Heerlijk volk die Italianenquote:Op maandag 23 maart 2020 02:08 schreef Kyran het volgende: https://twitter.com/prote(...)696164782669824?s=20 In Italië zijn ze in ieder geval net zo koppig als in Nederland. Die burgemeester die roept "wat maakt het uit hoe je haar zit, de kist moet toch dicht"
![]()
Zelfs Duitsland is afgestapt van alle deelstaten zelf maar laten aanklooien en wij in Nederland moeten dan weer eerst ondervinden dat dat niet werkt. Altijd maar weer zelf de wiel proberen uit te vinden.quote:
Niet heel Nederland heeft dezelfde regels nodig. In een dik besmet gebied met veel besmette mensen daar hebben mensen een veel hoger risico om besmet te raken dan in andere gebieden. Het effect van rigoureuze maatregelen is dan ook veel groter in die gebieden.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, heel Nederland heeft gewoon zelfde regels nodig. Wij moeten echt ophouden met Nederland verdelen in provincies en gemeentes tijdens dit gebeuren. Als ik hier een scheet laat ruik je het in Groningen Rotterdam en Enschede.
Je kan overal naartoe reizen en mensen besmetten en andersom, dus gewoon heel Nederland, 1 beleid.
Nee, in dit lieve kleine gelovige dorpje luisteren mensen wel naar de dominee en de burgemeester. Met die zes wijkagenten hier moeten ze negen dorpen in control houden. In Rotterdam is dat andersom en staat er 8 man politie op de stoep als je gekke buurman een error krijgt. Hier houdt iedereen zich aan de voorschriften. In Rotterdam zijn teveel meningen en gekken en eigenwijzen.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:09 schreef Stray_cat het volgende: [..] En terecht, gelijke monniken enzo
Je moet mensen niet "laten aanklooien" natuurlijk. Denk dat er prima in kaart is waar de besmettingshaarden zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zelfs Duitsland is afgestapt van alle deelstaten zelf maar laten aanklooien en wij in Nederland moeten dan weer eerst ondervinden dat dat niet werkt. Altijd maar weer zelf de wiel proberen uit te vinden.
Alleen regels toepassen in Noord-Brabant werkte ook zo goed ... NOT.
Maar dat is niet jouw volk? Echt hoorquote:Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, in dit lieve kleine gelovige dorpje luisteren mensen wel naar de dominee en de burgemeester. Met die zes wijkagenten hier moeten ze negen dorpen in control houden. In Rotterdam is dat andersom en staat er 8 man politie op de stoep als je gekke buurman een error krijgt. Hier houdt iedereen zich aan de voorschriften. In Rotterdam zijn teveel meningen en gekken en eigenwijzen.
Zucht.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet heel Nederland heeft dezelfde regels nodig. De kans in een dik besmet gebied met veel besmette mensen daar hebben mensen een veel hoger risico om besmet te raken dan in andere gebieden. Het effect van rigoureuze maatregelen is dan ook veel groter in die gebieden.
Totaal kansloos om met marginaal effect het hele leven in gebieden op slot te gooien waar niemand is met het virus.
Ik denk je dat je vergist, ik woon in Amsterdam Oud-West, de drukste postcode van Nederland en zie vrijwel nooit een agent, zelfs met 100K inwoners hebben we niet eens meer een eigen bureau.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, in dit lieve kleine gelovige dorpje luisteren mensen wel naar de dominee en de burgemeester. Met die zes wijkagenten hier moeten ze negen dorpen in control houden. In Rotterdam is dat andersom en staat er 8 man politie op de stoep als je gekke buurman een error krijgt. Hier houdt iedereen zich aan de voorschriften. In Rotterdam zijn teveel meningen en gekken en eigenwijzen.
en over 10 dagen veel jankverhalen op social media......dit gaat helaas compleet uit de klauwen lopen.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zelfs Duitsland is afgestapt van alle deelstaten zelf maar laten aanklooien en wij in Nederland moeten dan weer eerst ondervinden dat dat niet werkt. Altijd maar weer zelf de wiel proberen uit te vinden.
Alleen regels toepassen in Noord-Brabant werkte ook zo goed ... NOT.
Ik woon in Twente, politie zie ik alleen als ik de IJssel oversteek naar de grote stad.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk je dat je vergist, ik woon in Amsterdam Oud-West, de drukste postcode van Nederland en zie vrijwel nooit een agent, zelfs met 100K inwoners hebben we niet eens meer een eigen bureau.
Grootste postcode van Nederland is 3069 en 3068... In Rotterdam Ommoord, ook geen eigen bureau maar zo'n arrestatie team staat binnen 5 minuten op de stoep.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk je dat je vergist, ik woon in Amsterdam Oud-West, de drukste postcode van Nederland en zie vrijwel nooit een agent, zelfs met 100K inwoners hebben we niet eens meer een eigen bureau.
Is het een ramp? In aussie? Veel land?quote:Op maandag 23 maart 2020 02:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en over 10 dagen veel jankverhalen op social media......dit gaat helaas compleet uit de klauwen lopen.
in australië ook nog 25000 man op Bondi beach van de week, Prime minister pissed, volgende dag het strand dicht, een dag later alle horeca dicht.
het is gewoon duidelijk dat er strikte en noodzakelijke regels nodig zijn om mensen thuis te laten blijven, mensen kunnen totaal niet omgaan met een beetje vrijheid tijdens deze ramp.
Nu moet ik ook zeggen dat onze buurt best fijn is, best veel allochtonen maar wel van het goede soort, veel ondernemers en heb goed contact met ze, zelfs de jongeren spreken je meestal met u aan.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik woon in Twente, politie zie ik alleen als ik de IJssel oversteek naar de grote stad.
Echt, het is zo frustrerend dat wij Nederlanders niks kunnen aannemen van andere landen.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en over 10 dagen veel jankverhalen op social media......dit gaat helaas compleet uit de klauwen lopen.
in australië ook nog 25000 man op Bondi beach van de week, Prime minister pissed, volgende dag het strand dicht, een dag later alle horeca dicht.
het is gewoon duidelijk dat er strikte en noodzakelijke regels nodig zijn om mensen thuis te laten blijven, mensen kunnen totaal niet omgaan met een beetje vrijheid tijdens deze ramp.
Wat je doet is mensen controleren die de stad uit gaan, dat mag dan alleen voor werk bijv. Simpel zat.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:16 schreef Kyran het volgende:
Verdelen heeft GEEN zin. Als je in Rotterdam maar met 2 man maximaal over straat mag dan stap je in de auto en spreek je ergens af waar het wel kan.
Als de winkels in Rotterdam dicht zijn ga je wel naar de Gamma in een andere stad.
Nederland is te klein om op te delen.
Ik bedoelde meest druk bevolkte, en een burgemeester wordt niet gekozen.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grootste postcode van Nederland is 3069 en 3068... In Rotterdam Ommoord, ook geen eigen bureau maar zo'n arrestatie team staat binnen 5 minuten op de stoep.
Amsterdam gaat een andere koers varen, jullie zitten met een a-productieve burgemeester zonder ervaring. Maar ja, dat zijn keuzes geweest in het stemhokje.
Ik had in Rotterdam veel contact met alle wijkagenten, we hadden er vier.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik woon in Twente, politie zie ik alleen als ik de IJssel oversteek naar de grote stad.
Waar heb je gelezen dan?quote:Op maandag 23 maart 2020 02:22 schreef Kyran het volgende:
Experts wereldwijd: Kinderen spelen een grote rol bij verspreiding > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven
het is een wereldwijde ramp, maar velen zien dat niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:21 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Is het een ramp? In aussie? Veel land?
Als zij dat voor elkaaar prima, maar dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat je doet is mensen controleren die de stad uit gaan, dat mag dan alleen voor werk bijv. Simpel zat.
Dit is het bekende kutframen wat jij hier doet. Niet netjes.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar jij hebt dus echt met een gekleurde bril op gekeken. Dit zei hij namelijk absoluut niet, maar jij hebt gewoon gehoord wat je al had bedacht te gaan horen.
nouja niet alleen in nederland, eigenlijk is dat bijna in elk groot land zo.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt, het is zo frustrerend dat wij Nederlanders niks kunnen aannemen van andere landen.
Italianen: Pas op, het gaat sneller dan je denkt, dit is een hel > Nederlanders: Ja, maar daar is de zorg slecht en de mensen luister niet, dat gaat hier niet gebeuren.
WHO: Het is besmettelijk voordat je klachten hebt > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven
Experts wereldwijd: Kinderen spelen een grote rol bij verspreiding > RIVM: Niettes, eerst zien dan geloven
Wij leren echt niks door naar anderen te kijken, zijn ongelofelijk koppig, laconiek, arrogant en egoistisch.
Dat is makkelijk cashen dan...quote:Op maandag 23 maart 2020 02:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als zij dat voor elkaaar prima, maar dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren.
In Italië probeerden zij het ook zo en daar gingen mensen via allerlei tussenweggetjes alsnog naar dorpen die niet in een lockdown zaten.
Dat gaat hier echt nooit werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |