abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192202738
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:52 schreef Multatilu het volgende:
Voor alle paniekzaaiers of paniekhebbers (ja, ook jij @:Roos94): https://www.nemokennislin(...)H7aVbdW_gk76bQ0-phNk

Is al eerder gepost, maar belangrijke zaken moeten vaker gepost worden.
Van mij mag deze verfrissende en broodnodige relativering in de op.

Kunnen we er tzt op teruggrijpen wanneer dit waar blijkt te zijn of niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192202744
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:56 schreef riazop het volgende:

[..]

als de pm je zelf vertelt dat er groepsimmunitiet moet komen....moeten we wel een beetje contact maken met elkaar nietwaar?
Gebeurt nog steeds in de supermarkt hoor, bezorgservices voor boodschappen zijn zodanig volgeboekt dat er maar weinig mensen zijn die het alleen daarmee redden.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

We moeten echt kappen met dat woord lockdown. Het is een soort verzamelnaam geworden voor extra maatregelen, terwijl iedereen wat anders bedoelt met die maatregelen. En het lijkt allemaal niet eens op een echte lockdown. Zelfs Italië heeft geen echte, alles omvattende lockdown.
Eens. Noem gewoon de maatregelen waar je op doelt in plaats van dat woord.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 11:59:08 #153
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192202745
..... dus

• Natuurgebieden doen een noodoproep, omdat mensen niet luisteren en alles overloopt.

• Kamervoorzitter Khadija Arib doet een oproep, omdat ze ziet dat het niet goed gaat.

• Politici van o.a. VVD en CU noemen wat er gebeurt onverantwoordelijk, terwijl het hun kabinet is.

• NS-topman Roger van Boxtel roept op om de trein niet te gebruiken, omdat die niet voor dagjesmensen bedoeld is

• Bouwmarkten en tuincentra raken overvol en moeten zelf allemaal maar maatregelen nemen

• België barricadeert de grenzen, zodat dom volk uit Nederland niet de grens over komt.

• Burgemeester van Noordwijk roept op aub. niet meer naar het strand te komen.

Ondertussen Rutte

zondag 22 maart 2020 @ 11:59:13 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192202748
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:55 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland eventjes mijn burnerphone net Nederlandse (KPN) SIM aangezet, maar geen alert ;(
Een galaxy note 7?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_192202753
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:58 schreef monkyyy het volgende:
Kans dat er een totale lockdown komt binnenkort? Dus alle niet essentiële winkels dicht, parken/recreatie gebieden dicht? Alleen met een formuliertje naar buiten mogen :% Mensen willen niet luisteren, dan moet het maar strenger.
natuurlijk komt ie er

2 weken te laat en met misschien 50.000 extra onnodige doden
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 11:59:43 #156
236264 crew  capricia
pi_192202757
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:51 schreef riazop het volgende:
Belgen schalen aantal ic bedden op van 1900 naar 2700 deze week
Bron toevoegen aub.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 22 maart 2020 @ 12:00:00 #157
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192202764
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Die dagjesmensen laten hun dagje niet onderbreken door dit alert hoor. Die denken oh ik ben niet verkouden en ik houd echt wel 1,5 m afstand van andere mensen.

Alleen op plekken waar het echt druk wordt gaat dat toch wel mis.
Alleen eckte FOK!kers gaan dit overleven :Y
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192202766
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje:

Faytuks twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:52:32 #BREAKING: Spain reports 3,076 new #coronavirus cases and 339 new deaths, raising the country's total to 28,572 with 1,720 confirmed deaths. https://t.co/U45ZHeVWsE reageer retweet
Bijna 400 nieuwe doden in Spanje...
Die doen twee keer per dag een update

Komt nog meer bij dus
pi_192202768
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waar staat dat?

Ik lees op hun site alleen dit:
[..]

Zag het voorbij komen op Twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192202776
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Er beweegt weinig meer in Italie, Spanje, Frankrijk of Belgie hoor
Er beweegt echt nog genoeg in Frankrijk en België hoor, echt genoeg. Alleen hebben ze daar inmiddels wel meer en beter begrepen dat je niet samen moet komen en zoveel mogelijk binnen moet blijven, maar ook daar gebeurt nog genoeg dat met een echte lockdown niet zou gebeuren.
pi_192202781
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:50 schreef ZaZoe het volgende:
Bij Harrie Mens zit er een zijn longen uit zijn lijf te hoesten _O- |:(
Die Harrie Mens, ik zat hier echt met gekromde tenen toen hij het had over de 'kansen voor de ondernemer' in verband met Corona. Wat voor mens ben je dan als je die gedachten niet binnen kunt houden?
  zondag 22 maart 2020 @ 12:00:47 #162
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192202782
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:59 schreef Kyran het volgende:
..... dus

• Natuurgebieden doen een noodoproep, omdat mensen niet luisteren en alles overloopt.

• Kamervoorzitter Khadija Arib doet een oproep, omdat ze ziet dat het niet goed gaat.

• Politici van o.a. VVD en CU noemen wat er gebeurt onverantwoordelijk, terwijl het hun kabinet is.

• NS-topman Roger van Boxtel roept op om de trein niet te gebruiken, omdat die niet voor dagjesmensen bedoeld is

• Bouwmarkten en tuincentra raken overvol en moeten zelf allemaal maar maatregelen nemen

• België barricadeert de grenzen, zodat dom volk uit Nederland niet de grens over komt.

Ondertussen Rutte

[ afbeelding ]
En Thierry verspreidt fake news _O_

Zo helpen ze allemaal mee om de bevolking te beschermen en rustig te houden
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 22 maart 2020 @ 12:01:07 #163
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192202788
quote:
..... dus

Ondertussen Rutte

[ afbeelding ]
Onzin. Rutte stelt helemaal niet dat er niks aan de hand zou zijn.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192202794
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:57 schreef firefly3 het volgende:
Pas als de helft van Nederland dood is komt de politie in actie :')
Wat heeft de politie er mee te maken? :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192202795
Hoe achterlijk zijn die mensen die gewoon en masse ergens rond gaan wandelen? Kijk dat je naar buiten wilt snap ik nog wel, maar je gaat de drukte toch niet opzoeken?
pi_192202796
quote:
Hier in Engeland eventjes mijn burnerphone net Nederlandse (KPN) SIM aangezet, maar geen alert ;(
Duh gaat per zendpaal locatie :')
  zondag 22 maart 2020 @ 12:01:53 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192202800
quote:
..... dus

• Natuurgebieden doen een noodoproep, omdat mensen niet luisteren.

Ondertussen Rutte

[ afbeelding ]
Rutte vertrouwde ons: hij vertrouwde er op dat wij, alleen woonachtig in Nederland, verstandige mensen waren. Helaas stellen wij Rutte nu teleur.

Voor "straf" mogen we straks niet meer naar buiten en kunnen we niet langs opa en oma, die op de IC liggen te wachten tot ze sterven aan het virus dat we zelf verspreid hebben omdat we de "er even uit moesten".
So we just called him Fred
pi_192202806
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:35 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wellicht is het slim om zon alert ook in het Turks te doen. :|W

“Meer dan de helft van coronapatiënten in Ziekenhuis Oost-Limburg in Genk is van Turkse origine”

quote:
De Genkse sterkt haar oproep met een filmpje waarin een Turkse Limburgse de huidige situatie uitlegt. Het filmpje heeft Nederlandse ondertitels: “De dokters zijn radeloos, ze weten zich geen raad en zijn in shock”, is er te horen. “Ik kreeg een verpleegster van Turkse origine aan de telefoon, en ook een dokter belde mij. Ze vragen zich af of de quarantainemaatregelen wel worden nageleefd. De moskeeën en cafés zijn gesloten, maar zijn er bijeenkomsten waar we niets van weten?”, luidt het. De patiënten zijn volgens het filmpje vooral oud-mijnwerkers met een leeftijd tussen de zestig en 65.

Demir schrijft in haar bericht: “Het coronavirus legt vandaag jammer genoeg de eilanden in onze samenleving bloot. Eilanden die elk hun eigen benadering hebben van wat ons allen overkomt. Het is niet onlogisch dat de Turkse gemeenschap in Genk harder wordt getroffen. Het sociale leven is er een stuk hechter. Mensen komen voortdurend bij mekaar over de vloer. Onaangekondigde huisbezoeken zijn de normaalste zaak ter wereld. Je hoeft geen expert te zijn om te vrezen dat de Turkse gemeenschap vatbaarder is voor een zeer besmettelijk virus.”

“Alleen merken we ook na de richtlijnen van de overheid onvoldoende mentaliteitsverandering. De Vlaamse media worden onvoldoende bekeken en opgevolgd. Mensen trekken nog steeds met elkaar op of laten hun lot in de handen van hun God. We bereiken ze niet op hun eiland. Het virus wel. Moeiteloos.”
pi_192202812
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die Harrie Mens, ik zat hier echt met gekromde tenen toen hij het had over de 'kansen voor de ondernemer' in verband met Corona. Wat voor mens ben je dan als je die gedachten niet binnen kunt houden?
Harrie denk ik. :)
Check it out
pi_192202820
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:52 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Nah, kreeg 'em ook. Zit al 2 weken thuis (of in de tuin) en ga 2 keer in de week 's ochtends boodschappen doen. En kom dan nog steeds teveel mongolen tegen die niet weten wat 1,5 meter is :'(
Ook medewerkers van de supermarkt lopen gewoon vlak langs je als je boodschappen doet.
Of ze staan dicht bij elkaar gezellig te kletsen.

Overigens gisteren rond 15:00 erg rustig in de winkel. Redelijk goed aangevuld allemaal.
Kunt wel lekker rustig je boodschappen zo doen. :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 12:02:48 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192202825
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Onzin. Rutte stelt helemaal niet dat er niks aan de hand zou zijn.
Geen extra maatregelen willen nemen terwijl zoveel mensen oproepen dat het niet goed gaat is voor mij hetzelfde als zeggen dat er niks aan de hand is.
  Manager PR/Moderator zondag 22 maart 2020 @ 12:02:55 #172
269689 crew  Viv
pi_192202827
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:49 schreef Greys het volgende:
Omdat ze denken dat allen zonder verkoudheid wel 1,5 meter afstand houden. Zo naïef helaas.
Echt hè, bij iedere stap van hun beleid rekenen ze erop dat alle mensen trouw de instructies opvolgen en hun situatie goed in kunnen schatten. :X

Net zoals met het opheffen van de thuisisolatie, als men 24 uur klachtenvrij is. Toen die maatregel net ingevoerd was, kwam er een lutser in het nieuws die zei dat hij nu weer naar buiten mocht en dat hij beter was, alleen nog een beetje kuchen. :'(
  zondag 22 maart 2020 @ 12:02:55 #173
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192202828
quote:
..... dus

Ondertussen Rutte

[ afbeelding ]
Dit
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192202834
quote:
Geheel logisch, Alert gaat naar alle mobiele telefoon in bereik van Nederlandse zendmasten.

https://crisis.nl/nl-alert/over-nl-alert/

Hoe werkt NL-Alert?
NL-Alert op je mobiele telefoon werkt via cell broadcast. Met deze techniek kan de overheid tekstberichten uitzenden via de zendmasten van de Nederlandse telecomproviders
pi_192202835
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje:

Faytuks twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:52:32 #BREAKING: Spain reports 3,076 new #coronavirus cases and 339 new deaths, raising the country's total to 28,572 with 1,720 confirmed deaths. https://t.co/U45ZHeVWsE reageer retweet
Bijna 400 nieuwe doden in Spanje...
339 is bij lange na niet 400!
Paniekzaaier.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')