abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192295896
quote:
Waren ze niet in België bezig met een thuistest met een 70% betrouwbaarheid?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192295904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:54 schreef kibo het volgende:

[..]

En wat zou AzG daar moeten doen dan?
Die waren volgens mij onderweg daar naartoe met nood apparatuur e.d.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192295905
Wordt er -al- gesproken over de groep die besmet zou zijn geweest en nu het leger zou moeten vormen om anderen, dé kwetsbaren, te beschermen?

Ik zou wel willen weten hoe groot die groep is en elke dag groter wordt.

(En ja, ik weet het is niet bewezen dat een eerder besmet persoon daadwerkelijk immuun is.)
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 22:56:48 #179
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192295907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die 39, gaat dat echt om het aantal patiënten of om het aantal bezette bedden? Ik geloof je direct hoor, maar zat er over na te denken (meestal moet ik dat niet doen :D).
Die 39 was toename in het aantal daadwerkelijk bezette IC-bedden van 16 op 17 maart.

De rest van de week waren dit er 36, 39, 71, 73, 51 en 82. Aantal nieuwe IC patiënten moet echt FLINK omlaag voordat er weer meer ruimte ontstaat.
pi_192295922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef PoezeligDing het volgende:
Wordt er -al- gesproken over de groep die besmet zou zijn geweest en nu het leger zou moeten vormen om anderen, dé kwetsbaren, te beschermen?

(En ja, ik weet het is niet bewezen dat een eerder besmet persoon daadwerkelijk immuun is.)
Sanquin doet het onderzoek naar bloeddonoren, wat over een week of 3 klaar is.
pi_192295924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die 39 was toename in het aantal daadwerkelijk bezette IC-bedden van 16 op 17 maart.
Ah, toch. Dat is wel wat anders dan patiënten, want daar zit de afname dan natuurlijk ook bij in.
pi_192295952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef PoezeligDing het volgende:

Je hebt antistoffen.... Zo een virus is minimaal veeeel minder vatbaar op je, en als je er niet ziek van wordt en niet gaat hoesten etc zul je ook vrij weinig kunnen besmetten op die manier..

Maar als je uit gaat van 0,1% fatality rate, dan is een factor 1000 daarvan al besmet / besmet geweest.

Dan zijn het 434.000 mensen in NL. Dus... 5% van "het immuniteitsdoel 60% bevolking"

En ja ik ben lekker een bierviltjes berekening aan het doen zo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Miss 200.000.000! donderdag 26 maart 2020 @ 22:59:41 #183
367000 roos94
pi_192295969
Er zitten inmiddels zoveel mensen thuis dat het aantal nieuwe besmettingen per dag in april toch wel flink moet gaan slinken, of denk ik nu verkeerd?
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:59:57 #184
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192295973
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:59 schreef roos94 het volgende:
Er zitten inmiddels zoveel mensen thuis dat het aantal nieuwe besmettingen per dag in april toch wel flink moet gaan slinken, of denk ik nu verkeerd?
Ja.
2000 light years from home
pi_192295982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)08-a624-1adbec0b45fc
[..]

Maar het is inderdaad (nog) geen groot thema bij politici.
Thanks, luister niet altijd naar Klaver (populistje soms, alhoewel nu wel sterk samen met Wilders (wie had dat ooit gedacht :') ?)

Weet nog een paar maanden terug (in december) dat hier ook de kinderafdelingen vol lagen en kinderen in België werden opgenomen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-belgie~a64b9f4b/

Beetje hetzelfde verhaal nu weer.

Lijkt mij toch dat we in de toekomst dit structureel moeten oplossen..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 23:00:37 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192295987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ah, toch. Dat is wel wat anders dan patiënten, want daar zit de afname dan natuurlijk ook bij in.
Snap je even niet sorry :P

16 maart 96 bedden bezet, 17 maart 135 bedden bezet, dus toestroom van 39 patiënten.

