Videobellen een optie?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:
Even aan vraagje aan de ouders hier - hoe doen jullie het met jullie kinderen en contact met oma/opa?
Ik kan het mijn ouders en schoonouders echt niet aandoen om hun kleindochter tot 1 juni niet te zien, aan de andere kant knaagt het aan me omdat het niet aan de social distancing voorwaarden voldoet...

als 20-40% in zo'n warehouse uitvalt, dan kan dat toch ook niet meer normal functioneren?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijf ik ook vreselijk onduidelijk vinden..

Trum^p moet zijn federale beleid maken op basis van het geheel aan gevallen en problemen. En dan zie je dat de VS nog relatief weinig problemen hebben. Wat brandhaardjes en daarom blijft het in handen van enkele staten.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aantal doden per 1 miljoen inwoners is de meest zinloze statistiek natuurlijk. Aangezien dat uitgaat van een perfecte spreiding. Het probleem is juist dat lokale ziekenhuizen overspoeld raken.

Blijf gewoon pallets sorterenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:46 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja, je mag werken.
Ik werk samen met tientallen mensen dat mag dus gewoon omdat het werk is?
Je mag op straat met niet meer dan 3 mensen samen zijn.
Maar werken met tientallen mensen op je heen mag wel..... dit kan toch niet?

Je werkgever zal maatregelen moeten nemen om zo veel mogelijk aan de regels te voldoen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:46 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja, je mag werken.

Gezondheid staat voorop.quote:

Er is helemaal geen wettelijke grond hiervoor, tenzij je noodtoestand-achtige wetgeving gaat activeren. De overheid gaat niet over wat er achter de voordeur van een privé-huis gebeurt.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:46 schreef Newone82 het volgende:
Ook rijksoverheid.nl staat dat het een maatregel is, maximum 3 mensen op bezoek:
Aangescherpte maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen
Nieuwsbericht | 23-03-2020 | 19:23
Maandag 23 maart heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Minister-president Rutte en de ministers De Jonge, Grapperhaus en Van Rijn lichtten de maatregelen (gebaseerd op advies van het RIVM) maandag 23 maart 2020 toe tijdens een persbijeenkomst.
De aangescherpte en nieuwe maatregelen zijn:
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Een frisse neus halen kan, maar doe dit niet in een groep. Houd altijd afstand van anderen (minimaal 1,5 meter) en vermijd sociale activiteiten en groepen mensen. Ook thuis: maximaal drie mensen op bezoek en hou ook dan afstand tot elkaar.

Ik dacht dat seksclubs dicht waren?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:47 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik werk ook op een plek waar dagelijks meerdere mensen (bijvoorbeeld 20 personen) in steeds wisselende samenstellingen samenwerken.
Waarbij lichamelijk contact, gebruik maken van dezelfde attributen etcetera. eigenlijk nog steeds de norm is.
Apart dat er dan zulke regels komen om je in 't openbaar niet in groepen te verplaatsen terwijl je in de fabriek of het magazijn op elkaar gepropt staat.....

Economie is velen malen belangrijker.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:46 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja, je mag werken.

Ja dat hoort erbij. En dan denk je terug aan het feit waarom je dat besluit hebt genomen; dat de gezondheid voorop staat en dan vier je dat.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gezondheid staat voorop.
Maar wanneer komt dat punt dat je wel weer kan komen. Vindt dat het meest kutte aan de situatie.

Lolquote:

Wat vinden (schoon)ouders er zelf van? Mijn schoonouders vinden het ook niet leuk dat ze hun kleinkind niet kunnen zien, maar tegelijkertijd zijn ze zich ook bewust van de gezondheidsrisico's en kiezen ze er dus voor om afstand te houden. Dat je het idee hebt dat je het je (schoon)ouders "aandoet" is al een denkfoutje he..quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:
Even aan vraagje aan de ouders hier - hoe doen jullie het met jullie kinderen en contact met oma/opa?
Ik kan het mijn ouders en schoonouders echt niet aandoen om hun kleindochter tot 1 juni niet te zien, aan de andere kant knaagt het aan me omdat het niet aan de social distancing voorwaarden voldoet...

Jij bent hier pas sinds corona?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Deze toevoeging ontgaat mij helemaal.

Hahaha. 'T is nog net geen seksclub maar morgen blijft er bijvoorbeeld al een collega thuis omdat hij niet met 20 anderen in dezelfde ruimte wil vertoeven.quote:

Dat gebeurd niet hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je werkgever zal maatregelen moeten nemen om zo veel mogelijk aan de regels te voldoen.

Wel een mening maar denk niet dat je daar veel aan hebtquote:Op maandag 23 maart 2020 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik moet werken en normaal passen mijn ouders op, die zitten in de risicogroep. Anders moet ik hem meenemen naar het werk.
Iemand een mening hierover?

Kan sjerrie even uitrustenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Breekfast het volgende:
Thierry steunt het kabinetsbeleidtwitter:thierrybaudet twitterde op maandag 23-03-2020 om 20:20:39Met deze 'intelligente lockdown' zet het kabinet eindelijk de juiste stap om het virus in te dammen en Nederlanders te beschermen. #FVD steunt de nieuwe maatregelen en roept Nederlanders op zoveel mogelijk thuis te blijven. Blijf gezond. reageer retweet

Mijn moeder heeft vandaag een boek voorgelezen via videobellen aan de kleinkinderen. Verder is het inderdaad moeilijk, maar mijn ouders hebben er vrede meequote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:

Als je geen vitaal beroep hebt hoef je niet naar je werk. Als je wel een vitaal beroep hebt mag je gebruikmaken van de opvang.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik moet werken en normaal passen mijn ouders op, die zitten in de risicogroep. Anders moet ik hem meenemen naar het werk.

Als je een cruciaal beroep hebt mag je kind naar de opvang/school. Anders moet jij thuis werken.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:

Dit doen we ook. Videobellen dus. Leuk hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft vandaag een boek voorgelezen via videobellen aan de kleinkinderen. Verder is het inderdaad moeilijk, maar mijn ouders hebben er vrede mee

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |