van hun. Er zijn nu ook fabrikanten die fietscomputers uitbrengen met Android, maar dan richt je je dus als fabrikant bewust op de hardware en niet op de software. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat beter is.
pi_192350605
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:08 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kaart kan bij wahoo ook met knopjes aan zijkant.. ;-)

Zoveel mensen, zoveel smaken. Heb een Garmin 800 gehad. Voldeed maar wat omslachtig qua steeds een draad naar computer nodig hebben voor uploaden en routes inladen. Nu met wahoo iets simpeler ivm draadloos connectie met wifi en bt. Zet telefoon in de schuur na de rit, en als helm los is, staat rit al op Strava. Ook vanuit telefoon maar wahoo sturen is simpel.
Kunnen uiteraard dingen beter, kunnen bij de huidige generatie garmins ook. Kijk bij vrienden of koop ergens waar je kunt proberen en terugsturen als het niet bevalt
Je vergelijkt nu een nieuwe Wahoo met een oude Garmin. Garmin heeft nu ook al weer enkele jaren standaard draadloos op alle modellen. Als ik op bewaar druk dan trilt mn gsm in 10sec.
pi_192351138
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat een fietscomputer nog steeds wel veel voordelen heeft ten opzichte van een horloge. Dan begin ik alvast met schermgrootte en het aandal velden dat duidelijk leesbaar is tegelijk. Verder is het gebruikers gemak van een fietscomputer geoptimaliseerd om te gebruiken tijdens fietsen, een horloge helemaal niet (kleine/weinig knopjes). Navigeren via een horloge lijkt mij ook niet prettig, wellicht als noodoplossing, maar niet om onbekende weggetjes en routes af te leggen.

Verder gebruik ik een Polar horloge tijdens triathlons (omdat zwemmen en rennen niet handig is met een fietscomputer), maar tijdens het fietsonderdeel maak ik hier helemaal geen gebruik van. Er zijn datavelden zoals hartslag, power, afgelegde afstand, enz..., die ik continue in beeld wil hebben.

Maar zowel Wahoo als Garmin gebruiken vendor locked-in software en dat is een bewuste keuze van hun. Er zijn nu ook fabrikanten die fietscomputers uitbrengen met Android, maar dan richt je je dus als fabrikant bewust op de hardware en niet op de software. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat beter is.
Met name navigatie en hartslag lijkt me handig in beeld, de rest is leuk om te weten. Als ik serieuzer zou zijn zou ik ook hartslag & zones altijd willen zien, powermeter heb ik niet, dat zou dan ook handig zijn.

Het is op zich niet eens zo lastig af en toe even je horloge te bekijken trouwens. Ik gebruik trouwens geen android, ik heb apple vanwgee de veiligheidsprocedures van mijn werk... Dus iOS en apple watch wil ik wel een soort van geintegreerd hebben. Juist dat is erg slecht te vinden online.

Ik krijg vooral advertenties en die zijn meestal onvolledig. Dat Fiets forum is leuk, maar staat vol met oude berichten en slowchat. Dus ik kan maar op weinig plekken echt heldere informatie vinden. Uiteindelijk denk ik dat de keuze gaat tussen een Garmin 830 en een LMNT Roam. maar wellicht komt er binnenkort nog iets nieuwers uit dat beter te integreren is. Het zou iig tof zijn als mijn hartslag van mijn applewatch uitgelezen kan worden. Integratie in iOS health zal wel geen probleem zijn vooral achteraf. Realtime zal wel minder zijn.

gebruik voor allerlei andere zaken namelijk ook apple health - voeding, gewicht, vo2max, fitness, wandelen, hardlopen.... ik wil alles op 1 plek hebben...
Whatever...
pi_192351844
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat doe ik fietsende weg, menu toets, dan naar instellingen en verlichting aan/uit. of de knop aan de zijkant verlichting feller of minder vel. Ik heb een paar maanden terug even een Wahoo Bolt gehad maar die is snel teruggegaan, ik kon daar juist weer niets mee qua navigeren. Moest ik steeds mijn mobiel erbij pakken om de kaart uit te zoomen etc.

Als mijn 800 stuk is komt er een 830.
Blijkbaar ben jij er handiger mee dan ik. Hij is ook zeker niet slecht, hij heeft veel pluspunten. Maar bij de volgende ga ik wel de Garmin en de Wahoo eerst met elkaar vergelijken.
pi_192351851
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:16 schreef Fretwork het volgende:
Ik zit op 8x8 tiles :')
Er hoeft maar 1 tegeltje verkeerd te zitten en daar gaat je max square
pi_192351860
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:22 schreef Yozzz het volgende:
20x20 hier. Hopelijk 22x22 einde van dit jaar...
Indrukwekkend! Je woont vast niet op een waddeneiland ;-)
pi_192352019
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik neem mijn telefoon mee. Ook voor eventuele noodgevallen maar ik kan echt niet uitstaan dat strava niet werkt op mijn apple watch & dat ze er zo veel geld voor vragen. Zeker omdat STRAVA geen direct ANT+ meer kan uitlezen wegens brakke app (je zou verwachten dat ze dit voor dat geld kunnen organiseren).

Die apple watch zou natuurlijk al voldoende kunnen zijn. Ik zet mijn zones app of workout app aan en hartslag & gps is geregeld. Navigatie is wel iets wat me lekker lijkt, ik weet hier op 30km van huis niet overal de weg.

Maar ik twijfel dus enorm en inderdaad, een fietscomputer is eigenlijk wat achterhaald. Misschien kan ik nog beter mijn telefoon op een mount zetten oid. (wel wat groot).

Ook zoiets, wie bedenkt er nou fietsshirtjes zonder ristzakje achterin!
Ik heb zelf van Aliexpress een metalen telefoonhouder gehaald en af en toe zet ik mijn telefoon daarin. Werkt prima, maar de beperking van een telefoon zijn toch de omvang op je stuur en vooral de batterijtijd. In dat opzicht zijn fietscomputers voorlopig nog geen verleden tijd. Overigens ben ik niet zo heel bang dat mijn telefoon uit mijn zakje valt. Ik heb het nog nooit van iemand gehoord dat het gebeurd is, maar ik snap dat je er zuinig op wilt zijn.
Toch jammer dat je Watch het niet handig doet. Dat zou de ideale oplossing zijn.
pi_192352077
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Die moet ik hebben!
[..]

Ah check, is het leuk om te doen? ZIe net dat ik alleen maar 2015 data heb omdat ik nog geen premium heb namelijk
Veloviewer is qua dataanalyse echt geweldig. Je vind echt elk soort statistiekje, plus natuurlijk die tegels etc. De Longtermchallenge (bier/gemeenten) staat los van VW, maar je moet hem wel koppelen met je Veloviewer account.
  maandag 30 maart 2020 @ 12:22:00 #50
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192352359
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:42 schreef Coppi het volgende:

[..]

Werkt weinig intuïtief wanneer je een functie wil gebruiken die je niet dagelijks gebruikt. Probeer maar eens al fietsend je belichting te veranderen. Ik hoor hetzelfde van andere Garmin gebruikers.
Veel intuïtiever dan die Wahoo-zooi, waarbij je twee apparaten nodig hebt om het goed te krijgen. En waarbij dus ook niet rijdend iets kan instellen, tenzij je met je telefoon in je handen gaat zitten spelen. Navigeren was ook drie keer niks. Bolt geprobeerd, na een Edge 800 en een 1000. Snel weer verkocht en een 1030 gekocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')