Gemiddeld gezien zullen dus 30 maart 39 patiënten uitstromen (echt even heel zwart/wit gezegd zoals eerder gemeld). Terwijl de kans groot is dat er weer 100 patiënten bijkomen, terwijl je geen bedden meer hebt.
pi_192295988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verborgen-doden.html

Ook al iets wat wij weken roepen.

575 bedden voor spoed in ieder geval en er zullen wel operatiekamers operationeel blijven, maar volgens mij is ondertussen 99% van de geplande dingen uitgesteld.
quote:

[..]

575 bedden voor spoed in ieder geval en er zullen wel operatiekamers operationeel blijven, maar volgens mij is ondertussen 99% van de geplande dingen uitgesteld.
Heftig dit :{
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192296006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap je even niet sorry :P

16 maart 96 bedden bezet, d17 maart 135 bedden bezet, dus toestroom van 39 patiënten.

Gemiddeld gezien zullen dus 30 maart 39 patiënten uitstromen (echt even heel zwart/wit gezegd zoals eerder gemeld).
Ik snap mezelf ook even niet meer. Laat maar.
pi_192296011
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Lijkt mij toch dat we in de toekomst dit structureel moeten oplossen..
Tja, ieder land wilde het zelf regelen, want 'Europa moet zich niet met ons bemoeien'. Je ziet nu dat internationale samenwerking een stuk stroever verloopt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296012
quote:
Als er twee weken geleden 6000 mensen besmet zijn met een groeifactor van 60% en nu zijn er 25.000 met een groeifactor van 10%, komen er per saldo meer mensen in het ziekenhuis.

Dus de groei slinkt, het aantal besmettingen voorlopig nog niet.

*Getallen zijn fictief op de aanname van het RIVM van 2 weken geleden dat er 6000 besmettingen zijn
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:02:13 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192296014
quote:
Ik zie nog steeds dat veel mensen elkaar bezoeken. 1 op 1 dat dan wel, maar toch. Mensen blijven niet echt thuis. Ook zie ik om me heen kinderen gewoon bij vriendjes/vriendinnetjes slapen een nachtje want leuk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192296018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)08-a624-1adbec0b45fc
[..]

Maar het is inderdaad (nog) geen groot thema bij politici.
Hugo de Jonge zei ook:

quote:
Kijk, ik ben er juist bewust terughoudend in om te zeggen met wie we op welk moment welke gesprekken voeren met welke inhoud. Meestal helpt het namelijk niet zo heel erg voor het resultaat als je vrijelijk gaat speculeren over waar het mogelijkerwijs toe zou kunnen leiden, met wie je daar allemaal overleg over hebt en wat je in dat overleg allemaal bespreekt. Er is contact met Duitsland.
Klinkt als "We zijn bijna rond met Duitsland, maar ik mag er nog niks over zeggen" :s)

Afstand tussen Maastricht UMC en het Universitair Ziekenhuis Aachen is slechts 28km.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 23:02:32 #193
269689 crew  Viv
pi_192296020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als ik 16 miljoen Nederlanders naar hun geslacht vraag heb ik een aardig betrouwbare meting voor de man-vrouw-verdeling in Nederland. Ondanks dat ik de laatste miljoen mensen niets gevraagd heb.

Er is vooralsnog niets zinnigs te zeggen over het aantal niet-geregistreerde coronadoden. Behalve dat andere landen met hetzelfde probleem kampen.
Om bij jouw voorbeeld te blijven: dan zou het CBS beweren dat aan álle Nederlanders het geslacht wordt gevraagd, terwijl dit in werkelijkheid bij 16 miljoen Nederlanders gevraagd is. De meting zal aardig betrouwbaar zijn, maar feit blijft dat het CBS dan een feitelijk onjuiste uitspraak gedaan heeft, wat de betrouwbaarheid van hun overige uitspraken niet ten goede komt.
pi_192296029
Huisartsen trekken officiële dodental in twijfel: ‘Werkelijk aantal sterfgevallen is hoger’

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-is-hoger~a3aaf38f/

Gaat kei goed hier ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 23:02:59 ]
pi_192296045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Om bij jouw voorbeeld te blijven: dan zou het CBS beweren dat aan álle Nederlanders het geslacht wordt gevraagd, terwijl dit in werkelijkheid bij 16 miljoen Nederlanders gevraagd is. De meting zal aardig betrouwbaar zijn, maar feit blijft dat het CBS dan een feitelijk onjuiste uitspraak gedaan heeft, wat de betrouwbaarheid van hun overige uitspraken niet ten goede komt.
Behalve dan dat het RIVM nooit beweerd heeft dat ALLE doden getest worden op corona. Ondanks dat het bericht van de NOS dat wel insinueert.

Althans, ik heb het ze niet horen zeggen en ik heb bijna die hele briefing gekeken. Maar ik wacht nog altijd op de bron van @Kyran waarin hij laat zien waarin het RIVM dit wel beweerd heeft, dus ik laat me graag informeren.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:06:37 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296081
quote:

[..]

Alles wat geen spoed heeft is uitgesteld. Althans, dat is in Brabant zo.
pi_192296085
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, ieder land wilde het zelf regelen, want 'Europa moet zich niet met ons bemoeien'. Je ziet nu dat internationale samenwerking een stuk stroever verloopt.
De discussie "Meer EU" is nu ongepast, net zoals Sophie in het Veld probeert politiek te bedrijven.

Als je de "steun" van niet EU landen aan Italië ziet, dan zie je vooral de faal van de EU.

Of het nu PR is of niet, daadkracht EU is er niet en kunnen ze wel gaan wijzen dat de burger de schuldige is, maar ze hadden zich ook met deze zaken kunnen bezig houden in Brussel i.p.v. met symboolpolitiek en kleine issues.
pi_192296086
Zo zie je maar hoe belangrijk nuance én duidelijkheid is. Voor je het weet gaan verhalen een eigen leven leiden.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:07:27 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296093
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:34 schreef _I het volgende:

[..]

Dat is geen onderzoek, dat is de site van het RIVM. Jij had het over een onderzoek.
Ah woordspelletjes. Wordfeud doe ik 's morgens nadat ik de Sudoku heb ingevuld.

Doe jij mij dan maar de bron dat kinderen wel de verspreider zijn in Nederland, graag uitgesplitst naar leeftijd, geslacht en sociale demografie etc.etc. :P CU.

Natuurlijk kunnen kinderen, hoe hou je ze al kwijlend en snotterend binnen, (zelf super)verspreider zijn.

Laat ik mij dan "duiden" dat met - social-distance - maatregelen, kinderen geen substantiële verspreider zijn naar de kwetsbare groepen.
Dat kinderen nu ook onder de maatregelen vallen was vooral om tegemoet te komen aan de maatschappelijk onrust... en nee dat is niet om na te babbelen.
Ouders wilden de scholen dicht omdat ZIJ bang waren dat hun kinderen doodgaan aan Covid19.
Ik zweep hem er even in: Mogelijk diezelfde ouders die nu wel hun kind met een ander laat spelen....
Omdat de scholen nu eenmaal dicht zijn kon/kan het kabinet niet anders dan ook de maatregelen handhaven op/voor kinderen.

Gemiddeld gezien hebben kinderen (relatief jonge/weerbare) ouders, die een stootje kunnen hebben zonder fataal ziek te worden of ernstige gevolgen te ondervinden.
Dat die beide groepen - kinderen en ouders - (desnoods gelijktijdig) ziek worden van Covid19 is zelfs gemiddeld gezien en op kleine schaal, in medisch opzicht; geen groot probleem.
Dat ouders ziek worden is/wordt dan vooral een economisch probleem.
Dat probleem blijft beperkt tot het werkgebied van een school. Gedachte is/was - vermoed ik - dat je scholen gescheiden blijven omdat onderlinge sociale-leven immers stillegt en instructie geeft dat bij verscbijnselen het gezin als geheel thuishoudt.

Hoop dat dit zaken wat verduidelijkt.
PS. Een bron hiervan heb ik niet maar hoor graag als het van geen kant klopt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:07:42 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192296097
bijna 1200 nieuwe cases in Turkije zie ik nu. Das ook rap gegaan...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')