Niet zo intensief als voorheen (sinds alle maatregelen), maar het is een heel klein dorp, ons kent ons en alles en iedereen loopt bij elkaar binnen en helpt elkaar indien nodig met boodschapjes etc. Het was dus best even schakelen voor ze daar. En opa en oma hebben dus ook thuiszorg, die is ook gewoon blijven komen.. Dus ja..quote:Op zondag 29 maart 2020 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ah nee toch, hebben ze normaal gesproken contact met hun buren?
Wat fijn dat het goed gaat met je man en vader! Ik hoop dat ze snel opknappen.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Bij bewezen corona moet je als huisgenoot vanalles. Maar bij onbewezen corona mag je naar buiten als huisgenoot voor boodschappen aldus ggd. En sinds maandag zegt de overheid 'bij koorts blijft iedereen binnen totdat 24 uur koortsvrij'. Het spreekt elkaar dus tegen. We hebben ons braaf aan regel 2 gehouden.
Los van alle regels is het ook nog even overlegd met huisarts en arts infectieziekten. Als we namelijk moeten wachten tot man niet meer hoest wordt het september ofzo want chronische hoest door oa hooikoorts. Al klinkt het huidige hoestje heel anders dan het corona hoestje.
Ik hou me overigens in de winkel ook braaf aan de 1,5 meter. Want stel dat ik het nog niet gehad heb of zo licht dat het niet herkenbaar was, loop ik nog steeds risico om te besmetten en op te lopen. Al denk ik dat ik het allang gehad heb, maar goed.
Om ons heen hoor je heel veel verhalen van bosjes ouderen die omvallen. Als er in dorpjes van nog geen 1000 inwoners 4 ouderen in een week overlijden, dan is zo'n dorp in rouw terwijl ze er niks mee kunnen. In mijn directe omgeving weet ik nu van twee vitale ouderen uit de regio Uden die overleden zijn, eentje in Groningen en de ander in Doetinchem. Dan mag je hopen dat daar familie bij geweest is, zo sneu. Overigens liggen er uit een dorp verderop ook 3 van rond de 30 op de IC, het gaat echt niet alleen om ouderen.
Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...quote:Op maandag 30 maart 2020 07:49 schreef exode het volgende:
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.
Ja....daar is het allemaal nog wat anders natuurlijk. Wij hebben het in Nederland wat betreft behoorlijk goed.quote:Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!
[..]
Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
Dat komt vooral omdat bijna alles daar maakbaar is als je maar geld hebt (toen wij in 2009 besloten te proberen een kindje te krijgen ging ik daar meelezen op een forum voor oudere vrouwen die nog graag een kind wilden, 50+ en donor-eitjes kwam zo vaak voor in die verhalen dat ik het bizar begon te vinden), maar dat is dus die maakbare wereld waarin alles kan als je maar geld hebt...quote:Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!
[..]
Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
Ik kan me voorstellen dat je dan liever even je focus op werk wilt houden. Als een soort bubbel.quote:Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..quote:Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, wij hadden nog niks geboekt en ik denk dat we dat ook niet gaan doen.quote:Op maandag 30 maart 2020 11:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
quote:Op maandag 30 maart 2020 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..
Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..
Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run)
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.Inderdaad maar het beste van hopen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och je schoommoeder, wat naar
Fake it till you make it...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |