SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
Bij de stairwayquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
12:00 FOK!Meet bij de Domtoren
Hebben die hordes toeristen straks als dit alles voorbij is weer wat moois om te vernielenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
elk nadeel heb zijn voordeel
Venetië is sowieso echt helemaal naar de tyfus geholpen de laatste jaren door toerisme. Schandalig. Ze hadden veel eerder in moeten grijpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
Kut.quote:
We hebben de afgelopen tijd genoeg gezien dat er nog steeds veel mensen zijn die toch nog massaal bij elkaar komen in bouwmarkten, tuincentra, winkelcentra, etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:31 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Jaap heeft helemaal gelijk.
Mensen moeten het nu eens serieus gaan nemen. Zo moeilijk is het toch niet om afstand te bewaren en indien nodig thuis te blijven?
Stelletje egoďsten.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hebben die hordes toeristen straks als dit alles voorbij is weer wat moois om te vernielen
ik heb zo het vermoeden dat na deze crisis de noodzaak van reizen sowieso grondig zal worden geherevalueerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Venetië is sowieso echt helemaal naar de tyfus geholpen de laatste jaren door toerisme. Schandalig. Ze hadden veel eerder in moeten grijpen.
Kwart Nederlanders verwacht vanwege coronavirus niet op zomervakantie te gaanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
ik heb zo het vermoeden dat na deze crisis de noodzaak van reizen sowieso grondig zal worden geherevalueerd.
Jij ziet er ook strak uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
Hee, een nieuwe OP.
Ziet er strak uit
kwart maarquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Kwart Nederlanders verwacht vanwege coronavirus niet op zomervakantie te gaan
Prima toch. Komt er wellicht eindelijk een fatsoenlijk spoornetwerk in Europa.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
ik heb zo het vermoeden dat na deze crisis de noodzaak van reizen sowieso grondig zal worden geherevalueerd.
Hier in Oost-Twente kwamen altijd al veel Duitsers, maar er komen er met de dag meer. In Duitsland is nagenoeg alles dicht en hier is alles ongeveer nog open. Er gaan nu ook berichten rond dat Duitse burgemeesters de NL-Duitse grens dicht willen om 'shoptoerisme' te voorkomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen tijd genoeg gezien dat er nog steeds veel mensen zijn die toch nog massaal bij elkaar komen in bouwmarkten, tuincentra, winkelcentra, etc.
En hoewel er al een hoop winkels zijn die uit zichzelf dicht gegaan zijn, blijft er ook nog steeds een hoop open.
Ik blijf roepen dat men dit alleen drastisch kan verminderen door verplicht alles wat niet noodzakelijk is (winkels en bedrijven) gewoon te sluiten.
Want alleen als men niet kán winkelen, zál men niet gaan winkelen.
Dan zal het virus zich nog steeds verspreiden uiteraard, want men zal toch buiten komen om te wandelen, fietsen etcetera, maar je neemt dan wel een héél groot deel weer weg.
Een totale lockdown (als in: je mag niet buiten komen, behalve voor boodschappen en noodzakelijk werk), ben ik geen voorstander van. Dat moet je pas als allerlaatste optie inzetten.
Het water is daar altijd al blauw, valt alleen niet op als het vol ligt met boten, verder wel geinig bericht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ja ik was ook echt verbaasd!quote:
Je eigen bevolking voorliegen ruikt heel erg naar Noord-Koreaanse praktijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:58 schreef vosss het volgende:
Misschien moet men gewoon om 2 uur met de cijfers bekend maken eens zeggen dat er een x aantal van onder de 30 dood zijn gegaan. Ook als dat helemaal niet klopt. Wellicht dat men het dan iets serieuzer neemt.
Probeer er maar eens aan te ontkomenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik had tegen mezelf gezegd om een weekend lang geen corona nieuws te volgen. Nu zit ik alweer in dit topic en naar de cijfers te kijken..
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik had tegen mezelf gezegd om een weekend lang geen corona nieuws te volgen. Nu zit ik alweer in dit topic en naar de cijfers te kijken..
Ik las berichten over ¤0.95,- per liter in België. Ja dan vraag je wel om extra toeristen als je niet direct grenscontroles gaat houdenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hier in Oost-Twente kwamen altijd al veel Duitsers, maar er komen er met de dag meer. In Duitsland is nagenoeg alles dicht en hier is alles ongeveer nog open. Er gaan nu ook berichten rond dat Duitse burgemeesters de NL-Duitse grens dicht willen om 'shoptoerisme' te voorkomen.
Andersom gaan Nederlanders nu nog massaler tanken in Duitsland, omdat sommige tankstations benzine verkopen voor minder dan 1.20/L.
Zolang er zoveel bewegingen blijven over en weer, zal het virus zich lekker mee blijven verplaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |