abonnement Unibet Coolblue
pi_192243737


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192243741
VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 11:09:08 OVERZICHT. 34 nieuwe overlijdens door coronavirus, 1.859 mensen in ziekenhuis, 381 op intensieve zorgen
https://t.co/hPW2AnQcpV reageer retweet
pi_192243742
Niemand die zich zorgen maakt om de ieder voor zich mentaliteit op mondiaal niveau? Ik zie nog wel oorlog uitbreken door verzwakte landen of over het vaccin, medische hulpmiddelen of apparatuur. Zie Trump.
pi_192243743
Zorgen bij Philips: neemt de VS 'Europese' beademingsapparatuur in beslag?
Philips schroeft de komende weken de productie van beademingsapparatuur in de Verenigde Staten op, maar het is onzeker of die apparaten ook aan Europese landen zoals Nederland kan worden geleverd. De Amerikaanse president Trump heeft een wet uit 1950 van stal gehaald die hem het recht geeft de apparatuur in eigen land te houden, de Defense Production Act.

De wet maakt het mogelijk om in Amerika geproduceerde medische apparatuur te vorderen. Philips kondigde zondag aan de productie in de VS de komende twee maanden te verdubbelen. De apparaten die uit de Amerikaanse fabrieken komen zijn bestemd voor landen over de hele wereld. "Het verhogen van de productie helpt alleen als alle landen om ons heen meewerken. Je ziet dat meer landen beschermende maatregelen overwegen, ook landen waar toeleveranciers zitten voor de medische apparatuur."

https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_192243745
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik zegt niet dat dat goed is, wel dat die discussie zal losbarsten.
Ik zit zelf nu ook ziek thuis met Corona-klachten.
Vandaag lijkt het weer wat op te krabbelen.

We zullen zien hoe het gaat lopen. Hopelijk kunnen we de zomer nog gaan vieren.
Ik zeg niet dat jij dat zegt, ik zeg dat het niet alleen gaat om de kwetsbaren zoals jij doet voorkomen.
pi_192243748
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wellicht niet, wellicht in een afgeslankte vorm, we weten het niet. Het enige wat we wel zeker weten is dat voorlopig 6 april wordt aangehouden en dat het totaal geen zin heeft nu al te bedenken of dat kan of niet. Wordt vervolgd.
Dat heeft heel veel zin want als het op 6 april niet verlengd zou worden dan zouden ze gisteren wel gezegd hebben dat samenkomsten tot 6 april verlengd verboden zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:15 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192243757
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:09 schreef byah het volgende:
Niemand die zich zorgen maakt om de ieder voor zich mentaliteit op mondiaal niveau? Ik zie nog wel oorlog uitbreken door verzwakte landen of over het vaccin, medische hulpmiddelen of apparatuur. Zie Trump.
Zie vooral in het MO nog wel iets gebeuren als de olieprijzen zo laag blijven.

edit: venezuela zit ook nog dieper in de shit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:15 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192243758
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

in de Thierry nieuwsbrief
Ff in mn mail gekeken. Maar nope.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:17 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192243759
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een toename van bijna 40% :{
Niets bijzonders aan dus. Helaas.

Was meer omdat alles wat user plaatst als 'brekend' genoemd wordt. Devalueert het woord nogal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:38 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192243762
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:10 schreef Houtenbeen het volgende:
VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 11:09:08 OVERZICHT. 34 nieuwe overlijdens door coronavirus, 1.859 mensen in ziekenhuis, 381 op intensieve zorgen
https://t.co/hPW2AnQcpV reageer retweet
Curve dus niet geflat zoals men gisteren nog dacht
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:52 #11
22565 asco
Los in deze tent
pi_192243768
BE dus 34 / 13 doden. 59 / 32 IC opnames. Forse stijging.
pi_192243772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft heel veel zin want als het op 6 april niet verlengd zou worden dan zouden ze gisteren wel gezegd hebben dat samenkomsten tot 6 april verlengd verboden zijn.
Nee ze hebben duidelijkheid verschaft voor evenementen dat die niet door kunnen gaan tot tenminste 1 juni. Voor bijvoorbeeld horeca en scholen gelden andere regels en die hanteren voorlopig 6 april. Echt, het is zo moeilijk niet hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192243773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:10 schreef byah het volgende:
Niemand die zich zorgen maakt om de ieder voor zich mentaliteit op mondiaal niveau? Ik zie nog wel oorlog uitbreken door verzwakte landen of over het vaccin, medische hulpmiddelen of apparatuur. Zie Trump.
Wij staan straks sterk met groepsimmuniteit
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 11:12:01 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192243774
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:09 schreef byah het volgende:
Niemand die zich zorgen maakt om de ieder voor zich mentaliteit op mondiaal niveau? Ik zie nog wel oorlog uitbreken door verzwakte landen of over het vaccin, medische hulpmiddelen of apparatuur. Zie Trump.
Tesla en SpaceX zijn druk bezig met het produceren van beademingsapparatuur.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:12:16 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192243779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft heel veel zin want als het op 6 april niet verlengd zou worden dan zouden ze gisteren wel gezegd hebben dat samenkomsten tot 6 april verlengd verboden zijn.
Ze weten nog niet of ze het gaan verlengen dus hebben ze de juridische maatregelen voor de zeker lekker ruim laten lopen tot 1 juno. Waarschijnlijk is het bij bestuurlijke en strafrechtelijke aangelegenheden makkelijker om een termijn in te korten dan te verlengen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:12:17 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192243780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Het klopt wel, het staat er alleen krom want die 19 voor deaths hoort bij het stuk 'Covid # '
Als je die 19 daaraan vast plakt staat er gewoon 122 deaths.
Enorm irritant ja, ook al zovaak mee de mist in gegaan door de '19' _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:12:20 #17
3542 Gia
User under construction
pi_192243782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende: Wanneer kan ik weer een biertje pakken in cafe? Weet iemand dat hier?
Iemand met een glazen bol?

En dan nog kun je daar geen rechten aan ontlenen.
Wacht gewoon af.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 11:12:30 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192243788
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Curve dus niet geflat zoals men gisteren nog dacht
Dat zou toch ook nog zo'n 1,5 week duren dacht ik?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192243789
quote:
De centrale eindexamens gaan niet door. Scholen mogen op basis van de schoolexamens bepalen of leerlingen zakken of slagen.
Bron: AD

Ondanks de omstandigheden is dit echt een waardeloze oplossing. Zeker als er toch diploma's uitgedeeld gaan worden. Diploma's zijn niets meer waard. Slagingseisen verschillen nu per school, sommige scholen hebben makkelijkere toetsen dan anderen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over fraude bij scholen.
pi_192243793
Het Bernhoven ziekenhuis in Uden kondigt vanaf heden een bezoekersstop af.

Bron: kliknieuws.nl
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192243801
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Curve dus niet geflat zoals men gisteren nog dacht
Het weekend effect werd wel aangehaald. Morgen weten we pas echt meer.
pi_192243807
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Curve dus niet geflat zoals men gisteren nog dacht
Toch wel iets.
Belgie nu 381 mensen op de ic , dat is meer dan gisteren maar stijging vlakt iets af.

Er is al gezegd dat de helft van de mensen op ic uiteindelijk wel zal overlijden. Er staan de Belgen nog wat horrordagen te wachten
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:13:21 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192243808
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:12 schreef Collide het volgende:

[..]

Bron: AD

Ondanks de omstandigheden is dit echt een waardeloze oplossing. Zeker als er toch diploma's uitgedeeld gaan worden. Diploma's zijn niets meer waard. Slagingseisen verschillen nu per school, sommige scholen hebben makkelijkere toetsen dan anderen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over fraude bij scholen.
Even roeien met de riemen die je hebt he.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 11:13:34 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192243812
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Het Bernhoven ziekenhuis in Uden kondigt vanaf heden een bezoekersstop af.

Bron: kliknieuws.nl
Nu pas?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192243814
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:12 schreef Collide het volgende:

[..]

Bron: AD

Ondanks de omstandigheden is dit echt een waardeloze oplossing. Zeker als er toch diploma's uitgedeeld gaan worden. Diploma's zijn niets meer waard. Slagingseisen verschillen nu per school, sommige scholen hebben makkelijkere toetsen dan anderen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over fraude bij scholen.
Mijn idee, had het uitgesteld tot augustus. Diploma's van 2020 zijn waardeloos op deze manier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')