Nee, ik ga gewoon morgen de boel laten bezorgen. Had een dikke overwaarde en ook nog 1,64 % in plaats van 2,3 % rente. Dus ik dok wel wat extra en blijf lekker binnen met mijn gezin de aankomende weken.quote:Op maandag 23 maart 2020 03:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een drukke supermarkt....ben je toch ook zelf ook bij ?
keer je toch lekker om
ik neem altijd hand sanitizer mee, eigen tas, self checkout, tap and go.
als het te druk is keer ik om en ga ik een andere keer of ergens anders.
mensen hebben totaal geen eigen verantwoordelijkheid meer lijkt het.
Ze hebben hem het ook nog niet verteld want hij heeft zware hartklachten...quote:Op maandag 23 maart 2020 03:27 schreef Predator40 het volgende:
Karma is a bitch !
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-met-coronavirus
Ik zie het nut van een avondklok niet echt in moet ik zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 05:13 schreef nixxx het volgende:
https://www.spa.gov.sa/vi(...)wsid=2050402#2050402
Ik krijg een avondklok zo te zien..
Ik ook niet... ik woon al heel afgelegen op een afgesloten compound..quote:Op maandag 23 maart 2020 05:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie het nut van een avondklok niet echt in moet ik zeggen.
JIJ........lekker belangrijkquote:Op maandag 23 maart 2020 05:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik ook niet... ik woon al heel afgelegen op een afgesloten compound..
Voor mij wel ja..quote:
Het enige wat nog telt is hrt aantal doden. Het aantal zieken weten we totaal niet wegens veel te weinig testen.quote:Op maandag 23 maart 2020 05:49 schreef houdafstand het volgende:
Weer een ander artikel:
https://www.trouw.nl/binn(...)-taferelen~b2cbb8ab/
Samenvatting:
Frits Rosendaal, hoogleraar epidemiologie van het LUMC, denkt dat de cijfers hier niet zo uit de hand zullen lopen als nu in Italië. De Nederlandse maatregelen (zes dagen na de eerste dode) zijn minder streng dan de Italiaanse maatregelen (zeventien dagen na de eerste dode), maar hij verwacht niet dat dat veel uitmaakt voor het effect.
Jacco Wallinga (rekenmeester van het RIVM) verwacht deze week al wel effect te zien van de maatregelen: niet op het sterftecijfer, maar wel op het aantal nieuwe zieken.
Laten we het hopen!
ik hoop het maar er is totaal geen bewijs dat we NIET de kant van italie/spanje opgaanquote:Op maandag 23 maart 2020 06:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat nog telt is hrt aantal doden. Het aantal zieken weten we totaal niet wegens veel te weinig testen.
Bovendien gaat dat aantal juist sneller oplopen, alleen al vanwege het feit dat ze in het noorden heel veel gaan testen.
Ik hoop en vrees met je mee.. het enige wat Nederland voor heeft op Spanje en Italië is de gemiddeld lagere leeftijd. Dus hopelijk vertaalt dat zich in minder opnames/sterftes per aantal inwoners.quote:Op maandag 23 maart 2020 06:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik hoop het maar er is totaal geen bewijs dat we NIET de kant van italie/spanje opgaan
Plus dat veel al ernstig zieke mensen zich in Nederland niet eens laten opnemen, scheelt IC bedden, personeel etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 06:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik hoop en vrees met je mee.. het enige wat Nederland voor heeft op Spanje en Italië is de gemiddeld lagere leeftijd. Dus hopelijk vertaalt dat zich in minder opnames/sterftes per aantal inwoners.
Waarom niet?quote:Op maandag 23 maart 2020 06:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Plus dat veel al ernstig zieke mensen zich in Nederland niet eens laten opnemen, scheelt IC bedden, personeel etc.
Volgende week begint de zomertijd.. mensen blijven dan automatisch langer actief ‘s avondsquote:Op maandag 23 maart 2020 05:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie het nut van een avondklok niet echt in moet ik zeggen.
Omdat ze het hoogstwaarschijnlijk niet zouden overleven of geen kwaliteit van leven overhouden, waardoor met de familie en patient wordt afgesproken dat die mensen gewoon thuis blijven/sterven. Is sowieso iets dat in Nederland vaak gebeurd, niet alleen nu.quote:
Dat denk ik ook. Sociale gelegenheden zoals kroegen en evenementen lijken samen met reizen de allergrootste verspreiders. Die 2 zaken zijn over heel Europa vrijwel gestopt.quote:Op maandag 23 maart 2020 05:49 schreef houdafstand het volgende:
Weer een ander artikel:
https://www.trouw.nl/binn(...)-taferelen~b2cbb8ab/
Samenvatting:
Frits Rosendaal, hoogleraar epidemiologie van het LUMC, denkt dat de cijfers hier niet zo uit de hand zullen lopen als nu in Italië. De Nederlandse maatregelen (zes dagen na de eerste dode) zijn minder streng dan de Italiaanse maatregelen (zeventien dagen na de eerste dode), maar hij verwacht niet dat dat veel uitmaakt voor het effect.
Jacco Wallinga (rekenmeester van het RIVM) verwacht deze week al wel effect te zien van de maatregelen: niet op het sterftecijfer, maar wel op het aantal nieuwe zieken.
Laten we het hopen!
Behalve in Nederland ....quote:Op maandag 23 maart 2020 06:32 schreef Predator40 het volgende:
best gek om te beseffen als de hele wereld "gewoon" 1 maand op de pauze knop drukt en iedereen thuis blijft en alleen noodzakelijke boodschappen doet en de regels van afstand en hygiene in acht neemt dat het virus al grotendeels uitgedoofd is.....nog een extra 2 weken en er kan langzaam aan opgestart worden ( wel volop blijven testen )
Tja, die moeten zo nodig naar het strand en de bouwmarkten.....is ook echt van levensbelangquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |