Mwoah dat zou nog wel eens heel erg vies tegen kunnen gaan vallen vrees ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben ook nog lang geen 1500 van die apparaten nodig...

Heb je familie, vrienden of andere mensen waar je om geeft?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
Soms denk ik, dit is toch een soort van oorlog. Als je ziet wat de prijs is die we nu moeten betalen, is het opofferen van mensenlevens door verspreiding toe te staan misschien wel goedkoper. Echt alles gaat nu kapot namelijk, en een economische crisis gaat ook veel levens kosten.

Hoe weet je dat zo zeker? Ik denk dat niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we te danken aan de evolutie die ons heeft doen ontstaan gedurende we altijd te maken hadden en zullen hebben met bedreigingen van ons voortbestaan.
Waar we vooral moeite mee hebben is de enigszins redeloze angst dat we geen controle hebben dat ca 2-4% van onze bevolkin ws vervroegd het lood zullen leggen.
Het leed zou al een stuk monder zijn wanneer de samenleving niet als een kip zonder kop, zich gaat verschuilen achter allerlei doemscenario's van einde der tijden.
Eén 100% zekerheid is dat de mens zal blijven voortbestaan en het is aan ons als mensheid in welke vorm.

Ik denk nu even als beleidsmaker. Dan kun je niet op microschaal denken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je familie, vrienden of andere mensen waar je om geeft?

geen klachten. Ook geen 'och ik voel wel wat maar zal wel niks zijn' .quote:

1150*0,7+281=1086quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah dat zou nog wel eens heel erg vies tegen kunnen gaan vallen vrees ik.
Van de standaard 1150 IC bedden is op elk moment al zo'n 60-70% bezet gemiddeld.
Daarnaast liggen er nu al 281 coronapatienten op de IC. Die zullen daar zeker 2-4 weken in blijven liggen.
Volgende week worden verwacht dat er 500-1000 IC patienten bij komen.
Dan komt die maximale capaciteit van 1500 IC bedden (mét beademing) erg hard dichtbij.

quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef 2562 het volgende:
[..]
Hoeveel kan jij er noemen die groter waren dan?
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Noem eens een grotere crisis dan
Waren we in oorlog in 1953?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Welke vond jij groter dan? Hij heeft gelijk, het hele land ligt minimaal een paar maanden op z'n gat

Dat is een ontwijkend antwoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk nu even als beleidsmaker. Dan kun je niet op microschaal denken.

Of 28 weeks.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik vraag me af hoe het er over 28 dagen bijstaat

1953 was niet 'een grotere crisis' dan dit, hoor.quote:

Ja, natuurlijk. Maar nogmaals, beleidsmaker moeten en kunnen geen beleid maken door het te betrekken op de gevolgen voor hun familie of vrienden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een ontwijkend antwoord.

Ik vertrouw op de experts die stellen dat de ziekenhuizen de aantallen aankunnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah dat zou nog wel eens heel erg vies tegen kunnen gaan vallen vrees ik.
Van de standaard 1150 IC bedden is op elk moment al zo'n 60-70% bezet gemiddeld.
Daarnaast liggen er nu al 281 coronapatienten op de IC. Die zullen daar zeker 2-4 weken in blijven liggen.
Volgende week worden verwacht dat er 500-1000 IC patienten bij komen.
Dan komt die maximale capaciteit van 1500 IC bedden (mét beademing) erg hard dichtbij.

Hoezo kost een economische crisis mensenlevens?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
Soms denk ik, dit is toch een soort van oorlog. Als je ziet wat de prijs is die we nu moeten betalen, is het opofferen van mensenlevens door verspreiding toe te staan misschien wel goedkoper. Echt alles gaat nu kapot namelijk, en een economische crisis gaat ook veel levens kosten.

De NOS maakt gewoon cijfers bekend iedere dag. Er zijn nog zo'n 300 IC-bedden vrij voor coronapatiënten...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
1150*0,7+281=1086
dus nog 64 vrij ongeveer

zelfmoordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:04 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoezo kost een economische crisis mensenlevens?

Vind je van niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
1953 was niet 'een grotere crisis' dan dit, hoor.

dan hebben ze er meer dan 1150 dusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De NOS maakt gewoon cijfers bekend iedere dag. Er zijn nog zo'n 300 IC-bedden vrij voor coronapatiënten...

Verdomme dit is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we te danken aan de evolutie die ons heeft doen ontstaan gedurende we altijd te maken hadden en zullen hebben met bedreigingen van ons voortbestaan.
Waar we vooral moeite mee hebben is de enigszins redeloze angst dat we geen controle hebben dat ca 2-4% van onze bevolkin ws vervroegd het lood zullen leggen.
Het leed zou al een stuk monder zijn wanneer de samenleving niet als een kip zonder kop, zich gaat verschuilen achter allerlei doemscenario's van einde der tijden.
Eén 100% zekerheid is dat de mens zal blijven voortbestaan en het is aan ons als mensheid in welke vorm.

Mooie business, 100% zeker dat je ze al bij voorintekening hebt verkocht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er is waarschijnlijk een bedrijf dat 50 beademingsapparaten per week gaat produceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |