abonnement Unibet Coolblue
pi_192222797
Momenteel leven we in Nederland van dag tot dag. Begrijpelijk. Echter komt er ook een tijd dat we verder naar voren moeten kijken. Het is nu nog nieuw en spannend, maar straks gaat de verveling toeslaan, zijn er wellicht nog verdere maatregelen om onze bewegingsvrijheid in te perken en wordt het mooier weer.

Ik denk dat veel mensen nog het gevoel hebben dat het voor de zomervakantie klaar is, maar ik proef ook veel gedachten dat veel Nederlanders er al van uitgaan dat deze zomer een verloren zomer gaat worden. Dat laatste zou toch wel desastreus zijn, vrees ik. Ik snap ook wel dat de vakantie naar Spanje een jaartje moet wachten, maar hoe zit het met vakantie in eigen land?

Wederom, controle over het virus is belangrijk, maar het is toch volstrekt onrealistisch om te verwachten dat wanneer het weer 35+ graden wordt Nederland en mass thuis blijft zitten? Er zijn tal van Nederlanders die het moeten doen met een beperkt aantal vierkante meter; dan brand je je huis uit. Alsof mensen in de stad netjes op 3 hoog blijven zitten in hun slecht geventileerde appartement waar het binnen 30 graden is? Als je als ziet hoe moeilijk men het nu al vindt om thuis te blijven.

Mijn stelling is dat de enige realistische manier om deze zomer een beetje werkbaar te houden is om iedereen te testen en de mensen die negatief testen naar buiten mogen. We kunnen niet in de zomer het land op slot houden.

tl;dr
Wat zien jullie als een realistisch, houdbaar scenario voor deze zomer?

P.S. Dit topic is niet bedoeld om de Nederlandse aanpak te bekritiseren. Ik ben hooguit geïnteresseerd in de als-dan-scenario's.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192222818
Het zou fijn zijn als de regering in de komende tijd duidelijk zou maken welke scenario's zij voor ogen hebben, zodat we weten waar we mee dealen. Nu is er zoveel ruimte om te speculeren. Je ziet op FOK! ook al de houding uiteenlopen van 'vanaf 7 april weer naar buiten' tot 'we zitten tot oktober 2021 binnen'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 23 maart 2020 @ 12:08:07 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192222882
Als we nu flink doorpakken zouden we het virus voor de zomer wel weg kunnen krijgen. Probleem is dan wel het buitenland. Alle grenzen met Duitsland en Belgie zouden constant gecontroleerd moeten worden en vlieverkeer op grote schaal is onmogelijk. Maar binnen Nederland zouden we ons dan wellicht wel vrij kunnen bewegen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192222894
Ik zou maar een airco bestellen mocht je deze nog niet hebben.
pi_192222902
Ik vermoed dat we sowieso nog een vrij lange tijd maatregelen zullen hebben, maar zo erg op slot als dat we nu zitten tot aan oktober 2021 dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Dat we ouderen niet kunnen bezoeken in verpleeghuizen zal nog wel even doorgaan, dat bepaalde sectoren er nog even uitliggen ook. Maar het leven moet op een gegeven moment wel weer door.
pi_192222923
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:08 schreef Anton91 het volgende:

Maar het leven moet op een gegeven moment wel weer door.
Uiteraard, maar de vraag is wanneer, en in welke mate.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192222926
Ik denk dat de situatie binnen Nederland de komende zomer wel behapbaar is.

In die zin dat vakantieparken wel open zullen zijn, zodat mensen een huisje kunnen huren. Op het strand lopen =/ recreeeren is ook gewoon mogelijk, alleen al wegens het feit dat je mensen natuurlijk geen maanden in hun huis kunt opsluiten.

Reizen naar het buitenland zit er deze zomer even niet of in zeer beperkte mate in, maar verder gaat de zomer in Nederland gewoon door denk ik.
pi_192222947
Nee, we gaan er mee leren leven. En ik denk dat we er over een week of drie niets meer van horen. Dan is het allemaal behoorlijke paniekvoetbal gebleken.

Oude en zwakke mensen kunnen zeer makkelijk dood gaan aan een griep. Dat klopt. In 2018 gingen er 10.000 in een aantal weken.
pi_192222967
De gemiddelde leeftijd van de overledenen in Italië is 81 jaar en 99% had 1 of meerdere aandoeningen. Als we hier vergelijkbare uitkomsten hebben dan is dat het zeer zeker in mijn ogen niet waard om het land op slot te houden. Dan liever compleet de zorg opschalen en alles weer open gooien. Dan maar 1-3% van de mensen die het niet redden.
pi_192222973
Dit duurt nog wel een aantal maanden.

Dus het wordt deze zomer kamperen in je tuin
  maandag 23 maart 2020 @ 12:13:41 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192222982
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:11 schreef warhamstr het volgende:
Nee, we gaan er mee leren leven. En ik denk dat we er over een week of drie niets meer van horen. Dan is het allemaal behoorlijke paniekvoetbal gebleken.

Oude en zwakke mensen kunnen zeer makkelijk dood gaan aan een griep. Dat klopt. In 2018 gingen er 10.000 in een aantal weken.
18 weken duurde die griepepidemie he. Das dus 80 per dag. Nu is dat best veel maar als je ziet dat er in italie in een gebied met ongeveer evenveel inwoners als NL er 700-800 doden vallen per dag... hmmmm nee.

En dat is met een strenge lockdown.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192222997
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de vraag is wanneer, en in welke mate.
Wat exact weer toegestaan is dan is moeilijk te zeggen, maar ik hoop dat we dan weer gewoon normaal kunnen leven met een paar extra regels. Bijvoorbeeld maximaal 100 mensen op plekken of wat dan ook, maar wel in een bepaalde mate terug naar het normale leven.
pi_192223008
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

18 weken duurde die griepepidemie he. Das dus 80 per dag. Nu is dat best veel maar als je ziet dat er in italie in een gebied met ongeveer evenveel inwoners als NL er 700-800 doden vallen per dag... hmmmm nee.

En dat is met een strenge lockdown.
We wonen hier in NL toch? En blijkbaar zijn er in Italië veel vatbare mensen. Misschien dat dat een eye-opener is?
pi_192223011
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de vraag is wanneer, en in welke mate.
Als je het publieke leven tot eind oktober stillegt, betekent dat het einde van tienduizenden restaurants, cafés, campings, hotels, etc.

Denk niet dat de overheid dat riskeert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192223028
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wat exact weer toegestaan is dan is moeilijk te zeggen, maar ik hoop dat we dan weer gewoon normaal kunnen leven met een paar extra regels. Bijvoorbeeld maximaal 100 mensen op plekken of wat dan ook, maar wel in een bepaalde mate terug naar het normale leven.
Dat zou dus ook betekenen dat de gewenste verkoeling bij het strand/zwembad waarschijnlijk niet doorgaat?

Als we weer zo'n hittegolf krijgt als de afgelopen zomers wordt dat dus flink afzien vrees ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 23 maart 2020 @ 12:16:04 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192223034
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef warhamstr het volgende:

[..]

We wonen hier in NL toch? En blijkbaar zijn er in Italië veel vatbare mensen. Misschien dat dat een eye-opener is?
Nederland is niet minder vatbaar natuurlijk. We hebben percentueel ongeveer evenveel ouderen als Italie. Dus 1000 doden per dag zou zo gebeuren zonder maatregelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192223049
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zou dus ook betekenen dat de gewenste verkoeling bij het strand/zwembad waarschijnlijk niet doorgaat?

Als we weer zo'n hittegolf krijgt als de afgelopen zomers wordt dat dus flink afzien vrees ik.
Dat gaat meer dode mensen opleveren dan deze griep.
pi_192223056
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je het publieke leven tot eind oktober stillegt, betekent dat het einde van tienduizenden restaurants, cafés, campings, hotels, etc.

Denk niet dat de overheid dat riskeert.
Ik denk het ook niet. Maar het zou m.i. fijn zijn als de overheid dit soort zaken wat meer uit zou spreken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223062
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zou dus ook betekenen dat de gewenste verkoeling bij het strand/zwembad waarschijnlijk niet doorgaat?

Als we weer zo'n hittegolf krijgt als de afgelopen zomers wordt dat dus flink afzien vrees ik.
Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat de regels met bijeenkomsten van meer dan 100 mensen niet iets is wat direct terug gedraaid gaat worden. Dat was volgens mij een van de eerste regels ingevoerd en dus denk ook een van de laatste die terug gedraaid gaat worden.
pi_192223089
Ik denk dat het aantal winkels versneld achteruit kachelt dit jaar.
pi_192223092
Over 2-3 jaar komt er wel weer een nieuw virus langs. Gaan we dan weer hetzelfde doen?
Hoop het niet.
pi_192223098
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat de regels met bijeenkomsten van meer dan 100 mensen niet iets is wat direct terug gedraaid gaat worden. Dat was volgens mij een van de eerste regels ingevoerd en dus denk ook een van de laatste die terug gedraaid gaat worden.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het de hel gaat worden als je in de grote stad in je appartement vastzit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223127
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het de hel gaat worden als je in de grote stad in je appartement vastzit.
5% doden van 17 miljoen mensen ook
pi_192223133
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het de hel gaat worden als je in de grote stad in je appartement vastzit.
Ik kan je ook uit eigen ervaring vertellen dat dit de hel is in een appartement in een minder grote stad... ;(
pi_192223138
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. Maar het zou m.i. fijn zijn als de overheid dit soort zaken wat meer uit zou spreken.
Dat heeft Rutte allang gezegd. Maar hij gaat in dit stadium natuurlijk geen datum prikken. Dat zou ontzettend dom zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 maart 2020 @ 12:21:05 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192223153
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:12 schreef Anton91 het volgende:
De gemiddelde leeftijd van de overledenen in Italië is 81 jaar en 99% had 1 of meerdere aandoeningen. Als we hier vergelijkbare uitkomsten hebben dan is dat het zeer zeker in mijn ogen niet waard om het land op slot te houden. Dan liever compleet de zorg opschalen en alles weer open gooien. Dan maar 1-3% van de mensen die het niet redden.
We moeten ook niet vergeten dat het totaal instorten van de economie uiteindelijk ook levens zal gaan kosten.
pi_192223176
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

5% doden van 17 miljoen mensen ook
Nou is het opeens weer 5% :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223184
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft Rutte allang gezegd.
Bron?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223209
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

5% doden van 17 miljoen mensen ook
De fatality rate is helemaal geen 5%. Het word pas problematisch als we niet genoeg beademing en IC bedden hebben. Hier zal de fatality rate misschien hoger liggen omdat we alleen de ergste gevallen testen maar er zijn natuurlijk veel meer die besmet zijn.

Maar zoals ik al zei, als de gevallen vergelijkbaar zijn zoals in Italie (gemiddeld 81 jaar, 25% 1 aandoening, 25% 2 aandoeningen en 49% 3 of meer aandoeningen) dan is dat iets wat ik heel snel kan accepteren.
pi_192223234
Begin mei zal alles weer geleidelijk opgestart worden, verwacht ik.

Europeanen móéten geld uitgeven om de wereldeconomie draaiende te houden. Ik verwacht dan ook dat we juist gestimuleert worden om wél op vakantie te gaan.
So we just called him Fred too
pi_192223245
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bron?
Hij zei tijdens z'n tv-momentje dat het niet realistisch om het land een jaar op slot te gooien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192223302
Ik ben iig heel blij dat ik niet meer in een appartement in de stad woon maar een voor en achtertuin heb.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192223308
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij zei tijdens z'n tv-momentje dat het niet realistisch om het land een jaar op slot te gooien.
De zomer erbij is nog geen eens een half jaar. En met 'op slot' doelde hij niet op de huidige maatregelen, maar op peen volledige lockdown. Ik denk dat de huidige vorm al niet houdbaar is tot de zomer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223343
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:24 schreef Fred2 het volgende:
Begin mei zal alles weer geleidelijk opgestart worden, verwacht ik.

Europeanen móéten geld uitgeven om de wereldeconomie draaiende te houden. Ik verwacht dan ook dat we juist gestimuleert worden om wél op vakantie te gaan.
Als iedereen nou binnenlands het geld zou uitgeven dat ze normaliter in het buitenland zouden uitgeven...

Bovendien vraag ik me af of traditionele vakantielanden als Spanje, Italië en Frankrijk inmiddels onder controle zijn én of NL'ers zich fijn voelen bij een vakantie naar zo'n land.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223385
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als iedereen nou binnenlands het geld uitgeven dat ze normaliter in het buitenland zouden uitgeven...

Bovendien vraag ik me af of traditionele vakantielanden als Spanje, Italië en Frankrijk inmiddels onder controle zijn én of NL'ers zich fijn voelen bij een vakantie naar zo'n land.
Denk dat er wel een hoop mensen interesse hebben om de situatie/het land even te ontvluchten zodra dat kan. Zeker als het 2 weken duurt voordat je er last van zou kunnen krijgen, dan zit de vakantie er al op. Dat is het mij op dit moment wel waard :D
pi_192223386
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De zomer erbij is nog geen eens een half jaar. En met 'op slot' doelde hij niet op de huidige maatregelen, maar op peen volledige lockdown. Ik denk dat de huidige vorm al niet houdbaar is tot de zomer.
En dat is Rutte ongetwijfeld met je eens. Dat maak ik althans op uit de optredens die hij tot dusver heeft gegeven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 maart 2020 @ 12:33:59 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192223408
Economisch kan je deze situatie hooguit een maandje of 3 echt volhouden

Economie > dode bejaarden. Verwacht dus een relatief normale zomer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192223416
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is Rutte ongetwijfeld met je eens. Dat maak ik althans op uit de optredens die hij tot dusver heeft gegeven.
Maar heeft hij ook een alternatief voor de IC-capaciteit?

Het zou nogal tegenstrijdig zijn om daar nu volledig op te sturen, maar dat gegeven in de zomer maar los te laten, omdat mensen thuis gek worden.

Uiteraard ervan uitgaande dat dit virus in de zomer nog steeds gevaarlijk is en niet, zoals andere griepen, vrijwel uitdooft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223423
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:33 schreef Caland het volgende:
Economisch kan je deze situatie hooguit een maandje of 3 echt volhouden

Economie > dode bejaarden. Verwacht dus een relatief normale zomer.
_O_ _O_ _O_
pi_192223659
Zie ook bv. https://www.groene.nl/art(...)saal-zorgmedewerkers

quote:
Gelooft u erin dat andere provincies met maatregelen terug kunnen naar de situatie waarin het noorden zich bevindt?
‘Eerst moeten we maar iedereen uit het idee helpen dat we er in mei vanaf zijn. Met geluk gaat de overdrachtssnelheid door de warmte en veranderend gedrag 20 procent omlaag, maar als er dan nog veel transmissie is helpt het alsnog niet. Je moet accepteren dat je een jaar of langer hiermee bezig bent.
In de gebieden waar het wijdverspreid is moet je het eerst een keer goed platleggen. Daarna moet je regionaal bepalen wat je doet. Dat kan bestaan uit regionale lockdowns, van bijvoorbeeld twee weken per drie tot vier maanden, afhankelijk van onder meer het aantal patiënten op de intensive care’s. Daarvoor moeten we nu al scenario’s bedenken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223726
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Als iedereen nou binnenlands het geld zou uitgeven dat ze normaliter in het buitenland zouden uitgeven...
Wat gaat dat opleveren denk je?
Alles wat Noord Europeanen niet in Zuid Europa uitgeven kost ons via de EU alsnog geld. Dus beter daar op vakantie gaan.

quote:
Bovendien vraag ik me af of traditionele vakantielanden als Spanje, Italië en Frankrijk inmiddels onder controle zijn én of NL'ers zich fijn voelen bij een vakantie naar zo'n land.
Wat is het verschil met hier?
Hier is het virus net zo dodelijk en net zo hard aanwezig. Of je nou naar Zandvoort of Benidorm gaat, risico is even groot.
So we just called him Fred too
pi_192223756
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:54 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Of je nou naar Zandvoort of Benidorm gaat, risico is even groot.
Ik ben momenteel echt vele malen liever in Nederland dan in Spanje.

En het hele idee is om zo min mogelijk kruisbestuiving te krijgen. Het zou dus enorm schelen als niet half Europa door elkaar gaat lopen, maar dat je het beperkt tot half Nederland.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192223866
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben momenteel echt vele malen liever in Nederland dan in Spanje.
Dit topic geen toch juist over de toekomst en niet hoe we er vandaag bij staan?
quote:
En het hele idee is om zo min mogelijk kruisbestuiving te krijgen. Het zou dus enorm schelen als niet half Europa door elkaar gaat lopen, maar dat je het beperkt tot half Nederland.
Dat is in de huidige tijd niet meer realistisch om na te streven.
So we just called him Fred too
pi_192224012
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dit topic geen toch juist over de toekomst en niet hoe we er vandaag bij staan?
Klopt, maar ik zie Nederland hier een stuk sneller open gaan dan Spanje/Italië.

quote:
Dat is in de huidige tijd niet meer realistisch om na te streven.
Het gaat nu ook toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192224065
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:01 schreef Fred2 het volgende:

[..]
Dat is in de huidige tijd niet meer realistisch om na te streven.
Eh... het is NU de realiteit hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192229480
Hopelijk vanavond in de persconferentie ook een blik op de toekomst.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192232063
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Eh... het is NU de realiteit hoor.
Op langere termijn is dat niet te doen.
So we just called him Fred too
  zondag 29 maart 2020 @ 16:40:51 #48
415161 in-between
ik ben wel dom maar niet slim
pi_192338576
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:24 schreef Fred2 het volgende:
Begin mei zal alles weer geleidelijk opgestart worden, verwacht ik.

Europeanen móéten geld uitgeven om de wereldeconomie draaiende te houden. Ik verwacht dan ook dat we juist gestimuleert worden om wél op vakantie te gaan.
Waar baseer je dat op?
Ik zie hier diverse mensen zeggen dat het "gewone" leven binnen afzienbare tijd weer door gaat. Ik zelf zie dat niet zo snel gebeuren, maar ik ben benieuwd hoe die mensen denken de situatie weer onder controle te krijgen.
"God is dood"...Nietzsche ---------"Nietzsche is dood"...God
pi_192338659
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Over 2-3 jaar komt er wel weer een nieuw virus langs. Gaan we dan weer hetzelfde doen?
Hoop het niet.
Hoezo zou er over 2 a 3 jaar weer een nieuw virus voorbij komen? Is dat 2 a 3 jaar geleden ook het geval geweest dan? En 6 jaar geleden, en 9 jaar geleden? De laatste keer dat er een dusdanige pandemie was, is inmiddels bijna een eeuw geleden (Spaanse griep 1918 - 1920) :).
pi_192338724
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:45 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hoezo zou er over 2 a 3 jaar weer een nieuw virus voorbij komen? Is dat 2 a 3 jaar geleden ook het geval geweest dan? En 6 jaar geleden, en 9 jaar geleden? De laatste keer dat er een dusdanige pandemie was, is inmiddels bijna een eeuw geleden (Spaanse griep 1918 - 1920) :).
Ebola, Sars1, Vogelgriep, Mexicaanse griep, etc. En dat is enkel in de laatste jaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')