Dat is héél oude slang hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stelen? Sorry ik woon al een tijd niet meer in Nederland dus mischien is dit slang die ik niet ken![]()
In nederland kunnen we ons dat wel veroorloven. Maar hoe groot is Nederland? Begrijp me niet verkeerd. Nederland is qua grootte supersterk qua economie, maar t.o.v. de rest van de wereld is onze impact beperkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Er zijn heel veel regelingen ingetreden, in NL krijgt elke ZZP'er zijn inkomen aangevuld tot 1200+ euro, fabrieken gaan op slot zodat ze hun personeel niet hoeven te betalen, en straks gaat het gewoon weer door. Een verandering in valuta zie ik niet, de EUR is nog steeds 1.10 USD waard om maar een voorbeeld te noemen.
Tuurlijk krijgt de economie een enorme klap, maar zonder downs geen ups. Ik zie het allemaal niet zo zwart in.
Wat is stelen? Je wordt toch ook bestolen? Lekker terugstelen. Ik vind het geen probleem om te stelen van grote bedrijven bijvoorbeeld.quote:
Ja maar als je het al jaaaaren niet gebruikt ga je twijfelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:19 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is héél oude slang hoor.
Hier, kan je wat slang leren:
Tja, da's een filosofische vraag. Je bent niet verplicht om te doen wat anderen ook doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:20 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat is stelen? Je wordt toch ook bestolen? Lekker terugstelen. Ik vind het geen probleem om te stelen van grote bedrijven bijvoorbeeld.
Moet je de belastingsdienst vertellen.quote:
Begin maar niet over de overheid hier ... zeer frustrerend land.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je de belastingsdienst vertellen.
Maar zit je mooi opgescheept met die Macron
Mijn ouders zeiden dat de grenzen met België zijn gesloten, met zeecontainers. Gewoon omzeilbaar?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:25 schreef illusions het volgende:
M'n ouders komen er net vandaan, toch maar naar NL vanwege de maatregelen. Ik stap binnenkort ook in de auto naar NL, hier in Spanje veel te streng allemaal. Maargoed, hier is een heleboel onofficieel versoepeld en zodoende zullen veel bedrijven het best redden.
Ehm, ik post al 10 jaar op BNW en ik heb daar nog nooit een opmerking over gehad. Mag je ook geen Plato of Aristoteles citeren? Sorry maar dit is mijn topic, als ik vind dat de bijbel relevant is zal ik die citeren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:12 schreef SuperHartje het volgende:
Dit is niet de bedoeling. Nogmaals als je graag Bijbel verzen enzo wil bespreken/ bediscussiëren kan dat in F&L. Ik laat het nu staan, maar dat ga ik niet blijven doen.
Alleen de sluipweggetjes, de vuurwerkroutes zegmaar. De weg is gewoon normaal, alleen vrijwel enkel vrachtwagens op de weg. Mijn ouders werden vanuit de Provence naar Amsterdam niet 1 keer aangehouden. Ikzelf heb de laatste vlucht al gemist (die ging zondag), maar ik kan met een brief van de Nederlandse consul gewoon naar Nederland rijden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden dat de grenzen met België zijn gesloten, met zeecontainers. Gewoon omzeilbaar?
Het is toch niet de bedoeling dat er pagina's lang over bijbelverzen wordt gediscussieerd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ehm, ik post al 10 jaar op BNW en ik heb daar nog nooit een opmerking over gehad. Mag je ook geen Plato of Aristoteles citeren? Sorry maar dit is mijn topic, als ik vind dat de bijbel relevant is zal ik die citeren.
Ik wens je veel succes, hoop dat de politie in Frankrijk flexibel zal zijn. Als je briefje niet in het Frans is begrijpen ze het waarschijnlijk niet en slingeren ze je op de bon haha.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Alleen de sluipweggetjes, de vuurwerkroutes zegmaar. De weg is gewoon normaal, alleen vrijwel enkel vrachtwagens op de weg. Mijn ouders werden vanuit de Provence naar Amsterdam niet 1 keer aangehouden. Ikzelf heb de laatste vlucht al gemist (die ging zondag), maar ik kan met een brief van de Nederlandse consul gewoon naar Nederland rijden.
Volgens mij is het nu aardig in balans.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Het is toch niet de bedoeling dat er pagina's lang over bijbelverzen wordt gediscussieerd?
Engels en Spaans, komen ze wel uit hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes, hoop dat de politie in Frankrijk flexibel zal zijn. Als je briefje niet in het Frans is begrijpen ze het waarschijnlijk niet en slingeren ze je op de bon haha.
Met een beetje mazzel spreken ze Spaans ja. Rijd je over de A20?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Engels en Spaans, komen ze wel uit hoor.
https://scontent-amt2-1.x(...)d2288435&oe=5EA96335
Ja snap ik. Maar het ging mij erom of er inhoudelijk misschien wat over te zeggen valt. Informatief gezien, positief of negatief.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Naja, hij beschrijft het filmpje dus ik neem aan van wel. Ik haak ook vaak af na een paar minuten als het zo'n doom & gloom filmpje is hoor, ik kan daar echt niks mee, dat zijn vaak enkel doemdenkers die alles overdrijven.
Als je dat blijft doen, zonder context met BNW of het onderwerp, zal ik het dus verwijderen en noten. Je vorige post was letterlijk een bijbelvers zonder verband met het onderwerp. Dat is niet de bedoeling. Graag je begrip hiervoorquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ehm, ik post al 10 jaar op BNW en ik heb daar nog nooit een opmerking over gehad. Mag je ook geen Plato of Aristoteles citeren? Sorry maar dit is mijn topic, als ik vind dat de bijbel relevant is zal ik die citeren.
Waarom vraag je dan niet of ik het wil uitleggen in plaats van te dreigen? Ik dacht dat het vanzelfsprekend was. Excuses als het niet duidelijk was (hoewel ik het eerder wel heb beschreven in dit topic), maar soms zijn dingen in mijn hoofd zeer helder, terwijl anderen me niet volgen. Daar sta ik niet altijd bij stil.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Als je dat blijft doen, zonder context met BNW of het onderwerp, zal ik het dus verwijderen en noten. Je vorige post was letterlijk een bijbelvers zonder verband met het onderwerp. Dat is niet de bedoeling. Graag je begrip hiervoor
Geen idee, ga altijd met vliegtuig. Als ik met de auto naar Frankrijk ga rij ik richting Mt. Ventoux daar in de buurt om even te chillen, noordelijker hoeft van mij niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel spreken ze Spaans ja. Rijd je over de A20?
Gelijk heb je, ik zou zeggen alles onder Clermont Ferrand is eigenlijk prachtig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:51 schreef illusions het volgende:
[..]
Geen idee, ga altijd met vliegtuig. Als ik met de auto naar Frankrijk ga rij ik richting Mt. Ventoux daar in de buurt om even te chillen, noordelijker hoeft van mij niet.
Hoe kom je in Viva la France terecht dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes, hoop dat de politie in Frankrijk flexibel zal zijn. Als je briefje niet in het Frans is begrijpen ze het waarschijnlijk niet en slingeren ze je op de bon haha.
Druivenplukken, verliefd geworden, Parijs bezocht, verkocht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe kom je in Viva la France terecht dan?
Maar Fr. is dus ook gewoon kut?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Druivenplukken, verliefd geworden, Parijs bezocht, verkocht.
In Nederland voelde ik me altijd opgesloten en benauwd, zo van 'is dit het nou'. Ik hou van open natuur en nieuwe dingen ontdekken. Nederland is me te klein, te plat, te dichtbevolkt en te vol met asfalt en beton
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |