abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:54:39 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192313688
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

o.a. jij,
Stop nu maar met je act.
pi_192313692
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik lieg het niet. Gruwelijk zeikwijf ook, zo iemand die ook klaagt over een bbq bij de buren enzo. Maar tering hé, in deze tijd waarin iedereen met zijn gezin noodgedwongen thuis zit zo reageren gaat echt veel te ver.
Nee, ik geloof je meteen.

Is typisch gedrag, jezelf voorop stellen en iedereen moet zich maar aanpassen aan mevrouw. :')
pi_192313693
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Stop nu maar met je act.
Dit soort reacties he...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192313694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Nederland loopt wat dat betreft best voorop met de strenge maatregelen als je kijkt naar de besmettingscijfers. Veel landen (vooral oost-Europees) lijken nogal overhaast te reageren met volledige lock-downs. Maar alleen de tijd zal vertellen wat de beste keuze is.
In die landen zoals Hongarije zien de leiders het ook vooral een kans om de macht meer naar zichzelf en een klein clubje vertrouwelingen toe te trekken... dan kunnen er nu misschien wel minder slachtoffers vallen, uiteindelijk zijn de mensen die blijven leven heel hard genaaid.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:57:08 #230
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192313696
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik lieg het niet. Gruwelijk zeikwijf ook, zo iemand die ook klaagt over een bbq bij de buren enzo. Maar tering hé, in deze tijd waarin iedereen met zijn gezin noodgedwongen thuis zit zo reageren gaat echt veel te ver.
Dat soort mensen hoef je allen met zo'n }:| gezicht aan te kijken en de deur weer dicht te gooien. Geen reactie waard.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192313697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

In die landen zoals Hongarije zien de leiders het ook vooral een kans om de macht meer naar zichzelf en een klein clubje vertrouwelingen toe te trekken... dan kunnen er nu misschien wel minder slachtoffers vallen, uiteindelijk zijn de mensen die blijven leven heel hard genaaid.
Orban heeft al een meerderheid in Hongarije.

Maar noem vooral niet de landen die gsm gegevens gebruiken nu om burgers te volgen. :')
pi_192313698
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Striktere lockdown gaat er hoe dan ook komen verwacht ik.

En de komende weken is ons zorgapparaat volstrekt uit zn voegen gebarsten en sterven er heel veel mensen.

Was inderdaad een makkelijk antwoord. En ja ik ga wederom gelijk krijgen.
Jaa man, en de ambulance komt niet eens meer langs dan, en de economie gaat verder instorten, nog erger dan in 1920's. En we gaan ook allemaal dood.

Misschien is het beter als we morgen allemaal schreeuwend in paniek over straat gaan rennen. We're all doooooomed!!!
Alpha kenny one
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:58:06 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192313704
Merk wel dat het werk begint 'op te drogen'. Nog een weekje en dan zou het wel eens gedaan kunnen zijn. Dan wordt het weer eens zoeken naar werk. Dat is echt jaren geleden...
pi_192313706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat soort mensen hoef je allen met zo'n }:| gezicht aan te kijken en de deur weer dicht te gooien. Geen reactie waard.
Ik zeg altijd tegen zulke mensen "Dat je kerel niks te zeggen heeft thuis, wil niet zeggen dat je mij kan commanderen" :W
pi_192313711
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:49 schreef houdafstand het volgende:
Nederland begin maart op slot gooien zou echt overkill zijn geweest. Zeker voor provincies boven de rivieren. De bevolking zou het ook niet hebben geaccepteerd.

De stapsgewijze invoering van maatregelen, is de enige juiste werkwijze geweest.

Nederland kun je niet vergelijken met Hongkong, Singapore of Korea. Nederlanders zijn reislustiger en Nederland heeft open grenzen. In feite zou je het hele Schengen-gebied als een land moeten zien.

De overheid die heeft gefaald, is niet per se de Nederlandse, maar de Italiaanse overheid. Als het niet zo uit de hand was gelopen in Italië, zouden Nederlandse vakantiegangers het virus niet op zo’n grote schaal terug naar Nederland hebben gebracht. Er liepen waarschijnlijk begin/medio januari al vele besmette personen in Italië rond. Kennelijk heeft Italië geen peilstations zoals wij dat in Nederland hebben.

Nederland heeft een goed draaiboek maar heeft helaas ook de pech gehad dat de uitbraak in Italië en Oostenrijk juist in de week van de voorjaarsvakantie is begonnen. Daar kun je niets tegen doen. Wij hebben immers geen grenzen zoals Hongkong, Singapore en Korea dat hebben. En Nederlanders zijn lang niet zo gedisciplineerd als Aziaten. Daar moet je als overheid ook rekening mee houden.
Italië heeft snel na de eerste Corona gevallen de vluchten vanuit China verboden, dat was op 31 Januari al.

Echter waren dat 2 toeristen in Rome. De echte brandhaarden rond Milan waren toen al geïnfecteerd, maar niemand wist dat nog.
.
pi_192313712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:58 schreef leolinedance het volgende:
Merk wel dat het werk begint 'op te drogen'. Nog een weekje en dan zou het wel eens gedaan kunnen zijn. Dan wordt het weer eens zoeken naar werk. Dat is echt jaren geleden...
Ja ik ga maar tijd besteden aan online studie of zo als werk op is.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:59:10 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192313713
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:57 schreef falling_away het volgende:

[..]

Jaa man, en de ambulance komt niet eens meer langs dan, en de economie gaat verder instorten, nog erger dan in 1920's. En we gaan ook allemaal dood.

Misschien is het beter als we morgen allemaal schreeuwend in paniek over straat gaan rennen. We're all doooooomed!!!
Jensen gespot
pi_192313717
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:03 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zijn we trouwens zo slecht hier op ingesteld als slechts twee jaar geleden er nog een zwaar griepseizoen was met 9.500 personen oversterfte in 18 weken? 16.000 ziekenhuisopnames, 1% sterftecijfer. Moet toch een les geweest zijn. In een bepaalde week overleden er evenveel mensen als tijdens de hongerwinter. De IC lag niet zo vol toen als nu, maar het had toch wel wat mensen wakker mogen maken dat bij een nieuw virus het dus nog erger wordt dan dat.

Disclaimer: Je wordt monddood gemaakt als je over de griep begint, dan ben je een idioot die stelt dat het maar een griepje is. Maar draai het eens om: de gewone griep is ook gewoon een dodelijke bitch die ondanks vaccins honderdduizenden mensen dood elk jaar. Elk jaar weer andere mutatie en soms dus vrij hoog sterftecijfer. Vergelijken met griep is dus niet gelijk aan corona betagelliseren. Het is het respecteren van de gewone griep.
Hey, iemand met mijn standpunt _O_ Mensen die het steeds schertsend over 'griepje' hebben, hebben domweg niet door hoe dodelijk de griep ook is. In dat seizoen waren dat dus gemiddeld 75 doden per dag in Nederland door de griep. Goed, zitten we met deze pandemie inmiddels ook overheen. Alle maatregelen die werken tegen coronainfectie (geen handen schudden, handen wassen etc) helpen ook tegen de griep. Misschien moeten we die maatregelen er maar gewoon in houden :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192313718
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jensen gespot
_O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:59:51 #240
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192313721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:58 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zeg altijd tegen zulke mensen "Dat je kerel niks te zeggen heeft thuis, wil niet zeggen dat je mij kan commanderen" :W
Dan moeten ze maar een hond nemen toch? :7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:59:51 #241
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192313722
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:58 schreef leolinedance het volgende:
Merk wel dat het werk begint 'op te drogen'. Nog een weekje en dan zou het wel eens gedaan kunnen zijn. Dan wordt het weer eens zoeken naar werk. Dat is echt jaren geleden...
Dat is wel echt kut
pi_192313724
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Orban heeft al een meerderheid in Hongarije.

Maar noem vooral niet de landen die gsm gegevens gebruiken nu om burgers te volgen. :')
Meerderheid in zetels, niet in steun. Maar gezien zijn greep op de media zal het niet lang duren voordat ook dat klopt. Waarom steun je zo iemand?
pi_192313731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:48 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat is een stapje BNW denk ik.
Nah,,, hier in BE wordt er ook al hardop gefluisterd dat viroloog Van Ranst die net voor de crisis uitbrak letterlijk naast de minister van volksgezondheid in de nieuwsstudio zat het nog moest downplayen ook al wist hij toen al meer dan hij mocht zeggen. Waaronder dat er absoluut geen gevaar was om te gaan skiën in Italië als je de hygiënevoorschriften respecteerde.
Kan ook zijn dat ze gewoon geen paniek wilden in de hoop dat er toch de waterkans was dat het uitbleef.
pi_192313732
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Corona?
Nederland?
IC bedden?
Slachtoffers?

Jij bent de expert, heb je nu vaak genoeg medegedeeld. Ik wil weten waar ik aan toe ben, het RIVM is blijkbaar incapabel en lui, dus help!
Ik heb helemaal niet medegedeeld expert te zijn, ik heb medegedeeld dat voor zogenaamde experts de meest simpele observaties die internetkneuzen en zolderkamerautisten (letterlijk mijn woordkeuze) wel konden maken kennelijk te hoog gegrepen waren. :W
pi_192313733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:57 schreef falling_away het volgende:

Misschien is het beter als we morgen allemaal schreeuwend in paniek over straat gaan rennen. We're all doooooomed!!!
Dat lijkt het credo van veel doom fokkers tegenwoordig. "#nietmijnfok"
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 01:03:03 #246
165633 eriksd
The grand facade...
pi_192313736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:24 schreef Kyran het volgende:
Op de vraag wat de regering begin maart had moeten doen is een simpel antwoord.... Alles wat ze nu doen.

Vol op de rem, en de tijd nemen op zorg voor te bereiden, tests te regelen, apparatuur te regelen, personeel te trainen, burgers laten inzien wat de gevolgen zijn als ze de maatregelen niet opvolgen etc.

Eind februari / begin maart wel al geroepen dat dit niet goed zou gaan en dat in je elleboog niezen en papier zakdoekjes gebruiken geen overvolle ICs ging voorkomen...

Toen werden wij paniekzaaiers genoemd en nu captain hindsight.

Tsja...

Nu even Netflixen, daarna reageer ik wel weer :)
Met dien verstande dat er een fundamenteel verschil zit tussen vrijblijvend onder een nickname oproepen tot een lockdown of daadwerkelijk de leiding hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 01:03:07 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192313737
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:58 schreef Elizium het volgende:

[..]

Ja ik ga maar tijd besteden aan online studie of zo als werk op is.
Ja dat overweeg ik ook, maar eens zoeken of er iets is. Mijn vakgebied is nogal specifiek wat dat betreft.
pi_192313740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dan moeten ze maar een hond nemen toch? :7
Een hont. :7
pi_192313746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:58 schreef leolinedance het volgende:
Merk wel dat het werk begint 'op te drogen'. Nog een weekje en dan zou het wel eens gedaan kunnen zijn. Dan wordt het weer eens zoeken naar werk. Dat is echt jaren geleden...
Welke business zit je?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 01:05:07 #250
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192313748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 01:02 schreef wodca het volgende:

[..]

Nah,,, hier in BE wordt er ook al hardop gefluisterd dat viroloog Van Ranst die net voor de crisis uitbrak letterlijk naast de minister van volksgezondheid in de nieuwsstudio zat het nog moest downplayen ook al wist hij toen al meer dan hij mocht zeggen. Waaronder dat er absoluut geen gevaar was om te gaan skiën in Italië als je de hygiënevoorschriften respecteerde.
Kan ook zijn dat ze gewoon geen paniek wilden in de hoop dat er toch de waterkans was dat het uitbleef.
Meer je laatste zin denk ik. Dat lijkt in NL ook het geval te zijn geweest. Paniek voorkomen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')