Waren ze niet in België bezig met een thuistest met een 70% betrouwbaarheid?quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:54 schreef AchJa het volgende:
Chinese kwaliteit!
[..]
https://www.praguemorning(...)rom-china-are-wrong/
Die waren volgens mij onderweg daar naartoe met nood apparatuur e.d.quote:
Die 39 was toename in het aantal daadwerkelijk bezette IC-bedden van 16 op 17 maart.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die 39, gaat dat echt om het aantal patiënten of om het aantal bezette bedden? Ik geloof je direct hoor, maar zat er over na te denken (meestal moet ik dat niet doen).
Sanquin doet het onderzoek naar bloeddonoren, wat over een week of 3 klaar is.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef PoezeligDing het volgende:
Wordt er -al- gesproken over de groep die besmet zou zijn geweest en nu het leger zou moeten vormen om anderen, dé kwetsbaren, te beschermen?
Ik zou wel willen weten hoe groot die groep is en elke dag groter wordt.
(En ja, ik weet het is niet bewezen dat een eerder besmet persoon daadwerkelijk immuun is.)
Ah, toch. Dat is wel wat anders dan patiënten, want daar zit de afname dan natuurlijk ook bij in.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die 39 was toename in het aantal daadwerkelijk bezette IC-bedden van 16 op 17 maart.
Je hebt antistoffen.... Zo een virus is minimaal veeeel minder vatbaar op je, en als je er niet ziek van wordt en niet gaat hoesten etc zul je ook vrij weinig kunnen besmetten op die manier..quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef PoezeligDing het volgende:
Wordt er -al- gesproken over de groep die besmet zou zijn geweest en nu het leger zou moeten vormen om anderen, dé kwetsbaren, te beschermen?
Ik zou wel willen weten hoe groot die groep is en elke dag groter wordt.
(En ja, ik weet het is niet bewezen dat een eerder besmet persoon daadwerkelijk immuun is.)
Ja.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:59 schreef roos94 het volgende:
Er zitten inmiddels zoveel mensen thuis dat het aantal nieuwe besmettingen per dag in april toch wel flink moet gaan slinken, of denk ik nu verkeerd?
Thanks, luister niet altijd naar Klaver (populistje soms, alhoewel nu wel sterk samen met Wilders (wie had dat ooit gedachtquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)08-a624-1adbec0b45fc
[..]
Maar het is inderdaad (nog) geen groot thema bij politici.
Snap je even niet sorryquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, toch. Dat is wel wat anders dan patiënten, want daar zit de afname dan natuurlijk ook bij in.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verborgen-doden.html
Ook al iets wat wij weken roepen.
575 bedden voor spoed in ieder geval en er zullen wel operatiekamers operationeel blijven, maar volgens mij is ondertussen 99% van de geplande dingen uitgesteld.
Heftig ditquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
575 bedden voor spoed in ieder geval en er zullen wel operatiekamers operationeel blijven, maar volgens mij is ondertussen 99% van de geplande dingen uitgesteld.
Ik snap mezelf ook even niet meer. Laat maar.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap je even niet sorry
16 maart 96 bedden bezet, d17 maart 135 bedden bezet, dus toestroom van 39 patiënten.
Gemiddeld gezien zullen dus 30 maart 39 patiënten uitstromen (echt even heel zwart/wit gezegd zoals eerder gemeld).
Tja, ieder land wilde het zelf regelen, want 'Europa moet zich niet met ons bemoeien'. Je ziet nu dat internationale samenwerking een stuk stroever verloopt.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lijkt mij toch dat we in de toekomst dit structureel moeten oplossen..
Als er twee weken geleden 6000 mensen besmet zijn met een groeifactor van 60% en nu zijn er 25.000 met een groeifactor van 10%, komen er per saldo meer mensen in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:59 schreef roos94 het volgende:
Er zitten inmiddels zoveel mensen thuis dat het aantal nieuwe besmettingen per dag in april toch wel flink moet gaan slinken, of denk ik nu verkeerd?
Ik zie nog steeds dat veel mensen elkaar bezoeken. 1 op 1 dat dan wel, maar toch. Mensen blijven niet echt thuis. Ook zie ik om me heen kinderen gewoon bij vriendjes/vriendinnetjes slapen een nachtje want leuk.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:59 schreef roos94 het volgende:
Hugo de Jonge zei ook:quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)08-a624-1adbec0b45fc
[..]
Maar het is inderdaad (nog) geen groot thema bij politici.
Klinkt als "We zijn bijna rond met Duitsland, maar ik mag er nog niks over zeggen"quote:Kijk, ik ben er juist bewust terughoudend in om te zeggen met wie we op welk moment welke gesprekken voeren met welke inhoud. Meestal helpt het namelijk niet zo heel erg voor het resultaat als je vrijelijk gaat speculeren over waar het mogelijkerwijs toe zou kunnen leiden, met wie je daar allemaal overleg over hebt en wat je in dat overleg allemaal bespreekt. Er is contact met Duitsland.
Om bij jouw voorbeeld te blijven: dan zou het CBS beweren dat aan álle Nederlanders het geslacht wordt gevraagd, terwijl dit in werkelijkheid bij 16 miljoen Nederlanders gevraagd is. De meting zal aardig betrouwbaar zijn, maar feit blijft dat het CBS dan een feitelijk onjuiste uitspraak gedaan heeft, wat de betrouwbaarheid van hun overige uitspraken niet ten goede komt.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik 16 miljoen Nederlanders naar hun geslacht vraag heb ik een aardig betrouwbare meting voor de man-vrouw-verdeling in Nederland. Ondanks dat ik de laatste miljoen mensen niets gevraagd heb.
Er is vooralsnog niets zinnigs te zeggen over het aantal niet-geregistreerde coronadoden. Behalve dat andere landen met hetzelfde probleem kampen.
Behalve dan dat het RIVM nooit beweerd heeft dat ALLE doden getest worden op corona. Ondanks dat het bericht van de NOS dat wel insinueert.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Om bij jouw voorbeeld te blijven: dan zou het CBS beweren dat aan álle Nederlanders het geslacht wordt gevraagd, terwijl dit in werkelijkheid bij 16 miljoen Nederlanders gevraagd is. De meting zal aardig betrouwbaar zijn, maar feit blijft dat het CBS dan een feitelijk onjuiste uitspraak gedaan heeft, wat de betrouwbaarheid van hun overige uitspraken niet ten goede komt.
Alles wat geen spoed heeft is uitgesteld. Althans, dat is in Brabant zo.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
De discussie "Meer EU" is nu ongepast, net zoals Sophie in het Veld probeert politiek te bedrijven.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ieder land wilde het zelf regelen, want 'Europa moet zich niet met ons bemoeien'. Je ziet nu dat internationale samenwerking een stuk stroever verloopt.
Ah woordspelletjes. Wordfeud doe ik 's morgens nadat ik de Sudoku heb ingevuld.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:34 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is geen onderzoek, dat is de site van het RIVM. Jij had het over een onderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |