Dan trekt @Vliegbaard een onterechte conclusie. Natuurlijk werkt een Lock down wel om je piek eruit te halen. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
In Nederland zullen mensen nog wel speciaal een hond uit het asiel gaan halen als excuus om er even uit te mogen (en als dit voorbij is, mag Bello weer naar het asiel).quote:Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In Italië lenen mensen hun hond uit zodat je even naar buiten kan.
Wat daar staat interpreteer ik toch heel anders. Lockdowns werken prima, alleen ben je er dan niet gelijk helemaal van af.quote:
Daarom moeten we 'lockdown' ook gewoon maar niet meer gebruiken inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
Nog steeds is er een verschil tussen strengere maatregelen en een totale lockdown zoals in China.
Veel mensen die meer maatregelen willen willen helemaal geen totale lockdown met straatverbod etc. Het is uiterst irritant dat discussies altijd zo uit verband worden gelukt, woorden in de mond worden gelegd etc. Zijn denk ik nog geen drie users hier die echt een totale lockdown willen waar je niet meer naar buiten mag behalve voor zorg/boodschappen.
Daarom moeten mensen ook gewoon concreet maatregelen benoemen in plaats van de hele tijd toeteren over lockdown. Dan is het in ieder geval duidelijk welke variant ze daarvan bedoelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
Nog steeds is er een verschil tussen strengere maatregelen en een totale lockdown zoals in China.
Veel mensen die meer maatregelen willen willen helemaal geen totale lockdown met straatverbod etc. Het is uiterst irritant dat discussies altijd zo uit verband worden gelukt, woorden in de mond worden gelegd etc. Zijn denk ik nog geen drie users hier die echt een totale lockdown willen waar je niet meer naar buiten mag behalve voor zorg/boodschappen.
Precies dit dus.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het gaat er bij een lockdown, of dat nou een totale lockdown is of een gedeeltelijk, ook helemaal niet om om het virus te verslaan. Dat lukt alleen met een vaccin of medicijn,
Het gaat er juist om om zoveel mogelijk druk van de ziekenhuizen en met name de IC's te houden, door grootschalige besmetting en dus verspreiding te vertragen.
Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja is toch ook bizar dat je niet even een blokje om kan om wat frisse lucht en beweging te krijgen. Ik zou ook iemand's hond lenen in dat geval
https://www.nu.nl/coronav(...)-het-virus-niet.htmlquote:Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb ik wat[quote]Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist? Bron?
Misschien dat de regering het vandaag nog even aankijkt en dan conclusies trekt. Even ons zelfcorrigerend gedrag toetsen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je bewust ignorant bent weet je dat niet inderdaad. Maar na gisteren moet je dat toch wel meegekregen hebben.
En daar hebben we gelukkig in Nederland al flinke maatregelen voor, juist om dat te doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het gaat er bij een lockdown, of dat nou een totale lockdown is of een gedeeltelijk, ook helemaal niet om om het virus te verslaan. Dat lukt alleen met een vaccin of medicijn,
Het gaat er juist om om zoveel mogelijk druk van de ziekenhuizen en met name de IC's te houden, door grootschalige besmetting en dus verspreiding te vertragen.
in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zittenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.
Ja als meer dan 2 mensen binnen 1,5 meter van elkaar staan gewoon een boete geven (met uitzondering van 1 ouder en meerdere kinderen0quote:Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.
Precies. Daarom graag altijd de bron erbij wanneer je ergens conclusies uit trekt.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan trekt @:vliegbaard een onterechte conclusie. Natuurlijk werkt een Lock down wel om je piek eruit te halen. Zo moeilijk is het niet.
En logisch dat het virus daarna weer terug kan komen. Maar het probleem van ziekenhuizen overbelast heb je dan meer in de hand.
Wat een conclusie om te stellen dat NL het goed heeft gedaan om geen Lock down in te stellen.
Ja, gelezen. Je trekt een verkeerde conclusie. Zie ook reactie van @StateOfMindquote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)-het-virus-niet.html
Zeer interessant. Wat deze epidemie voor mij enorm blootlegt aan deze samenleving is dat men totaal niet stil kan zitten en altijd iets te DOEN moet hebben. In plaats van rustig thuis genieten van wat er om je heen gebeurt zijn mensen veel meer bezig om een bepaalde leegte die ze voelen op te vullen met activiteiten die men moet ondernemen. Als ze vervolgens thuis komen te zitten kunnen ze dit niet accepteren en gaan we massaal naar de bouwmarkten om toch wat klusjes thuis te doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig dat pandemieën altijd dezelfde structuur volgen. Wat we nu allemaal zien gebeurde ook bij de Spaanse griep bijvoorbeeld,
https://www.nejm.org/doi/(...).XmtIggwRscY.twitter
Lees mijn post nou nog eens goed dan. Daarin quote ik bijna letterlijk de titel van het artikel.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef Benger het volgende:
[..]
Wat daar staat interpreteer ik toch heel anders. Lockdowns werken prima, alleen ben je er dan niet gelijk helemaal van af.
Dit. Iedereen die even kan nadenken kan bedenken dat een totale langdurige lockdown echt geen oplossing is. Ook een lockdown light is geen langdurige oplossing.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zegt de WHO ook. De uitspraken van de WHO worden uit hun verband gerukt om te proberen het huidige Nederlandse beleid te verantwoorden. Geen idee waarom dat een taak van de kritische journalisten van Nu.nl zou moeten zijn trouwens.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef firefly3 het volgende:
Die uitspraak van de WHO is levensgevaarlijk weer. Je moet langzaam afbouwen met maatregelen. Niet alles gelijk weer open gooien.
Mensheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef RAVW het volgende:
Heerlijk moment daarnet ...
kom ik thuis van boodschappen doen .. kom aan in de ontvangsthal van de flat waar de liften zijn
staan mensen netjes te wachten op 1,5 m van elkaar , dacht zo dat word lang wachten als die 1 voor een de lift gaan nemen ..
liftdeur gaat open en ze stappen gewoon met 6 man gelijk de lift in op 20 cm van elkaar![]()
![]()
Ik heb maar even gewacht op een lege lift
Anti klacht .... Ik heb WC papier kunnen kopen
Vind het te ver gaan om een potentieel inzetten van het leger hier voor ordehandhaving voor zelfde praktijken kan/zal gaan zorgen..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan
Nu je toch zeeën van tijd hebt, zou je eens een korte samenvatting van de afgelopen 50 jaar van bijvoorbeeld de volgende landen kunnen bekijken:
• Spanje
• Griekenland
• Portugal
• Turkije
• Argentië
• Chili
• Colombia
• Filipijnen
• China
• en
• zo
• voort
Dat is waar.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |