abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:25:35 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192313522
Tot vorige week donderdag werkte ik nauw samen (niet dat we op elkaars shoot zaten) met een collega die sinds een paar dagen geleden positief is gestest op het Corona-virus.

Hij is afgelopen maandag getest (voelde zich afgelopen vrijdag niet zo lekker dus afwezig), woensdag was de uitslag bekend. De uitslag was positief. Ik woon in Jersey, Kanaalaileanden, waar we afhankelijk zijn van de laboratoria in de UK, de uitslagen worden dus per batch verstuurd, maar dat terzijde.

Als ik de media in NL zo lees, inclusief protocollen, wordt meteen (althans: meteen is een overstatement) een onderzoek ingesteld met wie hij in contact is geweest - onder andere ik dus om eventueel te testen en (volledig) te isoleren. Hij heeft mijn gegevens doorgegeven, maar ben nog door niemand benaderd.

Sterker nog, heb zelf maar gebeld met de contact-lijn, die wist mij te melden dat het nog wel even kon duren. Nou breekt mijn klomp.

Is dat het protocol, onderbezetting (nogmaals: klein eiland), nalatigheid en wat nu?

Ben van nature een hypochonder (Hi Shmoopy :+ ) maar heb geen enkele klacht, verschijnsel, etc. Informatie hier is sowieso op bijzonder kleinschalige wijze beschikbaar.

De stats:

quote:
The latest update, as of Friday 27 March at 1.30pm:

569 confirmed negative
46 confirmed positive
56 pending
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_192313578
Zelf isolatie, tot het duidelijk is wat je precies moet doen, geen info op de site van de Britse rivm?
Contact opnemen met je werkgever lijkt mij ook wel een goed idee.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192313605
Zover ik weet doen ze dat hier ook niet meer, nu is het zelfs bij sterk vermoeden van corona besmetting thuisblijven en uitzieken meen ik. Blijf iig thuis.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192313680
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:55:31 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192313689
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:34 schreef Zalmslaatje het volgende:
geen info op de site van de Britse rivm?
Nee. Dat lijkt sowieso een rommeltje.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:34 schreef Zalmslaatje het volgende:
Contact opnemen met je werkgever lijkt mij ook wel een goed idee.
Daar is het bekend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:56:47 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192313695
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Zover ik weet doen ze dat hier ook niet meer, nu is het zelfs bij sterk vermoeden van corona besmetting thuisblijven en uitzieken meen ik. Blijf iig thuis.
Ik blijf thuis en voel me niet ziek. Verbaas me alleen over de laksheid in mijn ogen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_192313725
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:56 schreef static het volgende:

[..]

Ik blijf thuis en voel me niet ziek. Verbaas me alleen over de laksheid in mijn ogen.
Onvermogen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192313773
In NL doen we geen contact onderzoeken meer en als je geen klachten heb moet je gewoon werken
pi_192314943
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 01:08 schreef Sjemmert het volgende:
In NL doen we geen contact onderzoeken meer en als je geen klachten heb moet je gewoon werken
Eh, wat? Nee :{w Alleen als je een viraal beroep hebt, anders moet je in quarantaine. Testen doen ze hier ook niet tenzij je in een risicogroep zit.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 07:37:12 #10
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_192315035
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:16 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Eh, wat? Nee :{w Alleen als je een viraal beroep hebt, anders moet je in quarantaine. Testen doen ze hier ook niet tenzij je in een risicogroep zit.
Mooie typfout :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_192321733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:16 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Eh, wat? Nee :{w Alleen als je een viraal beroep hebt, anders moet je in quarantaine. Testen doen ze hier ook niet tenzij je in een risicogroep zit.
Eh, wat ? ja. Als je geen symptomen hebt kan je gewoon werken. TS heeft geen enkele symptomen maar is alleen in de buurt geweest van iemand met corona. Dat is geen rede om thuis te blijven.

Dit zijn de criteria om thuis te blijven in NL voor mensen zonder vitaal beroep. Enig verschil met mensen die wel in een vitale sector werken is dat die ook nog moeten komen als een huisgenoot koorts heeft.

quote:
Mag ik nog naar werk?
Het advies aan werkgevers is om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Overleg daarom met uw werkgever of thuiswerken mogelijk is.
Als u last heeft van de volgende gezondheidsklachten moet u thuisblijven.

Neusverkoudheid
Loopneus
Niezen
Keelpijn
Hoesten
Verhoging tot 38 graden of koorts

Als 1 of meer van de huisgenoten van een werknemer koorts heeft of benauwdheidsklachten, dan mag de werknemer ook niet naar werken komen.
https://www.rijksoverheid(...)onderwerp/werknemers

TS hoeft dus niet thuis te blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 28-03-2020 16:37:54 ]
pi_192321811
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 01:08 schreef Sjemmert het volgende:
In NL doen we geen contact onderzoeken meer en als je geen klachten heb moet je gewoon werken
dat laatste klopt niet, dat eerste komt omdat het zinloos is, want het virus is los.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192321827
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:32 schreef Sjemmert het volgende:
Eh, wat ? ja. Als je geen symptomen hebt kan je gewoon werken. TS heeft geen enkele symptomen maar is alleen in de buurt geweest van iemand met corona. Dat is geen rede om thuis te blijven.
zeker wel....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192321838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zeker wel....
Waar staat dat ?
pi_192321844
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waar staat dat ?
geen idee, ik hoor dat alleen geregeld op tv.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:42:10 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192321865
Sowieso MOET je niets. Als je je zorgen maakt omdat je bv vaak 1 op 1 gesprekken had of drinken/eten deelde zou ik niet naar je werk gaan.

Als ze lastig doen zeg je maar dat je keelpijn hebt, dat valt toch bijna niet te checken.

Als ik dit zo hoor is het niet gek dat we nu al 3 dagen boven de 1000 nieuwe besmettingen hebben |:(
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192321876
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

geen idee, ik hoor dat alleen geregeld op tv.
Meeste bedrijven volgen de richtlijnen van het RIVM en de overheid en die stellen nergens dat je preventief in quarantaine moet omdat je bij iemand in de buurt bent geweest met corona.
pi_192321884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Meeste bedrijven volgen de richtlijnen van het RIVM en de overheid en die stellen nergens dat je preventief in quarantaine moet omdat je bij iemand in de buurt bent geweest met corona.
toch hoor ik dat mensen van het rivm zeggen op tv...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192321896
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

toch hoor ik dat mensen van het rivm zeggen op tv...
Maar je weet niet waar of wanneer...
pi_192321901
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar je weet niet waar of wanneer...
ik noteer niet alles wat ik hoor, zie of lees.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192321941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik noteer niet alles wat ik hoor, zie of lees.
Maar je werkgever gaat uit van de richtlijnen van het RIVM en daar staat er niks over. Alleen dat je thuis moet blijven als je klachten hebt of als een huisgenoot klachten heeft (niet vitale sector).

Nogmaals de criteria om thuis te blijven:

quote:
Als u kucht, hoest en/of verkouden bent: blijf thuis. Krijgt u daar ook koorts en/of benauwdheid bij, dan moet iedereen in het huishouden thuisblijven. Blijf ook thuis als iemand anders in uw huishouden verkoudheidsklachten en koorts en/of benauwdheid heeft. Mensen in cruciale beroepen en vitale processen zijn hiervan uitgezonderd; zij blijven thuis als zij zelf klachten met koorts hebben (overleg zo nodig met uw werkgever). Wanneer u of uw gezinslid 24 uur klachtenvrij is, dan kan de gezinsisolatie worden opgeheven.
https://www.rijksoverheid(...)navirus-in-nederland
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:50:44 #22
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192330280
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:32 schreef Sjemmert het volgende:
Eh, wat ? ja. Als je geen symptomen hebt kan je gewoon werken. TS heeft geen enkele symptomen maar is alleen in de buurt geweest van iemand met corona. Dat is geen rede om thuis te blijven.
Iedereen is min of meer met zachte hand gedwongen om thuis te werken. Ik werk voor een telecom-bedrijf die o.a. een glasvezelnetwerk over het hele eiland heeft liggen, dus iedereen (ook klanten) hebben een gratis upgrade naar symmetrisch 1gb gekregen.

Dit vooral omdat hier ook de scholen gesloten zijn en dus hele families thuiszijn en dus veel internet gebruiken voor werk, Webex-achtige applicaties en de kids die Netflix, Amazon Prime, etc. gebruiken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_192808912
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Meeste bedrijven volgen de richtlijnen van het RIVM en de overheid en die stellen nergens dat je preventief in quarantaine moet omdat je bij iemand in de buurt bent geweest met corona.
Klopt, dat hoeft inderdaad niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')