abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192285053
Hey!

Ik heb een klein vraagje waar ik zelf niet direct uit kom.
Ik werk onder full-time contract als lead developer bij een marketingbureau. Tot mijn grote schrik heb ik vandaag maar 1/4e van mijn maandelijkse loon ontvangen. Dit is ook het geval voor mijn collega's en dit is niet vooraf gecommuniceerd van bovenaf. In frustratie en onwetendheid heb ik mijn baas opgebeld en hij heeft mij verteld dat de regeling (werktijdverkorting) nog niet rond is met de overheid. Klanten zouden al opgezegd hebben of betaling storneren waardoor de omzet een grote klap vangt. Wij krijgen altijd salaris uitbetaald op de 25e van de maand ervoor, in ons geval dus Februari. Nu kom ik zelf in de problemen financieel wat betreft huur en dergelijken omdat ik het met een kwart van mijn salaris niet kan redden. Mijn baas heeft gezegd dat zodra de regeling in is gegaan we salaris met terugwerkende kracht ontvangen, echter is dit nog allemaal heel vaag en verre weg van concreet. Mijn juridische kennis is beperkt maar iets zegt mij dat dit niet klopt en dat ik hier niet de dupe van zou (mogen) zijn. Is het niet zo dat de werkgever de plicht heeft om ons te betalen ongeacht de situatie? Hoe kan het zo zijn dat ik als werknemer nu zo direct getroffen wordt door de maatregelen van de overheid, en dat terwijl ik gewoon 40 uur per week thuis door werk?

Enig advies zou geapprecieerd worden!
En sterkte aan allen in deze rare tijden..
pi_192285073
Mag niet.

Gewoon betalen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192285128
Dat mag natuurlijk niet. Maar, als je zo snel in de problemen komt, neem ik aan dat je wel aan een buffer gaat werken?
pi_192285213
Zodra werktijdverkorting rond is krijg je aangevuld vanuit de WW. Maar op dit moment mag hij niet zomaar je loon niet betalen.

Ongezonde buffer bij de ondernemer en bij de medewerker. Iets voor jezelf ook om in de toekomst rekening mee te houden.
pi_192285251
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:54 schreef Wigle het volgende:
Dat mag natuurlijk niet. Maar, als je zo snel in de problemen komt, neem ik aan dat je wel aan een buffer gaat werken?
Hier heeft TS niets aan. Crisis is nu niet straks.
pi_192285252
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:54 schreef Wigle het volgende:
Dat mag natuurlijk niet. Maar, als je zo snel in de problemen komt, neem ik aan dat je wel aan een buffer gaat werken?
Er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op het wel of niet hebben van een buffer op het moment van spreken, echter beschouw ik dat niet relevant in deze situatie aangezien ik gewoon hoor te kunnen rekenen op mijn salaris, zeker als er vooraf niets gecommuniceerd is. De werkgever lijkt me nog eerder verplicht een lening af te sluiten om alsnog personeel te kunnen betalen. Het voelt bizar dat mij nu verteld wordt dat ik steun van de overheid moet afwachten terwijl ik volledig inzetbaar ben geweest en werkgevers verschillende regelingen kunnen treffen voor haar werknemers. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, gewoon door blijven werken (en naïef zijn?) of werkzaamheden staken / salaris opeisen.
pi_192285267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:00 schreef Jasper-it het volgende:
Er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op het wel of niet hebben van een buffer op het moment van spreken, echter beschouw ik dat niet relevant in deze situatie aangezien ik gewoon hoor te kunnen rekenen op mijn salaris, zeker als er vooraf niets gecommuniceerd is. De werkgever lijkt me nog eerder verplicht een lening af te sluiten om alsnog personeel te kunnen betalen. Het voelt bizar dat mij nu verteld wordt dat ik steun van de overheid moet afwachten terwijl ik volledig inzetbaar ben geweest en werkgevers verschillende regelingen kunnen treffen voor haar werknemers. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, gewoon door blijven werken (en naïef zijn?) of werkzaamheden staken / salaris opeisen.
Rechtsbijstand?
pi_192285287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:51 schreef Jasper-it het volgende:
Nu kom ik zelf in de problemen financieel wat betreft huur en dergelijken omdat ik het met een kwart van mijn salaris niet kan redden.
Living on the edge _O_
pindazakje
pi_192285298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:01 schreef Dementor het volgende:

[..]

Rechtsbijstand?
Mijn excuus, vergeten te melden. Ik beschik helaas niet over een rechtsbijstandverzekering.
pi_192285432
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:54 schreef Wigle het volgende:
Dat mag natuurlijk niet. Maar, als je zo snel in de problemen komt, neem ik aan dat je wel aan een buffer gaat werken?
Moraalridderrrrrrrr
pi_192285458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:10 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Moraalridderrrrrrrr
Zo was het helemaal niet bedoeld. Snap ook wel dat het vervelend is. Vraag mij gewoon af of het besef er is. Niet iedereen is handig met geld.
pi_192285495
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef Wigle het volgende:

[..]

Zo was het helemaal niet bedoeld. Snap ook wel dat het vervelend is. Vraag mij gewoon af of het besef er is. Niet iedereen is handig met geld.
Lol, of er zijn mensen die simpelweg op de grens leven. Maar goed, dat is een ver van mijn bed show voor Autistisch Fok! met hun goedbetaalde ICT baantjes.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 14:13:42 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192285512
Als je onmisbaar bent binnen het bedrijf: stoppen met werken totdat je je geld hebt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192285541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:12 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lol, of er zijn mensen die simpelweg op de grens leven. Maar goed, dat is een ver van mijn bed show voor Autistisch Fok! met hun goedbetaalde ICT baantjes.
TS is zo te zien zelf ICT'er, maar goed. Blijf maar giftig.
pi_192285590
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:54 schreef Wigle het volgende:
Dat mag natuurlijk niet. Maar, als je zo snel in de problemen komt, neem ik aan dat je wel aan een buffer gaat werken?
Hou toch op man, je weet toch niks van zijn situatie? Misschien heeft hij net dat een grote betalingsverplichting gehad. Dat virus flikkert iedereen rauw op het dak.
blablablabla
pi_192285654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Hou toch op man, je weet toch niks van zijn situatie? Misschien heeft hij net dat een grote betalingsverplichting gehad. Dat virus flikkert iedereen rauw op het dak.
Hierbij trek ik mijn vraag in. Excuses voor de boosheid die ik heb veroorzaakt.
pi_192285660
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:15 schreef Wigle het volgende:

[..]

TS is zo te zien zelf ICT'er, maar goed. Blijf maar giftig.
Lol mad
pi_192285869
Ik volg dit even...

Wat een rare manier van handelen van de werkgever, om jullie hier ook echt helemaal niets over te vertellen (van tevoren)... :{.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 14:30:11 ]
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 26 maart 2020 @ 14:33:04 #19
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192285922
Als hij arbeidstijdverkorting heeft aangevraagd. Waarom werk jij dan nog steeds 40 uur per week?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_192285993
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:13 schreef Plompzakker het volgende:
Als je onmisbaar bent binnen het bedrijf: stoppen met werken totdat je je geld hebt
Dank voor de tip, hier zit ik nu aan te denken. Ik ben onmisbaar omdat ik de development afdeling aanstuur en overzie, verder is er weinig technische expertise aanwezig.

Ik vind het persoonlijk wel raar dat een buffer uberhaupt ter sprake komt in deze situatie. Alles draait om perspectief; jij zou misschien niet zo kunnen leven of het raar vinden, maar je weet het perspectief niet van de ander. Er zijn talloze situaties te bedenken waarom iemand geen buffer heeft, het is denk ik ook niet relevant om daar voorbeelden van te geven. In hoeverre ik op de hoogte ben van de actuele regelingen vanuit de overheid is dat de werknemer bescherm (zou moeten) zijn in deze crisis. Voor zelfstandigen is er een eenmalige gift of bijstand beschikbaar afhankelijk per gemeente en situatie. Werkgevers kunnen tot 90% werktijdverkorting aanvragen als ik dat goed begrijp waardoor de lonen betaald kunnen worden. Hoe het voor werkgevers met personeel zelf zit weet ik dan niet.

Begrijp me ook niet verkeerd, het betekent ook niet dat ik morgen, volgende week of volgende maand op straat sta of wat dan ook. Echter is deze situatie wel een grote tegenslag waar ik niet op voorbereid ben of over ingelicht ben en dat lijkt me maatschappelijk oneerlijk. Omdat ik nog een redelijke starter ben in mijn carriëre en mijn juridische kennis in het bedrijfsleven nog achterlicht wilde ik graag wat tips hier in winnen.

Bedankt allen voor de input, ik waardeer het.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 14:38:03 #21
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192286026
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:36 schreef Jasper-it het volgende:

[..]

Dank voor de tip, hier zit ik nu aan te denken. Ik ben onmisbaar omdat ik de development afdeling aanstuur en overzie, verder is er weinig technische expertise aanwezig.

Ik vind het persoonlijk wel raar dat een buffer uberhaupt ter sprake komt in deze situatie. Alles draait om perspectief; jij zou misschien niet zo kunnen leven of het raar vinden, maar je weet het perspectief niet van de ander. Er zijn talloze situaties te bedenken waarom iemand geen buffer heeft, het is denk ik ook niet relevant om daar voorbeelden van te geven. In hoeverre ik op de hoogte ben van de actuele regelingen vanuit de overheid is dat de werknemer bescherm (zou moeten) zijn in deze crisis. Voor zelfstandigen is er een eenmalige gift of bijstand beschikbaar.

Begrijp me ook niet verkeerd, het betekent ook niet dat ik morgen, volgende week of volgende maand op straat sta of wat dan ook. Echter is deze situatie wel een grote tegenslag waar ik niet op voorbereid ben of over ingelicht ben en dat lijkt me maatschappelijk oneerlijk. Omdat ik nog een redelijke starter ben in mijn carriëre en mijn juridische kennis in het bedrijfsleven nog achterligt wilde ik graag wat tips hier in winnen.

Bedankt allen voor de input, ik waardeer het.
Weet niet of het een goede tip is, maar dat is wat ik zou doen als ik opeens minder loon zou krijgen.
Wat verstandig is durf ik niet te zeggen en is situatie afhankelijk
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192286175
Dan werk ik ook maar voor 1/4de. Ik ben wel zo koppig en direct dat ik zomaar uit impulsiviteit zoiets terug ging doen.

Maar goed, dit is afhankelijk van de relatie die je met je werkgever hebt.
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:52:14 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192286281
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef Wigle het volgende:

[..]

Zo was het helemaal niet bedoeld. Snap ook wel dat het vervelend is. Vraag mij gewoon af of het besef er is. Niet iedereen is handig met geld.
Er zijn ook mensen die uit een situatie komen waarin ze die buffer hebben moeten aanspreken. En dus opnieuw moeten opbouwen, of daar nog geen kans voor hebben gehad.
Heeft niks met de OP te maken, want de vraag is of je recht hebt op salaris. Reden had ook kunnen zijn dat TS dat geld nodig had om zijn tuin te herdecoreren en daar naar uit had gezien.

Vraag is wel of de werkgever buffer heeft of dat het bedrijf dreigt om te vallen en nu corona wordt misbruikt om geld te besparen. Als de financiële positie wankelt, beter weggaan anders kun je naar je centen fluiten.
pi_192286322
Wat een werkgever _O-

quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:54 schreef Wigle het volgende:
Dat mag natuurlijk niet. Maar, als je zo snel in de problemen komt, neem ik aan dat je wel aan een buffer gaat werken?
Goed advies, maar iets zegt me dat dat nu best lastig gaat als je inkomen 75% daalt en dat niet voldoende is voor je vaste lasten én er acuut problemen zijn met huurbetaling.

[ Bericht 8% gewijzigd door baskick op 26-03-2020 15:02:43 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192286515
Volgens moet je werkgever volledige loon uitbetalen wil zij aanspraak willen doen op de regeling....
pi_192286672
Loonvordering instellen. Dit mag niet
pi_192286846
Dit mag niet. Aangeven dat je, zolang er geen werktijdverkorting is toegepast, je gewoon 100% van je salaris verwacht. Daarnaast zou ik ook aangeven dat er op het moment dat er sprake is van werktijdverkorting je natuurlijk ook nog maar werkt voor het gedeelte dat je van je werkgever betaalt krijgt. Dat is namelijk hoe werktijdverkorting werkt.
pi_192287625
Let wel op dat als je eenzijdig beslist minder te werken je je werkgever mogelijkheden geeft voor ontslag, stoppen met betalen e.d. Je kunt het beste dus een formeel bericht naar je werkgever doen over de situatie en dat je dit niet accepteert, maar ben wel voorzichtig met het werk direct neerleggen zodat jou geen verwijt gemaakt kan worden zometeen.

Ik ben ook geen expert, dus check bovenstaande iig even goed (en wellicht hier mensen die het wat beter weten en kunnen adviseren).
pi_192287681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:51 schreef Jasper-it het volgende:
Hey!

Ik heb een klein vraagje waar ik zelf niet direct uit kom.
Ik werk onder full-time contract als lead developer bij een marketingbureau. Tot mijn grote schrik heb ik vandaag maar 1/4e van mijn maandelijkse loon ontvangen. Dit is ook het geval voor mijn collega's en dit is niet vooraf gecommuniceerd van bovenaf. In frustratie en onwetendheid heb ik mijn baas opgebeld en hij heeft mij verteld dat de regeling (werktijdverkorting) nog niet rond is met de overheid. Klanten zouden al opgezegd hebben of betaling storneren waardoor de omzet een grote klap vangt. Wij krijgen altijd salaris uitbetaald op de 25e van de maand ervoor, in ons geval dus Februari. Nu kom ik zelf in de problemen financieel wat betreft huur en dergelijken omdat ik het met een kwart van mijn salaris niet kan redden. Mijn baas heeft gezegd dat zodra de regeling in is gegaan we salaris met terugwerkende kracht ontvangen, echter is dit nog allemaal heel vaag en verre weg van concreet. Mijn juridische kennis is beperkt maar iets zegt mij dat dit niet klopt en dat ik hier niet de dupe van zou (mogen) zijn. Is het niet zo dat de werkgever de plicht heeft om ons te betalen ongeacht de situatie? Hoe kan het zo zijn dat ik als werknemer nu zo direct getroffen wordt door de maatregelen van de overheid, en dat terwijl ik gewoon 40 uur per week thuis door werk?

Enig advies zou geapprecieerd worden!
En sterkte aan allen in deze rare tijden..
De crisis was nog niet actief in februari, dus is het helemaal vaag wat die doet. Je hebt gewoon normaal recht hierop, dus
De werktijdverkorting zijn pas voor Maart mogelijk, dus heeft hij altijd een probleem.
pi_192287756
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:33 schreef Mortaxx het volgende:
Als hij arbeidstijdverkorting heeft aangevraagd. Waarom werk jij dan nog steeds 40 uur per week?
Idd dit is fraude van het bedrijf en is verwerpelijk. Gaat ben ik bang alleen veel misbruik van gemaakt worden. Van mij mogen die directies in privee persoon hoge boetes krijgen!
pi_192288829
quote:
Krijg je je loon veel te laat, dan heb je wettelijk recht op een verhoging. Als je je salaris 4 t/m 8 werkdagen te laat krijgt, heb je recht op 5% verhoging. Voor elke werkdag daarna geldt nog eens een verhoging van 1% tot maximaal 50%. Bovendien moet jouw werkgever 2% rente betalen over het salaris dat hij te laat betaalt.

Nou ja het is nog geen 4 April toch?
.
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:38:10 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192289324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Day en aanvullend:

Volgens moet je werkgever volledige loon uitbetalen wil zij aanspraak willen doen op de regeling....
Ik ben niet 100% zeker van de verplichting ervan, maar als je uren moet schrijven moet de dat goed en tijdig doen zodat je werkgever kan aantonen dat er niet genoeg werk is. Lijkt me sowieso goed om dat nu in de gaten te houden.
pi_192289754
ik zou je vakbond bellen, die maken er werk van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192289904
Ontslag nemen. Je wil toch niet voor een bedrijf die zijn financiële zaakjes niet op orde heeft werken?
pi_192290413
Ze weten echt wel hoe het werkt. Geen geld geen Zwitsers.
pi_192290653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:06 schreef TechLight het volgende:
Let wel op dat als je eenzijdig beslist minder te werken je je werkgever mogelijkheden geeft voor ontslag, stoppen met betalen e.d. Je kunt het beste dus een formeel bericht naar je werkgever doen over de situatie en dat je dit niet accepteert, maar ben wel voorzichtig met het werk direct neerleggen zodat jou geen verwijt gemaakt kan worden zometeen.

Ik ben ook geen expert, dus check bovenstaande iig even goed (en wellicht hier mensen die het wat beter weten en kunnen adviseren).
Jep, niet werken is werkweigering en is een ontslaggrond. Niet doen dus.
Loonvordering instellen, en ik meen mij te herinneren dat je het UWV ook kan/moet inlichten
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:57:43 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192290712
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:30 schreef zarGon het volgende:
Ik volg dit even...

Wat een rare manier van handelen van de werkgever, om jullie hier ook echt helemaal niets over te vertellen (van tevoren)... :{.
Zonder meer een rare manier van werken, ik vermoed een naïef iets als "Als ik niks zeg gaan ze ook niet zeiken" of hij had verwacht alles op orde te hebben voor iemand er iets van zou merken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 26 maart 2020 @ 19:08:12 #38
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192290937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zonder meer een rare manier van werken, ik vermoed een naïef iets als "Als ik niks zeg gaan ze ook niet zeiken" of hij had verwacht alles op orde te hebben voor iemand er iets van zou merken.
Waarschijnlijk dacht hij ik laat ze doorwerken en pak die steun van de overheid
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_192291095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:54 schreef shazaam het volgende:

[..]

Jep, niet werken is werkweigering en is een ontslaggrond. Niet doen dus.
Loonvordering instellen, en ik meen mij te herinneren dat je het UWV ook kan/moet inlichten
Je moet denk ik eerst een paar keer een aangetekende brief sturen met het dringende verzoek om te betalen. Daarna zou je wel als pressiemiddel tot opschorting van de werkzaamheden over kunnen gaan.
pi_192291223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:15 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Je moet denk ik eerst een paar keer een aangetekende brief sturen met het dringende verzoek om te betalen. Daarna zou je wel als pressiemiddel tot opschorting van de werkzaamheden over kunnen gaan.
die kosten van de aangetekenden zou ik ook op je werkgever verhalen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:25:40 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192291302
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dacht hij ik laat ze doorwerken en pak die steun van de overheid
En dan ga je je personeel minder betalen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_192292067
Sowieso niet minder gaan werken.

Wat je werkgever doet kan helemaal niet, Het mooie is dat je nu meer loon krijgt als hij niet snel het volledig verschuldigde loon uitbetaald.

quote:
Als uiterlijk op de 3e werkdag na deze betaaldatum uw loon niet is betaald, heeft u automatisch recht op een wettelijke verhoging.

De wettelijke verhoging is 5% van uw salaris over de 4e t/m de 8e dag dat uw werkgever te laat betaalt en voor elke volgende dag 1%. De wettelijke verhoging is een boete en kan nooit meer dan 50% van uw totale loon zijn.
bron: https://www.juridischloke(...)r-betaalt-loon-niet/

Ik zou eens beginnen met een aangetekend schrijven dat ze nog loon verschuldigd zijn. Ik zou niet eens ingaan op het werktijdverkorting verhaal want dat werkt niet als zodanig.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2020 @ 20:03:13 #43
38148 crew  Innisdemon
pi_192292117
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:13 schreef Plompzakker het volgende:
Als je onmisbaar bent binnen het bedrijf: stoppen met werken totdat je je geld hebt
ja goed advies man, werkweigering, dat gaat TS helpen :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_192292210
@Jasper-it:

Laat jij je vakantiegeld maandelijks uitbetalen of krijg je dat in mei? Als dat laatste het geval is, zou ik er ook alvast maar rekening mee houden dat dit ook een probleem gaat worden.
pi_192292218
dubbel
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 20:16:11 #46
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192292459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:03 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja goed advies man, werkweigering, dat gaat TS helpen :')
In zijn arbeidscontract zal vast ook iets over loon staan. Verder wil de baas werktijdverkorting aanvragen voor iemand die zijn volledige uren heeft werkt :') Geen medelijden nodig voor zo iemand.
Blijft wel dat TS natuurlijk, zoals ook gezegd, zelf de risico's moet afwegen. Ik ken zijn situatie niet.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192292849
Bizar
pi_192292986
Die werktijdverkorting staat anders momenteel ook op pauze, heeft minister Koolmees gezegd. Ze werden overspoeld door aanvragen, en ze nemen ze allemaal mee naar de nieuwe Noodwet.

Neemt niet weg dat je baas verplicht is om het loon uit te betalen voor de 1e van de volgende maand (of misschien de 27e van deze maand). Lees je contract en/of cao er maar op naar. Ik zou dit gewoon hard spelen en opeisen. Beroerde financiële situatie van je baas of niet. Je hebt er gewoon voor gewerkt.

Zelf nu werk weigeren is niet slim.
Somebody that I used to know
pi_192293268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Volgens moet je werkgever volledige loon uitbetalen wil zij aanspraak willen doen op de regeling....
Het betreft ook nog eens het salaris van februari, toen was er nog helemaal geen sprake van die maatregelen.
pi_192293413
Hele hele hele slèchte werkgever :N
Somebody that I used to know
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')