Hou toch opquote:Op zondag 22 maart 2020 00:19 schreef falling_away het volgende:
Paniek, paniek, het loopt helemaal uit de hand, Rutte is incompetent, Nederland zuigt, we zitten nog zeker 3 maanden in quarantaine, de helft van de Nederlanders gaat dood, ik zit de hele dag te janken etc etc etc
quote:Italian police have so far pressed charges against more than 60,000 people for violating the lockdown, according to figures from the interior ministry.
Hartverscheurendquote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef julius123 het volgende:
[..]
Brrr klinkt verschrikkelijk.
https://www.propublica.or(...)n-his-young-patients
Zo juridisch interessant is dit allemaal niet hoor. Gewoon doen wat de overheid zegt.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon niet gaan is mijn advies voor wanneer (mogelijk) bevattelijk bent of je zorgen maakt.
Risico 100% uitsluiten zal je niet lukken maar je hoeft het ook niet op te zoeken totdat zaken duidelijk zijn.
En als je baas moeilijk doet.... gewoon vragen om een verkaring dat hij dan zorgt dat je op een veilige wijze in een veilige werkomgeving je taken kunt vervullen waarbij je daar niet besmet kan worden.
We gaan ook juridisch (nofi) uiterst interessante tijden tegemoet. Geen werkgever zal verantwoordelijk willen gaan zijn dat hij jou of mij, verplicht te komen in een omgeving waarin je ziek kunt worden.
Bah wat lijkt me dat afschuwelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef julius123 het volgende:
[..]
Dat ze in lockdown zijn wist ik niet. Heb je daar een bron voor? Dat zou me, afhankelijk van wat bij hen lockdown betekent, wel wat gerust stellen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja en ze hebben lang geen goede zorg... veel landen in Afrika zijn al in lockdown. Eerder dan bij ons.
als ze de boetes hoog genoeg maken en over heel europa handhaven, dan hebben ze straksquote:
Ahh interessant dit.. bij mij precies zo... totdat ik na ruim eenjarige erg ziek werd en het bij toeval ter sprake kwam bij mijn werkgever. Situatie nu..Het is zo..merk geen verschil met collega’s en mijn baas... ach die blijft een zak hooiquote:Op zondag 22 maart 2020 00:17 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Gezondheid > werk. 100% mee eens. Heb alleen tot nu toe altijd medische achtergrond nooit gedeeld met werkgevers of collega's. Heb dat vermeden omdat ik mij er niet lekker bij voel. Blijft toch mensenwerk, en mensen kijken anders naar je en komt onbewust zwak over. Ook vermeden voor, inderdaad, de kans op eruit vliegen bij een ontslagronde of dat het tegen mij gebruikt kan worden in de toekomst bij promoties etc. onder het mom van lullige redenen als ''kan je gezondheid het wel aan dan?''
Hoe heb jij het aangekaart? Via bedrijfsarts gespeeld of..?
Daar heb je gelijk in. Merk dat door al die nieuwe cijfertjes elke dag je haast vergeet dat het wel om mensen van vlees en bloed gaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, maar daarom is de uitspraak bij iemand die overleden is "had onderliggende medische problemen" wel heel breed vind ik.
Wat zijn onderliggende kwalen/problemen?
Soms lijkt het door het zo te vermelden dat het minder ernstig is, maar elke dode is een tragedie.
Het is onvermijdelijk dat er mensen sterven aan het virus, maar het doet wel pijn als nabestaande als je hoort dat de persoon "toch al 80 was" of al een ziekte onder de leden had.
Het blijft wel een naaste die er niet meer is..
van familie in Niger we krijgen steeds updates.. ze waren van ons al op de hoogte.. maar daa4 gaat het in sneltrein vaart in vergelijking met NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat ze in lockdown zijn wist ik niet. Heb je daar een bron voor? Dat zou me, afhankelijk van wat bij hen lockdown betekent, wel wat gerust stellen.
quote:42 van de 54 landen in Afrika hebben nu te maken met het coronavirus en het totaal aantal besmettingen in het werelddeel is inmiddels boven de 1000 gestegen. Reden voor een aantal landen in lockdown te gaan.
Nigeria, Afrika's dichtstbevolkte land, kondigde vandaag aan zijn luchthavens een maand te sluiten voor internationale vluchten. Het besluit werd genomen nadat een eerste coronabesmetting in hoofdstad Abuja werd vastgesteld en de luchthaven van het Zuid-Afrikaanse Johannesburg een aantal continentale vluchten niet toeliet.
Rwanda heeft alle 'niet-essentiële' activiteiten buitenshuis voor een periode van twee weken aan banden gelegd. Inwoners mogen alleen nog naar buiten voor boodschappen of artsbezoeken. Alle Rwandezen worden gevraagd vanuit huis te werken, zowel commercieel als overheidspersoneel.
Ook Tunesië heeft een lockdown afgekondigd. Congo kent een eerste sterfgeval en vandaag meldden Oeganda, Eritrea en Angola de eerste besmettingsgevallen. Oeganda en Congo hebben de grenzen gesloten voor alle personenverkeer.
Vanaf maandag zullen alle aankomende reizigers in Ethiopië verplicht veertien dagen in quarantaine gaan. Somalië opent haar reeds gesloten luchthavens voor twee dagen, om gestrande landgenoten de kans te geven thuis te komen.
Met als bijkomend trauma dat je niet op een normale manier afscheid kunt nemen van de doden.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Merk dat door al die nieuwe cijfertjes elke dag je haast vergeet dat het wel om mensen van vlees en bloed gaat.
Oh weer 400 besmet, 30 dood, das hetzelfde als gister. Je vergeet haast wat die cijfers inhouden. Best wel triest.
En dit na 2 weken het virus in het land.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Net nog met mijn zus gesproken. Die is verpleegkundige in de thuiszorg in Tilburg. Daar gaan ze dus de thuiszorg afschalen. Wat er op neer komt dat er dus alleen nog maar de hoogst noodzakelijke zorg geleverd wordt en er een flink beroep op de mantelzorg gedaan wordt.
Cliënten reageren #ZIEDEND.
Technisch gezien, wil ik gewoon werken. Maar vanuit huis. Wil niet het risico lopen op besmetting op kantoor. Zeker wetende dat mijn werk 100% vanuit thuis kan, zoals verwacht en ook blijkt tijdens deze periode. Wil niet achteraf denken ''mijn werk kan makkelijk vanuit huis, had ik maar thuisgewerkt en was ik zodoende maar niet ziek geworden''.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon niet gaan is mijn advies voor wanneer (mogelijk) bevattelijk bent of je zorgen maakt.
Risico 100% uitsluiten zal je niet lukken maar je hoeft het ook niet op te zoeken totdat zaken duidelijk zijn.
En als je baas moeilijk doet.... gewoon vragen om een verkaring dat hij dan zorgt dat je op een veilige wijze in een veilige werkomgeving je taken kunt vervullen waarbij je daar niet besmet kan worden.
We gaan ook juridisch (nofi) uiterst interessante tijden tegemoet. Geen werkgever zal verantwoordelijk willen gaan zijn dat hij jou of mij, verplicht te komen in een omgeving waarin je ziek kunt worden.
Als het dodental Italië niet volgt dan zal het dinsdag wel weer open gaan allemaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
U gelooft oprecht dat 6 april het kantoor weer open gaat?
Dan heb je weinig van economie begrepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:25 schreef JOHANK88 het volgende:
[..]
als ze de boetes hoog genoeg maken en over heel europa handhaven, dan hebben ze straks
aan het eind van deze ellende al een mooi spaarpotje om de economie weer op te starten
Correct. Mijn schoonvader is uitvaartverzorger. Het is een karige boel. Nog triester dan andersquote:Op zondag 22 maart 2020 00:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met als bijkomend trauma dat je niet op een normale manier afscheid kunt nemen van de doden.
FT heeft een overzichtje:quote:Op zondag 22 maart 2020 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat ze in lockdown zijn wist ik niet. Heb je daar een bron voor? Dat zou me, afhankelijk van wat bij hen lockdown betekent, wel wat gerust stellen.
Deze dinsdag?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Als het dodental Italië niet volgt dan zal het dinsdag wel weer open gaan allemaal.
Even om advocaat van de duivel te spelen: wat als de overheid stelt dat 6 april niet wordt verlengd en iedereen gerust naar werk kan in het kader van groepsimmuniteit? Ik wil dat nog steeds niet. Wil gewoon thuis blijven werken ter voorkoming besmetting. Tot zeker 2021.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo juridisch interessant is dit allemaal niet hoor. Gewoon doen wat de overheid zegt.
Ja, het geldt natuurlijk ook voor mensen die om andere redenen dan het coronavirus overlijden. Heel triest om niet op een 'normale' manier samen te kunnen komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Correct. Mijn schoonvader is uitvaartverzorger. Het is een karige boel. Nog triester dan anders
Dat lijkt vooral het verbieden van internationaal reizen en niet intern op rwanda na. Dat is niet een lockdown zoals men het hier normaal bedoelt. Ze hebben waarschijnlijk ook niet de testcapaciteit om op te sturen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
van familie in Niger
En:
https://www.ad.nl/dossier(...)gen-bubbel~a3523299/
[..]
het was dan ook meer een grapje, soort vanquote:Op zondag 22 maart 2020 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan heb je weinig van economie begrepen.
En terecht.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:12 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mijn werkgever weet niet van mijn medische achtergrond. Enkel mijn arts.
Tsja. Dan denk ik dat je baas niet blij gaat zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Even om advocaat van de duivel te spelen: wat als de overheid stelt dat 6 april niet wordt verlengd en iedereen gerust naar werk kan in het kader van groepsimmuniteit? Ik wil dat nog steeds niet. Wil gewoon thuis blijven werken ter voorkoming besmetting. Tot zeker 2021.
Ergens zul je ook vertrouwen moeten hebben in de weerbaarheid van je kinderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat ik zou doen als vanaf 6 april het leven weer wordt opgepakt. Kijk, met mijn werkgever kan ik nog wel afspraken maken, maar ik kan mijn kinderen niet zomaar thuishouden van school.
Paywall, maar goed als ze het doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:30 schreef zipcon het volgende:
[..]
FT heeft een overzichtje:
FT-African countries move swiftly to head off coronavirus spread
Dan komt het aan op overleg tussen werkgever en werknemer. Tenzij je niet kunt werken vanwege medische redenen, dan kom je in de sfeer van ziekte.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:31 schreef Sucuk het volgende:
volgende:
[..]
Zo juridisch interessant is dit allemaal niet hoor. Gewoon doen wat de overheid zegt.
Even om advocaat van de duivel te spelen: wat als de overheid stelt dat 6 april niet wordt verlengd en iedereen gerust naar werk kan in het kader van groepsimmuniteit? Ik wil dat nog steeds niet. Wil gewoon thuis blijven werken ter voorkoming besmetting. Tot zeker 2021.
Jammer dat het ter sprake moest komen. Buitenom mijn naasten (ouders, familie) weet niemand van mijn auto-immuunziekte. Altijd vermeden, juist vanwege het feit dat het tegen mij gebruikt kan worden of dat het zwak overkomt. Zowel op werkgebied als op relaties.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ahh interessant dit.. bij mij precies zo... totdat ik na ruim eenjarige erg ziek werd en het bij toeval ter sprake kwam bij mijn werkgever. Situatie nu..Het is zo..merk geen verschil met collega’s en mijn baas... ach die blijft een zak hooi
Ik dacht dat die patienten in kunstmatige coma gehouden werden?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef julius123 het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen om mezelf. Nu zitten we als gezin in thuisisolement. Ik ben alleen beschermd doordat mijn partner en mijn kinderen ook in isolement zitten. Als mijn partner gaat werken of mijn kinderen naar school gaan, dan is mijn isolement meteen doorbroken en loop ik meer risico.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ergens zul je ook vertrouwen moeten hebben in de weerbaarheid van je kinderen.
Ouderschap is laveren maar je zult zelf het beste weten of en wat je kinderen aankunnen.
Qua percentage is het wel hoogst onwaarschijnlijk dat kinderen of jongeren (veel) last hebben van de besmetting. Ze kunnen het wel doorgeven en dat moet je dan zien te reguleren (zomervakantie uitbesteden, beetje ziek worden en gezond terugkomen ?)
Maar goed het zijn jouw kinderen. Kinderen hier laat/liet ik rustig rondgrutten in de viezigheid en als zij willen zoenen met de hond of gevallen brood uit de hand eten; doen ze dat maar.
Vooral in het credo je je niet door je eigen (angst)behoefte laat sturen of projecteren.
Dat zal natuurlijk niet voor ieder even gemakkelijk opgaan. Zie de eerste regels.
een lekkere lebber van Max is nooit weg 😊quote:Op zondag 22 maart 2020 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ergens zul je ook vertrouwen moeten hebben in de weerbaarheid van je kinderen.
Ouderschap is laveren maar je zult zelf het beste weten of en wat je kinderen aankunnen.
Qua percentage is het wel hoogst onwaarschijnlijk dat kinderen of jongeren (veel) last hebben van de besmetting. Ze kunnen het wel doorgeven en dat moet je dan zien te reguleren (zomervakantie uitbesteden, beetje ziek worden en gezond terugkomen ?)
Maar goed het zijn jouw kinderen. Kinderen hier laat/liet ik rustig rondgrutten in de viezigheid en als zij willen zoenen met de hond of gevallen brood uit de hand eten; doen ze dat maar.
Vooral in het credo je je niet door je eigen (angst)behoefte laat sturen of projecteren.
Dat zal natuurlijk niet voor ieder even gemakkelijk opgaan. Zie de eerste regels.
Nja. Ik kan werken, maar vanuit huisquote:Op zondag 22 maart 2020 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan komt het aan op overleg tussen werkgever en werknemer. Tenzij je niet kunt werken vanwege medische redenen, dan kom je in de sfeer van ziekte.
Waarom ben je er zo zeker van dat het virus het einde zal betekenen?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:17 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Gezondheid > werk. 100% mee eens. Heb alleen tot nu toe altijd medische achtergrond nooit gedeeld met werkgevers of collega's. Heb dat vermeden omdat ik mij er niet lekker bij voel. Blijft toch mensenwerk, en mensen kijken anders naar je en komt onbewust zwak over. Ook vermeden voor, inderdaad, de kans op eruit vliegen bij een ontslagronde of dat het tegen mij gebruikt kan worden in de toekomst bij promoties etc. onder het mom van lullige redenen als ''kan je gezondheid het wel aan dan?''
Hoe heb jij het aangekaart? Via bedrijfsarts gespeeld of..?
quote:The Spanish government said on Saturday it would do whatever was needed to combat the coronavirus pandemic and warned that “the worst is yet to come” after the national toll surpassed 1,300 deaths and reached close to 25,000 cases.
The second-worst outbreak in Europe showed no sign of slowing as the death toll jumped by more than 300 from the previous day.
“We have yet to receive the impact of the strongest, most damaging wave, which will test our material and moral capacities to the limit, as well as our spirit as a society,” Prime Minister Pedro Sanchez told a news briefing.
Sanchez said Spain had not lived through such a dramatic situation since its 1936-39 civil war, in which around half a million people died.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo zeker van dat het virus het einde zal betekenen?
Dan zal het er van afhangen of de bedrijfsarts en/of het uwv dat ook vinden.quote:
Je hoeft echt niets te melden noch te onderbouwen, gewoon vragen of je daar met de inzichten van nu niet besmet zal en kan worden door Covid19.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:12 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mijn werkgever weet niet van mijn medische achtergrond. Enkel mijn arts.
quote:Op zondag 22 maart 2020 00:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe je weet dat het virus voor jou slecht afloopt
Mijn arts heeft mij op eigen initiatief gecontacteerd en gewaarschuwd, en benadrukt dat besmetting vermeden moet worden. Verder aangegeven dat eventuele maatregelen afgestemd moet worden met werkgever/bedrijfsarts en dat zij daarover geen formele uitspraak over willen doen (wel of niet werken, en onder welke omstandigheden).quote:Op zondag 22 maart 2020 00:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo zeker van dat het virus het einde zal betekenen?
In trumpland niet blijkbaarquote:Op zondag 22 maart 2020 00:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht dat die patienten in kunstmatige coma gehouden werden?
Damn eng hoor. Dan hoop je echt dat je dit zelf hopelijk niet mee hoeft te makenquote:Op zondag 22 maart 2020 00:22 schreef julius123 het volgende:
[..]
[url]https://www.propublica.org/article/a-medical-worker-describes--terrifying-lung-failure-from-covid19-even-in-
his-young-patients[/url]
Snap ik heel goed.... geeft meteen toch dat stempel...quote:Op zondag 22 maart 2020 00:34 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Jammer dat het ter sprake moest komen. Buitenom mijn naasten (ouders, familie) weet niemand van mijn auto-immuunziekte. Altijd vermeden, juist vanwege het feit dat het tegen mij gebruikt kan worden of dat het zwak overkomt. Zowel op werkgebied als op relaties.
Betreft kantoorwerk. En laten we eerlijk zeggen, je weet niet wie wel of niet besmet is (geweest). En het is absurd om te verwachten dat anderen gezond blijven en Coronabesmetting vermijden. Dus makkelijkste is voor mij om kantoor te vermijden..quote:Op zondag 22 maart 2020 00:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je hoeft echt niets te melden noch te onderbouwen, gewoon vragen of je daar met de inzichten van nu niet besmet zal en kan worden door Covid19.
Ik ben weer dolgelukkig in dit godszalige land te wonen dat je niet hoeft te bewijzen noch te onderbouwen dat je recht hebt op een veilige werk omgeving.
Kan natuurlijk wel zijn dat je werk doet dat per definitie betekend dat je besmet kunt worden vanwege de inherente werkzaamheden. Een tandarts kan nu eenmaal niet op 1.5m afstand zijn patiënten behandelen.
In die gevallen zul je dan op zoek moeten naar een andere functie al of niet in de beroepsgroep.
Hoe onbegrijpelijk misschien ook. In de werksfeer doet de mening van je behandelend arts er maar zeer beperkt toe. De bedrijfsarts en een deskundigenoordeel van het UWV is wat boeit.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:39 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[..]
Mijn arts heeft mij op eigen initiatief gecontacteerd en gewaarschuwd, en benadrukt dat besmetting vermeden moet worden. Verder aangegeven dat eventuele maatregelen afgestemd moet worden met werkgever/bedrijfsarts en dat zij daarover geen formele uitspraak over willen doen (wel of niet werken, en onder welke omstandigheden).
Wat een hel 😰quote:Op zondag 22 maart 2020 00:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht dat die patienten in kunstmatige coma gehouden werden?
Mja, maar ga je ook niet meer naar de buren? De voetbalclub? De supermarkt? Je broer of zus?quote:Op zondag 22 maart 2020 00:43 schreef Sucuk het volgende:
nad
[..]
Betreft kantoorwerk. En laten we eerlijk zeggen, je weet niet wie wel of niet besmet is (geweest). En het is absurd om te verwachten dat anderen gezond blijven en Coronabesmetting vermijden. Dus makkelijkste is voor mij om kantoor te vermijden..
Werknemer zijn is leuk en aardig, maar in deze tijden wordt pijnlijk duidelijk hoe afhankelijk we zijn van paychecks. Dat we als medewerkers alleen al zoveel zorgen maken over het wel of niet naar werk gaan (ik generaliseer even).
Dit gewoon aangeven aan werkgever lijkt mij.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:39 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[..]
Mijn arts heeft mij op eigen initiatief gecontacteerd en gewaarschuwd, en benadrukt dat besmetting vermeden moet worden. Verder aangegeven dat eventuele maatregelen afgestemd moet worden met werkgever/bedrijfsarts en dat zij daarover geen formele uitspraak over willen doen (wel of niet werken, en onder welke omstandigheden).
Onbegrijpelijk ja, maar dat zijn de procedures punt. Aan mij om via deze procedure dan te zorgen dat ik aan het langste eind zal trekken.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe onbegrijpelijk misschien ook. In de werksfeer doet de mening van je behandelend arts er maar zeer beperkt toe. De bedrijfsarts en een deskundigenoordeel van het UWV is wat boeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |