abonnement Unibet Coolblue
pi_192269060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:33 schreef Coco. het volgende:
Dit gaat goed komen :)

[ afbeelding ]
Maar het aantal gemelde gevallen is niet gedaald, dat is de laatste drie dagen gestegen. (grafiek pdf pag 2)
Dat men desondanks minder gevallen opneemt in het ziekenhuis suggereert eerder dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.

En we weten dat overlijdens vaak dagen later gemeld worden, dus die grafiek zegt niets.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:44:31 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_192269074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:39 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dat is ook zo.

omdraaien is lastig.
Afgelopen zondag wilde ik hier in de omgeving in een natuurgebied wandelen met de hond, waar normaal bijna nooit iemand komt. Ik kwam aanrijden en de parkeeprlaats was gewoon vol
ik ben toen maar weer naar huis gegaan...
Zie mijn reactie op Nattekat
pi_192269076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sorry, maar :')

Als je ziet dat het zo druk is, keer je om en ga je naar de supermarkt.
Daar is het ook best nog druk .

Maar ik denk dat als er geen toezicht is mensen nogal eens het idee hebben van '' het staat er, dus het kan wel''. De gemeente heeft hier een rol in om dit juist te begeleiden/aanpassingen te doen.
pi_192269077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Hartstikke fijn dat het afvlakt. Maar mijn vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en krijgt nog de uitslag van de test. Als het iemand in je omgeving is maakt de rest echt niet meer uit..
Wat rottig. Beterschap en veel sterkte1
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192269092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar het aantal gemelde gevallen is niet gedaald, dat is de laatste drie dagen gestegen. (grafiek pdf pag 2)
Dat men desondanks minder gevallen opneemt in het ziekenhuis suggereert eerder dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.

En we weten dat overlijdens vaak dagen later gemeld worden, dus die grafiek zegt niets.
Het zegt zeker wel wat
pi_192269099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Hartstikke fijn dat het afvlakt. Maar mijn vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en krijgt nog de uitslag van de test. Als het iemand in je omgeving is maakt de rest echt niet meer uit..
Pfoeh, klinkt niet goed. Veel sterkte ;(!
Waar ergens woon je, en wanneer verwacht je de uitslag.
pi_192269106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:43 schreef crystal_meth het volgende:
En we weten dat overlijdens vaak dagen later gemeld worden, dus die grafiek zegt niets.
Niet niks, de versie van gister werd nota bene gebruikt in een presentatie aan de Tweede Kamer. Ik denk dat dit informatie is waar meer op gestuurd wordt dan die ongenuanceerde totaalmeldingen per dag. Er werd toen ook wel de kanttekening geplaatst dat het laatste of de laatste 2 balkjes af kunnen wijken.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:46:43 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192269112
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het is op zich lovenswaardig dat ze nu meer informatie delen dan alleen die domme teller en één korte toelichting per dag. Maar het gevaar is wel dat men hiermee aan de haal gaat ja, en denkt dat we ons nu minder streng aan de regels hoeven te houden. :X
Helemaal niet lovenswaardig, wij hebben dat simpele recht kennis te nemen wat daar wordt besproken. Het gevaar zit 'm vooral dat mensen "mal in de kop" door de crisis, nu maatregelen gaan beoordelen die primair liggen bij het kabinet.
Oftewel: "RIVM adviseert en de Politiek beslist".

Ik vond/vind het uiterst helder en ik zou niet weten hoe het beter kan / moet.
OK dat sommige termen en achtergronden mij wat vaag zijn, is vooral een gebrek aan mijn zijde. Ik ben net als de meesten hier, geen onderlegde epidemiologisch statisticus. Ik zag echter niets dat met wat gezegd is, onjuist zou zijn. Los daarvan heb ik juist wel een goed gevoel over- , zonder vreugde te hebben voor, het resultaat.

Hoe Jaap van Dissel het Jip-en-Janneke uitlegde lijkt mij voor een gemiddelde welwillende brugklasser prima te volgen. Wanneer je het dan niet begrijpt, wat kan - ook als je dat niet wilt; kun je beter denken hij (Jaap) het dan wel zal weten.
Het is weinig productief in deze crisis dan hij (en zijn RIVM team) finaal de grond wordt getrapt omdat men het eigenlijk niet snapt wat het RIVM de Tweede Kamer commissie leden rapporteert.

We hebben het hier niet over een mening waar je over kunt stemmen of peilen. De enige manier dit te benaderen is wel kritische vragen stellen. Wanneer er iets niet klopt of onduidelijk is, dit signaleren of onderbouwd te onderzoeken.

ter memorie zodat we het niet vergeten: het TK stuk
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192269141
Sterkte
Gino ♥
pi_192269163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Zie mijn reactie op Nattekat
zeker!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:49:20 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192269166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker rentenieren toch.
Nu zeker :P beter dan straks te ontdekken dat je geld ineens spaarzaam is verdampt.
Dus nu uitgeven, zolang het kan; is het credo.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192269171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Want ik mag deze user er niet op wijzen dat hoe kut het ook voor hem/haar is dat het vrij egoïstisch om dan maar te zeggen wat boeit die afvlakking me en dus jullie vaders?
Reageer eens een keer wat menselijker zeg.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192269172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Hartstikke fijn dat het afvlakt. Maar mijn vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en krijgt nog de uitslag van de test. Als het iemand in je omgeving is maakt de rest echt niet meer uit..
sterkte man!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192269179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Pfoeh, klinkt niet goed. Veel sterkte ;(!
Waar ergens woon je, en wanneer verwacht je de uitslag.
Bedankt voor de reacties, doet me goed.

We wonen in het noorden, hier nog weinig gevallen bekend. Dus dat is een voordeel denk ik, nog genoeg plaats in het ziekenhuis. Vanavond krijgt hij de uitslag.
pi_192269188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties, doet me goed.

We wonen in het noorden, hier nog weinig gevallen bekend. Dus dat is een voordeel denk ik, nog genoeg plaats in het ziekenhuis. Vanavond krijgt hij de uitslag.
Fingers crossed!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192269211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toch hebben gemeenten hier ook een rol te vervullen. Het wordt allemaal heel passief aangepakt.

Geef je toestemming voor een markt?

- spreid de kraampjes verder (misschien een groter deel van een straat of plein nodig?)

- kraampjes om en om aan 1 kant van een straat, dus niet recht tegenover elkaar

- zorg dat er een maximaal aantal klanten tegelijk de markt op kan (hekken, BOA / politie om te handhaven, eventueel met vrijwilligers)

Maar nee, de markt wordt georganiseerd zoals altijd "want vergunningen, bla bla" en dan heb je al snel geen andere keuze meer dan het sluiten omdat het te druk wordt, te dicht op elkaar...
Hier was er gisteren markt en inderdaad op bovenstaande manier gegaan.

Beperkte toegang en normaal heb je twee rijen met kramen met in het midden een wandelpad. En dan parallel daar aan nog een rij, dus eigenlijk zo:

--------kramen---------
----------pad------------
--------kramen---------
--------kramen---------
----------pad------------
--------kramen---------

Nu hebben ze die middelste rij met marktkramen weggehaald en de markt als het ware uitgestrekt. Daardoor heb je ook een grote ruimte in het midden. Dus gewoon 1 pad met kramen aan weerszijden.
pi_192269218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Fingers crossed!
Ook zonder corona ben je met een dubbele longontsteking de lul hoor
Gino ♥
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:51:42 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192269221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Hartstikke fijn dat het afvlakt. Maar mijn vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en krijgt nog de uitslag van de test. Als het iemand in je omgeving is maakt de rest echt niet meer uit..
Is ook moeilijk. Overweeg om weg te blijven van discussies die zonder aanziens des persoon spreken over zaken die je wel keihard persoonlijk raken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2020 @ 15:53:39 #69
426493 crew  PippenScottie
pi_192269251
Het gaat niet goed met social distancing.
Ik was even met mijn dochters een rondje aan het lopen (ik snap dat ik daardoor deel ben van het probleem).

Maar het is drukker op straat dan het zou moeten zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 maart 2020 @ 15:53:50 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192269256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:38 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Hartstikke fijn dat het afvlakt. Maar mijn vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en krijgt nog de uitslag van de test. Als het iemand in je omgeving is maakt de rest echt niet meer uit..
Ja, precies. En het is een rotziekte. Sterkte voor jou en je familie!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:54:52 #71
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192269273
850 nieuwe cases, en men brengt het alsof dit een verbetering is :')

Treurig, we gaan een heftige tijd tegemoet.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192269277
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:53 schreef PippenScottie het volgende:
Het gaat niet goed met social distancing.
Ik was even met mijn dochters een rondje aan het lopen (ik snap dat ik daardoor deel ben van het probleem).

Maar het is drukker op straat dan het zou moeten zijn.
Drukker als in groepsvorming met >3 personen? In principe mag je nog gewoon naar buiten gelukkig :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192269290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Drukker als in groepsvorming met >3 personen? In principe mag je nog gewoon naar buiten gelukkig :)
is nou 2 de max of 3?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2020 @ 15:56:21 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_192269291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Drukker als in groepsvorming met >3 personen? In principe mag je nog gewoon naar buiten gelukkig :)
Ja, maar het is te druk. Fietsers, hardlopers, gezinnen door elkaar.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 15:56:23 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192269292
Wat is er trouwens aan de hand in de buurt van Zwolle? Ook veel besmettingen in Zwartewaterland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')