abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2020 @ 19:55:45 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192342253
en verder...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192342417
Luna dat is ook een zorg, ook al is je opa 'al' in de 80.

Ik ben zelf nog steeds verkouden, van snot in de neus is het gezakt naar de luchtwegen. Niet heel erg ofzo, lekker hoestje heb ik. Dus blijf nog steeds ver uit de buurt van iedereen.
pi_192342988
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ah nee toch :{ , hebben ze normaal gesproken contact met hun buren?
Niet zo intensief als voorheen (sinds alle maatregelen), maar het is een heel klein dorp, ons kent ons en alles en iedereen loopt bij elkaar binnen en helpt elkaar indien nodig met boodschapjes etc. Het was dus best even schakelen voor ze daar. En opa en oma hebben dus ook thuiszorg, die is ook gewoon blijven komen.. Dus ja..
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:35:39 #4
5428 crew  miss_sly
pi_192343188
Och sillie, wat naar en onzeker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2020 @ 20:43:56 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192343390
Ach Luna, bij jullie ook al zulke zorgen... :{

Sterkte beiden!
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:46:17 #6
5428 crew  miss_sly
pi_192343441
Och Luna, ik had je post gemist. Wat verdrietig!

Sterkte, allebei 😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:48:03 #7
269689 crew  Viv
  zondag 29 maart 2020 @ 20:48:59 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192343530
Sterkte sillie en luna :*.
KuikenGuppy
pi_192343534
Och dames wat een zorgen, veel sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192343663
Vicky en luna sterkte
  zondag 29 maart 2020 @ 20:54:22 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192343685
Sterkte :*
  zondag 29 maart 2020 @ 22:47:25 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192346181
Sterkte dames...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192346534
Sillie, Vicky en Luba. Sterkte :*
pi_192349032
Sterkte dames. Veel zorgen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Bij bewezen corona moet je als huisgenoot vanalles. Maar bij onbewezen corona mag je naar buiten als huisgenoot voor boodschappen aldus ggd. En sinds maandag zegt de overheid 'bij koorts blijft iedereen binnen totdat 24 uur koortsvrij'. Het spreekt elkaar dus tegen. We hebben ons braaf aan regel 2 gehouden.
Los van alle regels is het ook nog even overlegd met huisarts en arts infectieziekten. Als we namelijk moeten wachten tot man niet meer hoest wordt het september ofzo want chronische hoest door oa hooikoorts. Al klinkt het huidige hoestje heel anders dan het corona hoestje.

Ik hou me overigens in de winkel ook braaf aan de 1,5 meter. Want stel dat ik het nog niet gehad heb of zo licht dat het niet herkenbaar was, loop ik nog steeds risico om te besmetten en op te lopen. Al denk ik dat ik het allang gehad heb, maar goed.

Om ons heen hoor je heel veel verhalen van bosjes ouderen die omvallen. Als er in dorpjes van nog geen 1000 inwoners 4 ouderen in een week overlijden, dan is zo'n dorp in rouw terwijl ze er niks mee kunnen. In mijn directe omgeving weet ik nu van twee vitale ouderen uit de regio Uden die overleden zijn, eentje in Groningen en de ander in Doetinchem. Dan mag je hopen dat daar familie bij geweest is, zo sneu. Overigens liggen er uit een dorp verderop ook 3 van rond de 30 op de IC, het gaat echt niet alleen om ouderen.
Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
Wat fijn dat het goed gaat met je man en vader! Ik hoop dat ze snel opknappen.
Ik hoor dat het zo veel vraagt van je lichaam en dat het enorm lang duurt.

En hier in het dorp 3 jonge mensen op IC, waarvan twee broers. Plaatst dingen wat in perspectief. Hier is ook echt niemand die zich niet aan de richtlijnen houdt. Ik woon aan een drukke straat en iedereen rijdt altijd veel te hard, maar had dit weekend zelfs het idee dat mensen gewoon 30 rijden. Echt bizar.

Ik was gisteren ook aan de krant begonnen en na drie artikelen was ik er al weer klaar mee. 1 over verstandelijk beperkte kinderen die in deze crisis vergeten worden, 1 over daklozen in Italië en 1 over de angst dat het virus in de vluchtelingenkampen in noord Syrië en lesbos gaat komen. Pffff
pi_192349126
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.

Wat ik wel weer interessant vond en wat ik toevallig net daarvoor zelf bedacht is de Corona koeriers in NY. Mensen die daar zonder baan of opdrachten zijn komen te zitten, zijn met de fiets actief als koerier voor anderen die niet meer naar een winkel kunnen of mogen.
Ik heb 5 jaar lang een massagepraktijk gehad, 2 jaar geleden ben ik daarmee gestopt. Ik ken uit die tijd nog best veel masseurs die nu allemaal zonder inkomen zitten. Ik bedacht gisteren dat ik me in dat geval denk ik ook zou aanbieden als koerier of zo op de fiets.

Gisteren BZV gekeken met videochat met meerdere vrienden, heerlijk. 1 vriend van ons is huisarts in Brabant. Die had expres een deel van zijn Corona proof pak aan. Die maakt uren waar je van omvalt, dus even samen lachen was fijn.
pi_192349741
Luna, Vicky, sillie en iedereen die het nodig heeft: sterkte en :*
Fake it till you make it...
  maandag 30 maart 2020 @ 11:27:54 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192351616
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 07:49 schreef exode het volgende:
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.
Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
pi_192351654
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]

Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
Ja....daar is het allemaal nog wat anders natuurlijk. Wij hebben het in Nederland wat betreft behoorlijk goed.

Ook wel bizar om te zien hoe het nu in Zweden is, onze bestemming voor komende zomer. Scholen nog open etc.
pi_192351714
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
pi_192351728
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
  maandag 30 maart 2020 @ 11:36:54 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192351750
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]

Dat komt vooral omdat bijna alles daar maakbaar is als je maar geld hebt (toen wij in 2009 besloten te proberen een kindje te krijgen ging ik daar meelezen op een forum voor oudere vrouwen die nog graag een kind wilden, 50+ en donor-eitjes kwam zo vaak voor in die verhalen dat ik het bizar begon te vinden), maar dat is dus die maakbare wereld waarin alles kan als je maar geld hebt...

Behalve genezen van zaken waar ze geen grip op hebben, en dat freakt ze out.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192351766
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
Ik kan me voorstellen dat je dan liever even je focus op werk wilt houden. Als een soort bubbel.
pi_192351970
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..

Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..

Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run :P )
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192353115
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
Geen idee, wij hadden nog niks geboekt en ik denk dat we dat ook niet gaan doen.
Dat zou vooral mijn man jammer vinden, die wil wel graag weg. Maar goed, eerst maar afwachten hoe het zich verder ontwikkeld...

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..

Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..

Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run :P )
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad maar het beste van hopen...
Och je schoommoeder, wat naar :*
Fake it till you make it...
  maandag 30 maart 2020 @ 13:29:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192353315
En in het kader van klein leed :@ kan ik het niet uitstaan dat ik sinds de verhuizing (1jr alweer) mijn nagel-manicure-dinges kwijt ben. Geen idee waar ik dat ding gelaten heb.
Heb het ook niet nodig normaal, want nagelstyliste, maar daar kan ik nu niet heen dus ik zou graag mijn apparaatje gebruiken om mijn gelnagels een beetje bij te werken.

-O-

#alsdatallesis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')