abonnement Unibet Coolblue
pi_192339780
Thomas Schäfer, minister van Financiën van de Duitse deelstaat Hessen, is onverwacht overleden. Volgens Duitse justitie zijn er sterke aanwijzingen dat de politicus van de christendemocratische CDU zelfmoord pleegde. Hessens premier Volker Bouffier (CDU) zei zondag dat Schäfer zich grote zorgen maakte over de coronacrisis en dat hij mogelijk daarom uit het leven is gestapt.

Volgens Bouffier maakte Schäfer zich vooral zorgen of voldoende financiële hulp kan worden geboden aan mensen die economisch door de coronacrisis zijn getroffen.

Het lichaam van de 54-jarige Schäfer werd zaterdag gevonden langs het spoor bij Hochheim am Main. Volgens de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung liet hij een afscheidsbrief achter. De politie wilde dat niet bevestigen.


Bron: ad.nl

[ Bericht 14% gewijzigd door Muck op 29-03-2020 18:47:02 ]
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 17:51:16 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192339863
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:46 schreef VersKers het volgende:
Zou hij iets weten wat hij nu zijn graf in meeneemt?
Alle mensen weten dingen die ze hun graf in meenemen, wat is je punt?
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_192339878
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:46 schreef VersKers het volgende:

Zou hij iets weten wat hij nu zijn graf in meeneemt?
Epstein didn't kill himself.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:53:10 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192339897
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:46 schreef VersKers het volgende:

Zou hij iets weten wat hij nu zijn graf in meeneemt?
Maakt het wat uit? Het is niet alsof hij het in dat geval nog kan vertellen.

Maar triest, vooral omdat hij een familie achterlaat ;(
pi_192339905
Dat is natuurlijk zeer triest, dat iemand geen andere uitweg meer ziet.
Somebody that I used to know
  zondag 29 maart 2020 @ 17:55:21 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192339933
Suggestieve TT ook.
pi_192340004
Triest, maar sommige mensen nemen het leven ook zo ontzettend serieus. Ja, het is crisis en alles glipt tussen je vingers door, maar relativeer een beetje. We zijn slechts een minuscuul planeetje in een gigantisch en onverschillig universum. De wereld vergaat niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:03:47 #8
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192340069
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Suggestieve TT ook.
Dat ben ik met je eens, ik heb hem aangepast :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 18:03:49 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192340070
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Suggestieve TT ook.
Dat is dan ook de opzet. Dit hele topic bestaat zodat TS heel suggestief dat laatste zinnetje erbij kan zetten.

[ Bericht % gewijzigd door Muck op 29-03-2020 18:48:51 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 29 maart 2020 @ 18:05:05 #10
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192340087
Na toevoeging van een bron en het verwijderen van een insinuerende regel tekst, kan het topic weer open.

[ Bericht 64% gewijzigd door Muck op 29-03-2020 18:48:29 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_192344780
Misschien waren er andere onderliggende problemen in zijn leven waarbij dit het laatste zetje was.
Ook met politici weet je dat niet.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:39:59 #12
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192344901
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:05 schreef Muck het volgende:
Na toevoeging van een bron en het verwijderen van een insinuerende regel tekst, kan het topic weer open.
Bij de TT bedoelde ik ook dat de suggestie wordt gewekt dat hier iemand van de landelijke regering overleden is.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:48:21 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192345041
quote:
Hessens premier Volker Bouffier (CDU) zei zondag dat Schäfer zich grote zorgen maakte over de coronacrisis en dat hij mogelijk daarom uit het leven is gestapt.

Volgens Bouffier maakte Schäfer zich vooral zorgen of voldoende financiële hulp kan worden geboden aan mensen die economisch door de coronacrisis zijn getroffen.
Ik snap dit niet, dus hij voelt zich slecht/schuldig over de mensen die getroffen worden door deze crisis.

En dan pleegt hij zelfmoord...
Hij is dankzij zijn positie toch juist degene die invloed kan uitoefenen om dat te verbeteren?

Of denkt hij meer te bereiken door zelfmoord te plegen mensen wakker te schudden en zo deuren te openen die anders gesloten bleven?
  zondag 29 maart 2020 @ 21:51:30 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192345089
https://www.reddit.com/r/(...)er_kills_himself_as/

A visibly shaken Volker Bouffier recalled that Thomas Schaefer, who was Hesse's finance chief for 10 years, had been working "day and night" to help companies and workers deal with the economic impact of the pandemic.

"Today we have to assume that he was deeply worried," said Volker Bouffier, a close ally of Chancellor Angela Merkel.

"It's precisely during this difficult time that we would have needed someone like him," he added.

Popular and well-respected, Thomas Schaefer had long been touted as a possible successor to Volker Bouffier.
pi_192345464
Dit is een voorbeeld van de negatieve gevolgen van de maatregelen. Ik denk dat de maatregelen zijn doorgeslagen c.q te laat zijn genomen (had al gelijk in Januari gemoeten, dan waren we nu al klaar)
Het middel zal straks erger blijken dan het doel. Door de maatregelen komen we in een diepe recessie, dat is geen abstract economisch verschijnsel, maar het stort ook talloze mensen in de ellende. Door de stress zullen mensen ziektes ontwikkelen of misschien zelfmoord plegen.

Je moet dus een afweging maken en/of slimmere maatregelen nemen dan een shut-down van hele bedrijfstakken. Uiteraard hadden de plannen hiervoor allang voorbereid moeten zijn.
Maar "onze" overheid is incompetent, leugenachtig en onbetrouwbaar.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_192345730
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Triest, maar sommige mensen nemen het leven ook zo ontzettend serieus. Ja, het is crisis en alles glipt tussen je vingers door, maar relativeer een beetje. We zijn slechts een minuscuul planeetje in een gigantisch en onverschillig universum. De wereld vergaat niet.
^O^

Zo zouden meer mensen moeten denken.

Als je jezelf alles zo vreselijk aantrekt maak je het er inderdaad niet makkelijker op voor jezelf.
pi_192347093
Ik vind het verdacht.. Een minister die in elkaar zakt en aftreed.
En nu een die zelfmoord pleegt.
  maandag 30 maart 2020 @ 00:42:07 #18
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192347602
Doet me een beetje aan 'The Mist' denken. Geen spoilers. *)
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 11:59:16 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192352038
quote:
Duitse deelstaatminister stapt uit het leven: ‘Zorgen over coronacrisis overweldigden hem’

In Duitsland is geschokt gereageerd op de plotselinge dood van de minister van Financiën van de deelstaat Hessen. Het stoffelijk overschot van de 54-jarige Thomas Schäfer (CDU) werd gistermorgen gevonden in de buurt van Wiesbaden. Alles wijst op een wanhoopsdaad.



“Op basis van de situatie en het onderzoek ter plaatse, ondervraging van talrijke getuigen en verder onderzoek moeten we uitgaan van zelfmoord’’, luidt het in een gisteravond verspreidde verklaring van politie en justitie in Wiesbaden. Het stoffelijk overschot van Schäfer werd gistermorgen omstreeks 10.20 uur gevonden bij Hochheim am Main.

Zowel in de deelstaat als daarbuiten is met ontzetting gereageerd op het overlijden van Schäfer. Hij was lid van de Duitse Christen Democratische Unie (CDU) van bondskanselier Angel Merkel. De Hessense minister-president Volker Bouffier hield vanmorgen zicht- en hoorbaar aangeslagen een korte toespraak in de deelstaatkanselarij. Hij verklaarde ‘geschokt, verbluft en intens verdrietig te zijn’ en betuigde zijn medeleven aan de echtgenote en twee kinderen van Schäfer.

Grote zorgen
Diens dood betekent een groot verlies voor de deelstaat Hessen. ,,We hadden hem juist in deze moeilijke tijd nodig’’, zei Bouffier. ,,In zo’n crisis zijn voorzichtigheid en daadkracht essentieel. Thomas Schäfer stond voor beide”.

Volgens de minister-president maakte Schäfer zich als minister van Financiën grote zorgen over de aanpak van de Corona-crisis. ,,Vooral over de vraag of het mogelijk zal zijn om aan de enorme verwachtingen van de bevolking te voldoen, met name wat betreft de financiële hulp’’, sprak Bouffier. ,,Ik moet ervan uitgaan dat deze zorgen hem overweldigden. Hij kon duidelijk geen uitweg vinden, was wanhopig en verliet ons. Dat schokt ons, dat schokt mij.’’

Ervaren
Schäfer verscheen afgelopen week regelmatig in het openbaar, onder meer om informatie te verstrekken over onmiddellijke financiële steun van de deelstaat Hessen aan bedrijven die getroffen zijn door de Corona-crisis. Hij woonde dinsdag nog een parlementaire zitting bij.

Thomas Schäfer was bijna tien jaar minister van Financiën van de deelstaat en daarmee een van de meest ervaren kabinetsleden. Hij trad herhaaldelijk op als mogelijke opvolger van premier Volker Bouffier (CDU).

https://www.ad.nl/buitenl(...)digden-hem~aa7f82c9/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')