Hahaquote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef _I het volgende:
[..]
Ze leggen het in ieder geval bij zichzelf neer en geven niet de mensen de schud die naar het strand gingen.
Dat mag ook gezegd worden!
Ze slaan wel heel consequent de plank mis.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:18 schreef Confetti het volgende:
De tijd op de IC wordt ook even verdubbeld door het RIVM. Dat terwijl er al weken informatie is uit het buitenland hierover.
Kansloze en gevaarlijke organisatie.
En hoe reageerden ze?quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarnaast zeg ik al dagen ze op moeten houden met mooi weer spelen en niet steeds van een best case scenario uit moeten gaan. Er is namelijk een HEEL GROOT verschil tussen een best case scenario en een worst case scenario. Ga dan in ieder geval ergens in het midden zitten .....
Ik denk eerder dat het te ongenuanceerd is opgeschreven, want als het goed is rekenen ze verschillende scenario's en dus ook genoeg scenario's met een langere IC-duur.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
We weten niet waarom het RIVM met 10 dagen rekende. Ik neem aan dat ze dit niet even uit de duim gezogen hebben, maar ga vooral je gang
quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik zie hier regelmatig grafiekjes voorbijkomen, is er ook een grafiek van NL vanaf 'dag 1' / eerste gemelde besmetting waarop het aantal gemelde besmettingen / aantal opnames IC-opnamen en het aantal van overlijden te zien is?
Ik denk het niet. De publieke opinie lijkt ook erg positief over de baard en zijn organisatie.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:19 schreef Noek het volgende:
Ik heb gewoon geen face palms meer. Iemand gaat hier toch wel op afgerekend worden toch? TOCH?
Ik ben u zeer erkentelijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://datagraver.com/case/verloop-covid-19-nederland
Ik heb aantal IC en ziekenhuis opnames wel, aantal besmettingen heb je niks aan want ze zijn minstens drie keer van testbeleid veranderd. Overleden patiënten heb ik nooit bijgehouden zelf.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik zie hier regelmatig grafiekjes voorbijkomen, is er ook een grafiek van NL vanaf 'dag 1' / eerste gemelde besmetting waarop het aantal gemelde besmettingen / aantal opnames IC-opnamen en het aantal van overlijden te zien is?
Vooral zulke uitspraken zijn onbegrijpelijk ten tijde van een crisis:quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is echt niet te geloven.
Je kan de beste modellen van de wereld hebben en de slimste modelleur ter wereld, maar als aangeleverde data niet klopt dan heb je er gewoon niks aan. Het RIVM verandert iedere paar dagen hun manier van meten. Je krijgt dus een model dat is gebaseerd op een model dat weer gebaseerd is op een model. Overal zitten onnauwkeurigheden in en één klein getal kan het verschil zijn tussen het makkelijk halen en honderden doden extra.
Daarnaast zeg ik al dagen ze op moeten houden met mooi weer spelen en niet steeds van een best case scenario uit moeten gaan. Er is namelijk een HEEL GROOT verschil tussen een best case scenario en een worst case scenario. Ga dan in ieder geval ergens in het midden zitten .....
quote:"De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.
Ik mag het toch hopen van wel. Wat een kansloze bende.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:19 schreef Noek het volgende:
Ik heb gewoon geen face palms meer. Iemand gaat hier toch wel op afgerekend worden toch? TOCH?
Nee maar we willen even boos zijn op het onwetende RIVM!quote:Op zondag 29 maart 2020 18:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoezo spreekt het artikel hierboven dat ze uitgingen van 10 dagen op de IC? In de briefing van afgelopen woensdag werd 3 weken ligtijd aangegeven als uittgangspunt:
[ afbeelding ]
Damn zo'n klein land en toch staan we op plek 8 van totale doden as je naar die grafiek kijkt.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:16 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 29-03-2020 om 18:12:22BREAKING: Italy reports 5,217 new cases of coronavirus and 756 new deaths, raising total to 97,689 cases and 10,779 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
De groei van aantal nodige IC bedden lijkt wel af te vlakkenquote:Op zondag 29 maart 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://datagraver.com/case/verloop-covid-19-nederland
Ja. En nu? Wat gaan ze doen?quote:Op zondag 29 maart 2020 18:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mag het toch hopen van wel. Wat een kansloze bende.
Ow en voor iedereen die dacht dat we het wel zouden redden met die 1600 bedden; dat gaan we dus niet. En het RIVM geeft dat nu ook eindelijk eens toe.
Mooie verhalen vertellen kunnen we allemaal.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is echt niet te geloven.
Je kan de beste modellen van de wereld hebben en de slimste modelleur ter wereld, maar als aangeleverde data niet klopt dan heb je er gewoon niks aan. Het RIVM verandert iedere paar dagen hun manier van meten. Je krijgt dus een model dat is gebaseerd op een model dat weer gebaseerd is op een model. Overal zitten onnauwkeurigheden in en één klein getal kan het verschil zijn tussen het makkelijk halen en honderden doden extra.
Wellicht, maar de mensen die de komende twee weken in het ziekenhuis gaan belanden (waar geen plaats is) zijn nu toch al besmet.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gaan er strengere maatregelen genomen worden?
Zeker kudos hier.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha
En daar heb je stiekem wel een goed punt
Dat is niet waar, uit eerdere onderzoeken kwam een mediaan van 11 dagen en een max van 3 wekenquote:Op zondag 29 maart 2020 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Goh. Wie had dat nou verwacht. 3 weken IC.
Nou eehm, zo een beetje de hele wereld en iedereen in dit topic.
Maar die gaan er 3 weken liggen. Dus iedereen die komende weken besmet raakt heeft ook pech.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht, maar de mensen die de komende twee weken in het ziekenhuis gaan belanden (waar geen plaats is) zijn nu toch al besmet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |