abonnement Unibet Coolblue
pi_192201486
Als de ouders en grootouders van al de egoïstische teringlijers die er gisteren massaal op uit gingen bij bosjes neervallen moeten ze ook niet zeiken dat de overheid te weinig doet. De schuld daarvoor ligt dan helemaal bij hen en niemand anders. Dan zullen ze tot aan hun dood moeten meedragen dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van pa/ma/opa/oma. Ik ken ook een aantal van die mensen en ik zal het ze de rest van hun leven iedere keer dat ik ze zie er goed inwrijven. En wat mij betreft diskwalificeren al die teringlijers zich voor zorg als ze ziek worden. Laat ze allemaal maar dood neervallen, de wereld is beter af zonder die randdebielen.
  zondag 22 maart 2020 @ 11:04:55 #52
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192201517
quote:
9s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:58 schreef Koral het volgende:
Zin om je onder de mensen te begeven vandaag?
Dat is gewoon toegestaan!
1,5m afstand houden uiteraard!
  zondag 22 maart 2020 @ 11:08:35 #53
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192201587
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:03 schreef Navifactiva het volgende:
Als de ouders en grootouders van al de egoïstische teringlijers die er gisteren massaal op uit gingen bij bosjes neervallen moeten ze ook niet zeiken dat de overheid te weinig doet.
Die teringlijers zullen heus wel oppassen wie ze daarna gaan bezoeken....
Verpleeghuizen en rusthuizen zitten al in lockdown!

Tja, en zo niet dan zijn het inderdaad echte teringlijers!
  zondag 22 maart 2020 @ 11:13:11 #54
22565 asco
Los in deze tent
pi_192201681
Al die mensen die nu al moeite hebben met de maatregelen.

Wat een geestelijke armoede.
pi_192201810
Zoals bij andere bedreigende zaken, die veel trager van aard zijn, zo blijkt maar weer dat een te groot deel van de mensen -zelfs bij een dreigende zaak die heel snel is- de kikker in het pannetje met water op het vuur is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192201897
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat is gewoon toegestaan!
1,5m afstand houden uiteraard!
Net zoals het in Italië was toegestaan :')

1 dorpje uitgezonderd. En laat nu net dat dorpje geen besmettingen hebben..
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_192202184
pi_192212504
Grappenhaus vond het beschamend hoe we ons dit weekend in grote getallen in groepsvorm buiten hebben begeven.

Maandagavond crisis overleg is te lezen in de NOS liveblog.
Crisisoverleg over nieuwe maatregelen.

Daar komt de lockdown mensen.
pi_192212765
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
We zitten in deze shit doordat de regering vorige week geen gezichtsverlies wilde leiden door terug te komen op de eerdere weinig aan de hand houding.
Als we nou eens beginnen met elkaar niet de hand te schudden. Dan ben je al een heel end op weg en is het leed w.s. snel geleden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192212776
Grappenhaus:

Morgenavond heeft minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) opnieuw overleg met burgemeesters die het hoofd van de veiligheidsregio’s zijn. Hij wil niet vooruitlopen op maatregelen, zoals het handhaven van samenschoolverboden. ,,Dan zullen we opnieuw wegen”, zei hij tegenover EenVandaag.
Grapperhaus liet wel doorschemeren dat hij niet tevreden is over hoe Nederland met de voorschriften omgaat. Beelden van afgelopen weekend hebben hem ‘boos’ gemaakt: ,,Het is plaatsvervangend beschamend als ik zie dat mensen in de zorg in Brabant zich helemaal uit naad werken en tegelijkertijd mensen in groepen van veertig door een bos lopen.”
"Dit is helemaal verkeerd", zei Grapperhaus. ,,We hebben instructies die precies zeggen wat je moet doen. Ga zo min mogelijk uit huis", roept de minister op. ,,Als je een frisse neus moet halen, doe dat dan met beleid. Houd echt voortdurend anderhalve meter afstand." Nederlanders moeten ook boodschappen niet met het volledige gezin doen en opletten of de winkel zo leeg mogelijk is. ,,Wacht je beurt af", aldus Grapperhaus.
pi_192212873
Ik heb plaatsvervangende schaamte voor onze politiek, maar ik zie ze ook niet veranderen. Deal with it. :(

Die groepsimmuniteit moet toch ergens beginnen? Laat al die jongeren lekker ziek worden in de piek, is de groep die er het beste vanaf kan komen. Het moet toch een keer gebeuren, die quarantaine gaat anders een half jaar tot een jaar duren.
Ik kom alleen nog in de supermarkt en houd afstand, saai, maar het is niet anders.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  zondag 22 maart 2020 @ 20:52:13 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192213326
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:35 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Ik heb plaatsvervangende schaamte voor onze politiek, maar ik zie ze ook niet veranderen. Deal with it. :(
Waarom nu weer de zwartepiet naar ‘onze politiek’?
Het zijn je medeburgers die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet kunnen dragen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 22 maart 2020 @ 20:59:21 #63
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192213485
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:13 schreef asco het volgende:
Al die mensen die nu al moeite hebben met de maatregelen.

Wat een geestelijke armoede.
*Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, hè. ;)

Men mag blij zijn dat hier tot nog toe geen lock down is ingesteld zoals in andere landen, en men in de gelegenheid gesteld wordt om eigen verantwoordelijkheid in acht te nemen. Wanneer veel burgers doodleuk alle maatregelen en voorschriften blijven negeren, dicht op elkaar gaan ''chillen'' en zulks, betekent dat aanzienlijk meer besmettingen met tot gevolg een onnodige dood voor meerderen.

Oók wij hebben op afstand met eigen ogen gezien dat eerder dit weekend dringende adviezen massaal genegeerd werden, net of er niets aan de hand is. Het wordt hier in NL eenvoudigweg te soft aangepakt, tenminste als blijkt dat voorschriften die van levensbelang zijn teveel met de voeten worden getreden. Ik kan me zo langzamerhand best wat voorstellen bij het eerdere ''geblaat'' van Wilders en Baudet die recentelijk en vol temperament een volledige lock down wilden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_192298534
Het weekend staat voor de deur.
Vorig weekend trokken mensen in grote aantallen naar het strand.

Blijf dit weekend thuis.
Denk aan je medemens die vecht op de IC voor zijn leven. De volgende kan ook jou dierbare zijn
pi_192307268
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:49 schreef hartloper het volgende:

Blijf dit weekend thuis.
Denk aan je medemens die vecht op de IC voor zijn leven. De volgende kan ook jou dierbare zijn
Goed advies. Vrees alleen dat dit advies in veel gevallen nog steeds vergeefs zal zijn.

Het klinkt zo mooi. We laten de verantwoordelijkheid aan de mensen zelf. Vertrouwen dat het individu de juiste keuze maken zal. Maar dat zal lang niet altijd het geval zijn.

Voor veel mensen zal thuisblijven een aantal vervelende vervelende consequenties hebben. Bijvoorbeeld omdat ze bepaalde zaken moeten regelen, waarbij ze afhankelijk zijn van eerder gemaakte afspraken met anderen. En als er aan de juiste keuze een prijskaartje hangt dan blijft er van goede bedoelingen weinig over.

Zolang er van bovenaf niets verboden wordt, zullen mensen erop uit blijven trekken om allerlei *noodzakelijke* dingen te regelen. :N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk vind je dit ongetwijfeld een enorm zeurverhaal, TS. Jij staat elke dag tussen de zieken en stervenden. En dan begint er een verwend kreng te mekkeren over z’n boot? Gooi jezelf toch weg, man!

En weet je wat?

Je hebt HELEMAAL GELIJK.

Als het mijn boot was geweest had ik mijn verlies ook zonder klagen genomen. Wat boeit die paar honderd euro nou helemaal, als eartsen en verplegenden hun leven offeren om patiënten te redden? Als je een boot hebt kun je wel iets lijden, financieel gezien.

Probleem is: niet iedereen denkt zo.

As die doing the right thing veel tijd en geld gaan kosten, besluiten veel mensen dat hun dingetje toch maar *wel* onder de noodzakelijke dingen valt. Dus zullen er ook dit weekend heel wat mensen onderweg zijn voor lullige dingen als boten, aanhangers, caravans en allerlei doe-het-zelf projecten. Want dat *moet* per se dit weekend. :N

Het is niet de eerste keer dat ik over die boot begin, maar het vreet me gewoon op. Zoveel kortzichtigheid. Iedere onnodige activiteit is er een teveel. Maar toch lekker doorgaan met de planning, want boten te water laten is wettelijk niet verboden en we willen lekker gaan varen. En dat terwijl er mensen doodgaan. :X
pi_192307317
Wat een verwaand arrogant topic.
pi_192307476
Iedereen die niks voorstelt kan in ieder geval wel iets voorstellen door maar zo hard mogelijk te roepen dat je 1,5 meter afstand moet houden etc. Doe gewoon iets met je leven dat zou de economie veel meer helpen in plaats van dit geneuzel.

Zoveel mensen hier wensen anderen dood om de kleinste zaken. Te ziek voor woorden maar ze voelen zich zo stoer. De regels zijn al flink aangescherpt maar eigenlijk moet er een razzia zijn volgens sommigen omdat het nog niet scherp genoeg is. Zoveel mensen hier kunnen nu online iets betekenen zoals ze er zelf naar kijken, het is ongelofelijk.
pi_192308660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:16 schreef phoenyx het volgende:
Iedereen die niks voorstelt kan in ieder geval wel iets voorstellen door maar zo hard mogelijk te roepen dat je 1,5 meter afstand moet houden etc. Doe gewoon iets met je leven dat zou de economie veel meer helpen in plaats van dit geneuzel.
Wat bedoel je precies? Mensen die wel keurig 1.5 meter afstand houden en andere mensen oproepen om dat ook te doen en ook mensen oproepen om zoveel mogelijk binnen blijven doen dus automatisch niets met hun leven?

Oh en mensenlevens redden is nu nèt even iets belangrijker dan de economie helpen...

quote:
Zoveel mensen hier wensen anderen dood om de kleinste zaken. Te ziek voor woorden maar ze voelen zich zo stoer.
Wat heeft dit er mee te maken? Dus als jij wel eens op de stoep hebt gefietst of te hard hebt gereden mag je mensen ook niet meer aanspreken om nu 1.5 meter afstand te houden en niet onnodig de straat op te gaan?

quote:
De regels zijn al flink aangescherpt maar eigenlijk moet er een razzia zijn volgens sommigen omdat het nog niet scherp genoeg is.
Er is niets mis mee om mensen op te roepen om een weekend zoveel mogelijk thuis te blijven nu er goed weer aankomt. Mensen raken daardoor extra in de verleiding om tóch naar het park of naar het strand te gaan. Het is heel goed om nogmaals op te roepen en te benadrukken dat vooral dit weekend niet te doen. We kunnen toch echt wel met z'n alleen gewoon een keer twee dagen thuis blijven, waar gaat dit over eigenlijk? Goed als het écht moet omdat je iemand moet helpen, eten nodig heb, medicijnen of iets dergelijks ga dan even snel en doelgericht.
Blijf anders gewoon thuis, simpel. Het is maar voor één weekend.

quote:
Zoveel mensen hier kunnen nu online iets betekenen zoals ze er zelf naar kijken, het is ongelofelijk.
Waarom is dit relevant? Impliceer je dat ze offline niets betekenen? Zo niet, waarom dan deze opmerking?
Je verwijt dat dit topic arrogant en verwaand is, maar je vertoond zelf vrij narcistische trekken eigenlijk... :{w
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192308675
Praat eens wat minder en wat meer concreet.
pi_192308707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:08 schreef Shreyas het volgende:

Oh en mensenlevens redden is nu nèt even iets belangrijker dan de economie helpen...

Kijk ik ga even op 1 ding van jouw gepraat in. Als de economie heel erg krimpt gaat er ook minder naar de zorg suffert. Het is een afweging, niet dat het nét even iets belangrijker is ofzo.
pi_192308786
In veel bedrijven wordt nog dagelijks samengeschoold. Niet iedereen werkt thuis. Werkbusjes met 3-4 man erin. Noem maar op
.
pi_192308840
Ik begin het zat te worden. Ik zit nu echt al lang binnen. En dan zie ik steeds mensen langs door de straten lopen, lekker in de zon.
Als ik het nu ga krijgen dan wordt ik echt gek!
pi_192308893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:17 schreef woxxel het volgende:
Ik begin het zat te worden. Ik zit nu echt al lang binnen. En dan zie ik steeds mensen langs door de straten lopen, lekker in de zon.
Als ik het nu ga krijgen dan wordt ik echt gek!
Bij twijfel altijd dt gebruiken inderdaad
pi_192308920
In Zuid Afrika pakken ze dit aardig aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192309153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:19 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Bij twijfel altijd dt gebruiken inderdaad
Ohja. Word
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')