Eensch!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Visueel misschien ondertussen al weer achterhaald, maar Life After People was een goede serie daarover
Tja, de mens denk af en toe boven de natuur te staan, en haar hoeder te zijn. Af en toe laat de natuur zien dat het andersom is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bizar hoe snel de natuur het weer overneemt eigenlijk.
[..]
Nou ja, op zich wil je natuurlijk geen patiënten verplaatsen. Zo'n IC-unit heeft veel toeters en bellen, dus dat je dan zo lang mogelijk iemand stabiel in je eigen ziekenhuis houdt snap ik wel.
Nu liggen de bedden bijna vol en komt regulier spoedeisendhulp in gevaar en dan moet je wel actie ondernemen. Met de verwachtte toestroom van nog maar IC-patiënten is het helemaal een puzzel vanaf nu.
Hopen dat het ze gaat lukken en ik hoop echt van harte dat een HEEL groot deel van Nederland verstandig genoeg is om zich aan de huidige maatregelen te houden, anders gaan er heel veel onnodige doden vallen door gebrek aan IC-bedden.
Maar de cijfers blijven maar stijgen en stijgen daar. Als ze het al zouden kunnen vertragen door social distancing dan zou het al zo veel schelen. Maar het interesseert de meeste Italianen geen moer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij de verbazing en onmacht van die Chinees voorstellen dat "wij" in Europa geen complete lockdown doen zoals dat wel kan/kon in China. Het stilleggen van alles is geen optie; niet voor de mensen noch als virusbestrijding. Wat verder speelt in Italië zijn de cultuur gestuurde familieomgang.
Met isolatie krijg je verbetering waarna het virus, weer de kop opsteekt zodra je weer samenkomt. Isolatie is geen bestrijdingsoplossing.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, nieuwe minister vond dat geen goed idee.
Dit is ook mooiquote:Opkomstpercentage bloedbank: 96 procent
96 procent van de mensen die afgelopen week door bloedbank Sanquin zijn opgeroepen om bloed te komen doneren, is ook gekomen. Dat is fors meer dan de 45 procent die in reguliere weken komt opdagen, staat in een e-mail van Sanquin.
Volgens de bloedbank zijn er records verbroken en gaat ook het aantal aanmeldingen van nieuwe bloeddonoren door het dak. Gisteravond stond de teller alleen voor deze week op ruim 11.000 aanmeldingen, veel meer dan de hooguit 1200 in een normale week.
Amsterdammers die een kakkerlakkenlied zingen zijn geen Amsterdammersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:56 schreef Simmertje het volgende:
https://www.nu.nl/279736/(...)uH6Y2yIbwdCDnZHIRpnc
Ik doelde meer op dit:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bizar hoe snel de natuur het weer overneemt eigenlijk.
[..]
Nou ja, op zich wil je natuurlijk geen patiënten verplaatsen. Zo'n IC-unit heeft veel toeters en bellen, dus dat je dan zo lang mogelijk iemand stabiel in je eigen ziekenhuis houdt snap ik wel.
Nu liggen de bedden bijna vol en komt regulier spoedeisendhulp in gevaar en dan moet je wel actie ondernemen. Met de verwachtte toestroom van nog maar IC-patiënten is het helemaal een puzzel vanaf nu.
Hopen dat het ze gaat lukken en ik hoop echt van harte dat een HEEL groot deel van Nederland verstandig genoeg is om zich aan de huidige maatregelen te houden, anders gaan er heel veel onnodige doden vallen door gebrek aan IC-bedden.
Ik verwacht, misschien ten onrechte, dat er überhaupt al landelijk gekeken zal worden naar regionale cijfers van beschikbare bedden, dat soort data lijkt mij essentieel voor de RIVM adviezen over de maatregelen die de politiek moet treffen.quote:Vanaf komend weekend wordt iedere ochtend per regio bekeken hoeveel IC-bedden er beschikbaar zijn en hoeveel patiënten er overgeplaatst moeten worden. "Om ook de volgende 24 uur voldoende capaciteit te hebben", zegt Kuipers.
Vraagje aan jou, aangezien jij in het ziekenhuis werkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar nu heb je dit:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
De tyfus / Corona voor dit soort gasten. Ik dacht dat hier al regelgeving voor was?quote:
R’dam, kreeg het net van een collega door. vrije marktwerking, dus mag gewoonquote:
Ja History Channel budgetje hequote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Eensch!
(Hoewel de visuals toentertijd al niet om aan te zien waren!)
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelijk vorderen en naar het plaatselijke ziekenhuis brengen.
Hoeveel van die Ajax pakkies zou hij verkopen in R'dam?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:05 schreef Fukushima het volgende:
[..]
R’dam vrije marktwerking, dus mag gewoon
haha scherpquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoeveel van die Ajax pakkies zou hij verkopen in R'dam?.
Alcoholspray werkt niet tegen alle virussen en het kan goed zijn dat wat die meneer verkoopt niet tegen virus werkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zag vorige week ook zelfs kledingwinkels die ineens handgel verkochten of alcoholspray.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |