Vergeet ik dit nog:quote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Regering doet het top. Heb er de volste vertrouwen in. Perfecte gemaneged. Eerlijk. Oprecht.
Juiste handelingen naar aanleiding van bepaalde momenten en akkefietjes.
Oprecht. Rutte. We mogen er blij mee zijn. Jammerlijk alleen dat ik niet op de VVD zou stemmen. Al sluit ik nu niks meer uit.

Die einddatum van 6 april wordt nog nader bekeken en dus evt verlengd. Maar ik zie niet echt in hoe het beëindigen van die maatregel op 6-4 zou matchen met wat vandaag ingesteld is.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:47 schreef roos94 het volgende:
Maar horeca mogelijk niet dicht tot 1 juni dan. Ik keek het met mijn vriend en wij haddne de illusie dat alle horeca dichtging tot 1 juni

Dat hij gewoon moet gaan werken, ook als hij liever op de bank ligt met een zal chipsquote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nee. En hier stop ik met raden.
Wat wil je nu vertellen?

Snap ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Economie is velen malen belangrijker.

Even serieus; hoeveel ruimte is hier nog tussen hoeven en moeten? Worden bedrijven verplicht hun mensen zo veel mogelijk thuis te laten werken?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als je geen vitaal beroep hebt hoef je niet naar je werk. Als je wel een vitaal beroep hebt mag je gebruikmaken van de opvang.

Vooralsnog niet, maar ik zou het heel vreemd vinden. Daar komen juist de meeste mensen op af.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:47 schreef roos94 het volgende:
Maar horeca mogelijk niet dicht tot 1 juni dan. Ik keek het met mijn vriend en wij haddne de illusie dat alle horeca dichtging tot 1 juni

Zeker. Maar hoe zeer ik ook achter dat besluit sta: als niemand klachten heeft, ga je je toch afvragen: overdrijf ik niet?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja dat hoort erbij. En dan denk je terug aan het feit waarom je dat besluit hebt genomen; dat de gezondheid voorop staat en dan vier je dat.

Jaquote:Op maandag 23 maart 2020 21:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Is de mcdrive nog open? Ik verlang naar een chili chicken.

zulke onzin dit altijd, de rest van het partij programma is ruk, maar hij doet een ding goed en iedereen loopt gelijk te roeptoeterenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Regering doet het top. Heb er de volste vertrouwen in. Perfecte gemaneged. Eerlijk. Oprecht.
Juiste handelingen naar aanleiding van bepaalde momenten en akkefietjes.
Oprecht. Rutte. We mogen er blij mee zijn. Jammerlijk alleen dat ik niet op de VVD zou stemmen. Al sluit ik nu niks meer uit.

Het schept onduidelijkheid waarbij anderen groepen op grond van jou/hun zelf ook weer als uitzondering willen worden beschouwd.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:44 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Valt mij eigenlijk wel vooral op dat jagen, paardrijden en vooral vissen daar nu verboden zijn...
Waarom vissen verbieden denk ik dan?
Dat nodigt uit tot groepsvorming oud?

De dag van de vrijheidquote:Op maandag 23 maart 2020 21:52 schreef -Chakotay- het volgende:
Mensen! Ik denk dat 5 mei een bijzondere dag gaat worden dit jaar

Tsja.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:52 schreef Confetti het volgende:
Donald neigt weer naar de immuniteitstheorie.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52009108
Zou wel een goed experiment zijn. Wat gebeurt er als een land echt niets meer doet en alles zijn gang laat gaan.

Dat is 40% ziek voor een paar weken tegenover 100% voor een paar maanden hè? Tevens krijgt toch een groot deel coronaquote:Op maandag 23 maart 2020 21:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar als de mensen ziek worden onder elkaar bij het bedrijf en dus ziek melden gaat de economie ook 'kapot' net als het bedrijf.

Even realistisch. Hoe wil je zoiets gaan handhaven?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Newone82 het volgende:
Het gedraai is al begonnen!
Niet meer dan drie gasten in huis? "Die maatregel gaan we niet handhaven" zegt burgemeester Hubert Bruls, voorzitter Veiligheidsberaad, in #nieuwsuur
https://twitter.com/nynkedezoeten/status/1242191655853338625?s=21

Dat hebben ze in Italië en Spanje een tijdje geprobeerd, beviel niet zo.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:52 schreef Confetti het volgende:
Donald neigt weer naar de immuniteitstheorie.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52009108
Zou wel een goed experiment zijn. Wat gebeurt er als een land echt niets meer doet en alles zijn gang laat gaan.

Dat werd al gelijk gezegd. Je thuis is je privé.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Newone82 het volgende:
Niet meer dan drie gasten in huis? "Die maatregel gaan we niet handhaven" zegt burgemeester Hubert Bruls, voorzitter Veiligheidsberaad, in #nieuwsuur

Oohquote:Op maandag 23 maart 2020 21:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat hij gewoon moet gaan werken, ook als hij liever op de bank ligt met een zal chips

dat zal wel doodzonde zijn zeker omdat het 75 jaar jubileum isquote:

Dat kan je juridisch ook helemaal niet handhaven. Heeft niks met gedraai te maken.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Newone82 het volgende:

quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gast waar ik 6 jaar bij in de klas zat is gisteren op de IC opgenomen met 41,8 graden koorts. Vorige week nog topfit. Nu in coma op de IC.
Kan snel gaan.
Gast van 32 jaar trouwens. Vader van een kind van 5 maanden.

Zo staat het vreemd genoeg niet op de site van het RIVM:quote:Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Blijf thuis is de hoofdregel. Als je dat niet begrijpt ben je te dom om je huis te verlaten.
Thuiswerken geldt gewoon tot 6 april nog steeds dus.twitter:rivm twitterde op maandag 23-03-2020 om 21:30:15Tot wanneer gelden de aangescherpte maatregelen in de aanpak van het coronavirus? Bekijk het overzicht.
reageer retweet

Er werd in de persconferentie al gezegd dat daar niet op gehandhaafd zou worden, het is een richtlijn, een advies dat je ter harte zou moeten nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Newone82 het volgende:

Is toch logisch, je kan zelf toch ook nadenken.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Newone82 het volgende:

Juist, oké. Klinkt duidelijk. Bedankt.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het schept onduidelijkheid waarbij anderen groepen op grond van jou/hun zelf ook weer als uitzondering willen worden beschouwd.
Beter is dan qua sturing: geen (on)georganiseerde hobby/activiteiten anders dan voor wat (korte) lichaamsbeweging aka luchtje scheppen om niet gek te worden. Kortom alles wat niet nodig is om (geestelijk) gezond en in leven te blijven is LockedDown.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |