abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 18:10:34 #251
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192340186
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:09 schreef PoezeligDing het volgende:
RIVM somberder dan vorige week: zorgen om IC-capaciteit, positief over Brabant

Vorige week verwachte het RIVM dat het effect van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus nu te zien zou zijn. Dat is ook gebeurd, maar minder dan het RIVM had verwacht. Bovendien is men een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care terecht zal komen. "De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.

"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.

Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen sneller gegaan dan gedacht.

https://nos.nl/liveblog/2(...)en-op-duitse-ic.html
:{
pi_192340190
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:38 schreef Kyran het volgende:
Even al mijn tabellen maar in één bestand gegooid.

Cijfers van NICE worden iedere seconde bijgewerkt en vooral de laatste 2-3 dagen zijn absoluut niet betrouwbaar.

Groei lijkt in alle categoriën af te nemen, alleen denk ik dat het niet snel genoeg gaat, want er komen nog steeds flinke aantallen per dag op de ziekenhuizen en IC's binnen. Het geeft in ieder geval iets meer tijd om op te schalen etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boh, wees wel extreem voorzichtig met "lijkt af te nemen".

Zolang je niet exact weet wat er gemeten is en met welke criteria, kan je dit niet zeggen. Als de groep die we afwijzen voor opname groter wordt, zeggen deze cijfers ineens niets meer.

Zonder het RIVM af te willen vallen, in elke reeks die ze laten zien wijzigen ze criteria. Daarmee is elke trend gekunsteld en niet langer bruikbaar voor voorspellingen.

Als ik jou was zou ik de fascinatie met de getallen laten rusten. Het geeft een vals beeld van veiligheid en de groei.

Wat je wel kan concluderen is dat de regels om getest te worden steeds strenger zijn geworden en de groei nog steeds positief is. Als het RIVM aangeeft dat de R0 rond de 1 zit, verwachten zij dus ook geen afname in het aantal werkelijke besmettingen, maar een gelijke trend.

Het aantal mensen dat per dag naar de IC moet zal dan dus ook ongeveer gelijk blijven, alleen zullen de regels vooraf steeds strenger worden. Het zijn niet alleen de mensen op de IC die het zwaar hebben, onderschat niet de rol van de huisarts in dit proces. (niet dat ik denk dat je dat deed.)

Wil je niet ontmoedigen in je hobby, overigens. :+
pi_192340228
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:09 schreef PoezeligDing het volgende:
RIVM somberder dan vorige week: zorgen om IC-capaciteit, positief over Brabant

Vorige week verwachte het RIVM dat het effect van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus nu te zien zou zijn. Dat is ook gebeurd, maar minder dan het RIVM had verwacht. Bovendien is men een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care terecht zal komen. "De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.

"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.

Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen sneller gegaan dan gedacht.

https://nos.nl/liveblog/2(...)en-op-duitse-ic.html
Prachtig, modellen. Maar elk model is feitelijk onbruikbaar.

Wel leuk geprobeerd!
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 18:12:53 #254
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192340232
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:09 schreef PoezeligDing het volgende:
RIVM somberder dan vorige week: zorgen om IC-capaciteit, positief over Brabant

Vorige week verwachte het RIVM dat het effect van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus nu te zien zou zijn. Dat is ook gebeurd, maar minder dan het RIVM had verwacht. Bovendien is men een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care terecht zal komen. "De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.

"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.

Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen sneller gegaan dan gedacht.

https://nos.nl/liveblog/2(...)en-op-duitse-ic.html
Normaal ben je blij als je gelijk krijgt, maar dit is echt onzettend KUT en zo fucking VOORSPELBAAR.

Als je constant uitgaat van je "best case scenario" dan gaat het vroeg of laat verkeerd.

Gommers zei dat een aantal van 2500 IC-bedden al niet haalbaar was, laat staan als het dus 3000 gaat worden (2500 corona + 500 normaal).
pi_192340240
Ik weet niet of dit hier al ergens gepost was, maar in het VK wordt COVID-19 niet meer als infectieziekte met grote gevolgen gezien:

quote:
Status of COVID-19

As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health HCID group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK HCID criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK HCID criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

The need to have a national, coordinated response remains, but this is being met by the government’s COVID-19 response.

Cases of COVID-19 are no longer managed by HCID treatment centres only. All healthcare workers managing possible and confirmed cases should follow the updated national infection and prevention (IPC) guidance for COVID-19, which supersedes all previous IPC guidance for COVID-19. This guidance includes instructions about different personal protective equipment (PPE) ensembles that are appropriate for different clinical scenarios.
https://www.gov.uk/guidan(...)ctious-diseases-hcid

Nogal opmerkelijk.
pi_192340247
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat soort bestemmingen, als dat zelfs al mag.
Bootje varen in Giethoorn zal maximaal beperkt mogelijk zijn. Alleen mensen uit hetzelfde huishouden in een boot en de grachten moeten niet te vol lopen, want dan kunnen andere boten niet op voldoende afstand worden gepasseerd.
pi_192340248
Italie +756 doden.
pi_192340258
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

:{
Goh. Wie had dat nou verwacht. 3 weken IC.

Nou eehm, zo een beetje de hele wereld en iedereen in dit topic.

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192340261
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:09 schreef PoezeligDing het volgende:
RIVM somberder dan vorige week: zorgen om IC-capaciteit, positief over Brabant

Vorige week verwachte het RIVM dat het effect van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus nu te zien zou zijn. Dat is ook gebeurd, maar minder dan het RIVM had verwacht. Bovendien is men een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care terecht zal komen. "De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.

"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.

Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen sneller gegaan dan gedacht.

https://nos.nl/liveblog/2(...)en-op-duitse-ic.html
De meeste hier (waaronder ik) gingen ook uit van 3 weken ligtijd op de ICU en dat dit weekend de 1000 gehaald zou worden.
Dit terwijl de meeste hier er niet voor opgeleid zijn.
Vreemd dat het RIVM dan weer van een niet realistisch model uitgaat
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:14:10 #260
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192340274
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:09 schreef PoezeligDing het volgende:
RIVM somberder dan vorige week: zorgen om IC-capaciteit, positief over Brabant

Vorige week verwachte het RIVM dat het effect van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus nu te zien zou zijn. Dat is ook gebeurd, maar minder dan het RIVM had verwacht. Bovendien is men een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care terecht zal komen. "De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.

"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.

Dat het aantal hoger ligt komt mede doordat het RIVM er nu van uitgaat dat patiënten langer op de IC blijven liggen. Rekende het RIVM vorige week nog met 10 dagen, inmiddels gaat men uit van 23 dagen. Hierdoor liggen er veel meer mensen tegelijkertijd op de IC. Ook is de stijging de afgelopen sneller gegaan dan gedacht.

https://nos.nl/liveblog/2(...)en-op-duitse-ic.html
Goh zeg, gaat het kwartje daar ook eens een keer vallen
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 18:14:13 #261
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192340276
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:10 schreef _I het volgende:

[..]

Boh, wees wel extreem voorzichtig met "lijkt af te nemen".

Zolang je niet exact weet wat er gemeten is en met welke criteria, kan je dit niet zeggen. Als de groep die we afwijzen voor opname groter wordt, zeggen deze cijfers ineens niets meer.

Zonder het RIVM af te willen vallen, in elke reeks die ze laten zien wijzigen ze criteria. Daarmee is elke trend gekunsteld en niet langer bruikbaar voor voorspellingen.

Als ik jou was zou ik de fascinatie met de getallen laten rusten. Het geeft een vals beeld van veiligheid en de groei.

Wat je wel kan concluderen is dat de regels om getest te worden steeds strenger zijn geworden en de groei nog steeds positief is. Als het RIVM aangeeft dat de R0 rond de 1 zit, verwachten zij dus ook geen afname in het aantal werkelijke besmettingen, maar een gelijke trend.

Het aantal mensen dat per dag naar de IC moet zal dan dus ook ongeveer gelijk blijven, alleen zullen de regels vooraf steeds strenger worden. Het zijn niet alleen de mensen op de IC die het zwaar hebben, onderschat niet de rol van de huisarts in dit proces. (niet dat ik denk dat je dat deed.)

Wil je niet ontmoedigen in je hobby, overigens. :+
Helemaal mee eens hoor. Aanname is altijd dat de getallen op zelfde wijze zijn verkregen. Dat kan ik helaas niet controleren en als ik dat in twijfel trek krijg ik ook meteen weer een alu-hoedje op :D
pi_192340284
quote:
13s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Goh. Wie had dat nou verwacht. 3 weken IC.

Nou eehm, zo een beetje de hele wereld en iedereen in dit topic.

8)7
Je bent me net te snel af :7
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192340302
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Aanname is altijd dat de getallen op zelfde wijze zijn verkregen. Dat kan ik helaas niet controleren en als ik dat in twijfel trek krijg ik ook meteen weer een alu-hoedje op :D
Nee man, je had helemaal gelijk van de week. Elke modelleur die data gaat wijzigen achteraf, is zijn diploma niet waard.

Tel ze dan gewoon op bij de dag van registratie, dan blijft je trend zuiver. Het is echt net een loi-clubje bij elkaar. :P
pi_192340303
quote:
13s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Goh. Wie had dat nou verwacht. 3 weken IC.

Nou eehm, zo een beetje de hele wereld en iedereen in dit topic.

8)7
Ja, zo gaat het steeds :')
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 18:16:58 #265
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192340328
BNODesk twitterde op zondag 29-03-2020 om 18:12:22 BREAKING: Italy reports 5,217 new cases of coronavirus and 756 new deaths, raising total to 97,689 cases and 10,779 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192340329
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:13 schreef Donderjagen het volgende:
Ik weet niet of dit hier al ergens gepost was, maar in het VK wordt COVID-19 niet meer als infectieziekte met grote gevolgen gezien:
[..]

https://www.gov.uk/guidan(...)ctious-diseases-hcid

Nogal opmerkelijk.
Waarom zouden ze dat doen?
pi_192340335
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, zo gaat het steeds :')
Ik weet het. Behoorlijk frustrerend.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192340365
De tijd op de IC wordt ook even verdubbeld door het RIVM. Dat terwijl er al weken informatie is uit het buitenland hierover.

Kansloze en gevaarlijke organisatie.
pi_192340371
Tot vorige week met 10 dagen IC rekenen. 8)7 Zo'n enorme factor verschil terwijl dat zo bepalend is voor het aantal bezette bedden.
pi_192340383
We weten niet waarom het RIVM met 10 dagen rekende. Ik neem aan dat ze dit niet even uit de duim gezogen hebben, maar ga vooral je gang
pi_192340389
Ik heb gewoon geen face palms meer. Iemand gaat hier toch wel op afgerekend worden toch? TOCH?
Go hard or go home
pi_192340408
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
We weten niet waarom het RIVM met 10 dagen rekende. Ik neem aan dat ze dit niet even uit de duim gezogen hebben, maar ga vooral je gang
Niemand weet dat. Wij rekenen daar iig niet mee.

RIVM :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 18:21:10 #273
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192340414
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:15 schreef _I het volgende:

[..]

Nee man, je had helemaal gelijk van de week. Elke modelleur die data gaat wijzigen achteraf, is zijn diploma niet waard.

Tel ze dan gewoon op bij de dag van registratie, dan blijft je trend zuiver. Het is echt net een loi-clubje bij elkaar. :P
Het is echt niet te geloven.

Je kan de beste modellen van de wereld hebben en de slimste modelleur ter wereld, maar als aangeleverde data niet klopt dan heb je er gewoon niks aan. Het RIVM verandert iedere paar dagen hun manier van meten. Je krijgt dus een model dat is gebaseerd op een model dat weer gebaseerd is op een model. Overal zitten onnauwkeurigheden in en één klein getal kan het verschil zijn tussen het makkelijk halen en honderden doden extra.

Daarnaast zeg ik al dagen ze op moeten houden met mooi weer spelen en niet steeds van een best case scenario uit moeten gaan. Er is namelijk een HEEL GROOT verschil tussen een best case scenario en een worst case scenario. Ga dan in ieder geval ergens in het midden zitten .....
pi_192340417
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
We weten niet waarom het RIVM met 10 dagen rekende. Ik neem aan dat ze dit niet even uit de duim gezogen hebben, maar ga vooral je gang
Ze leggen het in ieder geval bij zichzelf neer en geven niet de mensen de schud die naar het strand gingen.

Dat mag ook gezegd worden!
pi_192340419
Ik zie hier regelmatig grafiekjes voorbijkomen, is er ook een grafiek van NL vanaf 'dag 1' / eerste gemelde besmetting waarop het aantal gemelde besmettingen / aantal opnames IC-opnamen en het aantal van overlijden te zien is?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')