quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
En nog meer goed nieuws![]()
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijn
wow en dat is ook van vandaag? ze zaten daar toch in lockdown?!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]Beter!
Ikzelf heb inmiddels het verzorgingstehuis hier gemaild met de vraag of ze mijn 50 mondkapjes kunnen gebruiken.
Ik kreeg een pushbericht, maar was te laat. Was dat dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Lees net een e-mail van mijn afdeling dat er weer schorten en mondkapjes op voorraad zijn
Ze moeten daar idd een stel Chinese bestuurders invliegen en een maand of twee de baas maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
bam bam bam!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Utrecht toch? Hier in het Albert schweitzer nog steeds een tekortquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Daar geven die Italianen geen reet om!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
wow en dat is ook van vandaag? ze zaten daar toch in lockdown?!
In Italië tellen die niet mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat ook afvragen of ze onterecht corona toeschrijven als doodsoorzaak.
Stel een een 87 jarige met long en hartproblemen en al slechte gezondheid en een recente verzwakking door een infarct. Krijgt corona en sterft.
Is dit de corona of het hartinfarct?
kijk toppertje!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]Beter!
Ikzelf heb inmiddels het verzorgingstehuis hier gemaild met de vraag of ze mijn 50 mondkapjes kunnen gebruiken.
Nice!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Ja, vanmorgen toen ik er was zag het er niet goed uit en leek het er even op dat dat echt laatste dag met schorten en mondkapjes kon zijn. Gelukkig valt het meequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Utrecht toch? Hier in het Albert schweitzer nog steeds een tekort
quote:Shell biedt grondstof voor handgel gratis aan
Shell stelt 2,5 miljoen liter isopropylalcohol (IPA) beschikbaar, een van de grondstoffen voor het maken van handgel. Het bedrijf doet dat gratis. De essentiële grondstof wordt gemaakt in de Shell-fabriek in Pernis. Vanwege de corona-pandemie wassen mensen veel vaker hun handen en daardoor stijgt de wereldwijde vraag naar desinfecterende handgels explosief.
Shell heeft de productie van de grondstof verhoogd en stelt die kosteloos beschikbaar voor de productie van handgels voor de zorgsector in Nederland. "Fantastisch, dit is precies wat we nodig hebben", zegt Niels Maijers, vanuit de Nederlandse Federatie Academische Ziekenhuizen en het ministerie van VWS verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van deze middelen. "Hiermee is in ieder geval een solide basis gelegd voor de komende maanden in Nederland."
https://nos.nl/liveblog/2(...)doden-in-italie.html
Tuurlijk begrijp ik, moet je ook zeker maatregelen voor treffen. Maar je kan zeker te ver gaan.quote:Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding.
Klopt, dat is zo onderhand de definitie van een virus.quote:Het komt allemaal tegelijkertijd
De IC's hebben niks mee te maken dat de media de mensen gek moet maken. Overigens kan je IC's makkelijk opschalen. Daarom ben ik wél voor een noodtoestand waarin je zonder al te veel bureaucratie zorgpersoneel makkelijk kan omscholen tot iemand bij een IC bed. Je hoeft echter alleen te bewaken wat er gebeurt. Dan kan je zeggen: Ja maar normaal zorgpersoneel kan dat niet, nou ze zullen wel moeten en er is geen andere manier. In ieder geval geen reden om het dik gedrukt in de AD moet zetten.quote:En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.
Verklaar je nader wat wel.quote:De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!
In die regio in Italië wonen ontiegelijk veel ouderen, dus samengesteld ook ontiegelijk veel ouderen met een zwak immuunsysteem.quote:Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen:
Ook dat nog.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:20 schreef hollandia02 het volgende:
Griep zorgt voor overvolle ziekenhuizen; operaties afgezegd
APELDOORN - De Gelre ziekenhuizen in Apeldoorn en Zutphen zijn op dit moment overvol door het aanhoudende griepvirus. Nagenoeg elk bed is bezet.
'We werken met man en macht aan het opvangen van de aanhoudende patiëntenstroom', zegt woordvoerder Carla Icking. Ze spreekt van een 'uitzonderlijke situatie'.
Operaties afgezegd
Er is extra personeel opgeroepen. Enkele niet-levensbedreigende operaties zijn afgezegd om bedden vrij te maken.
Gelre betreurt dit zeer, zegt de woordvoerster. 'Voor de patiënten in kwestie is het bijzonder vervelend. Zij stellen zich in op een ingreep die plotseling wordt afgeblazen. Maar we kunnen niet anders. Ook de ziekenhuizen in de regio liggen vol. We moeten voorrang geven aan patiënten die acute zorg nodig hebben.'
Het gaat vooral om kwetsbare ouderen, zegt de woordvoerster
https://www.omroepgelderl(...)n-operaties-afgezegd
VRIJDAG 16 FEBRUARI 2018, 09:52
Dit is ook iets waardoor de aantallen in China relatief laag zijn. Als je thuis dood gaat, dan wordt de doodsoorzaak niet toegeschreven aan Corona,quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
In Italië tellen die niet mee.
'died with Corona not because of'
Zoiets als oude mannen met prostaatkanker hier.
Mijn man is vandaag ook jarig en groot fan van Liverpool. En dan zo'n serenade, vanmorgen om kwart voor negen!quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Dat is mooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Kyran het volgende:
Wat moet het zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:40 schreef BillDauterive het volgende:
Het nummer van dit topic klopt nietKYRAN! help!!
fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen toen ik er was zag het er niet goed uit en leek het er even op dat dat echt laatste dag met schorten en mondkapjes kon zijn. Gelukkig valt het mee
Is wel goed spul dat IPA, gebruik zelf ook veel voor het reinigen van apparatuur, printplaten, lenzen, videokoppen, beeldschermen, etc.quote:
scherpquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eentje hoger dan het vorige topic
Hier ook. Mijn schoonouder zo'n 6 weken niet gezien nu. Mijn vrouw is 39wk zwanger en mijn ouders en schoonouders vragen zich nu af of ze hun pasgeboren kleindochter wel kunnen zien... Of het nu wel kan of niet. Zij zitten hier al weken mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen dan
Check de datum...quote:
Dat heb ik ook gehoordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man is vandaag ook jarig en groot fan van Liverpool. En dan zo'n serenade, vanmorgen om kwart voor negen!
Heb mijn kinderen ook al een paar weken niet gezien ...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook. Mijn schoonouder zo'n 6 weken niet gezien nu. Mijn vrouw is 39wk zwanger en mijn ouders en schoonouders vragen zich nu af of ze hun pasgeboren kleindochter wel kunnen zien... Of het nu wel kan of niet. Zij zitten hier al weken mee.
Animals takin' over.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
Uit een reactie op de frontpage
Rendieren in de straten in Polen en wilde zwijnen in Barcelona omdat het overal zo stil is omdat mensen binnenblijven
https://twitter.com/alfonslopeztena/status/1240777027030069261
https://twitter.com/alexsakalis/status/1240926295686610944
Spannende tijden ook voor jullie dan. Kan me voorstellen dat je dadelijk helemaal trots je kindje wilt showen en dan gaat dat niet live ... nare situatiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook. Mijn schoonouder zo'n 6 weken niet gezien nu. Mijn vrouw is 39wk zwanger en mijn ouders en schoonouders vragen zich nu af of ze hun pasgeboren kleindochter wel kunnen zien... Of het nu wel kan of niet. Zij zitten hier al weken mee.
Echt allemaal voorspellingen die hier zijn gedaan en werden bestempeld als "paniekzaaien".quote:Landelijke coördinatie om coronapatiënten te verplaatsen
Er komt landelijke coördinatie om het aantal coronapatiënten vanuit Noord-Brabant te verdelen over de rest van het land. Dat hebben minister De Jonge (Volksgezondheid) en Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg afgesproken. Daarbij komt er hulp van Defensie.
"Defensie kan hier uitstekend bij helpen in de logistieke support", zei Kuipers in Nieuwsuur. "Van planning tot transport." Hij denkt dat de situatie hiermee onder controle is te krijgen.
Vanaf komend weekend wordt iedere ochtend per regio bekeken hoeveel IC-bedden er beschikbaar zijn en hoeveel patiënten er overgeplaatst moeten worden. "Om ook de volgende 24 uur voldoende capaciteit te hebben", zegt Kuipers.
Eerder vandaag deden Brabantse ziekenhuizen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet in Brabant is zo groot, dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten. Het Bernhoven-ziekenhuis in Uden en het Amphia Ziekenhuis in Breda sloegen alarm.
Bron: NOS
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanavond even gevideobeld met schoonouders (beide begin 70). Gaan nog wel voor een boodschap de deur uit. Verder niks. Maar wonen in een gehucht naast Uden (Venhorst voor de kenners). En vertelden me dat er inmiddels 1 bekende is overleden, 2 bekenden liggen nu op een ic in Ede (?) en R'dam. Dat komt wel effe binnen dan
Sterkte!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Lief😍quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
Rendieren in de straten in Polen en wilde zwijnen in Barcelona omdat het overal zo stil is omdat mensen binnenblijven
Fijn dat de overheid de regie pakt, ik dacht eigenlijk dat al werd gedaan, maar na die berichten van Bernhove en Amphia dat andere ziekenhuizen gewoon soms niet thuis gaven is dit prima qua aanpakquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt allemaal voorspellingen die hier zijn gedaan en werden bestempeld als "paniekzaaien".
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat is nog erger, je eigen kinderen niet kunnen zien. Ik heb hier alleen een stuiterbal rond huppelen van bijna 2 die vraagt waar opa en oma is, en schoonouder en ouders die niet weten of ze de binnen 1 week de nieuwe aanwinst kunnen komen bekijken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:45 schreef maily het volgende:
[..]
Heb mijn kinderen ook al een paar weken niet gezien ...![]()
Lang leve whatsapp en videobellen
ja voor zover ik weet is dit het plan, ontlasten van ziekenhuizen die relatief weinig capaciteit hebben. ik ben helemaal voor. maar wel hefitgquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
... excuus, beetje rare quote ging beetje mis
Klop.... "wij weten het niet"quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja, daar wordt echt steeds overheen gekeken.
Maar goed, er zijn nog niet echt statistieken van mensen die levenslange schade hebben opgelopen.
verder:quote:bron:ZI-NL
Een verblijf op de intensive care is niet niks. Houd er rekening mee dat iemand die op een IC heeft gelegen ernstig ziek is geweest. Aansterken en lichamelijk op krachten komen kost tijd. Het kan heel lang duren voor iemand weer helemaal de oude is. Sommige mensen kunnen zelfs jaren na hun IC-opname nog klachten hebben. Ook kost het tijd om te verwerken wat er allemaal gebeurd is, ook voor naasten.
Kortom de ellende voor herstel begint veelal pas na dat je van de IC komt.quote:bron: Stichting fcIC
..... veel onderzoek.. ...langdurig herstel na opname....
Van de 451 geïncludeerde patiënten werden er 252 geëvalueerd na 6 maanden. (40 Patiënten zijn uit de studie gevallen en 159 (35,3%) overleed tijdens de studie.) 64,6% was ouder dan 65 jaar, 90,9 % was thuis. Van de patiënten die voor de opname nog werkten had 66% deze werkzaamheden (nog) niet hervat. 80 Patiënten (31,7%) hadden nog professionele medische hulp nodig. Meer dan de helft van hen zelfs dagelijks.
Eerder ook apen in ik dacht Thailand.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:39 schreef the-eye het volgende:
Oh, ja val net weer in het topic.quote:
Venetië.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerder ook apen in ik dacht Thailand.
En de grachten waren weer helder dus er was zowaar vis te zien in Rome.
Elke FOK!ker heeft inmiddels wel een bloeddruk en SpO2 meter in huis.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:51 schreef Jahr00n het volgende:
Denken jullie wel een beetje aan de bloeddruk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |