Ze snappen het zelf ook niet. Ze waren voor de coronocrisis al in de war in die zin dat ze het verschil niet zien tussen de overheid besturen en individuele burgers aansturen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:31 schreef Confetti het volgende:
Ik ben intelligent dus kan het nog wel volgen, maar de gewone man snapt hier niets meer van.
Thuis metselt het ook zo makkelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Kalgoorlie het volgende:
En wat betreft thuiswerken:
Rutte en Grappa zeggen beiden duidelijk : werk thuis, tenzij je niet anders kan. (Vitaal beroep).
Dus als je dat niet hebt, idd thuiswerken tot 6-6
Ik denk dat de meeste mensen zich al hielden aan deze regels en dat er dan niet echt veel bij komt voor deze groep.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben gewoon echt goed pissig nu. Niet vanwege de maatregel, maar omdat het zoooooo makkelijk te voorkomen was
Vallen die onder scholen? Hmm...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Beetje triviaal en spreek een beetje voor eigen parochie, maar sportscholen ook dicht tot 1 juni?
Ok. Ik meldde het even, want niemand lijkt het hier te begrijpen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat zit nu toch ook in deze maatregelen.
Dat gaat alleen over de scholen. Daarover wordt rond 6 april een verdere beslissing genomen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je kan toch geen horeca openen terwijl die ban op meer dan 3 mensen er staat? Dus ik snap niet waarom er dan weer over 6 april gepraat wordt.
Ik las hier gisteren de ideale oplossing: Geef ze een klap in hun gezicht. Als ze genoeg afstand houden zijn ze veilig.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef osodevo het volgende:
Wat als anderen geen afstand houden en jij wel?
Zeggen ze ook. Maar helpt niet genoeg...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef BE het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom er niet ontmoedigd wordt dat men bij elkaar op bezoek gaat.
Leuk dat er gezegd wordt met niet meer dan 3 personen op bezoek, maar zeg er verdomme bij dat het beter is om dat niet te doen.
Je schiet er toch geen reet mee op als eerst ik, een half uur later mijn zus en een half uur later de buurvrouw etc. etc. bij mijn ouders langs gaan.![]()
En kleine kinderen mogen nog wel? Hoe dan?
twitter:youpvanthek twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:26:01Tip van een ervaringsdeskundige:
BLIJF BINNEN!!!! reageer retweet
Je hebt niet gekeken of wel?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is een activiteit, evenement, hoe wordt 1,5m gemeten, wat is noodxakelijk, hoe lang is een ommetje, wat is een klein ekring, etc.
Dit is echt niet gedaan omdat de vorige maatregel niet het gewenste effect had. Dit is gedaan omdat de idiote medelanders lekker gezellig massaal naar het strand/bos/natuurgebied zijn gegaan afgelopen weekend en elke waarschuwing snoeihard genegeerd hebben, tot een NL-Alert aan toe.quote:
Dan hadden we 2 weken geleden in totale lockdown gemoeten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben gewoon echt goed pissig nu. Niet vanwege de maatregel, maar omdat het zoooooo makkelijk te voorkomen was
Nee inderdaad. Ik werk in de techniek, installeren van dingen bij mensen thuis. Mag dit nog of niet? Er is niks over gezegd en op het werk lijkt niemand er nog wat van te snappenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:35 schreef Felixa het volgende:
Niet echt duidelijk dit hoor voor iedereen...
Beetje gezond verstand. Daar twijfelen we bij jou niet aan, jijzelf wel?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is een activiteit, evenement, hoe wordt 1,5m gemeten, wat is noodxakelijk, hoe lang is een ommetje, wat is een klein ekring, etc.
Als er achter je ook mensen lopen ?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan stap je achteruit of spreek je die mensen aan?
Hek van de dam ...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef Gehrman het volgende:
twitter:youpvanthek twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:26:01Tip van een ervaringsdeskundige:
BLIJF BINNEN!!!! reageer retweet
Ik snap wat je bedoelt, maar denk je serieus dat mensen dat hadden gepikt? Dit moet geleidelijk gaan in Nederland. Je kunt niet draconische maatregelen nemen als men nog niet de urgentie inziet.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |