Dat is toch een doelgroep die heel.anders reageert op een online les dan 'normale' kinderen. Denk na man.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Een leraar die geen zinvolle opdrachten kan bedenken is toch ongeschikt om voor een klas kinderen te staan? Kinderen houden namelijk van mensen met altijd wel ideeën.
Kinderen zijn kinderen en slechts een leraar met veel ideeën zou voor een klas kinderen mogen staan, want voor hetzelfde geld zou men voor een klas kinderen zo'n potige verwarmingsmonteur kunnen zetten, die hebben namelijk ook geen idee.quote:Op zondag 29 maart 2020 18:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is toch een doelgroep die heel.anders reageert op een online les dan 'normale' kinderen. Denk na man.
Je lult compleet uit je nek. Dit zijn kinderen die reageren op aanraking, nabijheid en een bepaalde rust van de leraar. Die reageren totaal.anders op.een online les, dat zal idd bijna niet te doen zijn.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Kinderen zijn kinderen en slechts een leraar met veel ideeën zou voor een klas kinderen mogen staan, want voor hetzelfde geld zou men voor een klas kinderen zo'n potige verwarmingsmonteur kunnen zetten, die hebben namelijk ook geen idee.
Ah ja, my bad.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat je van mijn 'een' een 'twee' gemaakt hebt.
Maar ik had het over jouw inbreng, terwijl jij het eigenlijk samen met een collega doet.
Ik denk ook niet dat ik er meer tijd aan kwijt ben, ik weet wel dat het me veel meer energie kost en het veel minder oplevert. Zowel qua leeropbrengst zoals dat tegenwoordig heet als qua werkplezier.quote:En dan geloof ik eigenlijk niet dat je er nu meer tijd mee bezig bent dan dat je normaal fulltime op een school zit.
Tja,er zijn op internet tig ingesproken/voorgelezen (prenten)boeken te vinden, dus vanuit jouw visie bezien kan ik sowieso wel stoppen met het voorlezen.quote:Op zondag 29 maart 2020 17:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt. Het is nu natuurlijk ook nog geen routine voor je.
Als we overigens als land gaan kiezen voor digitaal onderwijs, zou dit wel eens tot grote veranderingen kunnen leiden.
Nu lees jij nog om de dag voor aan je leerlingen. Maar je kunt natuurlijk ook één docent laten voorlezen aan alle Nederlandse leerlingen op hetzelfde onderwijsniveau. Met dat principe kun je enorme kosten besparen.
Onderwijs valt of staat bij de relatie. Zéker bij de doelgroep waar ik mee werk.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je lult compleet uit je nek. Dit zijn kinderen die reageren op aanraking, nabijheid en een bepaalde rust van de leraar. Die reageren totaal.anders op.een online les, dat zal idd bijna niet te doen zijn.
En leraren zijn sowieso al vaak op vakantie en is er geen vakantie dan staken ze of hebben ze een studiedagquote:Op zondag 29 maart 2020 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry ik heb geen digibron. Ik werk met veel schoolbesturen en heb veel leraren gesproken. En bijna unaniem werd er verteld dat dit schooljaar sowieso niet meer gewerkt gaat worden.
Sterker nog werden we in de grote dichte scholen niet toegelaten om projecten met data uit te voeren desondanks dat er helemaal niemand binnen is.
Als de scholen direct een inkomstenderving hadden dan was dit nooit zo gebeurd.
Ps Corona is niet direct een levensgevaarlijke ziekte dus laten we ophouden met de emotionele chantage.
Vuilnismannen, supermarkt medewerkers. Marktlui, bouwvakkers, enz moeten ook allemaal gewoon werken.
Zijn die dan niet belangrijk?
Hear hear.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:54 schreef Brybry het volgende:
Mijn oudste zit in groep 6 en wekelijks kan ze een mapje huiswerk ophalen en that's it. Nu heb ik het geluk dat ze vrij makkelijk leert maar voor de rest..... Basisschool mag echt wel wat meer doen wat dit slaat nergens op.
Ik heb veel contact met andere moeders die nog een jong kind hebben met downsyndroom en deze periode is echt knap lastig voor iedere betrokkene.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Onderwijs valt of staat bij de relatie. Zéker bij de doelgroep waar ik mee werk.
Daarom moeten ze gauw terug naar een schoolgebouw waarbij honderden leerlingen rondlopen waarvan er een hoop het coronavirus meedragen. Worden ze lekker aangestoken want een docent verdient toch geen beschermende middelen en respect.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
En leraren zijn sowieso al vaak op vakantie en is er geen vakantie dan staken ze of hebben ze een studiedag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |