abonnementen ibood.com bol.com
pi_192284556
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:43 schreef Ninedarts het volgende:

Maar Roche als bedrijf was wel arrogant... ze hadden in nederland een hoofdkantoor in Almere maar nu alles verhuisd naar Duitsland..

Dus het gedrag van Roche is voor mij totaal niet verrassend
Niet alleen Roche heeft daar last van. Ervaring met een andere grote farmaceut. Die wilde een dienst afnemen bij ons en wij moesten daarvoor akkoord gaan met hun voorwaarden. Die voorwaarden waren te bizar voor woorden. Je moest zo wat je intellectueel eigendom afstaan. Hebben we niet gedaan. Hoeveel geld daar naar de juridische afdeling gaat...

Dat is dus wel hun werkwijze naar hun toeleveranciers toe. Buigen of barsten.

Als er dan iets positiefs mag komen uit deze hele situatie dan is dat hopelijk dat de macht van de farmaceuten van hogerhand wordt ingeperkt.
pi_192284699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet alleen Roche heeft daar last van. Ervaring met een andere grote farmaceut. Die wilde een dienst afnemen bij ons en wij moesten daarvoor akkoord gaan met hun voorwaarden. Die voorwaarden waren te bizar voor woorden. Je moest zo wat je intellectueel eigendom afstaan. Hebben we niet gedaan. Hoeveel geld daar naar de juridische afdeling gaat...

Als er dan iets positiefs mag komen uit deze hele situatie dan is dat hopelijk dat de macht van de farmaceuten van hogerhand wordt ingeperkt.
Vanwaar eigenlijk dat farmaceuten zo machtig zijn in dat opzicht?
pi_192284908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Naar leveranciers toe? Of naar de consument?
pi_192285387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Doet me ook zo denken aan de werkwijze van bierbrouwerijen. Wel een heel café en een hele bar faciliteren, maar vervolgens alle zeggenschap hebben over wat er daar geschonken wordt. En als je niet wil, dan zit je in hun greep als caféhouder.
Somebody that I used to know
pi_192285410
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Doet me ook zo denken aan de werkwijze van bierbrouwerijen. Wel een heel café en een hele bar faciliteren, maar vervolgens alle zeggenschap hebben over wat er daar geschonken wordt. En als je niet wil, dan zit je in hun greep als caféhouder.
Supermarkten idem uiteraard. De AH bepaalt vaak de prijzen die ze willen betalen voor de producten van de toeleveranciers. Kwestie van te weinig spelers in de markt. Monopoliepositie.
pi_192285652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

Naar leveranciers toe? Of naar de consument?
Naar leveranciers.

Momenteel krijg ik sowieso de indruk dat zo'n Roche liever nog tienduizenden mensen ziet sterven dan dat ze het receptuur van een specifieke vloeistof willen vrijgeven, terwijl ik me toch ook niet kan voorstellen dat het voorbestaan van zo'n enorm bedrijf afhankelijk is van zo'n vloeistofje.
pi_192285999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Naar leveranciers.

Momenteel krijg ik sowieso de indruk dat zo'n Roche liever nog tienduizenden mensen ziet sterven dan dat ze het receptuur van een specifieke vloeistof willen vrijgeven, terwijl ik me toch ook niet kan voorstellen dat het voorbestaan van zo'n enorm bedrijf afhankelijk is van zo'n vloeistofje.
Laten we hopen dat er een collectieve verontwaardiging ontstaat waardoor ze druk voelen om hun eigen belangen opzij te zetten. Tering zeg, iedereen doet wat ie kan op dit moment. Hoe kan een bedrijf zo de boel frustreren?
pi_192286155
Ik dacht dat Roche een NL bedrijf was. Diverse politici willen dat de Min van Volksgezondheid Roche gaat dwingen om het recept vrij te geven. Hoe dan? Als het een buitenlands bedrijf is
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192286168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Naar leveranciers.

Precedent scheppen misschien? Als ze nu een keer toestaan dat er receptuur gedeeld wordt, staan volgende keer de overheden nog eerder aan de poort te kloppen ipv dat ze zelf zorgen dat ze hun voorraden op orde hebben. Alleen in Groningen is er nu iemand geweest die wel de prioriteiten op orde had, de rest heeft alleen naar de euro's gekeken.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 14:47:41 #35
236264 crew  capricia
pi_192286186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:45 schreef maryen65 het volgende:
Ik dacht dat Roche een NL bedrijf was. Diverse politici willen dat de Min van Volksgezondheid Roche gaat dwingen om het recept vrij te geven. Hoe dan? Als het een buitenlands bedrijf is
Zwitsers.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_192286513
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Zwitsers.
Leuk detail: Novartis, een andere topspeler in de farmaceutische wereld, is grootaandeelhouder van hun “concurrent”
pi_192286542
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Zwitsers.
Ja is bekend, geen antwoord op mijn vraag?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192286694
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat is ook het echt sneue.

Per Nederlander betalen we meer aan zorg dan Duitsland per Duitser. Waar dat dan terecht komt en de mate van efficiency is onderzoekswaardig gok ik.
Mijn onderbuik zegt de vele dikbetaalde boekhouders die voorraden een kostenpost vinden, niet meer niet minder.
pi_192289645
Uit de liveblog van de NOS
quote:
Roche: recept staat op internet
De Zwitserse farmaceut Roche laat in gesprek met de NOS weten dat laboratoria het recept voor een vloeistof die nodig is voor coronatests van het internet kunnen halen. "Het recept waar u het over heeft, is een algemeen recept dat bekend is bij microbiologen. Het staat hen vrij om de vloeistof te ontwikkelen", zegt een Roche-woordvoerder.

Voor de veiligheid, de kwaliteit en de betrouwbaarheid raadt Roche echter aan de vloeistof bij het bedrijf te kopen. "Buiten de Roche-omgeving kunnen we de kwaliteit en de betrouwbaarheid niet garanderen."

Eerder was er bij Roche een tekort, maar dat is inmiddels opgelost. Wel waarschuwt het bedrijf dat er veel vraag naar is. "Voor nu hebben we genoeg op voorraad."
:')
Het enige wat ik doe is sneue opmerkingen maken naar jan en alleman om extra stoer te zijn voor het kliekje - Solotovski, 2020
pi_192290109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ze hebben veel geld en genieten flinke rechtsbescherming dmv patenten/procedures
pi_192291093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:43 schreef Ninedarts het volgende:
Ik heb op een lab gewerkt die met Roche apparatuur werkt

Ik moest toen ook reagentia bestellen... regel was dat we maar 1 keer per maand mochten bestellen vanwege de regels van die kutmanagers vanwege geld

Dus bestelden we alleen dingen die we die maand nodig hadden..

Sommige dingen kan je niet teveel bestellen vanwege de houdbaarsheidsdatum

Maar we hadden ook een contract met Roche... ik weet niet wat er daar precies instaat over het niet leveren van reagentie als Roche het niet kan voldoen

Maar Roche als bedrijf was wel arrogant... ze hadden in nederland een hoofdkantoor in Almere maar nu alles verhuisd naar Duitsland..

Als we een monteur nodig hadden voor reparatie moest je lang wachten

en de communicatie met die bedrijf werd ook steeds klantonvriendelijker

Ze willen ook het laboratoria in Nederland overnemen met een eigen Laboratorium Informatie Systeem

Dus het gedrag van Roche is voor mij totaal niet verrassend
Precies dezelfde ervaring. Ik vind die biochem bedrijven altijd een beetje slinks en sluw ofzo.
pi_192292569
Het lijkt mij niet dat de EU Roche niet kan dwingen het recept vrij te geven. Stel het bedrijf desnoods onder direct toezicht van de Europese Commissie ofzo.
pi_192293168
RocheNL twitterde op donderdag 26-03-2020 om 16:51:51 Vandaag zijn we volop in het nieuws. Helaas niet op de manier zoals we dat graag gezien hadden. Graag lichten we a.s.a.p toe dat het al dan niet beschikbaar stellen van dit recept niet de oplossing is, maar samenwerking tussen overheid, bedrijven, ziekenhuizen. Wordt vervolgd. https://t.co/uKu81z6QGK reageer retweet
Waar is de popcorn? ~O>
pi_192293259
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:55 schreef Chia het volgende:
Uit de liveblog van de NOS
[..]

:')
Voor mij is dit een totaal nieuwe wereld (vandaag voor het eerst introductie in gehad adhv het artikel van FTM). En dan lees ik dit:

"De Zwitserse farmaceut Roche laat in gesprek met de NOS weten dat laboratoria het recept voor een vloeistof die nodig is voor coronatests van het internet kunnen halen. "Het recept waar u het over heeft, is een algemeen recept dat bekend is bij microbiologen. Het staat hen vrij om de vloeistof te ontwikkelen", zegt een Roche-woordvoerder."

en dan denk ik: is dit nou een semantische kwestie?
Probleem (volgens FTM) is: we willen het Roche-recept dat werkt op de Roche-machines.
Reactie Roche: er is een algemeen recept. (en vermijdt de olifant in de kamer, namelijk het specifieke Roche-recept).
pi_192296100
Heeft Roche nog een (fysieke) vestiging in nederland ergens?
pi_192297773
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:07 schreef cracktor het volgende:
Ze hadden een hoofdkantoor in Almere waar ik dus cursussen hebt gehad over de Roche apparatuur.

anderhalf jaar terug gehoord dat ze verhuisd zijn naar Duitsland,
ik denk dat ze nu geen vestiging hebben
Bestellingen kwamen uit Duitsland

Wel hebben ze nederlandse werknemers die in Nederland wonen maar dat is op dit moment alles
pi_192299108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:45 schreef maryen65 het volgende:
De Zwitserse overheid kan ze wel dwingen. Desnoods via het leger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192299234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De Zwitserse overheid kan ze wel dwingen. Desnoods via het leger.
Een noodwetje aannemen dat zulke patenten opeens voor de hele wereld zonder licentiekosten gebruikt mogen gaan worden bij zulke tekorten. Wedden dat roche binnen een week opeens leveranciers heeft gevonden die hun vloeistofje kunnen maken volgens hun proces. :D
pi_192299390
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:07 schreef cracktor het volgende:
Volgens Geenstijl hebben ze een vestiging in Woerden

b98bb1f85d_rosj.jpg?w=600&s=42fcd06eae0615a73a7e74d137bafa3e

e06f6fc72b_ojazeker.jpg?w=600&s=f09c2dd33c64779d3b98e4df4a3f8d09
I'm a Live Wire
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')