abonnement Unibet Coolblue
pi_192266709
Als er een lock down komt in Nederland krijgen dieren geen zorg meer.

Omdat dierenartsen en hulpverleners dan ook dicht gaan, zij staan niet op de lijst van cruciale beroepen.

Teken de petitie en stuur hem door, dieren hebben ook recht op zorg.

https://petities.nl/petit(...)epen-komen?locale=nl
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:40:36 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192266777
Las deze week dat in the UK kleine huisdieren inmiddels gedumpt worden bij dierenwinkels en de dierenartsen verzoeken krijgen om honden en katten te laten inslapen omdat men bang is dat ze het virus van hun huisdieren krijgen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192266778
Gedaan, gelijk doorgestuurd
pi_192266802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Las deze week dat in the UK kleine huisdieren inmiddels gedumpt worden bij dierenwinkels en de dierenartsen verzoeken krijgen om honden en katten te laten inslapen omdat men bang is dat ze het virus van hun huisdieren krijgen.
Wat een idee zeg
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:17:46 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192287825
Mijn hond mag niet meer door mensen van buiten de familie geaaid worden. Corona aan haar vacht -> corona aan m'n hand
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:18:40 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192287850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Las deze week dat in the UK kleine huisdieren inmiddels gedumpt worden bij dierenwinkels en de dierenartsen verzoeken krijgen om honden en katten te laten inslapen omdat men bang is dat ze het virus van hun huisdieren krijgen.
Wat een idioten. |:(
pi_192288128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Las deze week dat in the UK kleine huisdieren inmiddels gedumpt worden bij dierenwinkels en de dierenartsen verzoeken krijgen om honden en katten te laten inslapen omdat men bang is dat ze het virus van hun huisdieren krijgen.
Meen je niet! :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:12:10 #8
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_192288828
Getekend. Dit hield mij al bezig. Mijn bejaarde poes is onlangs genezen van kanker. Ik hoop dat zij de komende tijd geen zorg nodig heeft maar het zou fijn zijn als die zorg er nog is mocht het wel nodig zijn.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_192289079
Ja het is een gekke situatie rondom dierenartsen. Een medewerker van de Rijksoverheid heeft via hun officiele twitteraccount toegezegd dat 'zorg' breed geinterpreteerd mag worden dat dierenartsen hier dus wel degelijk onder vallen. De sites van de Rijksoverheid met informatie hebben het echter over heel specifieke wetten vanuit ons sociale stelsel, waar dierenartsen dan weer niet in terugkomen...

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de overheid bij een lockdown zou gaan handhaven tegen een dierenkliniek. Maar voor de zekerheid: getekend, laat er maar duidelijkheid over komen. :)
pi_192289123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Las deze week dat in the UK kleine huisdieren inmiddels gedumpt worden bij dierenwinkels en de dierenartsen verzoeken krijgen om honden en katten te laten inslapen omdat men bang is dat ze het virus van hun huisdieren krijgen.
pi_192289286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:18 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat een idioten. |:(
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:32 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Meen je niet! :(
Dit is wel het gevolg van de hysterie. Ik snap niet waarom er niet beter alleen voor ouderen gezorgd kan worden en de rest van de gezonde mensen hun gang laten gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door BitchIMakeYouFamous op 26-03-2020 17:56:00 ]
No matter what your name is.
pi_192290294
Vanzelfsprekend getekend en doorgestuurd. Kom niet aan de huisdieren :( .
pi_192290603
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:35 schreef leukerdje het volgende:
Als er een lock down komt in Nederland krijgen dieren geen zorg meer.

Omdat dierenartsen en hulpverleners dan ook dicht gaan, zij staan niet op de lijst van cruciale beroepen.

Teken de petitie en stuur hem door, dieren hebben ook recht op zorg.

https://petities.nl/petit(...)epen-komen?locale=nl
Leuk verhaal, maar dierenartsen staan wel op die lijst. Zelfs een winkel die diervoeder verkoopt (welkoop bijv.) staat op de lijst van essentiële bedrijven die in geval van een lockdown open mag/moet blijven.
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:53:22 #14
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_192290633
Onze hond (17 jaar bijna) willen we binnenkort laten inslapen, het beestje is echt op. Maar de dierenarts komt niet meer thuis en voor een bezoek bij de dierenarts zelf, geef je 'm aan de deur af en haal je 'm weer op. Mooi niet dat ik 'm afgeef, ff wacht en dood in mijn armen terug neem (klein hondje, dus die begraaf ik in de tuin).

Maar gaan ze nu helemaal dicht???
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:30:41 #15
481998 K21
Cappuccino
pi_192291399
Een medewerker van de dierenwinkel waar ik altijd voedselinsecten voor m'n gekko's haal zei vorige week ook dat zij openblijven bij een lockdown, juist omdat ze dat speciale voer verkopen.
pi_192292593
Mijn hond heeft gisteren gelukkig haar jaarlijkse controle en vaccinatie gehad en ze is kerngezond.
In eerste instantie zou ze 2 weken geleden aan de beurt zijn, maar alle afspraken zijn toen afgezegd door de dierenarts vanwege het virus.
De eerstvolgende mogelijkheid was gisteren, dus meteen die afspraak vastgelegd.
Ben wel blij dat ik in ieder geval nog aan de beurt ben geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192292686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:51 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar dierenartsen staan wel op die lijst. Zelfs een winkel die diervoeder verkoopt (welkoop bijv.) staat op de lijst van essentiële bedrijven die in geval van een lockdown open mag/moet blijven.
https://www.licg.nl/nieuw(...)le-beroepen-plaatst/
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:29:40 #18
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192292769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:51 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar dierenartsen staan wel op die lijst. Zelfs een winkel die diervoeder verkoopt (welkoop bijv.) staat op de lijst van essentiële bedrijven die in geval van een lockdown open mag/moet blijven.
Kun je me vertellen waar je dat gevonden hebt? Ik zoek namelijk al even naar wat meer informatie voor dit topic :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_192293150
Ik heb vorige week nog, voor de zekerheid voor het geval er toch een lockdown zou komen, nog 3 5kg zakken hondenbrokken gekocht bij mijn lokale dierenwinkel (zelfstandige, geen keten).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192293272
Ondertekend, echt debiel als je ziet wat er wel allemaal op de lijst van cruciale beroepen staat en dan dit niet. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192293283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb vorige week nog, voor de zekerheid voor het geval er toch een lockdown zou komen, nog 3 5kg zakken hondenbrokken gekocht bij mijn lokale dierenwinkel (zelfstandige, geen keten).
Ja hier ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192293392
Heb mijn dierenarts om duidelijkheid gevraagd.

Wat hij zei is dat ze geen vitaal beroep hebben, maar dat ie zich niet voor kan stellen dat er geen spoedopvang mogelijk zal blijven...

Echt gerustgesteld ben ik niet. Morgen vd zekerheid ook maar wat extra medicatie voor de diertjes halen.
pi_192293756
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:29 schreef Muck het volgende:

[..]

Kun je me vertellen waar je dat gevonden hebt? Ik zoek namelijk al even naar wat meer informatie voor dit topic :)
Mijn vriendin is bedrijfsleidster van een Welkoop-vestiging, en die hebben op 18 maart een brief gehad waarin staat dat de winkel essentieel is vanwege de verkoop van dierenvoer, en in het geval van een lockdown moet (echt moet) die winkel open blijven.
pi_192293767
quote:
Echt heel bijzonder dat een simpele winkel wel als essentieel gezien wordt, en dierenartsen niet..
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:32:49 #25
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192301265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:12 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Mijn vriendin is bedrijfsleidster van een Welkoop-vestiging, en die hebben op 18 maart een brief gehad waarin staat dat de winkel essentieel is vanwege de verkoop van dierenvoer, en in het geval van een lockdown moet (echt moet) die winkel open blijven.
Dank je :)

Onze Welkoop heeft al diverse oproepjes gedaan of mensen het alsjeblieft niet als gezinsuitje willen beschouwen :{
Mensen sporen echt niet hoor. Even lekker met je kinderen de cavia's aaien, hondenvoer kopen, op andere mensen hoesten en aan de krabalen sabbelen en dan weer naar huis? 8)7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:44:27 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192301469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:54 schreef leukerdje het volgende:
Heb mijn dierenarts om duidelijkheid gevraagd.

Wat hij zei is dat ze geen vitaal beroep hebben, maar dat ie zich niet voor kan stellen dat er geen spoedopvang mogelijk zal blijven...

Echt gerustgesteld ben ik niet. Morgen vd zekerheid ook maar wat extra medicatie voor de diertjes halen.
Joh die dierenartsen gaan echt niet dicht. We hebben een veesector. Daar willen we echt geen problemen in hebben.
pi_192306641
Petitie getekend. Hier had ik nog niet eens aan gedacht!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 13:26:30 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_192319190
Getekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')