De verwarrende adviezen zijn overal en veranderen constant. Steeds de losse, softe behandeling gevolg door de kater.
09-03: het leven kan gewoon doorgaan als je maar in je elleboog hoest.
12-03: iedereen thuiswerken waar mogelijk, iedereen met een kuchje blijft binnen, 1,5m afstand houden in de winkel.
12-03: scholen kunnen gewoon open blijven, risico is minimaal.
14-03: we moeten de scholen sluiten omdat iedereen met z'n voeten stemt.
09-03: we zijn een lekker nuchter volkje, alles onder controle, haha nu gaf ik Jaap toch een handje, hihihi hahaha hohoho.

16-03: ik heb een moeilijke mededeling voor u: de meeste Nederlanders gaan het virus krijgen.
14-03: ga lekker nog een borreltje drinken in de kroeg, moet kunnen, houd een beetje afstand, let een beetje op elkaar.
15-03: kroegen gaan dicht en we zijn als overheid heel BOOS! op de mensen dat ze naar de kroeg blijven staan.

20-03: ga in het weekend lekker eropuit, als je maar 1,5m afstand houdt.
21-03: we zijn BOOS! en bedroefd over de beelden van vandaag en we smeken mensen om zondag thuis te blijven.
Kijk het probleem is dat wij die dit op de voet volgen de uitzondering zijn. Veel Nederlanders zitten nu net pas in het besef van 'mensen moeten eens ophouden het met een griepje te vergelijken' en zijn nog in discussie over of mondkapjes werken of niet. Heel anders dan mensen die deze materie al volgen sinds het in China begon.
Daarom is het constant veranderende en conflicterende advies ook zo funest. Je zag die straatinterviews in Amsterdam, veel mensen zitten nu nog in de nuchtere modus van twee weken geleden. Ik geloof ook niet dat ze alleen maar met de kennis van nu handelen. Er is niet binnen één dag ineens een medische ontdekking gedaan die het maakt dat je toch niet meer naar de kroeg kunt.
Ook zo'n Roger van Boxtel van de NS die BOOS! is dat dagjesmensen de trein pakken. Dóe er dan wat aan, slappe zak. Als je alleen maar adviseert, vraagt en smeekt, ja dan negeren mensen dat. Zolang jij nog iedereen van A naar B vervoert zonder de noodzaak te controleren ben jij medeplichtig aan alle 'schokkende beelden' die viraal gaan.