Als je maar niet gaat zoenenquote:Op zondag 22 maart 2020 00:40 schreef racerdkb het volgende:
Ik ben nu aan het daten tijdens coronatijdperkeerste date gehad voor de maatregelen, tweede date is onzeker of het doorgaat aanstaande maandag wegens de situatie.
“Bel me niet voor leuke shit, maar bel me voor die echte shit!”quote:Op zondag 22 maart 2020 00:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Nee, integendeel.
Hoef nu ook niet jaloers te zijn op anderen die leuke dingen gaan doen samen want dat kunnen ze niet.
Je went er aan. Als je je in je eentje hebt gered dan is dit geen probleemquote:Op zondag 22 maart 2020 00:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Als single ben je altijd al wat meer op jezelf, vooral als je ook alleen woont. Maar nu we zo min mogelijk fysiek contact met elkaar mogen hebben wordt die positie helaas sterk benadrukt terwijl de mensen in een relatie juist dichter naar elkaar toe kruipen en de hele dag op elkaars lip zitten... (wat mij ook niet ideaal lijkt). Daten is onverstandig nu en bovendien zijn alle sociale ontmoetingsplaatsen en activiteiten gesloten. Collega's of klasgenoten zie je ook weken niet (digitaal is toch anders). Thuiswerken met je gezin lijkt op een lange kerstvakantie, als single op een zomervakantie waarbij al je vrienden net op andere tijden ook weg zijn.
Je moet dus onderhand wel een met een kop thee en je neus in de boeken zitten of hele dag Netflixen
Voel jij je nu eenzamer?
Als de tekorten aan bedden een feit zijn en ongeveer iedereen wel een bekende in het ziekenhuis heeft liggen (of juist hoort dat er geen plek meer is, ga maar thuis dood) dan breekt de paniek uit en wil iedereen opeens nog beter op afstand blijven. Nog niet bij iedereen is het kwartje gevallen.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:22 schreef Telefono het volgende:
In het algemeen ziet iedereen het wel van de positieve kant (ook hier) en heeft begrip voor de maatregelen. Als het nog weken zo blijft of nog langer zal dat wel veranderen denk ik.
Ik word er nog niet gek van in ieder geval..
Je vergeet nog de kinderen zelf die een verstoorde relatie met (één van) de ouders hebben, bijvoorbeeld door verslaving en/of mishandeling...en volgens mij zijn dat er nog aardig wat.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:38 schreef Groepfunder het volgende:
Om eerlijk te zijn: Het valt mij tot nu toe erg mee. Ik bel elke werkdag één of twee collega's om even bij te praten. Volgens mij spreek ik ze nu meer dan in een normale werksituatie. Verder ben ik veel uren thuis aan het werk. En ook in de opmerking van @:Hyaenidae herken ik wel iets. Er is ook echt minder reden om te denken dat het leven van anderen nu fijner is dan dat van jou. Denk maar even aan:
- stelletjes waarvan er één op het punt staat te bevallen of net bevallen is;
- mensen met schoolgaande kinderen (die nu thuisonderwijs mogen geven);
- mensen van wie de relatie toch al niet zo lekker liep; of
- mensen met een kwetsbare gezondheid.
Zeker, mijn lijstje was niet uitputtend bedoeld.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:05 schreef DjVero het volgende:
Je vergeet nog de kinderen zelf die een verstoorde relatie met (één van) de ouders hebben, bijvoorbeeld door verslaving en/of mishandeling...en volgens mij zijn dat er nog aardig wat.
Zorg dat je het ook krijgt, dan kun je fijn contacten met mensen op de SEH.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Als single ben je altijd al wat meer op jezelf, vooral als je ook alleen woont. Maar nu we zo min mogelijk fysiek contact met elkaar mogen hebben wordt die positie helaas sterk benadrukt terwijl de mensen in een relatie juist dichter naar elkaar toe kruipen en de hele dag op elkaars lip zitten... (wat mij ook niet ideaal lijkt). Daten is onverstandig nu en bovendien zijn alle sociale ontmoetingsplaatsen en activiteiten gesloten. Collega's of klasgenoten zie je ook weken niet (digitaal is toch anders). Thuiswerken met je gezin lijkt op een lange kerstvakantie, als single op een zomervakantie waarbij al je vrienden net op andere tijden ook weg zijn.
Je moet dus onderhand wel een met een kop thee en je neus in de boeken zitten of hele dag Netflixen
Voel jij je nu eenzamer?
Of de zustersquote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef 3MCB7 het volgende:
[..]
Zorg dat je het ook krijgt, dan kun je fijn contacten met mensen op de SEH.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |