Mijn collega's konden boodschappen laten bezorgen via een collectief platform aan het werk. Ik weet niet hoe dat bij anderen gaat.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:29 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Hoe doen zij dat met boodschappen? Week geleden zag ik een video van Italië waarbij men vertelde dat er maar 2 personen tegelijkertijd in een supermarkt mochten komen, maar wie beslist wie die dag op straat mag om naar de supermarkt? Dat werd me niet duidelijk.
Thuisexamen met google ernaastquote:
Mijn vriendin moest vanmorgen naar school om toetsen af te nemen voor 9 leerlingen. Op een plein waar er normaal 45 achter een computer inpassen, nu dus 9. Uurtje eerder weggegaan om alles te ontsmetten.quote:
Nope, none of the above (geen paniek noch zoete koek of verkeerd)quote:Op maandag 23 maart 2020 11:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mwah het komt bij mij meer over als de zoveelste paniekpost. En uit jouw opmerking lijkt door te sijpelen dat je de hoogste sterftecijfers voor zoete koek slikt, en de lagere sterftecijfers toeschrijft aan een verkeerde telling. Dat is nergens op gebaseerd.
Het blijkt vooral dat de landen die zeer veel testen, ook onder de bevolking zonder symptomen, dat het cijfer stukken lager ligt dan 3 of 4%.
You're joking! Nee?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:31 schreef ondeugend het volgende:
De nationale compostdag gaat niet door!
twitter:DonaIdJTrummp twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:48:03China just released the name of the person who had the first coronavirus
Her name is AH CHU reageer retweet
laten we eerlijk zijn, als je een baan hebt gebruik je google ook regelmatig. En ik durf te wedden dat dan alsnog veel leerlingen eenzelfde cijfer halen. Want goed gebruik maken van internet is een vaardigheid op zich.quote:
Matige trol aangezien niezen geen symptoom isquote:Op maandag 23 maart 2020 13:34 schreef raptorix het volgende:
twitter:DonaIdJTrummp twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:48:03China just released the name of the person who had the first coronavirus
Her name is AH CHU reageer retweet
Nog wel...quote:Op maandag 23 maart 2020 13:35 schreef Pumpalov het volgende:
Moet zeggen dat ik blij ben dat vriendin langs gekomen is om hier te lockdownen. Alleen had toch een stuk saaier geweest op den duur. Nu is het goed uit te houden.
Ik mag:quote:Op maandag 23 maart 2020 13:34 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Mijn vriendin moest vanmorgen naar school om toetsen af te nemen voor 9 leerlingen. Op een plein waar er normaal 45 achter een computer inpassen, nu dus 9. Uurtje eerder weggegaan om alles te ontsmetten.
Goed initiatief. Als men hier uiteindelijk de deur echt niet uit mag, zal er ook zoiets moeten komen. Of een tijdelijke uitgebreide bezorgdienst. AH en Picnic kunnen pas over twee weken bezorgen ALS je al een datum kan selecteren bij hen. Ook het ophaalpunt bij de AH zit vol.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:32 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mijn collega's konden boodschappen laten bezorgen via een collectief platform aan het werk. Ik weet niet hoe dat bij anderen gaat.
Ah, maar hier ligt dus de crux. Er zullen waarschijnlijk niet genoeg FFP2-maskers beschikbaar zijn voor huisartsen en om te voorkomen dat de eerstelijnszorg geen corona meer mag behandelen is de landelijke vereniging van huisartsen genoodzaakt om FFP1 ook toe te staan. Bovendien zijn huisartsen veel beter op de hoogte van hoe je de maskers dient te gebruiken mbt goede sluiting, regelmatig verversen etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:12 schreef Markesh het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)jk-zinloos~b7181f82/
https://www.trouw.nl/zorg(...)-voorkomen~b5c876b9/
Op verschillende plaatsen zijn de mondkapjes uitverkocht, maar het RIVM adviseert alleen medisch personeel om ‘professionele’ mondkapjes te gebruiken, die verschillen van de papieren mondkapjes die je tijdens het schuren van een kozijn opzet om de hoeveelheid stof in je neus te beperken.
Die mondkapjes beschermen je niet tegen het virus en geven schijnveiligheid, aldus het RIVM. De professionele mondkapjes helpen alleen als ze goed sluiten rond de neus en de mond en je moet ze regelmatig wisselen. Je kunt ze volgens een woordvoerder van het Rode Kruis wel gebruiken als je zelf ziek bent en op pad gaat.
Integenstelling tot wat de landelijke vereniging van huisartsen beweert.
Zij zeggen dat het dragen van een FFP1 masker voldoende is bij het behandelen van een patiënt met corona
Juist met beperkte informatie neem je het zekere voor het onzekere. Als het dan achteraf blijkt mee te vallen kun je maatregelen loslaten. Nu is het te laat.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat er een verschil is tussen "grove fouten" en werken met zeer beperkte informatie?
Inmiddels toch al 11 dagen overleefdquote:
Dan kun je de dodelijkheid dus nooit bepalen hier of je moet er ook bij zeggen hoe groot het percentage fragiele mensen in onze populatie is.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:34 schreef Vallon het volgende:
Ik hou mij vast aan doorsnede dat Covid19 dodelijk is voor 1% tot 4% van de fragiele personen die zijn besmet.
Picnic heeft data tot een week vooruit. Elke dag om 0:00 komt er een bezorgmoment voor over een week bij.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:37 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Goed initiatief. Als men hier uiteindelijk de deur echt niet uit mag, zal er ook zoiets moeten komen. Of een tijdelijke uitgebreide bezorgdienst. AH en Picnic kunnen pas over twee weken bezorgen ALS je al een datum kan selecteren bij hen. Ook het ophaalpunt bij de AH zit vol.
Zag dit vanmorgen(?) voorbij komen. Vrees dat hij het nog meent ook en dat denk ik niet alleen OMDAT HIJ ALLES IN CAPS SCHREEF.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:29 schreef crystal_meth het volgende:
Dat belooft...twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 23-03-2020 om 04:50:20WE CANNOT LET THE CURE BE WORSE THAN THE PROBLEM ITSELF. AT THE END OF THE 15 DAY PERIOD, WE WILL MAKE A DECISION AS TO WHICH WAY WE WANT TO GO! reageer retweet
Zit je al 11 dagen in lockdown? Dan was je zeker één van de eersten.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Inmiddels toch al 11 dagen overleefd
Het zou pas raar zijn als hij het niet zou menen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:38 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zag dit vanmorgen(?) voorbij komen. Vrees dat hij het nog meent ook en dat denk ik niet alleen OMDAT HIJ ALLES IN CAPS SCHREEF.
Hij roept hier wat Rutte denkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:38 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zag dit vanmorgen(?) voorbij komen. Vrees dat hij het nog meent ook en dat denk ik niet alleen OMDAT HIJ ALLES IN CAPS SCHREEF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |