Dit gaat over de 21 plus he, daar moet je sowieso al een bedrag voor betalenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist wel, voor iemand die zakt krijgen ze maar klein bedrag, als ze iemand voor de examens terug trekken niet. Bij onze school waren ze daar vrij strikt in, ik zou eigenlijk geen examens mogen doen omdat ik er hopeloos voor stond, gelukkig ben ik kantje boord geslaagd (met 0.1 marge)
Dat Italië er al helemaal een boeltje van heeft gemaakt is niet echt een publiek geheim.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is al 1,5 week extreem rustig in bijvoorbeeld het OV, ik heb drukkere beelden gezien uit Italië dan de metro in de ochtendspits van Amsterdam.
Oh, maar de schoolexamens gaan toch ook niet door?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit gaat over de 21 plus he, daar moet je sowieso al een bedrag voor betalen
Nederland is ook best een kantoorland. Veel mensen kunnen ook goed thuiswerken. Italiaanse economie draait toch volgens mij meer op kleine fysieke zaakjes die dingen verkopen of repareren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat Italië er al helemaal een boeltje van heeft gemaakt is niet echt een publiek geheim.
Kleine 200 euro heb ik er ooit voor moeten betalen inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het gaat toch om de uitwerking van maatregelen? Dan kan je het zeer zwak noemen maar als de uitwerking gelijk is maakt dat natuurlijk geen klap uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat Italië er al helemaal een boeltje van heeft gemaakt is niet echt een publiek geheim.
Wij hebben ook wel het voordeel dat de afstanden in Nederland gewoon een stuk kleiner zijn en veel bedrijven al gewend zijn om hun werknemers vanuit huis te laten werken. Volgende week zou ik weer op kantoor moeten werken, maar pak dan lekker de fiets naar werk ipv het OV.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is al 1,5 week extreem rustig in bijvoorbeeld het OV, ik heb drukkere beelden gezien uit Italië dan de metro in de ochtendspits van Amsterdam.
Ik heb geen idee wat ik ervoor moest betalen, zal ook zoiets zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kleine 200 euro heb ik er ooit voor moeten betalen inderdaad.
Zijn andere tijden nu. Daar zouden ze van af kunnen wijken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:36 schreef Doublepain het volgende:
Volgens mij leven heel veel Fokkers in de veronderstelling dat in Italië iedereen is opgesloten en niet meer buiten komt. Dat is echt niet waar hoor. Iedereen gaat gewoon naar z'n werk en de winkels waar nodig. Pas afgelopen zondag is het beleid aangescherpt en moesten niet essentiële winkels en instanties sluiten. Pas vanaf morgen zullen niet essentiële fabrieken sluiten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef -0- het volgende:
[..]
Overvolle stranden en bossen omdat hele volksstammen het als door de staat gefinancieerde semi-vakantie zien. Nee, de uitwerking was helemaal niet zo goed. Daarom dat mensen nu ook een intelligente lockdown op hebben gekregen. Blijf zo doorgaan en je zit aan de domme lockdown.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Het gaat toch om de uitwerking van maatregelen? Dan kan je het zeer zwak noemen maar als de uitwerking gelijk is maakt dat natuurlijk geen klap uit.
Dat afstanden kleiner argument gaat niet helemaal op. Of je nou van Milaan naar Rome de trein pakt of van Utrecht naar Amsterdam maakt niet uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wij hebben ook wel het voordeel dat de afstanden in Nederland gewoon een stuk kleiner zijn en veel bedrijven al gewend zijn om hun werknemers vanuit huis te laten werken. Volgende week zou ik weer op kantoor moeten werken, maar pak dan lekker de fiets naar werk ipv het OV.
Dat is een beetje het idyllische beeld wat we van Italië hebben maar dat valt in bijvoorbeeld Milaan en Bergamo nog best mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nederland is ook best een kantoorland. Veel mensen kunnen ook goed thuiswerken. Italiaanse economie draait toch volgens mij meer op kleine fysieke zaakjes die dingen verkopen of repareren.
De uitwerking is prima. Een kleine groep verpeste het voor de rest. Tweede kans nu. Lijkt me allemaal vrij logisch.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Overvolle stranden en bossen omdat hele volksstammen het als door de staat gefinancieerde semi-vakantie zien. Nee, de uitwerking was helemaal niet zo goed. Daarom dat mensen nu ook een intelligente lockdown op hebben gekregen. Blijf zo doorgaan en je zit aan de domme lockdown.
Ik heb in 1991 examens gedaan, toen mocht je 2 vijfen of een 4 compenseren met 2 zevens of een 8. Ik geloof dat je toen geen 3 onvoldoendes mocht hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Nielsch het volgende:
Over die eindexamens; ik heb mijn 5 voor Wiskunde B en Duits destijds (2000) met de eindexamens weten op te halen naar een 6. Weet niet meer of twee onvoldoendes destijds genoeg waren om te slagen.
In mijn tijd, ben 56, was het één 5 en de rest zesjes, geslaagd. Of twee vijven of één 4 met een compensatiepunt, geslaagd.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Nielsch het volgende:
Over die eindexamens; ik heb mijn 5 voor Wiskunde B en Duits destijds (2000) met de eindexamens weten op te halen naar een 6. Weet niet meer of twee onvoldoendes destijds genoeg waren om te slagen.
Je praat er mooi om heen. Blijft dat het om de uitwerking van maatregelen gaat en die is niet heel anders dan in andere landen. Of er nou wel of niet groepen op uit trekken. Dat gebeurt dus overal.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Overvolle stranden en bossen omdat hele volksstammen het als door de staat gefinancieerde semi-vakantie zien. Nee, de uitwerking was helemaal niet zo goed. Daarom dat mensen nu ook een intelligente lockdown op hebben gekregen. Blijf zo doorgaan en je zit aan de domme lockdown.
Ik denk dat je toch echt sneller van Utrecht in Amsterdam bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat afstanden kleiner argument gaat niet helemaal op. Of je nou van Milaan naar Rome de trein pakt of van Utrecht naar Amsterdam maakt niet uit.
toevallig heb ik door de coronacrisis afgelopen weekend een hoop ouwe dozen met zooi uitgezocht. daarin zat ook mijn VWO cijferlijst nog.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat jullie nog precies weten hoe en wat tijdens jullie examens.
3u of 30min pendelen. Klein nuance verschil..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat afstanden kleiner argument gaat niet helemaal op. Of je nou van Milaan naar Rome de trein pakt of van Utrecht naar Amsterdam maakt niet uit.
Het was voor mij een hele stressvolle tijd omdat ik absoluut moest slagen. Daarnaast werd 4 dagen voor de uitslag een klasgenote vermoord. Dus ja dat vergeet je niet snel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Mwah lijkt me wel dat dit impact heeft hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef KingRadler het volgende:
Zelfs met een Lockdown gaat niemand zich eraan houden.
Daarom deze semi-lockdown
Dat is het punt toch ook niet? Of je nou van Milaan naar Rome moet of van Utrecht naar Amsterdam, je gaat het niet fietsen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch echt sneller van Utrecht in Amsterdam bent.
Ik ken nog alle namen van de basisschool en de brugklas.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Kan je online terugvinden met DigiD geloof ikquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat kunnen ze helemaal nog niet zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:44 schreef roos94 het volgende:
Dus...
De redelijk zware en ingrijpende centraal examens worden nu afgekapt. Maaaar, volgens mijn hogeschool moeten mijn suffe HBO tentamens waar je met 90 man in een zaal zit - wel gewoon doorgaan op 7 april. (Gesproken met het hoofd vd opleiding) Want dat is veel belangrijker natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |