Precies. Je hoort gewoon salaris te krijgen voor het einde van de maand.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Fixed. Al had TS wél een buffer, totaal irrelevant.
Je meent het, maar misschien kan het zomaar zijn dat zijn werkgever nu door Corona geen inkomsten meer heeft om dat salaris te betalen? Kun je hoog of laag springen maar als het er niet is, is het er niet. En als werkgever failliet gaat heb je ook je geld niet... en je baan niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Precies. Je hoort gewoon salaris te krijgen voor het einde van de maand.
Je krijgt nog altijd betaald na een maand werken...als TS zijn werkgever nu opeens geen inkomsten meer heeft, wat is er dan afgelopen maand gebeurt? Daarnaast verkopen ze natuurlijk een mooi kulverhaal over dat het aangevuld gaat worden..dat gebeurt natuurlijk niet over een vorige maand en natuurlijk alleen maar als mensen niet meer aan het werken kunnen. Dus als TS zijn werkgever nu al geen geld meer heeft, dan is het einde van die tent sowieso al in zicht en kan hij zijn energie beter op iets nieuws richten...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je meent het, maar misschien kan het zomaar zijn dat zijn werkgever nu door Corona geen inkomsten meer heeft om dat salaris te betalen? Kun je hoog of laag springen maar als het er niet is, is het er niet. En als werkgever failliet gaat heb je ook je geld niet... en je baan niet.
Ik denk dat er legio bedrijven zijn, die de crisis "aangrijpen" om her en der wat gaten te vullen met diverse regelingen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:46 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Je krijgt nog altijd betaald na een maand werken...als TS zijn werkgever nu opeens geen inkomsten meer heeft, wat is er dan afgelopen maand gebeurt? Daarnaast verkopen ze natuurlijk een mooi kulverhaal over dat het aangevuld gaat worden..dat gebeurt natuurlijk niet over een vorige maand en natuurlijk alleen maar als mensen niet meer aan het werken kunnen. Dus als TS zijn werkgever nu al geen geld meer heeft, dan is het einde van die tent sowieso al in zicht en kan hij zijn energie beter op iets nieuws richten...
Ik zou je toch aanraden niet blind te varen op je recht op salaris in deze tijden. Als jouw werkgever failliet gaat heb je namelijk ook niet zomaar je salaris.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:00 schreef Jasper-it het volgende:
[..]
Er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op het wel of niet hebben van een buffer op het moment van spreken, echter beschouw ik dat niet relevant in deze situatie aangezien ik gewoon hoor te kunnen rekenen op mijn salaris, zeker als er vooraf niets gecommuniceerd is. De werkgever lijkt me nog eerder verplicht een lening af te sluiten om alsnog personeel te kunnen betalen. Het voelt bizar dat mij nu verteld wordt dat ik steun van de overheid moet afwachten terwijl ik volledig inzetbaar ben geweest en werkgevers verschillende regelingen kunnen treffen voor haar werknemers. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, gewoon door blijven werken (en naïef zijn?) of werkzaamheden staken / salaris opeisen.
Leuk op papier. In de praktijk is het weerbarstiger nu.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Precies. Je hoort gewoon salaris te krijgen voor het einde van de maand.
Lenen? van wie? Zijn werkgever?quote:Op zondag 29 maart 2020 18:38 schreef Twintig het volgende:
Ik denk dat je gewoon door moet blijven werken, en in de tussen tijd kun je misschien het bedrag lenen. En misschien kun je in de tussen tijd wel een andere baan voor de zekerheid zoeken, voor het geval dat.
Maar dan krijg je WW-uitkering. Die krijgt TS nu niet. Hij krijgt nu gewoon veel minder dan wat hij blijkbaar nodig heeft om te leven.quote:Op zondag 29 maart 2020 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou je toch aanraden niet blind te varen op je recht op salaris in deze tijden. Als jouw werkgever failliet gaat heb je namelijk ook niet zomaar je salaris.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |