Nice!quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:37 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Productiekeuken van een zorg-stichting hier, 7 dagen per week.
Wij eten onze boterhammetjes in de transport-hal zittend op plastic kratten tussen de rolcontainers en transportkarren
Wat zei die Gommers dan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat het daarna zo stil was (en ook afgelopen was) gaf het nog meer kracht. Alsof toen ineens het kwartje viel bij iedereen.
Niks mis mee als je je boterhammenzakje als handschoen gebruikt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:37 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Productiekeuken van een zorg-stichting hier, 7 dagen per week.
Wij eten onze boterhammetjes in de transport-hal zittend op plastic kratten tussen de rolcontainers en transportkarren
Ik zou het ook graag willen zienquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat specifieke stukje van Gommers ergens te zien?
Nouja, vooral ook omdat rioolwater naar de zuivering gaat, daarna vermengd wordt met oppervlaktewater. Kraanwater wordt (ligt eraan waar je woont) gewonnen uit bijvoorbeeld de duinen en daarna nog verwerkt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet. Sowieso omdat van riool > kraan volgens mij best lang duurt.
We moeten hopen dat de RIVM projecties kloppen, want anders kan de zorg het niet meer aan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef superniger het volgende:
Net wakker.
Heb ik iets belangrijks gemist deze ochtend?
Asscher vroeg over de mogelijkheden om op te schalen naar 2500-3000 IC bedden en Gommers antwoordde met dat het dat dan geen kwestie van meer apparatuur zal zijn, maar dat de zorg in Nederland dat gewoon niet aan kan.quote:
Stabilisering van de coronacrisis in Nederland, een flinke stijging van het aantal gevallen in België en het virus blijkt nauwelijks te muteren. Dat laatste is erg goed nieuws voor het maken van succesvolle medicatie en een vaccin.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef superniger het volgende:
Net wakker.
even doorscrollen naar 1uur en 55 minutenquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat specifieke stukje van Gommers ergens te zien?
Klopt. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot er een keerpunt komt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:34 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik ga niet over het hoe gelukkig, ik weet wel dat de wal het schip keert. Altijd. Ook bij een pandemie. Zeggen dat alle mensen gelijk worden behandeld in deze is waanzin.
Mensen die tot de risicogroep behoren zijn pas echt vrij als er een vaccin is. Dat kan nog makkelijk 1.5 jaar duren. Als deze maatregelen 1.5 jaar duren is de wereld failliet. Dat gaat dus niet gebeuren. Zeggen dat gezondheid belangrijker is dan geld klinkt leuk op facebook, maar er is in de praktijk een richtlijn dat een mensenleven 80K per gewonnen jaar waard is (met mitsen en maren). Daar mag je alles van vinden maar dat maakt het niet minder waar. In deze situatie wordt dat bedrag al enorm opgerekt. Ergens houdt dat op en dus wordt er onderscheid gemaakt tussen gezonde mensen en mensen in een risicogroep.
Bron: NOSquote:Gommers zei in de briefing in de Kamer ook dat het niet zinvol is om de intensive care uit te breiden naar 2500 of 3000 bedden, als dat überhaupt al zou lukken. "Dat kan de Nederlandse gezondheidszorg niet aan."
Vanaf ongeveer 1.55, vraag van Asscher.quote:
LOL onze keuken is niet in de transporthal hèquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:38 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nice!
Bij ons mag er niet gegeten worden op de werkvloer
RIVM ziet lichte verbetering > iedereen boosquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef superniger het volgende:
Net wakker.
Je kan natuurlijk mensen uittrekken van buiten de sector... Die ook iets "soortgelijks" hebben gestudeerd. Nood breekt wet.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Asscher vroeg over de mogelijkheden om op te schalen naar 2500-3000 IC bedden en Gommers antwoordde met dat het dat dan geen kwestie van meer apparatuur zal zijn, maar dat de zorg in Nederland dat gewoon niet aan kan.
Dat knullige filmpje waarin hij mensen geen hand probeert te geven, komt zo wel in een andere daglicht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:42 schreef myShizzle het volgende:
Prince Charles (!) is positief getest!
https://www.bbc.com/news/uk-52033845
Gelukkig nog genoeg voorraad aan handschoenen hierquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef maily het volgende:
[..]
Niks mis mee als je je boterhammenzakje als handschoen gebruikt.
RIVM heeft anders vanaf het begin al aardig wat onwaarheden geroepen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
RIVM ziet lichte verbetering > iedereen boos
Gommers stelt dat zorg nog altijd groot probleem heeft > iedereen knikt driftig van ja
Als de besmettingsgraad nu inderdaad op of onder de 1 ligt hebben we die bedden hopelijk uiteindelijk niet nodig.quote:
Lees het net, gaat die misschien toch eerder dan zijn maquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:42 schreef myShizzle het volgende:
Je mag mij voor lul en Jan de Gek uitmaken..... wanneer je hopelijk straks het gelijk aan je zijde hebt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja, dus laten we het positieve inwisselen voor direct een heel zwart scenario.
Als Youp van het Hek binnen een week hersteld dan is er hoop voor iedereen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Lees het net, gaat die misschien toch eerder dan zijn ma
Oh, dat wist ik een uur terug al. Dacht dat het hier al wel genoemd wasquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:42 schreef myShizzle het volgende:
Het is niet alleen dat, maar ook dat je de bevolking niet een aanleiding moet geven om te denken dat het meevalt, waardoor er meer besmettingen gaan komen en het nog langer gaat duren voordat het voorbij is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
RIVM heeft anders vanaf het begin al aardig wat onwaarheden geroepen.
Dus ja, dan luisteren de meesten liever naar Gommers.
Welnee, over een week of 2 zijn we overal vanaf. Het stabiliseert nu omdat we geen hand gaven tijdens het bezoeken van een voetbalwedstrijd of een concert!quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de besmettingsgraad nu inderdaad op of onder de 1 ligt hebben we die bedden hopelijk uiteindelijk niet nodig.
Ik zie het niet?quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:41 schreef Felixa het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer 1.55, vraag van Asscher.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |