abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192200868
Het is heel simpel, je komt dan gewoon de straat niet op tenzij je een goede reden hebt (werk (cruciale beroepen), sporten, huisdier uitlaten, boodschappen doen) anders direct een boete. Politie en evt. leger is op de been om te zorgen dat mensen dit naleven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2020 10:23:42 ]
pi_192200933
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:06 schreef Charmian het volgende:
Leg dat 'STOP' ff uit aan deze patatboer
[ afbeelding ]
Neeeeeee :'( :'( :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 22 maart 2020 @ 10:30:43 #43
65846 Bocaj
47th President.
pi_192200971
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef Dejannn het volgende:
Het is heel simpel, je komt dan gewoon de straat niet op tenzij je een goede reden hebt (werk (cruciale beroepen), sporten, huisdier uitlaten, boodschappen doen) anders direct een boete. Politie en evt. leger is op de been om te zorgen dat mensen dit naleven.
Laat het gewoon gebeuren...
Als het op jouw manier moet dan duurt het allemaal nog langer voordat we groep immuniteit bereiken!
pi_192201004
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik ga hardop lachen als ze toch een lockdown gaan doen... (Zou toch hypocriet zijn?!)
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. De hypocrisie zit hem erin dat de Nederlander de schuld krijgt omdat die dezelfde nonchalance aan de dag legt als de regering. We zitten in deze shit doordat de regering vorige week geen gezichtsverlies wilde leiden door terug te komen op de eerdere weinig aan de hand houding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192201062
De verwarrende adviezen zijn overal en veranderen constant. Steeds de losse, softe behandeling gevolg door de kater.

09-03: het leven kan gewoon doorgaan als je maar in je elleboog hoest.
12-03: iedereen thuiswerken waar mogelijk, iedereen met een kuchje blijft binnen, 1,5m afstand houden in de winkel.

12-03: scholen kunnen gewoon open blijven, risico is minimaal.
14-03: we moeten de scholen sluiten omdat iedereen met z'n voeten stemt.

09-03: we zijn een lekker nuchter volkje, alles onder controle, haha nu gaf ik Jaap toch een handje, hihihi hahaha hohoho. :D
16-03: ik heb een moeilijke mededeling voor u: de meeste Nederlanders gaan het virus krijgen.

14-03: ga lekker nog een borreltje drinken in de kroeg, moet kunnen, houd een beetje afstand, let een beetje op elkaar.
15-03: kroegen gaan dicht en we zijn als overheid heel BOOS! op de mensen dat ze naar de kroeg blijven staan. :(

20-03: ga in het weekend lekker eropuit, als je maar 1,5m afstand houdt.
21-03: we zijn BOOS! en bedroefd over de beelden van vandaag en we smeken mensen om zondag thuis te blijven.

Kijk het probleem is dat wij die dit op de voet volgen de uitzondering zijn. Veel Nederlanders zitten nu net pas in het besef van 'mensen moeten eens ophouden het met een griepje te vergelijken' en zijn nog in discussie over of mondkapjes werken of niet. Heel anders dan mensen die deze materie al volgen sinds het in China begon.

Daarom is het constant veranderende en conflicterende advies ook zo funest. Je zag die straatinterviews in Amsterdam, veel mensen zitten nu nog in de nuchtere modus van twee weken geleden. Ik geloof ook niet dat ze alleen maar met de kennis van nu handelen. Er is niet binnen één dag ineens een medische ontdekking gedaan die het maakt dat je toch niet meer naar de kroeg kunt.

Ook zo'n Roger van Boxtel van de NS die BOOS! is dat dagjesmensen de trein pakken. Dóe er dan wat aan, slappe zak. Als je alleen maar adviseert, vraagt en smeekt, ja dan negeren mensen dat. Zolang jij nog iedereen van A naar B vervoert zonder de noodzaak te controleren ben jij medeplichtig aan alle 'schokkende beelden' die viraal gaan.
  zondag 22 maart 2020 @ 10:36:35 #46
65846 Bocaj
47th President.
pi_192201067
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. De hypocrisie zit hem erin dat de Nederlander de schuld krijgt omdat die dezelfde nonchalance aan de dag legt als de regering. We zitten in deze shit doordat de regering vorige week geen gezichtsverlies wilde leiden door terug te komen op de eerdere weinig aan de hand houding.
Misschien, maar misschien ook niet... als er keuzes gemaakt moeten worden over wie blijft leven en wie niet zoals in Italië dan hebben we eigenlijk allemaal verloren in Nederland!
Daarom misschien alleen een lockdown voor de ouderen? 65+
pi_192201116
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:36 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Misschien, maar misschien ook niet... als er keuzes gemaakt moeten worden over wie blijft leven en wie niet zoals in Italië dan hebben we eigenlijk allemaal verloren in Nederland!
Daarom misschien alleen een lockdown voor de ouderen? 65+
De regering probeert nou iets af te remmen waarvan ze geen idee hebben hoe hard het gaat. Dan moet je maximaal op de rem trappen lijkt me.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 22 maart 2020 @ 10:51:39 #48
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192201307
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. M.a.w. gewoon hard optreden tegen overtredingen. Maar dat wordt niet gedaan. Dus mensen denkrn, ach weet je wat, ik ga nog even naar de bouwmarkt voor een doos schroeven. Kan die kast eindelijk eens in elkaar gezet worden.

Als ik naar mijzelf kijk: nergens last van Corona technisch bekeken. Ik heb ook nog genoeg te doen maar dan moet ik wel naar de bouwmarkt. Hoewel de verleiding om te gaan groot is, ga ik niet. Maar is meer gezond verstand dan "verplicht". Veel mensen hebben geen gezond verstand meer, overigens geldt dat voor de gehele westerse wereld.

Dus verbieden en hard handhaven. Stuur het leger de straten op. Direct forse boetes. Niet luisteren is linea recta de gevangenis in voor een maand of 2. Moet jij eens kijken hoe snel de stoere boys in het gevang zitten en de meelopers afhaken 14.gif
  zondag 22 maart 2020 @ 10:53:33 #49
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192201329
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

COR / Grote paniek ... terecht of onterecht ???

Mooi dat jij nu ook snapt hoe dreigend de situatie nu is.
Typisch inderdaad :D
TS realiseert het nu ook eindelijk!
pi_192201397
Zin om je onder de mensen te begeven vandaag?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_192201486
Als de ouders en grootouders van al de egoïstische teringlijers die er gisteren massaal op uit gingen bij bosjes neervallen moeten ze ook niet zeiken dat de overheid te weinig doet. De schuld daarvoor ligt dan helemaal bij hen en niemand anders. Dan zullen ze tot aan hun dood moeten meedragen dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van pa/ma/opa/oma. Ik ken ook een aantal van die mensen en ik zal het ze de rest van hun leven iedere keer dat ik ze zie er goed inwrijven. En wat mij betreft diskwalificeren al die teringlijers zich voor zorg als ze ziek worden. Laat ze allemaal maar dood neervallen, de wereld is beter af zonder die randdebielen.
  zondag 22 maart 2020 @ 11:04:55 #52
65846 Bocaj
47th President.
pi_192201517
quote:
9s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:58 schreef Koral het volgende:
Zin om je onder de mensen te begeven vandaag?
Dat is gewoon toegestaan!
1,5m afstand houden uiteraard!
  zondag 22 maart 2020 @ 11:08:35 #53
65846 Bocaj
47th President.
pi_192201587
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:03 schreef Navifactiva het volgende:
Als de ouders en grootouders van al de egoïstische teringlijers die er gisteren massaal op uit gingen bij bosjes neervallen moeten ze ook niet zeiken dat de overheid te weinig doet.
Die teringlijers zullen heus wel oppassen wie ze daarna gaan bezoeken....
Verpleeghuizen en rusthuizen zitten al in lockdown!

Tja, en zo niet dan zijn het inderdaad echte teringlijers!
  zondag 22 maart 2020 @ 11:13:11 #54
22565 asco
Los in deze tent
pi_192201681
Al die mensen die nu al moeite hebben met de maatregelen.

Wat een geestelijke armoede.
pi_192201810
Zoals bij andere bedreigende zaken, die veel trager van aard zijn, zo blijkt maar weer dat een te groot deel van de mensen -zelfs bij een dreigende zaak die heel snel is- de kikker in het pannetje met water op het vuur is.
pi_192201897
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat is gewoon toegestaan!
1,5m afstand houden uiteraard!
Net zoals het in Italië was toegestaan :')

1 dorpje uitgezonderd. En laat nu net dat dorpje geen besmettingen hebben..
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_192202184
pi_192212504
Grappenhaus vond het beschamend hoe we ons dit weekend in grote getallen in groepsvorm buiten hebben begeven.

Maandagavond crisis overleg is te lezen in de NOS liveblog.
Crisisoverleg over nieuwe maatregelen.

Daar komt de lockdown mensen.
pi_192212765
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
We zitten in deze shit doordat de regering vorige week geen gezichtsverlies wilde leiden door terug te komen op de eerdere weinig aan de hand houding.
Als we nou eens beginnen met elkaar niet de hand te schudden. Dan ben je al een heel end op weg en is het leed w.s. snel geleden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192212776
Grappenhaus:

Morgenavond heeft minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) opnieuw overleg met burgemeesters die het hoofd van de veiligheidsregio’s zijn. Hij wil niet vooruitlopen op maatregelen, zoals het handhaven van samenschoolverboden. ,,Dan zullen we opnieuw wegen”, zei hij tegenover EenVandaag.
Grapperhaus liet wel doorschemeren dat hij niet tevreden is over hoe Nederland met de voorschriften omgaat. Beelden van afgelopen weekend hebben hem ‘boos’ gemaakt: ,,Het is plaatsvervangend beschamend als ik zie dat mensen in de zorg in Brabant zich helemaal uit naad werken en tegelijkertijd mensen in groepen van veertig door een bos lopen.”
"Dit is helemaal verkeerd", zei Grapperhaus. ,,We hebben instructies die precies zeggen wat je moet doen. Ga zo min mogelijk uit huis", roept de minister op. ,,Als je een frisse neus moet halen, doe dat dan met beleid. Houd echt voortdurend anderhalve meter afstand." Nederlanders moeten ook boodschappen niet met het volledige gezin doen en opletten of de winkel zo leeg mogelijk is. ,,Wacht je beurt af", aldus Grapperhaus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')