abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192203743
quote:
Dan trekt @Vliegbaard een onterechte conclusie. Natuurlijk werkt een Lock down wel om je piek eruit te halen. Zo moeilijk is het niet.
En logisch dat het virus daarna weer terug kan komen. Maar het probleem van ziekenhuizen overbelast heb je dan meer in de hand.

Wat een conclusie om te stellen dat NL het goed heeft gedaan om geen Lock down in te stellen. :{
pi_192203744
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In Italië lenen mensen hun hond uit zodat je even naar buiten kan.
In Nederland zullen mensen nog wel speciaal een hond uit het asiel gaan halen als excuus om er even uit te mogen (en als dit voorbij is, mag Bello weer naar het asiel).
pi_192203750
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Staat gewoon op nu.nl
Wat daar staat interpreteer ik toch heel anders. Lockdowns werken prima, alleen ben je er dan niet gelijk helemaal van af.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:45:15 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192203752
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
Nog steeds is er een verschil tussen strengere maatregelen en een totale lockdown zoals in China.

Veel mensen die meer maatregelen willen willen helemaal geen totale lockdown met straatverbod etc. Het is uiterst irritant dat discussies altijd zo uit verband worden gelukt, woorden in de mond worden gelegd etc. Zijn denk ik nog geen drie users hier die echt een totale lockdown willen waar je niet meer naar buiten mag behalve voor zorg/boodschappen.
Daarom moeten we 'lockdown' ook gewoon maar niet meer gebruiken inderdaad.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192203753
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
Nog steeds is er een verschil tussen strengere maatregelen en een totale lockdown zoals in China.

Veel mensen die meer maatregelen willen willen helemaal geen totale lockdown met straatverbod etc. Het is uiterst irritant dat discussies altijd zo uit verband worden gelukt, woorden in de mond worden gelegd etc. Zijn denk ik nog geen drie users hier die echt een totale lockdown willen waar je niet meer naar buiten mag behalve voor zorg/boodschappen.
Daarom moeten mensen ook gewoon concreet maatregelen benoemen in plaats van de hele tijd toeteren over lockdown. Dan is het in ieder geval duidelijk welke variant ze daarvan bedoelen.
pi_192203757
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het gaat er bij een lockdown, of dat nou een totale lockdown is of een gedeeltelijk, ook helemaal niet om om het virus te verslaan. Dat lukt alleen met een vaccin of medicijn,

Het gaat er juist om om zoveel mogelijk druk van de ziekenhuizen en met name de IC's te houden, door grootschalige besmetting en dus verspreiding te vertragen.
Precies dit dus. :)
pi_192203762
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja is toch ook bizar dat je niet even een blokje om kan om wat frisse lucht en beweging te krijgen. Ik zou ook iemand's hond lenen in dat geval :')
Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.
pi_192203768
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:?

Heb ik wat[quote]0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:?

Heb ik wat gemist? Bron?
https://www.nu.nl/coronav(...)-het-virus-niet.html
pi_192203774
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Als je bewust ignorant bent weet je dat niet inderdaad. Maar na gisteren moet je dat toch wel meegekregen hebben.
Misschien dat de regering het vandaag nog even aankijkt en dan conclusies trekt. Even ons zelfcorrigerend gedrag toetsen.
.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:46:46 #85
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192203777
Ongelofelijk dat cafés nog stil open doen.

Op het gehucht De Geite in Hooglede heeft de politie van de zone Riho vrijdagavond voor de tweede keer in 1 week tijd volkscafé ’t Hof Van Commerce gesloten. Zowel de 72-jarige uitbaatster als het tiental klanten dat aanwezig was, kregen een proces-verbaal. “Ik doe nu voor niemand meer open”, reageert uitbaatster Diana Declercq, die al bijna 50 jaar achter de toog staat.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2020 @ 12:46:47 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192203778
quote:

[..]

Het gaat er bij een lockdown, of dat nou een totale lockdown is of een gedeeltelijk, ook helemaal niet om om het virus te verslaan. Dat lukt alleen met een vaccin of medicijn,

Het gaat er juist om om zoveel mogelijk druk van de ziekenhuizen en met name de IC's te houden, door grootschalige besmetting en dus verspreiding te vertragen.
En daar hebben we gelukkig in Nederland al flinke maatregelen voor, juist om dat te doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192203785
Gvd het komt nu wel dichtbij.

Gisterenavond ambulance voor de deur van de buurman. Mijn buurman is later die nacht afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij positief is getest op het corona-virus.

Net gebeld met de buurvrouw, die is helemaal in shock. Het lijkt wel een nachtmerrie zei ze. Hij was vannacht bijna dood. Zo kortademig. Hij heeft een longontsteking en wordt later vandaag overgebracht naar Friesland of Groningen. Daar zal hij dan op een IC terecht komen.

Ze hebben het koppel vanochtend een 'afscheids-uur' gegeven. Zij moet namelijk in quarantaine want heeft het virus waarschijnlijk ook. Ik zeg waarschijnlijk, want ze is niet getest. Ze heeft vooralsnog geen symptomen.

Wat een hel zeg. Je man is dodelijk ziek en zelf zit je nu in een leeg huis te wachten op wanneer jouw symptomen beginnen. Ze zijn beide in de 70.

Gvd man. Ik volg het al sinds januari op Geenstijl, Twitter, etc. Zag het ontwikkelen vanuit China tot aan nu, 5 meter van mijn oprit.

Hopelijk gaat hij het redden. Hij krijgt een malariamiddel als experimentele behandeling. Hopelijk slaat het aan.

Zelf ben ik al een week aan het hoesten en heb ik veel slijm (post-nasal-drip). Ook mijn dochter en moeder hebben hetzelfde. Mijn vrouw had het vorige week. Niemand heeft koorts gehad. Dus hopelijk is dit een 'gewone' verkoudheid. Maar blijkbaar begon het bij mijn buurman ook als een 'verkoudheid' die toen ineens erger werd.

Angstaanjagend wel. Ook het feit dat we eigenlijk al 2 weken in quarantaine leven praktisch gezien. We zijn nog een keer of 3 naar de winkel gegaan, maar voor de rest komen we met niemand in aanraking. En dan toch nog die virussen. Welke het dan ook mogen zijn. Stay safe allemaal.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:47:00 #88
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192203788
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind ik ook. Hoop dat ze gaan handhaven op samenscholing, maar een maand niet naar buiten om een beetje te bewegen lijkt me funest. Ik doe dat nu een week en voel m'n aderen dichtslibben.
in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zitten
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 22 maart 2020 @ 12:47:05 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192203792
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja als meer dan 2 mensen binnen 1,5 meter van elkaar staan gewoon een boete geven (met uitzondering van 1 ouder en meerdere kinderen0
pi_192203793
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan trekt @:vliegbaard een onterechte conclusie. Natuurlijk werkt een Lock down wel om je piek eruit te halen. Zo moeilijk is het niet.
En logisch dat het virus daarna weer terug kan komen. Maar het probleem van ziekenhuizen overbelast heb je dan meer in de hand.

Wat een conclusie om te stellen dat NL het goed heeft gedaan om geen Lock down in te stellen. :{
Precies. Daarom graag altijd de bron erbij wanneer je ergens conclusies uit trekt.
pi_192203794
quote:
Ja, gelezen. Je trekt een verkeerde conclusie. Zie ook reactie van @StateOfMind
pi_192203798
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:40 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig dat pandemieën altijd dezelfde structuur volgen. Wat we nu allemaal zien gebeurde ook bij de Spaanse griep bijvoorbeeld,

https://www.nejm.org/doi/(...).XmtIggwRscY.twitter
Zeer interessant. Wat deze epidemie voor mij enorm blootlegt aan deze samenleving is dat men totaal niet stil kan zitten en altijd iets te DOEN moet hebben. In plaats van rustig thuis genieten van wat er om je heen gebeurt zijn mensen veel meer bezig om een bepaalde leegte die ze voelen op te vullen met activiteiten die men moet ondernemen. Als ze vervolgens thuis komen te zitten kunnen ze dit niet accepteren en gaan we massaal naar de bouwmarkten om toch wat klusjes thuis te doen.
pi_192203799
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Wat daar staat interpreteer ik toch heel anders. Lockdowns werken prima, alleen ben je er dan niet gelijk helemaal van af.
Lees mijn post nou nog eens goed dan. Daarin quote ik bijna letterlijk de titel van het artikel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:47:25 #94
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192203800
quote:

[..]

Dit. Iedereen die even kan nadenken kan bedenken dat een totale langdurige lockdown echt geen oplossing is. Ook een lockdown light is geen langdurige oplossing.

Enige juiste oplossing is wat de regering nu wil doen. Dat is het probleem niet. Probleem is alleen dat de zorg binnen nu en een week al aan de max. komt te zitten. Alles wat er daarna nog bijkomt wordt teveel. Je kan je zorg niet weken- of zelfs maandenlang zo belasten. Dat gaat gewoon niet goed.

Daarom even harder op de rem. Geef je zelf van tijd, geef de zorg wat rust.
pi_192203805
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:43 schreef firefly3 het volgende:
Die uitspraak van de WHO is levensgevaarlijk weer. Je moet langzaam afbouwen met maatregelen. Niet alles gelijk weer open gooien.
Dat zegt de WHO ook. De uitspraken van de WHO worden uit hun verband gerukt om te proberen het huidige Nederlandse beleid te verantwoorden. Geen idee waarom dat een taak van de kritische journalisten van Nu.nl zou moeten zijn trouwens.

Edit: Ah, Nu.nl heeft een artikel van de kritische staatsomroep BBC vertaald.
  zondag 22 maart 2020 @ 12:47:52 #96
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192203811
Marouane Fellaini (32) heeft positief getest op het coronavirus. Dat bevestigt de middenvelder op Instagram. Fellaini heeft geen koorts, maar wordt wel behandeld in het ziekenhuis. “Op dit moment gaat alles goed. Ik hoop snel weer op het veld te staan”, laat Fellaini weten.

HLN
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192203813
Goddank. WHO. Finally.
pi_192203818
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef RAVW het volgende:
Heerlijk moment daarnet ...

kom ik thuis van boodschappen doen .. kom aan in de ontvangsthal van de flat waar de liften zijn
staan mensen netjes te wachten op 1,5 m van elkaar , dacht zo dat word lang wachten als die 1 voor een de lift gaan nemen ..
liftdeur gaat open en ze stappen gewoon met 6 man gelijk de lift in op 20 cm van elkaar 8)7 8)7

Ik heb maar even gewacht op een lege lift

Anti klacht .... Ik heb WC papier kunnen kopen
Mensheid. O+

Intelligentie. ^O^ _O_
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192203827
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan :?

Nu je toch zeeën van tijd hebt, zou je eens een korte samenvatting van de afgelopen 50 jaar van bijvoorbeeld de volgende landen kunnen bekijken:

• Spanje
• Griekenland
• Portugal
• Turkije
• Argentië
• Chili
• Colombia
• Filipijnen
• China
• en
• zo
• voort
Vind het te ver gaan om een potentieel inzetten van het leger hier voor ordehandhaving voor zelfde praktijken kan/zal gaan zorgen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192203833
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zitten
Dat is waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')