abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192218035

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192218037
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:08 schreef Kyran het volgende: https://twitter.com/prote(...)696164782669824?s=20 In Italië zijn ze in ieder geval net zo koppig als in Nederland. Die burgemeester die roept "wat maakt het uit hoe je haar zit, de kist moet toch dicht" _O-
Heerlijk volk die Italianen _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:13:02 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192218040
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee.
Zelfs Duitsland is afgestapt van alle deelstaten zelf maar laten aanklooien en wij in Nederland moeten dan weer eerst ondervinden dat dat niet werkt. Altijd maar weer zelf de wiel proberen uit te vinden.

Alleen regels toepassen in Noord-Brabant werkte ook zo goed ... NOT.
pi_192218042
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, heel Nederland heeft gewoon zelfde regels nodig. Wij moeten echt ophouden met Nederland verdelen in provincies en gemeentes tijdens dit gebeuren. Als ik hier een scheet laat ruik je het in Groningen Rotterdam en Enschede.

Je kan overal naartoe reizen en mensen besmetten en andersom, dus gewoon heel Nederland, 1 beleid.
Niet heel Nederland heeft dezelfde regels nodig. In een dik besmet gebied met veel besmette mensen daar hebben mensen een veel hoger risico om besmet te raken dan in andere gebieden. Het effect van rigoureuze maatregelen is dan ook veel groter in die gebieden.

Totaal kansloos om met marginaal effect het hele leven in gebieden op slot te gooien waar niemand is met het virus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192218043
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:09 schreef Stray_cat het volgende: [..] En terecht, gelijke monniken enzo
Nee, in dit lieve kleine gelovige dorpje luisteren mensen wel naar de dominee en de burgemeester. Met die zes wijkagenten hier moeten ze negen dorpen in control houden. In Rotterdam is dat andersom en staat er 8 man politie op de stoep als je gekke buurman een error krijgt. Hier houdt iedereen zich aan de voorschriften. In Rotterdam zijn teveel meningen en gekken en eigenwijzen.
pi_192218044
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zelfs Duitsland is afgestapt van alle deelstaten zelf maar laten aanklooien en wij in Nederland moeten dan weer eerst ondervinden dat dat niet werkt. Altijd maar weer zelf de wiel proberen uit te vinden.

Je moet mensen niet "laten aanklooien" natuurlijk. Denk dat er prima in kaart is waar de besmettingshaarden zijn.
  maandag 23 maart 2020 @ 02:15:03 #7
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192218045
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, in dit lieve kleine gelovige dorpje luisteren mensen wel naar de dominee en de burgemeester. Met die zes wijkagenten hier moeten ze negen dorpen in control houden. In Rotterdam is dat andersom en staat er 8 man politie op de stoep als je gekke buurman een error krijgt. Hier houdt iedereen zich aan de voorschriften. In Rotterdam zijn teveel meningen en gekken en eigenwijzen.
Maar dat is niet jouw volk? Echt hoor
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:16:11 #8
416575 crew  Evenstar
pi_192218048
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet heel Nederland heeft dezelfde regels nodig. De kans in een dik besmet gebied met veel besmette mensen daar hebben mensen een veel hoger risico om besmet te raken dan in andere gebieden. Het effect van rigoureuze maatregelen is dan ook veel groter in die gebieden.

Totaal kansloos om met marginaal effect het hele leven in gebieden op slot te gooien waar niemand is met het virus.
Zucht.

Je hebt het over een volk dat ging tanken in België, terwijl daar strenge regels waren, want het was daar goedkoper.

Je hebt het over een volk dat onder een bord met HOUD AFSTAND selfies staat te nemen in een groep van 20 man.

Je hebt het over een volk dat in freaking Vondelpark aan bootcamp gaat doen, inclusief contact.

Verdelen heeft GEEN zin. Als je in Rotterdam maar met 2 man maximaal over straat mag dan stap je in de auto en spreek je ergens af waar het wel kan.

Als de winkels in Rotterdam dicht zijn ga je wel naar de Gamma in een andere stad.

Nederland is te klein om op te delen.
pi_192218049
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk je dat je vergist, ik woon in Amsterdam Oud-West, de drukste postcode van Nederland en zie vrijwel nooit een agent, zelfs met 100K inwoners hebben we niet eens meer een eigen bureau.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192218056
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

en over 10 dagen veel jankverhalen op social media......dit gaat helaas compleet uit de klauwen lopen.

in australië ook nog 25000 man op Bondi beach van de week, Prime minister pissed, volgende dag het strand dicht, een dag later alle horeca dicht.

het is gewoon duidelijk dat er strikte en noodzakelijke regels nodig zijn om mensen thuis te laten blijven, mensen kunnen totaal niet omgaan met een beetje vrijheid tijdens deze ramp.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192218059
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk je dat je vergist, ik woon in Amsterdam Oud-West, de drukste postcode van Nederland en zie vrijwel nooit een agent, zelfs met 100K inwoners hebben we niet eens meer een eigen bureau.
Ik woon in Twente, politie zie ik alleen als ik de IJssel oversteek naar de grote stad.
zie email 27 oktober
pi_192218063
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Grootste postcode van Nederland is 3069 en 3068... In Rotterdam Ommoord, ook geen eigen bureau maar zo'n arrestatie team staat binnen 5 minuten op de stoep.

Amsterdam gaat een andere koers varen, jullie zitten met een a-productieve burgemeester zonder ervaring. Maar ja, dat zijn keuzes geweest in het stemhokje.
  maandag 23 maart 2020 @ 02:21:07 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192218064
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en over 10 dagen veel jankverhalen op social media......dit gaat helaas compleet uit de klauwen lopen.

in australië ook nog 25000 man op Bondi beach van de week, Prime minister pissed, volgende dag het strand dicht, een dag later alle horeca dicht.

het is gewoon duidelijk dat er strikte en noodzakelijke regels nodig zijn om mensen thuis te laten blijven, mensen kunnen totaal niet omgaan met een beetje vrijheid tijdens deze ramp.
Is het een ramp? In aussie? Veel land?
pi_192218068
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik woon in Twente, politie zie ik alleen als ik de IJssel oversteek naar de grote stad.
Nu moet ik ook zeggen dat onze buurt best fijn is, best veel allochtonen maar wel van het goede soort, veel ondernemers en heb goed contact met ze, zelfs de jongeren spreken je meestal met u aan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:22:16 #15
416575 crew  Evenstar
pi_192218069
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Echt, het is zo frustrerend dat wij Nederlanders niks kunnen aannemen van andere landen.

Italianen: Pas op, het gaat sneller dan je denkt, dit is een hel > Nederlanders: Ja, maar daar is de zorg slecht en de mensen luister niet, dat gaat hier niet gebeuren.

WHO: Het is besmettelijk voordat je klachten hebt > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven

Experts wereldwijd: Kinderen spelen een grote rol bij verspreiding > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven

Wij leren echt niks door naar anderen te kijken, zijn ongelofelijk koppig, laconiek, arrogant en egoistisch.
pi_192218070
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:16 schreef Kyran het volgende:
Verdelen heeft GEEN zin. Als je in Rotterdam maar met 2 man maximaal over straat mag dan stap je in de auto en spreek je ergens af waar het wel kan.

Als de winkels in Rotterdam dicht zijn ga je wel naar de Gamma in een andere stad.

Nederland is te klein om op te delen.
Wat je doet is mensen controleren die de stad uit gaan, dat mag dan alleen voor werk bijv. Simpel zat.
pi_192218071
En terwijl wij ons afvragen hoeveel meer maatregelen er bij de huidige moeten komen, wacht de RIVM zich verheugend op de resultaten van het handen schudden. "Het wordt spannend"...
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
pi_192218072
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Grootste postcode van Nederland is 3069 en 3068... In Rotterdam Ommoord, ook geen eigen bureau maar zo'n arrestatie team staat binnen 5 minuten op de stoep.

Amsterdam gaat een andere koers varen, jullie zitten met een a-productieve burgemeester zonder ervaring. Maar ja, dat zijn keuzes geweest in het stemhokje.
Ik bedoelde meest druk bevolkte, en een burgemeester wordt niet gekozen.
pi_192218073
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik had in Rotterdam veel contact met alle wijkagenten, we hadden er vier.
Op 25000 inwoners in de wijk. Deed ook veel vrijwilligerswerk en had veel contacten bij de gemeente.

Ambulance en politie zijn daar juist veel in de wijk en actief en zichtbaar.
En ook aanspreekbaar.
pi_192218075
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:22 schreef Kyran het volgende:
Experts wereldwijd: Kinderen spelen een grote rol bij verspreiding > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven
Waar heb je gelezen dan?
pi_192218077
quote:
5s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Is het een ramp? In aussie? Veel land?
het is een wereldwijde ramp, maar velen zien dat niet.
denk je dat alles zomaar weer het oude is als dit virus weg is ?
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 02:25:17 #22
416575 crew  Evenstar
pi_192218078
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat je doet is mensen controleren die de stad uit gaan, dat mag dan alleen voor werk bijv. Simpel zat.
Als zij dat voor elkaaar prima, maar dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren.

In Italië probeerden zij het ook zo en daar gingen mensen via allerlei tussenweggetjes alsnog naar dorpen die niet in een lockdown zaten.

Dat gaat hier echt nooit werken.
  maandag 23 maart 2020 @ 02:25:41 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192218079
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar jij hebt dus echt met een gekleurde bril op gekeken. Dit zei hij namelijk absoluut niet, maar jij hebt gewoon gehoord wat je al had bedacht te gaan horen.
Dit is het bekende kutframen wat jij hier doet. Niet netjes.

Kijk terug: In OP1/22mar20. Ab stelt eventjes dat hij blij is dat de regering het doel groepsimmuniteit heeft teruggenomen omdat dat alleen kan werken wanneer je een vaccin hebt. Vervolgens even later... dat Vaccin is er nu nog niet en duurt het nog jaren voordat je een vaccin hebt.

En er zijn meer dingen waar Ab met andermans credit wat aan de haal gaat.... zoals het recent aangekondigde innovatieve Sanquin bloedonderzoek om Covid19 resistentie-residuen te detecteren. Dit ziet onze Ab als een goed plan omdat dit past in zijn continu testen-scenario.
Die eerste resultaten daarvan zijn op zijn allervroegst pas over 2 en pas na 4 weken te verwachten. Daar heb je nu dus totaal niets aan om zaken te beslissen.
En Ab stelt dat je dus dat je daarom in een LockDown moet gaan zoals China.
En Ab denkt verder niet aan de impact noch neemt die enige verantwoordelijkheid die dat gaat hebben.
Zoals Rutte zegt "RIVM adviseert en de Politiek beslist nu" wat zoveel betekent als hou je bek.

Als je mij beschuldigd van een gekleurde bril heb jij storing in het geluid wanneer Ab oreert.
En nee, hoe kon ik ooit weten wat Ab ging zeggen, dat heb ik in mijn stoutste dromen niet bedacht dat hij blijft zeggen dat er binnen een jaar een vaccin is om vervolgens het mallotige test experiment in de USA te becommentariëren.

Waar ik mij ook aan kan storen is dat Ab zich meer en meer begeeft op het veld van anderen zoals ook crisisbeheersing... toen hij zich bemoeide hoe de regering ons moet gaan dwingen zijn regels - - Ab will LockDown op de wijze van China en continu testen die er niet zijn - te volgen.

Ab lijkt mij - ooit - een intelligente vent maar hij moet wegblijven van oplossingen die er nu niet zijn.
a) Nee, er is geen vaccin
b) Nee, er is ook geen zicht op
c) Nee, er zijn geen testkits.
Dus beste Ab ga terug je hok in van je BezigheidsInstituut die iets doet met ontwikkelen van niet werkende medicijnen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192218081
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Echt, het is zo frustrerend dat wij Nederlanders niks kunnen aannemen van andere landen.

Italianen: Pas op, het gaat sneller dan je denkt, dit is een hel > Nederlanders: Ja, maar daar is de zorg slecht en de mensen luister niet, dat gaat hier niet gebeuren.

WHO: Het is besmettelijk voordat je klachten hebt > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven

Wij leren echt niks door naar anderen te kijken, zijn ongelofelijk koppig, laconiek, arrogant en egoistisch.
nouja niet alleen in nederland, eigenlijk is dat bijna in elk groot land zo.
economie stond op 1
pi_192218082
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 02:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als zij dat voor elkaaar prima, maar dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren.

In Italië probeerden zij het ook zo en daar gingen mensen via allerlei tussenweggetjes alsnog naar dorpen die niet in een lockdown zaten.

Dat gaat hier echt nooit werken.
Dat is makkelijk cashen dan...

Tjah sorry hoor als handhaving niet kan in Rotterdam waarom dan wel in heel Nederland?

Makes more sense om in brandhaarden te handhaven! Dat scheelt meer besmettingen! Dus drukt sterker op de overbelasting van de IC! Simpel zat. Het heeft geen zin om 500 agenten naar Groningen te sturen en 500 naar Rotterdam. Verdeling 50/950 zou beter zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')