abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 11:46:35 #1
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_192334285
Hoi medeklussers!

Wij zijn bezig met het opknappen van een huis en willen hier de oude delftsblauwe tegels hergebruiken die ik uit de schouw heb kunnen redden. Het probleem is echter, op de meeste tegels zit nog een cm of 2 cement op de achterkant van de tegel. Met een beitel eraf halen is geen optie, de tegels zijn vrij dun en uiterst fragiel... Iemand een idee hoe ik de cement eraf krijg?
Life's like music, get the rhythm..
pi_192334614
bandschuurmachine ondersteboven vastzetten op een werkbank.

Tegels met cement zijde er tegen houden.
  donderdag 2 april 2020 @ 16:56:12 #3
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_192413747
Na nog wat rondvragen aan de gang gegaan met eerst een Multitool (volledig kansloos) en daarna een haakse slijper met diamantschijf. Die laatste gaat er als boter doorheen, dus daarmee krijgen we die tegels wel schoon *)
Life's like music, get the rhythm..
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 20:25:31 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192417600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:56 schreef NoComment het volgende:
Na nog wat rondvragen aan de gang gegaan met eerst een Multitool (volledig kansloos) en daarna een haakse slijper met diamantschijf. Die laatste gaat er als boter doorheen, dus daarmee krijgen we die tegels wel schoon *)
Heb je een foto van de tegeltjes ? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk ! :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:24:39 #5
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_192429646
Dit zijn ze. Heb samen met mijn vriendin het huis van haar oma gekocht een tijdje terug, zwaar aan het verbouwen nu (einde komt gelukkig wel in zicht..) en van deze tegels hebben we er een stuk of 10 kunnen redden die rond de open haard zaten. Gezien de emotionele waarde willen we ze ergens laten terug komen, in dit geval in de wc beneden, dus deze 10 tegels zijn wel redelijk heilig ;)

Zo begon het :o Oja, even van een plankje en wat latjes een framepje maken scheelt echt een hoop, want in de ene hand een tegel en in de andere een haakse slijper lijkt me niet aanbevelingswaardig _O-



Toen ik hier gekomen was ben ik niet veel verder meer gegaan, eigenlijk hoopte ik erop dat dit wel genoeg zou zijn. Begreep alleen wel van de tegelzetter dat ze eigenlijk toch vlak moeten zijn als het kan, dus ik moet nog even door.



En waar het om gaat natuurlijk, de voorkant :) Omdat we er zo weinig hebben komen de delftsblauwe tegeltjes verdeeld ingestuct (is dit een woord… nou ja) in de muur. De blauwe tegeltjes lagen er bij om de kleur te beoordelen van de tegels die we hebben gekocht voor de achterwand van het inbouwtoilet, op de gok gekocht en past er echt 100% perfect bij _O_



Qua tegeltjes is het een beetje 50/50 wat erop staat, ene helft bootjes, andere helft soldaten/boeren/etc.
Life's like music, get the rhythm..
pi_192431379
Voor die resten is een komschijf ook geschikt. Daar zit het slijp gedeelte aan de voorkant zeg maar een niet aan de rand.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')