quote:
Bij deze: ja ik heb de auto nog, zit ondertussen een iso-fix kinderstoeltje in en ben er nog mee in Tsjechië, Slovenië, Oostenrijk, Zwitserland geweest etc. Ja ik ben alweer 1.5 jaar vader

Km-stand staat nu op 109.000km, dat zijn dus in 4 jaar tijd bijna 75.000km. Dat maakt per km ¤ 0,237 en ik lach mij kapot, want ondanks de hoge benzineprijzen rij ik dankzij het lage verbruik nog steeds relatief goedkoop rond.
In de afgelopen 4 jaar heb ik buiten dat de airco condensor kapot gegaan is, geen bijzondere dingen aan de auto gehad. Hij krijgt zijn onderhoud netjes op tijd, nog steeds bij de dealer. En met huidige setje vierseizoensbanden doe ik ook al 60.000km ( achter ) en ongeveer 50.000km op de vooras.
De Celerio blijft dus een betrouwbare en (extreem) zuinige auto en die ga ik echt niet weg doen, gezien de hoge benzineprijzen van nu. Daarom kocht ik hem juist, al wist ik in 2018 nog niet dat de benzineprijzen zo enorm zouden stijgen in 2022.
Mijn gemiddeld verbruik na 75.000km zit op 26,29KM/L: al moet ik toegeven, sinds de benzineprijzen zo extreem hoog zijn. Blijft de auto veel staan. Juist tijdens vakanties maak ik veel km's, zo ben ik in de winter dit jaar 2 weken door Oostenrijk gereisd.
Daar stond de benzine toen nog op ¤ 1,32 en in Tsjechië tijdens de Pasen, heb ik ¤ 1,635 betaald en ben toen zo slim geweest om 20L in een jerrycan mee terug te nemen. Met die benzine heb ik nog mooi 1.5 maand kunnen rondrijden, uiteindelijk na de accijnsverlaging in Duitsland pas hoeven voltanken.
Nu blijft de auto nog meer staan: want voor Duitsland hebben wij nu een 9 euro ticket, zelfs met de Celerio kun je niet zo goedkoop rijden. Op en neer naar Düsseldorf vanuit Herzogenrath en je hebt het ¤ 9 ticket al terugverdiend, want parkeertarieven zijn ook flink verhoogd.
[ Bericht 13% gewijzigd door Diqiu-Long op 08-06-2022 19:08:02 ]