abonnement Unibet Coolblue
pi_192270840
200130_27682_vraagwatjewil.jpg

Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een zorgverleenster op een ziekenhuis waar ze te maken hebben met corona, de TS wordt ingezet op SEH en IC. Dus ben jij benieuwd naar hoe de werkdruk nu is, of ze blij was met het applaus en hoe ernstig de situatie is vanuit een oogpunt vanuit het ziekenhuis, vraag het hier!

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192270880
Welke regio ben je werkzaam?

quote:
Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Oeps, sorry.

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 17:29:42 ]
pi_192270929
Hoeveel uur werk je per week? Trek je het nog?

Ik hoor dat de sfeer op de vloer nog best positief is onder elkaar. Soort van: samen gaan we dit regelen. :7
Herken je dat? Of beleef je dat anders?
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:44:04 #4
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192271161
Zet dit naar COR.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 17:44:50 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192271173
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Zet dit naar COR.
Dit staat bovenaan, zichtbaar in COR maar ook daarbuiten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192271258
Is er iets wat je zou willen meegeven aan de users hier die nog steeds afspreken met groepen vrienden thuis? Vind je dit gelijk staan aan het hinderen van zorg?
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2020 @ 17:55:56 #7
88815 The_Emotion
98.3
pi_192271352
Waar kunnen eventuele vrijwilligers die een steentje willen bijdragen in de zorg zich aanmelden?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192271719
Ik werk in de zorg, ook met patiënten met corona - maar niet in een ziekenhuis. GGZ waar mensen niet onthouden kunnen worden van begeleiding.

De zorg doet topwerk, maar ik werk veel liever in de zorg met alle voorzorgsmaatregelen, dan bijvoorbeeld als supermarktmedewerker of buschauffeur. Zij moeten met halve maatregelen en binnen veel meer onzekere omstandigheden hun werk doen.

Vind dat deze mensen veel meer lof verdienen dan ze nu krijgen.
pi_192272385
Mijn excuses, op het moment dat ik inlogde, belde mijn tante/tevens zorgcollega en het gesprek duurde een tijdje..

Hallo allemaal, ik ben zoals gezegd een zorgverlener werkzaam op de operatiekamers van een groot perifeer ziekenhuis met meerdere fusielocaties in het zuiden van het land. Dat is alvast antwoord op de eerste vraag ;)

Ik werk normaliter 36 uur per week. Sinds vorige week is ons gevraagd om te ondersteunen op de intensive care en op de spoedeisende hulp. Zij kampen namelijk met een aantal zieke collega's, die met covid19 besmet zijn, voordat duidelijk was hoe besmettelijk het was en wie een risico -patiënt was en/of verdacht. Bovendien zijn er nu bovengemiddeld veel patiënten beademd en zij liggen in strikte isolatie, waarvoor je meer personeel nodig hebt.

Ik kan hier al heel veel vertellen, maar laat ik jullie maar gewoon jullie vragen laten stellen!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192272388
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:55 schreef FernandoMartinez het volgende:
Waar kunnen eventuele vrijwilligers die een steentje willen bijdragen in de zorg zich aanmelden?
Extrahandenvoordezorg.nl ^O^
Alius aliud dicit
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:58:47 #11
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:50 schreef kapiteintje het volgende:
Is er iets wat je zou willen meegeven aan de users hier die nog steeds afspreken met groepen vrienden thuis? Vind je dit gelijk staan aan het hinderen van zorg?
doe het niet.
Het liefst zou ik ze mee willen nemen naar een covid afdeling of de intensive care om ze de gevolgen te laten zien
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:59:36 #12
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272422
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:55 schreef FernandoMartinez het volgende:
Waar kunnen eventuele vrijwilligers die een steentje willen bijdragen in de zorg zich aanmelden?
volgens mij hebben alle ziekenhuizen op hun website staan waar je je kan melden, en bovendien kun je je nu ook aanmelden bij het rode kruis
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192272433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

doe het niet.
Het liefst zou ik ze mee willen nemen naar een covid afdeling of de intensive care om ze de gevolgen te laten zien
En wat zou je ze daar dan willen laten zien, in de hoop dat ze zich bedenken? Wat zien zij op dit moment nog niet, wat jij wel ziet?
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:00:40 #14
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272450
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:22 schreef Poolbal het volgende:
Ik werk in de zorg, ook met patiënten met corona - maar niet in een ziekenhuis. GGZ waar mensen niet onthouden kunnen worden van begeleiding.

De zorg doet topwerk, maar ik werk veel liever in de zorg met alle voorzorgsmaatregelen, dan bijvoorbeeld als supermarktmedewerker of buschauffeur. Zij moeten met halve maatregelen en binnen veel meer onzekere omstandigheden hun werk doen.

Vind dat deze mensen veel meer lof verdienen dan ze nu krijgen.
eens, maar toch ben ik het hier ook niet helemaal mee eens omdat ook in de zorginstellingen niet overal even goed beschermd kan worden vanwege tekorten aan beschermingsmiddelen
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:03:02 #15
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:00 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

En wat zou je ze daar dan willen laten zien, in de hoop dat ze zich bedenken? Wat zien zij op dit moment nog niet, wat jij wel ziet?
hoe ziek deze mensen zijn. Dat zij niet gewoon griep hebben, maar echt enorm kortademig zijn en hun longen vol met "vies" weefsel/slijm zitten. Dat indien ze nog beademd kunnen worden (sommigen worden niet eens meer beademd en gaan dood) uiteindelijk óf doodgaan óf wekenlang aan de beademing liggen met alle gevolgen van dien.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:04:30 #16
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272540
hartverscheurend overigens, om iemand afscheid te horen nemen van zijn vrouw, via de telefoon omdat niemand aanwezig mag zijn. Niet wetende of ze het overleven en ooit hun vrouw / kinderen ed terug kunnen zien
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192272555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:
hartverscheurend overigens, om iemand afscheid te horen nemen van zijn vrouw, via de telefoon omdat niemand aanwezig mag zijn. Niet wetende of ze het overleven en ooit hun vrouw / kinderen ed terug kunnen zien
Ik begrijp dus dat deze mensen in een coma gebracht worden, niet wetende of ze er daadwerkelijk ooit van zullen ontwaken? Ze sterven dus eigenlijk sowieso fictief een keer.
pi_192272556
Mogelijk ben je een collega van mij (ik ben SEH verpleegkundige in midden brabant). Succes ook komende tijd!
pi_192272571
Zware patiënten, die aan de beademing liggen, die zijn schijnbaar bij kennis en kunnen met ogen en met handen (beperkt) communiceren

Is er niet een roesje of iets dergelijks waardoor die mensen niet meer bij kennis zijn?
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:08:21 #20
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:05 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik begrijp dus dat deze mensen in een coma gebracht worden, niet wetende of ze er daadwerkelijk ooit van zullen ontwaken? Ze sterven dus eigenlijk sowieso fictief een keer.
in hun ogen in ieder geval wel ja..en vaak in het echt ook inderdaad. Zonder dat hun hand vastgehouden wordt door hun geliefde.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:09:10 #21
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272639
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:05 schreef Ace1 het volgende:
Mogelijk ben je een collega van mij (ik ben SEH verpleegkundige in midden brabant). Succes ook komende tijd!
Jij ook! Hopelijk kom je er gezond doorheen! O+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:10:36 #22
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272668
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zware patiënten, die aan de beademing liggen, die zijn schijnbaar bij kennis en kunnen met ogen en met handen (beperkt) communiceren

Is er niet een roesje of iets dergelijks waardoor die mensen niet meer bij kennis zijn?
deze mensen zijn meestal volledig buiten bewustzijn, soms nog zelf ademend maar wel gesedeerd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 19:11:29 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192272680
Heb jij ook al mensen het ziekenhuis 'gezond' weer zien verlaten, na corona.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:16:49 #24
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192272830
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb jij ook al mensen het ziekenhuis 'gezond' weer zien verlaten, na corona.
ik heb begrepen dat er een aantal het ziekenhuis hebben verlaten, maar dat waren patiënten die niet op de intensive care lagen maar op een van de speciaal daarvoor ingerichte covid afdelingen. Vanuit de intensive care is er nu 1 patiënt succesvol van de beademing afgehaald, hoewel deze grote moeite had om "wakker" te worden. Deze is overgeplaatst naar een andere afdeling, maar de gevolgen op de korte en lange termijn zullen groot zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192272846
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

ik heb begrepen dat er een aantal het ziekenhuis hebben verlaten, maar dat waren patiënten die niet op de intensive care lagen maar op een van de speciaal daarvoor ingerichte covid afdelingen. Vanuit de intensive care is er nu 1 patiënt succesvol van de beademing afgehaald, hoewel deze grote moeite had om "wakker" te worden. Deze is overgeplaatst naar een andere afdeling, maar de gevolgen op de korte en lange termijn zullen groot zijn.
Welke gevolgen verwachten ze dan?
pi_192272929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

deze mensen zijn meestal volledig buiten bewustzijn, soms nog zelf ademend maar wel gesedeerd.
Ik moest het even opzoeken.
Anesthesist Paul Lieverse, gisteren te gast bij Dit is de Dag van radio 1. Vertelde dat mensen wel beperkt bij kennis zijn en hier een trauma bij oplopen. Dit is de tweede arts die ik het hoor zeggen.

Klopt dat niet of is het wellicht een controversiële theorie?
pi_192272960
Oja. Heel veel succes toegewenst en klasse dat jullie niet weglopen voor de gevaren en deze zware (werk)tijden
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:26:38 #28
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192273068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:17 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Welke gevolgen verwachten ze dan?
de langdurige behandeling heeft sowieso al lichamelijke gevolgen doordat er spierafbraak is, de patiënten worden gevoed door middel van een sonde. Veelal falen de nieren en moeten de patiënten acuut gedialyseerd worden, misschien ook nog na de genezing. De longen zitten vol met infiltraten die littekenweefsel kunnen achterlaten, de kans dat deze mensen voor de rest van hun leven longpatiënt worden is absoluut reëel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192273196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

de langdurige behandeling heeft sowieso al lichamelijke gevolgen doordat er spierafbraak is, de patiënten worden gevoed door middel van een sonde. Veelal falen de nieren en moeten de patiënten acuut gedialyseerd worden, misschien ook nog na de genezing. De longen zitten vol met infiltraten die littekenweefsel kunnen achterlaten, de kans dat deze mensen voor de rest van hun leven longpatiënt worden is absoluut reëel.
En dan zeggen mensen 'het is maar een griepje'... :N

Ik heb geen vraag maar ga dit met veel interesse volgen. Heel veel sterkte voor jou en je collega's de komende tijd O+
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:36:39 #30
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192273264
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:22 schreef opgebaarde het volgende:
Oja. Heel veel succes toegewenst en klasse dat jullie niet weglopen voor de gevaren en deze zware (werk)tijden
dankjewel!
Ik heb ook niet veel keus eerlijk gezegd. Ik ben niet ziek, dus ik moet gewoon werken.
En mijn werk is momenteel per order veranderd. Onze werkzaamheden zijn uitgebreid naar andere afdelingen. Het was op vrijwillige basis wie waar wilde uithelpen, maar sinds vanmiddag is het verplicht. Je kon wel aangeven waar je voorkeur lag: op de operatiekamers om nog gewoon operaties uit te voeren (ook dat loopt gewoon door), op de SEH, of op de IC.
Onze afdeling, de operatiekamers, is voor een gedeelte omgebouwd tot intensive care unit waar nog 21 behandelplekken gecreëerd zijn. Morgen ontvangen wij 9 beademde patiënten omdat de intensive care het niet meer aan kan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192273288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Mijn excuses, op het moment dat ik inlogde, belde mijn tante/tevens zorgcollega en het gesprek duurde een tijdje..

Hallo allemaal, ik ben zoals gezegd een zorgverlener werkzaam op de operatiekamers van een groot perifeer ziekenhuis met meerdere fusielocaties in het zuiden van het land. Dat is alvast antwoord op de eerste vraag ;)

Ik werk normaliter 36 uur per week. Sinds vorige week is ons gevraagd om te ondersteunen op de intensive care en op de spoedeisende hulp. Zij kampen namelijk met een aantal zieke collega's, die met covid19 besmet zijn, voordat duidelijk was hoe besmettelijk het was en wie een risico -patiënt was en/of verdacht. Bovendien zijn er nu bovengemiddeld veel patiënten beademd en zij liggen in strikte isolatie, waarvoor je meer personeel nodig hebt.

Ik kan hier al heel veel vertellen, maar laat ik jullie maar gewoon jullie vragen laten stellen!
Bedankt voor je antwoord!

Ik ga het topic verder even links laten liggen, heb er wat moeite mee.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:38:51 #32
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192273306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:33 schreef Granqvist het volgende:

[..]

En dan zeggen mensen 'het is maar een griepje'... :N

Ik heb geen vraag maar ga dit met veel interesse volgen. Heel veel sterkte voor jou en je collega's de komende tijd O+
bij griep gaan ook veel mensen dood, alleen worden deze niet hardop geteld en benoemd, dan zouden we ook erg schrikken vermoed ik. Het verschil met griep is dat de mensen die griep krijgen en zo ziek zijn dat zij een longontsteking krijgen en op de intensive care belanden, misschien een paar dagen beademd worden. Deze mensen echter moeten wekenlang beademd worden, soms in buikligging en gaan dan toch nog dood.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 19:40:02 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192273337
Heb je het applaus vorige week gehoord :D of was je aan het werk :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192273422
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik moest het even opzoeken.
Anesthesist Paul Lieverse, gisteren te gast bij Dit is de Dag van radio 1. Vertelde dat mensen wel beperkt bij kennis zijn en hier een trauma bij oplopen. Dit is de tweede arts die ik het hoor zeggen.

Klopt dat niet of is het wellicht een controversiële theorie?
Het lijkt mij eerder controversieel om te beweren dat deze mensen geen trauma oplopen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:45:35 #35
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192273486
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je het applaus vorige week gehoord :D of was je aan het werk :P
ik heb er filmpjes van gezien, eerlijk gezegd was ik op de bank in slaap gevallen.. :@
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 19:47:28 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192273528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:45 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

ik heb er filmpjes van gezien, eerlijk gezegd was ik op de bank in slaap gevallen.. :@
Hehe ook veel belangrijker dan applaus horen :) :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:56:39 #37
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192273753
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hehe ook veel belangrijker dan applaus horen :) :D
het doet wel goed om te zien welke initiatieven er zijn.
Een tijdje terug hebben we actie gevoerd voor een (betere) CAO. Toen had ik het idee dat het maar als lastig gezien werd. Hadden we maar niet in de zorg moeten gaan werken, een beetje dat idee.
Nu vinden toch veel mensen dat we goed werk doen. Er worden spandoeken opgehangen, t shirts met een rood hart voor de ramen gehangen. Ik word er emotioneel van wanneer ik deze zie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192273855
Ik heb eigenlijk niet zo'n goed beeld bij Intensive Care.
Voor mijn gevoel zijn dit mensen die continu in gevecht zijn voor hun leven en daarom continu veel zorg/behandeling nodig hebben.

Is dit in de praktijk ook zo, of zijn er veel patiënten die aan de beademing/medicatie liggen maar waar je eigenlijk niet veel aan kan doen. Dus soort van wachten of er herstel plaatsvindt of niet?

Beide hebben natuurlijk capaciteit nodig, maar probeer gewoon te snappen wat je in zo'n situatie voor deze patiënten kan doen. Kan me voorstellen dat dit anders is dan bij mensen met plotseling orgaan/hartfalen of ongelukken. Maar eerlijk gezegd weet ik er weinig van.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:11:19 #39
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:01 schreef Piger het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo'n goed beeld bij Intensive Care.
Voor mijn gevoel zijn dit mensen die continu in gevecht zijn voor hun leven en daarom continu veel zorg/behandeling nodig hebben.

Is dit in de praktijk ook zo, of zijn er veel patiënten die aan de beademing/medicatie liggen maar waar je eigenlijk niet veel aan kan doen. Dus soort van wachten of er herstel plaatsvindt of niet?

Beide hebben natuurlijk capaciteit nodig, maar probeer gewoon te snappen wat je in zo'n situatie voor deze patiënten kan doen. Kan me voorstellen dat dit anders is dan bij mensen met plotseling orgaan/hartfalen of ongelukken. Maar eerlijk gezegd weet ik er weinig van.
De patiënten liggen in een isolatiekamer, achter "slot en grendel" zogezegd. De behandeling is niet zozeer fysiek maar vooral bewakend en corrigerend. Dus continu worden alle vitale functies gemonitord: hartslagfrequentie, ECG, zuurstofgehalte, aantal ademhalingen, bloeddruk. Verandert er iets, bv dat het zuurstofgehalte daalt, en de bloeddruk stijgt, is er iets aan de hand.

Dan moet de verpleegkundige zich aankleden met alle beschermingsmiddelen en de kamer binnen gaan om de patiënt te inspecteren. Misschien zit er slijm in de tube en komt er daardoor te weinig zuurstof binnen. Dan moet dit slijm uit de tube gezogen worden. Buiten zit er dan nog een verpleegkundige (of ik in dit geval) als "buitenomloop" voor het geval de verpleegkundige op de kamer iets nodig heeft. Dan kan dit via de sluiskamer gegeven worden zonder dat de verpleegkundige binnen zich eerst moet omkleden om naar buiten te gaan.
Dat betekent dat je dus meer mensen nodig hebt. Dit ook omdat er op de kamer zo min mogelijk benodigdheden liggen.

Vervolgens neemt de "binnenverpleegkundige" bv een bloedgas af, dit wordt dan weer via de sluis aan de buitenomloop gegeven zodat deze het bloed kan bepalen in het apparaat. De waarden worden dan doorgegeven aan de binnenverpleegkundige. Deze past dan eventueel wat instellingen aan aan de beademingsapparatuur.

Vervolgens komt deze verpleegkundige terug in de sluis, verwijdert alle beschermingsmiddelen, desinfecteert de boel en kan weer naar buiten.

En dat dan bij alle patiënten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192274168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De patiënten liggen in een isolatiekamer, achter "slot en grendel" zogezegd. De behandeling is niet zozeer fysiek maar vooral bewakend en corrigerend. Dus continu worden alle vitale functies gemonitord: hartslagfrequentie, ECG, zuurstofgehalte, aantal ademhalingen, bloeddruk. Verandert er iets, bv dat het zuurstofgehalte daalt, en de bloeddruk stijgt, is er iets aan de hand.

Dan moet de verpleegkundige zich aankleden met alle beschermingsmiddelen en de kamer binnen gaan om de patiënt te inspecteren. Misschien zit er slijm in de tube en komt er daardoor te weinig zuurstof binnen. Dan moet dit slijm uit de tube gezogen worden. Buiten zit er dan nog een verpleegkundige (of ik in dit geval) als "buitenomloop" voor het geval de verpleegkundige op de kamer iets nodig heeft. Dan kan dit via de sluiskamer gegeven worden zonder dat de verpleegkundige binnen zich eerst moet omkleden om naar buiten te gaan.
Dat betekent dat je dus meer mensen nodig hebt. Dit ook omdat er op de kamer zo min mogelijk benodigdheden liggen.

Vervolgens neemt de "binnenverpleegkundige" bv een bloedgas af, dit wordt dan weer via de sluis aan de buitenomloop gegeven zodat deze het bloed kan bepalen in het apparaat. De waarden worden dan doorgegeven aan de binnenverpleegkundige. Deze past dan eventueel wat instellingen aan aan de beademingsapparatuur.

Vervolgens komt deze verpleegkundige terug in de sluis, verwijdert alle beschermingsmiddelen, desinfecteert de boel en kan weer naar buiten.

En dat dan bij alle patiënten.
Is het zo dat het eigenlijk direct einde verhaal is op het moment dat er zich een complicatie voordoet bij deze patiënten? Je rijdt zo'n persoon ook niet even een operatiekamer in om een ingreep te doen lijkt mij.
pi_192274203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

het doet wel goed om te zien welke initiatieven er zijn.
Een tijdje terug hebben we actie gevoerd voor een (betere) CAO. Toen had ik het idee dat het maar als lastig gezien werd. Hadden we maar niet in de zorg moeten gaan werken, een beetje dat idee.
Nu vinden toch veel mensen dat we goed werk doen. Er worden spandoeken opgehangen, t shirts met een rood hart voor de ramen gehangen. Ik word er emotioneel van wanneer ik deze zie.
Ik denk dat juist heel veel mensen vinden dat mensen in de zorg meer verdienen, maar dat er gewoon een politieke onwil bestaat om er iets mee te doen.
pi_192274241
Wat is je eigen functie eigenlijk, anesthesie medewerker?

Welke functies/taken nemen jullie over van de IC, of werk je als volledig IC verpleegkundige mee?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:24:27 #43
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192274350
Diep respect voor jullie _O_

Krijgen jullie ook iets van psychische ondersteuning? Lijkt me zo heftig waar jullie mee geconfronteerd worden.

Wat voor shifts draaien jullie nu?

Worden er bij jullie ook werkopdrachten uitgedeeld als er personeelstekort is?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:28:13 #44
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:16 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Is het zo dat het eigenlijk direct einde verhaal is op het moment dat er zich een complicatie voordoet bij deze patiënten? Je rijdt zo'n persoon ook niet even een operatiekamer in om een ingreep te doen lijkt mij.
mocht er een complicatie voordoen waarvoor ze geopereerd moeten worden dan gebeurt dat op dezelfde isolatie manier op de operatiekamers. Dat is nogal een organisatie inderdaad, maar momenteel hebben we speciaal voor deze situatie 1 operatiekamer klaar gemaakt.

Uiteraard zijn er ook patiënten die opgenomen worden voor bijvoorbeeld een blinde darm ontsteking maar die ook covid verdacht zijn. Dit omdat ze koorts hebben en hoesten (dan ben je per definitie verdacht) of omdat er een huisgenoot / familie is met corona. Deze worden dan ook onder isolatiemaatregelen geopereerd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192274464
Heb je al eens geholpen met het draaien van een beademde covidpatiënt? Ik heb begrepen dat dit een delicate taak is die goed gecoördineerd moet worden, hoe gebeurt dit?
Hoe zag je (bij/om-)scholing er uit? Wat heb je extra geleerd of heb je geen aanvullende scholing hoeven doen?

Verder: tof dat je deze VWJW doet!
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:30:44 #46
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
Wat is je eigen functie eigenlijk, anesthesie medewerker?

Welke functies/taken nemen jullie over van de IC, of werk je als volledig IC verpleegkundige mee?
ik ben operatie assistent. Vandaar dat ik fungeer als buitenomloop en niet als verpleegkundige die daadwerkelijk de patiënt verpleegt en de apparatuur bedient.

De anesthesie medewerkers en recoverymedewerkers van mijn afdeling hebben afgelopen paar dagen een stoomcursus gehad om zodoende deze patiënten vanaf morgen te kunnen verplegen. Uiteraard samen met daarvoor opgeleide IC verpleegkundigen onder leiding van anesthesisten (die ook een stoomcursus gehad hebben) en intensivisten
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192274549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

ik ben operatie assistent. Vandaar dat ik fungeer als buitenomloop en niet als verpleegkundige die daadwerkelijk de patiënt verpleegt en de apparatuur bedient.

De anesthesie medewerkers en recoverymedewerkers van mijn afdeling hebben afgelopen paar dagen een stoomcursus gehad om zodoende deze patiënten vanaf morgen te kunnen verplegen. Uiteraard samen met daarvoor opgeleide IC verpleegkundigen onder leiding van anesthesisten (die ook een stoomcursus gehad hebben) en intensivisten
Die kant gaan wij waarschijnlijk ook in ons ziekenhuis, alleen onder wat minder idioot drukke omstandigheden als jullie in Brabant te verduren krijgen. (althans, voor nu) , ik kijk er nog niet echt naar uit.

Succes de komende periode! Tof dat je dit doet.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:36:22 #48
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274612
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:24 schreef AgnesGru het volgende:
Diep respect voor jullie _O_

Krijgen jullie ook iets van psychische ondersteuning? Lijkt me zo heftig waar jullie mee geconfronteerd worden.

Wat voor shifts draaien jullie nu?

Worden er bij jullie ook werkopdrachten uitgedeeld als er personeelstekort is?
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:24 schreef AgnesGru het volgende:
Diep respect voor jullie _O_

Krijgen jullie ook iets van psychische ondersteuning? Lijkt me zo heftig waar jullie mee geconfronteerd worden.

Wat voor shifts draaien jullie nu?

Worden er bij jullie ook werkopdrachten uitgedeeld als er personeelstekort is?
er is inderdaad nu psychische hulp ingeregeld indien daar behoefte aan is.
Wat ik het heftigste vind is dat ik niet weet wat de dag van morgen brengt. Dat is normaliter juist mijn uitdaging en het leukste aan mijn beroep, maar het beeld van Italië en China zijn nu net niet de uitdagingen die ik voor ogen had.

Op onze afdeling draaien we normaal 9 urige werkdagen, de IC en SEH draaien 8 urige werkdagen, wanneer ik daar uithelp, draai ik dus ook 8 uur ipv 9 uur. Ik heb vandaag en morgen vrij gekregen omdat ik vanaf vrijdag nachtdiensten op onze OK/IC ga draaien. Ook omdat onduidelijk is hoe zwaar de belasting gaat worden hebben ze van de stilte voor de storm gebruik gemaakt om zoveel mogelijk mensen vrij te geven de afgelopen dagen.

De verwachting is dat we al vrij snel over zullen stappen op 12 urige diensten.

Ik weet niet goed wat je bedoelt met werkopdrachten? Er is een oproep gedaan of er mensen bereid zijn de komende periode meer contracturen willen draaien en ook is aangegeven dat het mogelijk is dat er verplicht meer uren gedraaid moeten worden, is dat wat je bedoelt?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:38:10 #49
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:29 schreef Meridiaan het volgende:
Heb je al eens geholpen met het draaien van een beademde covidpatiënt? Ik heb begrepen dat dit een delicate taak is die goed gecoördineerd moet worden, hoe gebeurt dit?
Hoe zag je (bij/om-)scholing er uit? Wat heb je extra geleerd of heb je geen aanvullende scholing hoeven doen?

Verder: tof dat je deze VWJW doet!
ik ben er nog niet bij aanwezig geweest. Ik heb wel een patiënt gezien die op zijn buik gelegen had. Dit is erg belastend voor het gezicht, omdat deze opzwelt. Hij had helaas dan ook een wond (die inmiddels een korst had gekregen) ter hoogte van zijn wenkbrauwen en kin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:40:49 #50
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274700
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:29 schreef Meridiaan het volgende:
Heb je al eens geholpen met het draaien van een beademde covidpatiënt? Ik heb begrepen dat dit een delicate taak is die goed gecoördineerd moet worden, hoe gebeurt dit?
Hoe zag je (bij/om-)scholing er uit? Wat heb je extra geleerd of heb je geen aanvullende scholing hoeven doen?

Verder: tof dat je deze VWJW doet!
ik heb geen bijscholing gedaan omdat ik mij niet bezig houd met de apparatuur. Mijn collega's hebben geleerd dat covid patiënten extreem hoge beademingsdrukken hebben en hoe daarmee om te gaan. Ook waar je op moet letten bij langdurige beademing, normaal duurt een narcose met beademing geen weken, dus daar zijn allerlei aanpassingen voor nodig.

Graag gedaan!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:41:59 #51
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274720
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:33 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die kant gaan wij waarschijnlijk ook in ons ziekenhuis, alleen onder wat minder idioot drukke omstandigheden als jullie in Brabant te verduren krijgen. (althans, voor nu) , ik kijk er nog niet echt naar uit.

Succes de komende periode! Tof dat je dit doet.
Ik zit in Limburg, gelukkig ook nog niet zo druk als Brabant maar inderdaad wel vooruitlopend op de rest van het land..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:06:03 #52
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192275147
Overigens nu op net 5 bij ladies night ook zorgverleners die met corona/covid patiënten werken
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192276050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:29 schreef Meridiaan het volgende:
Heb je al eens geholpen met het draaien van een beademde covidpatiënt? Ik heb begrepen dat dit een delicate taak is die goed gecoördineerd moet worden, hoe gebeurt dit?
Hoe zag je (bij/om-)scholing er uit? Wat heb je extra geleerd of heb je geen aanvullende scholing hoeven doen?

Verder: tof dat je deze VWJW doet!
Hier laten ze zien hoe dat gaat (met een beademde pop).
pi_192276217
Wat fijn dat je hier tijd voor vrijmaakt. Dank je.

Is je thuisleven erg veranderd nu je met de corona-patiënten werkt?
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:56:31 #55
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192276294
ik ben alleen staand dus thuis is niks veranderd, behalve dan dat ik nergens heen ga en niemand op bezoek komt, maar dat geldt voor iedereen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192276459
Twee vragen:

1) ik ben zzp verpleegkundige in vooral de GGZ, zou een ziekenhuis mijn hulp kunnen gebruiken? (is toch een andere tak van sport van IC verpleegkundige).

2) wat zou je mij als collega kunnen adviseren mbt zo gezond mogelijk blijven?
Wij moeten immers gewoon gaan werken als we hoesten en niezen en een loopneus hebben.
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 22:19:53 #57
70532 loveli
N
pi_192276750
Mijn ouders krijgen thuiszorg. Er zitten veel pareltjes tussen, maar vanmorgen heeft m'n ma weer een snipverkouden wijkverpleegster weggestuurd.

Heb je tips voor dingen die ik extra kan regelen om de thuiszorg veiliger te maken? Nu is het eigenlijk alleen bij binnenkomst handen na het wassen afdrogen met papieren handdoeken en werken met handschoenen.

Ik wil zelf ook zoveel mogelijk afstand houden, maar dat vinden mijn ouders heel moeilijk. Heb je daar tips voor? (veiligheid of sociaal)
crap in = crap out
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:34:04 #58
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192277029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:03 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen:

1) ik ben zzp verpleegkundige in vooral de GGZ, zou een ziekenhuis mijn hulp kunnen gebruiken? (is toch een andere tak van sport van IC verpleegkundige).

2) wat zou je mij als collega kunnen adviseren mbt zo gezond mogelijk blijven?
Wij moeten immers gewoon gaan werken als we hoesten en niezen en een loopneus hebben.
je kan natuurlijk altijd vrijblijvend een ziekenhuis in je omgeving kunnen benaderen. Ik weet niet in welke tak van de GGZ je zit, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er strakjes heel wat collega's een natraject nodig hebben om het een en ander te verwerken.

klopt, wij mogen ons pas ziek melden indien de temperatuur hoger dan 38 graden is in combinatie met benauwdheidsklachten. Hoesten/niezen/loopneus is geen reden voor ziekmelding. Ik eet gezond, neem iedere dag een frisse neus en probeer genoeg te slapen. Verder is het belangrijk om vaak genoeg je handen te wassen en goed de hygiëneregels in acht te nemen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:36:03 #59
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192277069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:19 schreef loveli het volgende:
Mijn ouders krijgen thuiszorg. Er zitten veel pareltjes tussen, maar vanmorgen heeft m'n ma weer een snipverkouden wijkverpleegster weggestuurd.

Heb je tips voor dingen die ik extra kan regelen om de thuiszorg veiliger te maken? Nu is het eigenlijk alleen bij binnenkomst handen na het wassen afdrogen met papieren handdoeken en werken met handschoenen.

Ik wil zelf ook zoveel mogelijk afstand houden, maar dat vinden mijn ouders heel moeilijk. Heb je daar tips voor? (veiligheid of sociaal)
ik lees dat in onze regio steeds meer thuiszorg instanties stoppen. Wat komt de wijkverpleegster doen? Persoonlijke verzorging? Dan wordt het erg lastig inderdaad..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:38:43 #60
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192277117
Ik ga voor nu afsluiten en mijn bed opzoeken, welterusten!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192277250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik ga voor nu afsluiten en mijn bed opzoeken, welterusten!
Slaap lekker en pas goed op jezelf, dat is mijn enige vraag :@
pi_192277262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:03 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen:

1) ik ben zzp verpleegkundige in vooral de GGZ, zou een ziekenhuis mijn hulp kunnen gebruiken? (is toch een andere tak van sport van IC verpleegkundige).

2) wat zou je mij als collega kunnen adviseren mbt zo gezond mogelijk blijven?
Wij moeten immers gewoon gaan werken als we hoesten en niezen en een loopneus hebben.
Jij werkt ook in het zuiden he?

Even vanuit mijn ervaring: je kunt altijd informeren bij je lokale ziekenhuis. Ben open over je werkervaring en dan kijken zij met je waar je het beste ingezet kan worden. Dat kan als assistent zijn van een ervaren verpleegkundige, maar als je je daar niet bekwaam genoeg voor voelt bij voorbeeld ook als voedingsassistent. Overal worden extra mensen voor gevraagd.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:19 schreef loveli het volgende:
Mijn ouders krijgen thuiszorg. Er zitten veel pareltjes tussen, maar vanmorgen heeft m'n ma weer een snipverkouden wijkverpleegster weggestuurd.

Heb je tips voor dingen die ik extra kan regelen om de thuiszorg veiliger te maken? Nu is het eigenlijk alleen bij binnenkomst handen na het wassen afdrogen met papieren handdoeken en werken met handschoenen.

Ik wil zelf ook zoveel mogelijk afstand houden, maar dat vinden mijn ouders heel moeilijk. Heb je daar tips voor? (veiligheid of sociaal)
Ik werk als verzorgende in de thuiszorg. Ik snap de zorg van je ouders, en als zij zich er niet goed bij voelen hebben ze groot gelijk dat ze de verzorgende wegsturen.

Helaas moeten wij gaan werken, ook bij verkoudheid en hoesten. Alleen bij koorts thuisblijven. Heel krom, gezien de kwetsbare groep waar we mee werken, maar het is een schaarste probleem.
In de thuiszorg wordt wel kritisch gekeken naar welke zorg nu echt nodig is. Bij ons wordt er bij voorbeeld nauwelijks meer gedouched (waterdruppels=besmettingsgevaar en het zorgmoment duurt langer dan bij een snel wasje aan de wasbak). Op die manier kunnen we zorg soms ook tijdelijk stopzetten. Steunkousen zijn niet altijd nodig, familie kan wellicht medicatie komen geven etc.

Er is ook een tekort aan materialen zoals mondkapjes en schorten. Het is geen kwestie dat we ons niet willen beschermen, maar we kunnen ons niet beschermen. Want stoffen mondkapjes bieden schijnveiligheid, omdat ze de virusdeeltjes niet filteren en niet goed aansluiten op het gezicht. Helpt hooguit een beetje om je eigen snotters bij je te houden.

Dus ja, meer als het bieden van elke dag een schone handdoek, of papier, warm water en zeep (werkt beter dan hand alcohol) kun je eigenlijk niet doen. Tenzij je aan een stash schorten etc kunt komen.

Jij wil afstand houden, ook begrijpelijk. Werk je met risico-groepen? Als dat niet zo is, zou het wellicht juist veiliger voor hen zijn als jij wat zorgtaken kon overnemen. Maar dat is iets wat je in overleg doet. En het moet ook voor jou niet te belastend zijn.

Sorry voor het kapen van het topic :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192277275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik ga voor nu afsluiten en mijn bed opzoeken, welterusten!
Welterusten! Mooi dat je dit doet, ik lees geïnteresseerd mee, want met dit stuk zorg heb ik (nog) geen ervaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 22:47:45 #64
70532 loveli
N
pi_192277298
Slaap goed!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 22:56:17 #65
70532 loveli
N
pi_192277467
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Helaas moeten wij gaan werken, ook bij verkoudheid en hoesten. Alleen bij koorts thuisblijven. Heel krom, gezien de kwetsbare groep waar we mee werken, maar het is een schaarste probleem.
Mja, liever ongewassen dan corona.
quote:
Jij wil afstand houden, ook begrijpelijk. Werk je met risico-groepen? Als dat niet zo is, zou het wellicht juist veiliger voor hen zijn als jij wat zorgtaken kon overnemen. Maar dat is iets wat je in overleg doet. En het moet ook voor jou niet te belastend zijn.
Overlegd met de huisarts, die vond het gezien mijn werk (en de variatie aan mensen met wie ik in aanraking kom) verstandig als ik afstand hield. Helaas.
crap in = crap out
pi_192277590
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jij werkt ook in het zuiden he? Even vanuit mijn ervaring: je kunt altijd informeren bij je lokale ziekenhuis. Ben open over je werkervaring en dan kijken zij met je waar je het beste ingezet kan worden. Dat kan als assistent zijn van een ervaren verpleegkundige, maar als je je daar niet bekwaam genoeg voor voelt bij voorbeeld ook als voedingsassistent. Overal worden extra mensen voor gevraagd.
Klopt, maar zit veel in Brabant.
Ik heb een drukke agenda maar voor mijn gevoel wil ik wel eens kijken of ik misschien ergens een helpende hand kan bieden. Vooral stukje begeleiden trekt mij wel. Maar dit is niet het moment om te kijken wat ik leuk vindt.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er is ook een tekort aan materialen zoals mondkapjes en schorten. Het is geen kwestie dat we ons niet willen beschermen, maar we kunnen ons niet beschermen. Want stoffen mondkapjes bieden schijnveiligheid, omdat ze de virusdeeltjes niet filteren en niet goed aansluiten op het gezicht. Helpt hooguit een beetje om je eigen snotters bij je te houden.
Contact zoeken met de ROAZ coordinator van Limburg.
https://www.nazl.nl/actueel/nieuws/bereikbaarheid-tijdens-corona
Hun coordineren en verdelen de beschermende maatregelen
pi_192277749
Ik heb eigenlijk niks te vragen, -alhoewel, heel veel maar ik weet niet of ik het antwoord daarop wil horen-, ik wilde alleen maar even een diepe buiging doen voor jullie!! TOPPER ben je O+
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192278213
Heb je ook jonge mensen op de IC zien komen? en hoeveel procent van de mensen die Corona krijgt, krijgt daadwerkelijk een longontsteking?
pi_192279331
Goedemorgen helaas heb ik afgelopen nacht erg slecht geslapen, zoals eigenlijk alle afgelopen nachten. Ik merk dat er toch een boel onrust zit. Ik denk dat ik toch maar mijn pot valeriaan weer tevoorschijn haal, om hopelijk de komende periode mijn gemoedsrust een beetje te ondersteunen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192279348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 00:02 schreef hoedenderand het volgende:
Heb je ook jonge mensen op de IC zien komen? en hoeveel procent van de mensen die Corona krijgt, krijgt daadwerkelijk een longontsteking?
de mensen die opgenomen zijn op het moment dat ik er was, waren allemaal ouder dan 54. Er zijn echter ook jonge mensen die op IC's opgenomen zijn. Ik heb ze (gelukkig) niet gezien.

Ik heb geen inzage in cijfers op dat gebied. Dat zou ik moeten googlen ;)
dit zal sterk afhankelijk zijn van je conditie en gezondheid voordat je besmet raakte.

Overgewicht, COPD, diabetes, cardiale aandoeningen, auto immuunziekten, roken, allemaal factoren die een negatief effect hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192279401
Wat is de reden dat mensen buik liggend beademend worden? Dat is toch heel erg onhandig?
pi_192279477
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:32 schreef Najieto het volgende:
Wat is de reden dat mensen buik liggend beademend worden? Dat is toch heel erg onhandig?
de infectie heeft de neiging zich vooral te vestigen aan de achterzijde van de longen, het laagste gedeelte. Hierdoor zijn de longen moeilijk te beademen en ontplooien ze slecht en is er dus minder zuurstofopname mogelijk. Wanneer de patiënten op de buik gelegd worden, kunnen ander delen van de longen beter bereikt worden. Hierdoor kan de zuurstofuitwisseling (hopelijk) verbeterd worden.

Het is zeker onhandig. Het bed moet aangepast worden, om er voor te zorgen dat de longen ook de ruimte krijgen om uit te zetten. Ook komt het gezicht op een speciaal kussen te liggen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192280552
Respect voor wat je doet ,tof dat je ervaringen wil delen!
pi_192281266
Waarschijnlijk is de vraag al meermalen gesteld, maar wat vind je eigenlijk van de lui die 'ik bepaal lekker zelf wat ik doe' of 'het is maar een griepje' mentaliteit anno 26 maart 2020 hebben?
pi_192281509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:12 schreef SwaPore het volgende:
Waarschijnlijk is de vraag al meermalen gesteld, maar wat vind je eigenlijk van de lui die 'ik bepaal lekker zelf wat ik doe' of 'het is maar een griepje' mentaliteit anno 26 maart 2020 hebben?
gevoelsmatig zou ik die bijna een verklaring willen laten tekenen dat wanneer zij ziek worden afzien van welke verzorging of behandeling dan ook...ethisch gezien mag dat natuurlijk niet. Dus dan vind ik dat zeer laagdrempelig en heel streng beboet mag worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:30:42 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192281582
Heb je eigenlijk wel tijd om al deze vragen te beantwoorden?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192281607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

gevoelsmatig zou ik die bijna een verklaring willen laten tekenen dat wanneer zij ziek worden afzien van welke verzorging of behandeling dan ook...ethisch gezien mag dat natuurlijk niet. Dus dan vind ik dat zeer laagdrempelig en heel streng beboet mag worden.
Hier ben ik het wel mee eens. De boetes zijn voor Nederlandse begrippen wellicht hoog, maar absoluut laag ten opzichte van de (maximale) boetes in de ons omringende landen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:02:56 #78
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192282124
Zijn de protocollen veranderd in de laatste paar weken t.o.v. het normale besmettingsplan die blijkbaar ELKE zorgverlener toepast?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192282429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:30 schreef klappernootopreis het volgende:
Heb je eigenlijk wel tijd om al deze vragen te beantwoorden?
ja ik ben gisteren en vandaag vrij omdat ik afgelopen weekend gewerkt heb en vanaf vrijdag nachtdienst ga draaien.

Het reguliere OK programma is uiteraard heel erg ingedund, dus is er personeel "over". Die geven ze nu het nog mogelijk is vrij, zodat er genoeg personeel beschikbaar is om de komende periode te dekken. In het weekend bijvoorbeeld werkt het OK personeel bij ons in bereikbare dienst.

Als ik 1 locatie als voorbeeld neem: Er zijn dan 14 medewerkers die bereikbare dienst hebben. Komend weekend zullen er behalve die 14 medewerkers voor de OK, ook nog 14 medewerkers ingepland moeten worden voor IC OK. Die zijn niet bereikbaar, maar aanwezig.

Je moet (als bedrijf) ook naar het totaalplaatje kijken. Iedereen heeft een bepaald urencontract, hoe onduidelijk de toekomst nu ook is, toch wordt gepoogd zo min mogelijk plus uren te maken. Wanneer het niet meer te doen is, zal dit onvermijdelijk zijn,maar zo lang ze de uren onder controle kunnen houden, wordt dat ook gedaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192282501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:02 schreef klappernootopreis het volgende:
Zijn de protocollen veranderd in de laatste paar weken t.o.v. het normale besmettingsplan die blijkbaar ELKE zorgverlener toepast?
ja er is een isolatievorm bijgekomen. Wij hanteren normaliter een 4 tal isolatievormen: druppelisolatie (bv bij influenza), aerogene isolatie (bv bij TBC), contactisolatie (bv bij ESBL) en strikte isolatie (bv bij MRSA. Bij ons is er nu de strikte aerogene isolatie bijgekomen, dit is een combinatie isolatievorm.

Mijn inziens had deze hantering en communicatie landelijk of misschien zelfs globaal geregeld moeten zijn. Ik zie op foto's absoluut verschillende vormen van lichamelijke bescherming. Dit vind ik heel erg vreemd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192282879
Is er jullie ook een oproep gedaan voor tijdelijke krachten? Heb je daar al mee te maken gehad?

Andere vraag: hoe is de geestelijke ondersteuning voor jullie geregeld? Want het lijkt me nogal wat wat op je afkomt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:49:35 #82
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192282969
Hebben jullie op het moment nog genoeg middelen om jullie zelf te beschermen? Handschoenen, mondkapjes, speciale pakken? En op welk moment trekken jullie aan de bel als het op gaat raken?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Vis een optie? donderdag 26 maart 2020 @ 12:07:02 #83
70532 loveli
N
pi_192283276
Krijgen patiënten aan de beademing alleen lucht/zuurstof of ook medicatie in de longen?
(vernevelde medicatie of andersoortige ondersteuning)
crap in = crap out
pi_192283373
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is er jullie ook een oproep gedaan voor tijdelijke krachten? Heb je daar al mee te maken gehad?

Andere vraag: hoe is de geestelijke ondersteuning voor jullie geregeld? Want het lijkt me nogal wat wat op je afkomt.
Ik zag deze voorbij komen, goed om door te lezen mijn inziens.

https://www.defensie.nl/d(...)id-zorgprofessionals
pi_192283446
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is er jullie ook een oproep gedaan voor tijdelijke krachten? Heb je daar al mee te maken gehad?

Andere vraag: hoe is de geestelijke ondersteuning voor jullie geregeld? Want het lijkt me nogal wat wat op je afkomt.
ja er worden dagelijks oproepen geplaatst. Vrijwilligers om ambulances te poetsen, vrijwilligers voor de externe corona afdelingen, oud personeel, gepensioneerd personeel, je contract tijdelijk opplussen, studentenbegeleiders terug in functie zetten, wat dan ook

er is psychische zorg geregeld, voor nu en later
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192283471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:49 schreef klappernootopreis het volgende:
Hebben jullie op het moment nog genoeg middelen om jullie zelf te beschermen? Handschoenen, mondkapjes, speciale pakken? En op welk moment trekken jullie aan de bel als het op gaat raken?
nee. FFP2 maskers worden momenteel gesteriliseerd en hergebruikt. Er zijn te weinig waterdichte beschermjassen, er waren te weinig beschermbrillen, alle bouwmarkten zijn leeg gekocht door ons.
Sterillium is gelukkig weer geleverd.
Dit wordt eerst via Operationeel Crisis Team gemeld en dat is later naar RIVM en landelijk gemeld. Wereldwijd is er tekort
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192283503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:07 schreef loveli het volgende:
Krijgen patiënten aan de beademing alleen lucht/zuurstof of ook medicatie in de longen?
(vernevelde medicatie of andersoortige ondersteuning)
ja ook. Ik heb helaas weinig kennis van medicatie dus welke en hoe, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:25:03 #88
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192283531
Hoe denk dat vrijwilligerswerk jullie werk kunnen ontlasten of makkelijker maken? Ik denk aan zelfgefabriceerde mondkapjes of 3D geprinte onderdelen die jullie kunnen gebruiken als de nood daar is zoals dat bedrijfje in italië. Misschien kunnen we iets collectief van die aard organiseren op Fok?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:29:26 #89
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192283610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

nee. FFP2 maskers worden momenteel gesteriliseerd en hergebruikt. Er zijn te weinig waterdichte beschermjassen, er waren te weinig beschermbrillen, alle bouwmarkten zijn leeg gekocht door ons.
Sterillium is gelukkig weer geleverd.
Dit wordt eerst via Operationeel Crisis Team gemeld en dat is later naar RIVM en landelijk gemeld. Wereldwijd is er tekort
Leeggekocht? Ik zou het wenselijke vinden als de bouwmarken die zonder bijgaande kosten aan jullie gaan leveren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192285462
Als eerste wil ik jou en de mensen in jouw vak enorm bedanken voor wat jullie doen. Niet alleen maar in deze moeilijke tijden, maar jullie werk in het algemeen.

Ik heb, denk ik, een zeer lastig te beantwoorde vraag, heeft veel met ethiek te maken denk ik.
Ik hoorde zojuist dat er mensen op de IC liggen met de COVID-19 virus terwijl ze daarvoor een Fuck-de-corona-feest hebben bezocht. Ik heb zojuist, tief die mensen uit het ziekenhuis bed zodat er plaats vrijkomt voor mensen die het wel "verdienen" en er "recht" op hebben.
Wat denk je van mijn gedachte en heel het ook wel eens door jouw hoofd gespeeld?
pi_192286785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef Pikahetchu het volgende:
Als eerste wil ik jou en de mensen in jouw vak enorm bedanken voor wat jullie doen. Niet alleen maar in deze moeilijke tijden, maar jullie werk in het algemeen.

Ik heb, denk ik, een zeer lastig te beantwoorde vraag, heeft veel met ethiek te maken denk ik.
Ik hoorde zojuist dat er mensen op de IC liggen met de COVID-19 virus terwijl ze daarvoor een Fuck-de-corona-feest hebben bezocht. Ik heb zojuist, tief die mensen uit het ziekenhuis bed zodat er plaats vrijkomt voor mensen die het wel "verdienen" en er "recht" op hebben.
Wat denk je van mijn gedachte en heel het ook wel eens door jouw hoofd gespeeld?
dat zijn ontzettend moeilijke ethische kwesties. Maar dat is bij orgaantransplantatie ook, of wanneer er zo hard geroepen wordt dat dikke mensen meer zorgpremie moeten betalen. Waar leg je de grens? Rokers? Ex-drugsgebruikers? Parachutespringers? Zelfmoordpogingen? Lopen allemaal een risico, en kosten de zorgverzekeraars en dus de medemens erg veel geld.
Ik probeer dit los te laten, maar dat is niet altijd even gemakkelijk..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:28:25 #92
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192286912
Hoe denk je over de situatie in de VS bijvoorbeeld? Denk je dat ze daar goed met de aanpak van dit virus bezig zijn?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192286927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

dat zijn ontzettend moeilijke ethische kwesties. Maar dat is bij orgaantransplantatie ook, of wanneer er zo hard geroepen wordt dat dikke mensen meer zorgpremie moeten betalen. Waar leg je de grens? Rokers? Ex-drugsgebruikers? Parachutespringers? Zelfmoordpogingen? Lopen allemaal een risico, en kosten de zorgverzekeraars en dus de medemens erg veel geld.
Ik probeer dit los te laten, maar dat is niet altijd even gemakkelijk..
Het is inderdaad een zeer lastig kwestie en niet makkelijk antwoord op te geven.
Ik wil je bedanken voor je antwoord en wens je veel succes de komende tijd.
pi_192287105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:28 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe denk je over de situatie in de VS bijvoorbeeld? Denk je dat ze daar goed met de aanpak van dit virus bezig zijn?
ik heb me eerlijk gezegd niet beziggehouden met de US.
Maar als ik aan hun zorgstelsel denk kan ik me alleen maar voorstellen dat dit een ramp wordt..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:43:17 #95
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192287225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

ik heb me eerlijk gezegd niet beziggehouden met de US.
Maar als ik aan hun zorgstelsel denk kan ik me alleen maar voorstellen dat dit een ramp wordt..
Dat is het nu al. Ze maken zich er alleen maar zorgen over hun beurs. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:43:25 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192287227
Hoe vaak worden jullie tussendoor zelf getest of wordt dat alleen gedaan in het geval van verschijnselen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192287237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:29 schreef Pikahetchu het volgende:

[..]

Het is inderdaad een zeer lastig kwestie en niet makkelijk antwoord op te geven.
Ik wil je bedanken voor je antwoord en wens je veel succes de komende tijd.
dankjewel!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:45:21 #98
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192287257
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

dank je voor al je goede werk!!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192287264
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:43 schreef golfer het volgende:
Hoe vaak worden jullie tussendoor zelf getest of wordt dat alleen gedaan in het geval van verschijnselen?
niet.

Ook niet bij klachten. Je moet naar huis indien de temperatuur hoger dan 38 graden is in combinatie met benauwdheid.
Hoewel ik gisteren in de briefingmail las dat er geluiden zijn dat personeel wellicht toch getest gaat worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:47:34 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192287301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:45 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Hoewel ik gisteren in de briefingmail las dat er geluiden zijn dat personeel wellicht toch getest gaat worden.
Lijkt mij een goed plan.
Ik maak mijzelf ook best wel zorgen om mijn vrouw die op een polikliniek in het ziekenhuis werkt. Zou erg voorstander zijn van steekproefsgewijze testen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:50:35 #101
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192287354
Gisteren bij ladies night waren 2 verpleegkundigen. Zij werden voor iedere dienst getemperatuurd, dat gebeurt bij ons niet. Je merkt blijkbaar vaak niet dat je verhoging hebt, vooral als je vrijwel geen klachten hebt. Dus dit zette mij wel aan het denken, ik denk dat ik dit toch ook maar bij mijzelf ga doen. Better safe than sorry
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:00:12 #102
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_192287504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:45 schreef klappernootopreis het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

dank je voor al je goede werk!!
Dat dus. ^O^
pi_192287570
Nog een vraagje.
Ik ben heel erg van het leren van je fouten en het beleid, procedures en processen zo gestroomlijnd, duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken binnen een organisatie.
Alles je terugdenkt naar alles wat je tijdens deze crisis heb meegemaakt, wat zou een ding zijn die volgens jou moet worden aangepast of worden gestandaardiseerd in de toekomst voor de zorg?
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:06:04 #104
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192287602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Gisteren bij ladies night waren 2 verpleegkundigen. Zij werden voor iedere dienst getemperatuurd, dat gebeurt bij ons niet. Je merkt blijkbaar vaak niet dat je verhoging hebt, vooral als je vrijwel geen klachten hebt. Dus dit zette mij wel aan het denken, ik denk dat ik dit toch ook maar bij mijzelf ga doen. Better safe than sorry
ik weet dat er speciale tapes zijn die aangeven welke lichaamstemperatuur je hebt. Die plak je op je huid en een collega kan dan direct zien of die verhoogd is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:37:13 #105
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192288202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:04 schreef Pikahetchu het volgende:
Nog een vraagje.
Ik ben heel erg van het leren van je fouten en het beleid, procedures en processen zo gestroomlijnd, duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken binnen een organisatie.
Alles je terugdenkt naar alles wat je tijdens deze crisis heb meegemaakt, wat zou een ding zijn die volgens jou moet worden aangepast of worden gestandaardiseerd in de toekomst voor de zorg?
ik denk dat het nog veel te vroeg is voor conclusies, we zitten nog midden in de crisis..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Forum Admin donderdag 26 maart 2020 @ 17:49:29 #106
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192289544
Geen vragen, maar respect voor wat je doet in deze lastige tijd. ^O^
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192291675
Ik snap het aanpassen van de diensten bij sommige ziekenhuizen niet. Ipv 8 of 9 uur werken switchen naar 12 uur op en af.
Ben je dan niet je personeel aan het uitputten waardoor ze sneller ziek worden :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192291679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Gisteren bij ladies night waren 2 verpleegkundigen. Zij werden voor iedere dienst getemperatuurd, dat gebeurt bij ons niet. Je merkt blijkbaar vaak niet dat je verhoging hebt, vooral als je vrijwel geen klachten hebt. Dus dit zette mij wel aan het denken, ik denk dat ik dit toch ook maar bij mijzelf ga doen. Better safe than sorry
Mijn man werkt in een ziekenhuis, vooralsnog op de polikliniek, maar al wel gevraagd naar eventueel extra beschikbare uren. Maar daar temperaturen ze iedereen die naar binnen wil.
Medewerkers alleen temperaturen, patiënten worden ook ondervraagd over eventuele klachten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192291808
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik snap het aanpassen van de diensten bij sommige ziekenhuizen niet. Ipv 8 of 9 uur werken switchen naar 12 uur op en af.
Ben je dan niet je personeel aan het uitputten waardoor ze sneller ziek worden :?
Zoals het mij is verteld voorkomt het juist uitputting.
Doordat je werkt in 12 uurs diensten (eigenlijk 12,5 uur ivm overlap voor overdracht) kunnen medewerkers ook langer aaneengesloten perioden vrij hebben om bij te tanken. Minder dan bij de 8-uurs diensten die ze in normale perioden doen, maar zeker meer dan wanneer ze in deze tijd aan de 8-uurs diensten zouden blijven vasthouden. Want er moet meer werk met minder mensen worden gedaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:08:22 #110
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192292255
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:44 schreef valentijn101 het volgende:
Ik snap het aanpassen van de diensten bij sommige ziekenhuizen niet. Ipv 8 of 9 uur werken switchen naar 12 uur op en af.
Ben je dan niet je personeel aan het uitputten waardoor ze sneller ziek worden :?
maar je hebt dan wel minder personeel nodig om 24 uur te dekken..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:15:53 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192292452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:04 schreef Pikahetchu het volgende:
Nog een vraagje.
Ik ben heel erg van het leren van je fouten en het beleid, procedures en processen zo gestroomlijnd, duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken binnen een organisatie.
Alles je terugdenkt naar alles wat je tijdens deze crisis heb meegemaakt, wat zou een ding zijn die volgens jou moet worden aangepast of worden gestandaardiseerd in de toekomst voor de zorg?
Een gestandaardiseerde pandemiebestrijding/pandemiemanagement? :D

Zo werkt dat helaas niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:17:09 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192292475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

maar je hebt dan wel minder personeel nodig om 24 uur te dekken..
Plus het is tijdelijk, geen structurele zaak
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192292561
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Een gestandaardiseerde pandemiebestrijding/pandemiemanagement? :D

Zo werkt dat helaas niet
Ik vroeg om een ding. Niet een totaal oplossing voor pandemiebestrijding. Kan iets kleins zijn als grotere voorraad mondkapjes of standaard vooraf screening. Ik weet het niet he, ik werk niet in de zorg. Vandaar mijn vraag aan een expert in het veld en niet een upper level manager die vaak niet weet hoe het gaat in de praktijk.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:36:57 #114
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192292978
Wat zou je tegen al die mensen willen zeggen die lachen met het virus en er de spot mee drijven? Er zijn nog steeds een hoop mensen die corona niet serieus nemen.

Verder knap dat je dit werk doet, ik hoop dat niemand het vergeet wanneer de crisis voorbij is.
Gelieve verwijderen
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:42:00 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192293084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:20 schreef Pikahetchu het volgende:

[..]

Ik vroeg om een ding. Niet een totaal oplossing voor pandemiebestrijding. Kan iets kleins zijn als grotere voorraad mondkapjes of standaard vooraf screening. Ik weet het niet he, ik werk niet in de zorg. Vandaar mijn vraag aan een expert in het veld en niet een upper level manager die vaak niet weet hoe het gaat in de praktijk.
Je kunt afwegen of je als land voorbereid wil zijn en blijven op dit soort enorme rampen die eens in de tíg jaar voorkomen.
En wat dat mag kosten.

Zsm data uitwisselen, monitoren en deze data op orde hebben om datagedreven analyses te kunnen doen en risicoinschattingen te kunnen maken. Vanuit daar je capaciteitsplanning maken en opschalen qua spullen, huisvesting, personeel etc.
Bij iets als dit wil je dat centraal aansturen, over regio's of zelfs individuele instellingen heen. Dus marktwerking even een streep door zetten (en dat is nogal een compleet andere kant op dan waar de zorg afgelopen jaren naartoe bewoog) en centraal regie pakken.
Dat steeds bijstellen en eenduidige protocollen met weinig tot geen ruimte voor eigen interpretatie (=ruis =tijd verliezen =inefficiëntie =meer slachtoffers) maken en ook die steeds bijstellen indien nodig, centraal.
Hier de mensen goed op instrueren en scholing aanbieden.

Dat soort zaken kunnen prima, alleen is dat dus wel even een (om wel in managerstermen te beginnen) nieuwe werkelijkheid en niet iets wat zo 1,2,3 passend is in ons huidige zorgsysteem/stelsel/maatschappij.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:55:31 #116
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192293408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:36 schreef Fernweh het volgende:
Wat zou je tegen al die mensen willen zeggen die lachen met het virus en er de spot mee drijven? Er zijn nog steeds een hoop mensen die corona niet serieus nemen.

Verder knap dat je dit werk doet, ik hoop dat niemand het vergeet wanneer de crisis voorbij is.
hier heb ik eerder hierboven antwoord op gegeven
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192295912
Het RIVM zegt dat 80% het als zeer licht ervaart en lichte klachten heeft, hoe moeten we deze informatie interpreteren?
pi_192296981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Goedemorgen helaas heb ik afgelopen nacht erg slecht geslapen, zoals eigenlijk alle afgelopen nachten. Ik merk dat er toch een boel onrust zit. Ik denk dat ik toch maar mijn pot valeriaan weer tevoorschijn haal, om hopelijk de komende periode mijn gemoedsrust een beetje te ondersteunen.
Ga hardlopen :Y
Somebody that I used to know
  vrijdag 27 maart 2020 @ 06:28:22 #119
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192297686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:56 schreef hoedenderand het volgende:
Het RIVM zegt dat 80% het als zeer licht ervaart en lichte klachten heeft, hoe moeten we deze informatie interpreteren?
dat die mensen misschien niet eens in de gaten hebben dat ze het hebben. Zij worden dus allemaal (hopelijk) immuun. Maar zij kunnen het dus ook ongemerkt doorgeven. Kan je nagaan hoeveel mensen het hebben, als slechts 20% dus er blijkbaar zo ziek van wordt, en dat al zorgt dat alle ziekenhuizen wereldwijd overspoelt worden met patiënten.
Deze immune mensen kunnen momenteel al naar sanquin om plasma af te geven in de hoop dat daar een vaccin mee gemaakt kan worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192297819
Als ziekenhuispersoneel worden jullie vast vaak getest op dingen. Wat is de frequentie? Wekelijks?
pi_192297913
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:22 schreef Poolbal het volgende:
Ik werk in de zorg, ook met patiënten met corona - maar niet in een ziekenhuis. GGZ waar mensen niet onthouden kunnen worden van begeleiding.

De zorg doet topwerk, maar ik werk veel liever in de zorg met alle voorzorgsmaatregelen, dan bijvoorbeeld als supermarktmedewerker of buschauffeur. Zij moeten met halve maatregelen en binnen veel meer onzekere omstandigheden hun werk doen.

Vind dat deze mensen veel meer lof verdienen dan ze nu krijgen.
Buschauffeurs zitten redelijk goed afgeschermd van andere mensen hoor.
pi_192298005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:21 schreef Nick1975 het volgende:
Als ziekenhuispersoneel worden jullie vast vaak getest op dingen. Wat is de frequentie? Wekelijks?
Niet standaard hoor. Alleen bij hoge uitzondering en eventuele klachten. Niet zomaar at random.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:56:33 #123
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192298039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:21 schreef Nick1975 het volgende:
Als ziekenhuispersoneel worden jullie vast vaak getest op dingen. Wat is de frequentie? Wekelijks?
ook reeds beantwoord, ik word niet getest.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:11:28 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192298121
Hoi VWJW..
Wat een heftige tijd en respect dat je dit doet ! ^O^

Ik ben een totale gezondheidsn00b dus ik had een vraagje over de bescherming in de protocollen die je beschrijft..

Kan je een vergelijk maken tussen de normale " beschermmiddelen" ( uniform, handen wassen, evt handschoenen) en de huidige beschermd middelen? Ik begreep dat personeel soms wel een half uur bezig is om zich om te kleden.. wat moeten ze dan allemaal aan in de huidige situatie?

En ik begreep ook dat het uniform nu via het ziekenhuis gewassen wordt.. is dat nieuw of is dat altijd al zo?

En als je nog meer info hebt over het hoe of wat met de kleding etc hoor ik het graag ^O^

Succes met je nachtdienst vanavond!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192298274
Als je zelf Corvid-19 zou krijgen, zo ernstig dat je naar het ziekenhuis moet en in een coma op de IC gaat beladen.

Met de kennis van nu en stel dat je dit dan vooraf kenbaar zou kunnen maken

Zou je dan zelf beademd willen worden in de hoop er weer uit te komen? Of zou je vooraf zeggen: laat maar zitten ....
pi_192298582
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Hoi VWJW..
Wat een heftige tijd en respect dat je dit doet ! ^O^

Ik ben een totale gezondheidsn00b dus ik had een vraagje over de bescherming in de protocollen die je beschrijft..

Kan je een vergelijk maken tussen de normale " beschermmiddelen" ( uniform, handen wassen, evt handschoenen) en de huidige beschermd middelen? Ik begreep dat personeel soms wel een half uur bezig is om zich om te kleden.. wat moeten ze dan allemaal aan in de huidige situatie?

En ik begreep ook dat het uniform nu via het ziekenhuis gewassen wordt.. is dat nieuw of is dat altijd al zo?

En als je nog meer info hebt over het hoe of wat met de kleding etc hoor ik het graag ^O^

Succes met je nachtdienst vanavond!
Je doet handschoenen, mondkapje, spatbril, haarnetje en extra schort over je ziekenhuispak aan. Dit kost 2 minuten.

Pakken worden altijd al in het ziekenhuis gewassen.
pi_192302248
Allereerst respect voor het enorm belangrijke werk dat je doet.

Merk je persoonlijk al iets van het vooringenomen regeringsplan om te pogen de IC-capaciteit te verhogen bij jullie?

Pas goed op jezelf.
blablablabla
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:45:46 #128
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192302330
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:11 schreef Barreltje het volgende:
Hoi VWJW..
Wat een heftige tijd en respect dat je dit doet ! ^O^

Ik ben een totale gezondheidsn00b dus ik had een vraagje over de bescherming in de protocollen die je beschrijft..

Kan je een vergelijk maken tussen de normale " beschermmiddelen" ( uniform, handen wassen, evt handschoenen) en de huidige beschermd middelen? Ik begreep dat personeel soms wel een half uur bezig is om zich om te kleden.. wat moeten ze dan allemaal aan in de huidige situatie?

En ik begreep ook dat het uniform nu via het ziekenhuis gewassen wordt.. is dat nieuw of is dat altijd al zo?

En als je nog meer info hebt over het hoe of wat met de kleding etc hoor ik het graag ^O^

Succes met je nachtdienst vanavond!
Bij ons in het ziekenhuis worden tegenwoordig alle uniformen gewassen.
Ik draag een OK pak, met daarover heen een waterdicht beschermjas, een waterdichte spatbril (schildersbril van hornbach) een FFP2 mondmasker en een disposable muts.
Verschil met mijn normale outfit is de beschermjas, een FFP2 ipv een chirurgisch masker en de beschermbril
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192302373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
Allereerst respect voor het enorm belangrijke werk dat je doet.

Merk je persoonlijk al iets van het vooringenomen regeringsplan om te pogen de IC-capaciteit te verhogen bij jullie?

Pas goed op jezelf.
Wat vind je vooringenomen aan dit plan? :o Het lijkt me juist een goede zaak, toch?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:48:23 #130
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192302378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:28 schreef Banaanvragen het volgende:
Als je zelf Corvid-19 zou krijgen, zo ernstig dat je naar het ziekenhuis moet en in een coma op de IC gaat beladen.

Met de kennis van nu en stel dat je dit dan vooraf kenbaar zou kunnen maken

Zou je dan zelf beademd willen worden in de hoop er weer uit te komen? Of zou je vooraf zeggen: laat maar zitten ....
ik heb een tweetal jaar geleden een leventestament afgesloten waarin ik al een aantal zaken op het laten tekenen. Kan ik zelf niet meer beslissen vanwege mijn mentale en/of lichamelijke toestand, ligt de beslissing bij mijn zusje samen met een vriendin.
Ik ben relatief jong, gezond en fit, dus dan zou ik zeker nog de totale behandeling willen. Verandert dit doordat ik tijdens mijn narcose/beademing achteruit ga, ligt het besluit dus bij mijn eerder genoemde zusje en vriendin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:50:04 #131
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192302404
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
Allereerst respect voor het enorm belangrijke werk dat je doet.

Merk je persoonlijk al iets van het vooringenomen regeringsplan om te pogen de IC-capaciteit te verhogen bij jullie?

Pas goed op jezelf.
vooringenomen? Dat begrijp ik niet, leg uit!

Op eigen initiatief zijn wij al vrij snel aan de slag gegaan met het onderzoeken en realiseren van een uitbreiding op het aantal IC bedden. Wij zijn gelukkig gezegend met een tweetal operatiekamercomplexen. Eén van die complexen is sinds gisteren in gebruik als uitbreiding.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192302966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

vooringenomen? Dat begrijp ik niet, leg uit!

Op eigen initiatief zijn wij al vrij snel aan de slag gegaan met het onderzoeken en realiseren van een uitbreiding op het aantal IC bedden. Wij zijn gelukkig gezegend met een tweetal operatiekamercomplexen. Eén van die complexen is sinds gisteren in gebruik als uitbreiding.
Vooropgezette was de bedoeling, geen idee waarom het vooringenomen werd.
Wat fijn dat jullie die ruimte hebben om te schakelen, hebben jullie ook overkoepelend overleg met andere ziekenhuizen/afdelingen om zaken en ervaringen op elkaar af te stemmen? Of doet het management dat voor jullie?
blablablabla
pi_192303118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Vooropgezette was de bedoeling, geen idee waarom het vooringenomen werd.
Misschien bedoelde je voorgenomen?
Somebody that I used to know
pi_192303369
:)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:18:03 #135
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192303773
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Vooropgezette was de bedoeling, geen idee waarom het vooringenomen werd.
Wat fijn dat jullie die ruimte hebben om te schakelen, hebben jullie ook overkoepelend overleg met andere ziekenhuizen/afdelingen om zaken en ervaringen op elkaar af te stemmen? Of doet het management dat voor jullie?
het idee is eerlijk gezegd gekomen doordat ik een gesprek had met een collega, ik zei dat het misschien een idee was om die afdeling als corona OK in te richten zodat we de stroming gescheiden konden houden en tevens de patiënten post-operatief konden houden. Hij heeft dit met het management besproken en is gaan onderzoeken of het ook mogelijk was om de afdeling in te richten als medium care om de intensive care te ontlasten en wellicht zelfs als intensive care. Hij heeft de antwoorden daarop gepresenteerd aan het management en zo geschiedde. Er was van alles nodig, vooral software updates, dataverbindingen, digitale bedden zodat registratie kon plaatsvinden, voorraden aanpassen ed
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:20:46 #136
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192303819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Vooropgezette was de bedoeling, geen idee waarom het vooringenomen werd.
Wat fijn dat jullie die ruimte hebben om te schakelen, hebben jullie ook overkoepelend overleg met andere ziekenhuizen/afdelingen om zaken en ervaringen op elkaar af te stemmen? Of doet het management dat voor jullie?
er is nu landelijk overleg over IC plekken ed, dus 1x per dag belt de landelijke coördinator voor een update. Dagelijks vindt bij mijn weten 2x een Operationeel Crisis Overleg plaats en dagelijks krijgen we een update op ons intern dashboard, vaak meermaals per dag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:17:13 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192304637
Ik lees en hoor overal problemen met supermarktdistributie, heb jij als alleenstaande problemen met het inkopen van voedsel en aanverwanten?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:18:47 #138
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192304654
nee voorraad voldoende, ik heb sowieso altijd veel in de vriezer dus dat scheelt al.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:36:53 #139
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192304857
Geen vraag maar

Heb straks een hoopvolle nachtdienst :*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192306464
Mooie VWJJ.

Dankjewel dat je dit hebt gedaan. En nog meer dank voor jou en je collega’s die zich zo inzetten voor onze gezondheid. Normaliter al maar nu nog meer! _O_ _O_

Ik wens je goede (nacht)diensten toe in deze tijd. Pas goed op jezelf en elkaar daar in het ziekenhuis! :*

Het voelt soms zo machteloos om als niet zorgverlener niets bij te kunnen dragen behalve veilig binnen zitten en gezond blijven. En dat is natuurlijk het beste... maar had graag nog andere dingen van betekenis gedaan voor jullie en de mensen die het nodig hebben.
pi_192310622
Respect voor je werk hoor ik ben net vandaag ontslagen uit het ziekenhuis voor iets ander maar als je ziet. In wat voor alerte staat een niet corona afdeling al is wil ik niet eens aan jouw werk denken.

Denk je dat we er iets van leren je zei bijvoorbeeld al dat je 3 maanden geleden nog moeite moest doen voor wat loonsverhoging en natuurlijk kan niet alles wat dat betreft, en er zijn tekorten. Stel dat over 10 jaar weer zo'n virus opduikt denk je dan dat we tegen dezelfde tekorten aanlopen. Kijk dat we geen 10.000 ic plekken hebben snapt iedereen als er 9000 niet gebruikt worden in een normale situatie maar de trstvloeistof of de mondmaskers zou een land als dit 2 weken geleden al hebben moeten kunnen produceren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192313110
Wat is je lievelingseten?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:26:38 #143
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192313530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:36 schreef vipergts het volgende:
Respect voor je werk hoor ik ben net vandaag ontslagen uit het ziekenhuis voor iets ander maar als je ziet. In wat voor alerte staat een niet corona afdeling al is wil ik niet eens aan jouw werk denken.

Denk je dat we er iets van leren je zei bijvoorbeeld al dat je 3 maanden geleden nog moeite moest doen voor wat loonsverhoging en natuurlijk kan niet alles wat dat betreft, en er zijn tekorten. Stel dat over 10 jaar weer zo'n virus opduikt denk je dan dat we tegen dezelfde tekorten aanlopen. Kijk dat we geen 10.000 ic plekken hebben snapt iedereen als er 9000 niet gebruikt worden in een normale situatie maar de trstvloeistof of de mondmaskers zou een land als dit 2 weken geleden al hebben moeten kunnen produceren.
Ik denk het wel, je kan inderdaad geen voorraad houden 'voorhetgevaldat'
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:30:25 #144
2651 svann
night-hawk
pi_192313554
Respect, VWJW!
Sterkte, zorg goed voor jezelf.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:35:12 #145
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192313583
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:45 schreef Wigle het volgende:
Wat is je lievelingseten?
Stamppot! Andijvie of boerenkool :) o en salades!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 05:21:48 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_192314760
Ik heb ziekte van Crohn , ben ondervoed, heb diverse electrolieten tekorten en heb eergister bij een aanval door een gek ook nog eens m'n bovenarm gebroken (subcapitale Humerus fractuur).
Hoe groot moet ik mijn risico nu inschatten? M'n afweersysteem is nu opeens bezig met die arm natuurlijk.

Ik had al een groter risico maar moet ik me nu beter volledig aan zelf-isolatie houden en ook de komende weken boodschappen door vrienden laten doen tot die arm hersteld is?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 07:51:40 #147
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192315119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 05:21 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb ziekte van Crohn , ben ondervoed, heb diverse electrolieten tekorten en heb eergister bij een aanval door een gek ook nog eens m'n bovenarm gebroken (subcapitale Humerus fractuur).
Hoe groot moet ik mijn risico nu inschatten? M'n afweersysteem is nu opeens bezig met die arm natuurlijk.

Ik had al een groter risico maar moet ik me nu beter volledig aan zelf-isolatie houden en ook de komende weken boodschappen door vrienden laten doen tot die arm hersteld is?
jee wat een vervelende gebeurtenis! Moet je geopereerd worden of heb je een mitella gekregen?

Ik wil niet op de stoel van een arts gaan zitten, dus als je een professionele mening wil hebben raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts/behandelend arts.

Persoonlijk zou ik zeggen, mocht je het voor elkaar krijgen met vrienden/familie dan zou ik dat zeker proberen te regelen.

Veel beterschap!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:00:23 #148
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192315185
update:

mijn nachtdienst was rustiger dan ik gedacht had.
Ik had verwacht dat ik,ondanks dat ik operatie assistent ben en geen anesthesie of verkoeververpleegkundige, toch wel wat meer activiteiten had.

Ik was samen met een collega ingedeeld om de "buitenomloop" te zijn.
Dit hield in dat mijn collega's anesthesie/verkoever binnen op de recovery waren waar 6 beademde patiënten lagen en dat wij twee buiten deze ruimte waren om hen te voorzien van benodigdheden.
De zorg lag totaal in handen van mijn collega's die binnen waren.

Mijn collega heeft kleine kinderen dus deze heb ik naar bed gestuurd. Ik heb me vervolgens beziggehouden met het reorganiseren en het labelen van de voorraadruimte, zodat alles een stuk overzichtelijker werd.

Midden in de nacht is er een opname geweest, ik heb toen toch een aantal nuttige dingen kunnen doen. Ik heb vervolgens alles klaargemaakt voor de dagdienst, zodat zij de patiënten konden verzorgen.

Inmiddels zijn er geen isolatiekamers meer beschikbaar op de intensive care (alleen 2 niet isolatiekamers) en zijn er nog 2 plekken beschikbaar op onze afdeling..het loopt dus heel erg vol.
Ik ga ervan uit dat indien niemand komt te overlijden ( :'( ) er vandaag patiënten overgeplaatst zullen moeten worden naar elders in het land. Dit verzoek zal dan via de landelijke IC coördinator gaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192316069
Ja we zitten nu op een belangrijk moment, na dit weekend zou het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames in vooral Brabant moeten gaan dalen. Ook zal de eerste lichting van de beademing moeten komen na 3 weken. Hopelijk merken jullie dat snel VWJW!

Verder geen vragen, enkel een aanmoediging: zet hem op en dank je wel voor je inzet!!
pi_192317387
Ik heb ongelooflijk veel respect voor artsen, verpleging en al het andere zorgpersoneel. En nu nóg meer. Bedankt voor je goede zorgen! O+ O+
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_192318905
Zijn er mensen van de IC aan het genezen of zijn zij die op de IC liggen al aflopende zaak?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:34:28 #152
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192319299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:07 schreef 0108daniel het volgende:
Zijn er mensen van de IC aan het genezen of zijn zij die op de IC liggen al aflopende zaak?
1 persoon is afgelopen donderdag van de beademing gehaald, en heeft nu alleen nog zuurstof via een neusbril.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_192320071
Wat als je kiest voor geen IC opname ivm comorbiditeit? Ben je dan per definitie ten dode opgeschreven? Is er nog wat tussenin? Moet je dan naar huis om te sterven? hoe gaat dat?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:38:43 #154
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192321066
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:23 schreef Cosima het volgende:
Wat als je kiest voor geen IC opname ivm comorbiditeit? Ben je dan per definitie ten dode opgeschreven? Is er nog wat tussenin? Moet je dan naar huis om te sterven? hoe gaat dat?
er sterven inderdaad meer mensen op de gewone afdeling dan op de IC. Op de gewone afdeling liggen mensen die of nog niet ziek genoeg zijn om naar de IC te moeten, of mensen die te ziek zijn om nog naar de IC te kunnen omdat de kans op overlijden te groot is. Ik weet eigenlijk niet of je dan ook mag kiezen om terug naar huis te gaan, geen idee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:18:12 #155
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_192321585
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

jee wat een vervelende gebeurtenis! Moet je geopereerd worden of heb je een mitella gekregen?

Ik wil niet op de stoel van een arts gaan zitten, dus als je een professionele mening wil hebben raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts/behandelend arts.

Persoonlijk zou ik zeggen, mocht je het voor elkaar krijgen met vrienden/familie dan zou ik dat zeker proberen te regelen.

Veel beterschap!
Ik heb nu een sling en krijg woensdag van de trauna-arts te horen hoe nu verder.
Of ik geopereerd moet worden krijg ik dan neem ik aan te horen.
Misschien ook maar kapje omdoen voor in de bus en 't ziekenhuis dan.

De hulpdiensten zijn in elk geval ingeschakeld dus de komende dagen hoef ik ook de deur niet uit
pi_192321637
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

er sterven inderdaad meer mensen op de gewone afdeling dan op de IC. Op de gewone afdeling liggen mensen die of nog niet ziek genoeg zijn om naar de IC te moeten, of mensen die te ziek zijn om nog naar de IC te kunnen omdat de kans op overlijden te groot is. Ik weet eigenlijk niet of je dan ook mag kiezen om terug naar huis te gaan, geen idee.
Bij ons in de regio worden er plaatsen in verpleeghuizen vrijgemaakt voor palliatieve covid-patiënten begreep ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192323951
Ik wil je alleen even aanbidden voor het werk dat je doet.

VraagWatJeWilGod _O_
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 21:09:02 #158
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_192326835
Veel sterkte in de komende tijd en bedankt voor het redden van de mensen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:04:27 #159
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192333693
het was wederom een (voor mij) rustige nachtdienst. Op de IC zijn een aantal patiënten verplaatst naar IC's elders om vrije plekken te behouden. Alle patiënten waren stabiel dus mijn collega's hadden het gelukkig ook relatief rustig.

Ik ga jullie bedanken voor de aandacht, goede vragen en vele complimenten. O+

Blijf gezond, blijf thuis!

Stay strong allemaal, want ik moet er niet aan denken hoe lang deze periode nog gaat duren en welke gevolgen deze periode nog gaat hebben..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:32:57 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192335089
Dankjewel voor je duidelijke antwoorden. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192335999
Dank je wel dat je dit gedaan hebt _O_ Heel veel succes en sterkte nog de komende tijd.
  zondag 29 maart 2020 @ 16:10:09 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192338154
Met interesse meegelezen. Dank voor jebijdrage aan dit topic.
En zeer veel dank voor je bijdrage aan de maatschappij!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192338386
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:
het was wederom een (voor mij) rustige nachtdienst. Op de IC zijn een aantal patiënten verplaatst naar IC's elders om vrije plekken te behouden. Alle patiënten waren stabiel dus mijn collega's hadden het gelukkig ook relatief rustig.

Ik ga jullie bedanken voor de aandacht, goede vragen en vele complimenten. O+

Blijf gezond, blijf thuis!

Stay strong allemaal, want ik moet er niet aan denken hoe lang deze periode nog gaat duren en welke gevolgen deze periode nog gaat hebben..
Met interesse gelezen. Dank voor je duidelijke antwoorden en bedankt dat je dit doet sowieso _O_
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 17:58:01 #164
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192339981
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:
het was wederom een (voor mij) rustige nachtdienst. Op de IC zijn een aantal patiënten verplaatst naar IC's elders om vrije plekken te behouden. Alle patiënten waren stabiel dus mijn collega's hadden het gelukkig ook relatief rustig.

Ik ga jullie bedanken voor de aandacht, goede vragen en vele complimenten. O+

Blijf gezond, blijf thuis!

Stay strong allemaal, want ik moet er niet aan denken hoe lang deze periode nog gaat duren en welke gevolgen deze periode nog gaat hebben..
Dank je wel en veel sterkte!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 29 maart 2020 @ 22:02:00 #165
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192345283
Hoeveel cash maak jij nou op maandbasis?
  zondag 29 maart 2020 @ 22:29:04 #166
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192345790
Bedankt VWJW, voor de informatie hier maar vooral voor het belangrijke werk dat je doet.
Spoilers!
  Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 22:29:31 #167
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192345801
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt VWJW, voor de informatie hier maar vooral voor het belangrijke werk dat je doet.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_199737747
Bestaat corona nog steeds?
pi_199738766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:11 schreef hoedenderand het volgende:
Bestaat corona nog steeds?
Wat voor antwoord wil je hierop horen? :')

Maar wel bedankt voor het schoppen van dit topic. Het herinnert me weer aan hoe iedereen in het begin overvallen werd door de heftigheid, de onwetendheid, opschalen, het tekort aan materialen, het toen nog grote respect voor de zorg en de bereidwilligheid om zich aan de maatregelen te houden.

Zowat alles is nu veranderd, zowel ten goede als ten kwade. Alleen Corona… die is er nog.

Ben benieuwd hoe het met de VraagWatJeWil TS is! @Bosbeetle zou jij hem/haar kunnen porren voor een eventuele update?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 4 juni 2021 @ 07:54:53 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199738807
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:11 schreef hoedenderand het volgende:
Bestaat corona nog steeds?
Als je acteurs blijft doorbetalen blijven ze gewoon liggen hoor :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 09:46:31 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199739674
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben benieuwd hoe het met de VraagWatJeWil TS is! @Bosbeetle zou jij hem/haar kunnen porren voor een eventuele update?
Por gemacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202233004
Schopje. Hoe gaat het nu op de afdeling, heb je het gevoel dat het zwaarder is dan vorig jaar? Merk je dat er meer ziekteverzuim is?
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')