Van harte welkom in het officiële
TV Slowchat topic. Dit topic is tot stand gekomen, nadat in 2009 de
succesvolle SBS zondagavondreeks was begonnen, welke helaas tot haar einde is gekomen in
juli 2010. Sindsdien is het topic gepromoveerd tot een algemene tv slowchat topic.
In dit topic kan dus gepraat worden over alle series, films, documentaires en over wat ze nog meer aan ons lieve kijkbuiskinderen aanbieden

Maar natuurlijk is hier ook de vrijheid om over alles te praten wat je bezig houdt als je geen tv aan het kijken bent. Want ook dat kan in Nederland!
Op de zondagavond is het SBS 6 gehalte hoger dan gebruikelijk.

Iedereen is van harte welkom om mee te kijken naar spraakmakende programma's zoals Undercover in Nederland, Red mijn Vakantie, Smaakpolitie, Wegmisbruikers, Reportage en Bonje met de Buren. Ook kijken/doen we stiekem wel eens Spuiten en Slikken

praadje de lieveling van de TVSC'ers

Snowsquall

Ole

Jayhovah
Studiotje, WcPot, Toto69, Maraca, Pizzalucht, Stickertje tralalala, Tassendief, AF_, MrBanaan1, Fylax, Oscar, DKUp, Van_Poppel, sinterklaaskapoentje, Dagoduck, potjecreme, Rodgrod, monkyyy, praadje, Snowsquall, Ole, Jayhovah,
Wij heten u van harte welkom in deze Slowchat • Behandel elkaar met respect

Zoals de moeder van Stampertje zou zeggen: als je niks aardigs kan zeggen, kan je beter je mond houden! Toch stout geweest? Dan mag je hier een dag je straf uitzitten:
Topicreeks: FMT Slowchat.• Heb je een nieuwe UI? Geef dat dan even aan in dit topic. Omdat niet meer vanuit de Wiki wordt gewerkt moet de TS de OP aanpassen. Zet wel even je UI in [code] tags zodat de TS alleen maar hoeft te knippen en plakken.
• Word je aangehouden door wegmisbruikers of geconfronteerd door Alberto Stegeman? Wees dan sociaal en doe ons even de groetjes
• Heb je de LAPO
(Last Post) in het topic. Maak een nieuwe aan!
• Bovenstaande regels gelden niet voor: Maraca, Studiotje, Oscar, DKUp en Rodgrod.
En een keurmerk van Rob!
![AnFLtQM.jpg]()
![yfjGjMO.gif]()
Man man man!
SPOILER: Waar gaan we meeten?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Woordenboek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verlaat je deze fantastische Slowchat meld je dan even af dan kunnen de andere slowchatters je nog even gedag zeggen.Ziet iemand Alberto of krijgt iemand antwoord? Meld het hier!FOK!kers feliciteren Alberto Stegeman met nieuwe dochterStoute Slowchatters zijn stout!
![79c0437ca4fedfb4e14241ec4fb1ca26.jpg]()
Game on vriendjes

VANAF 01/03/2020 TOT 30/03/2020 BEGINT DE CHALLENGE. WIE LUKT HET OM HET VAAKST OM 18.00.00 TE POSTEN. DE WINNAAR MAG ZICH TV SLOWCHATTER VAN HET JAAR 2020 NOEMEN EN KRIJGT DE EER.
Bijna Fipo
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
quote:
quote:
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 09:46 schreef praadje het volgende:Nou, werd al gecontroleerd bij de nieuwe grens. Ging alleen even een rondje rijden om mijn auto te laten draaien en even bij een straat over de grens vitamines te halen. Had mijn kaartje van de Gastric Bypass expres meegenomen en werd bij uitzondering toch toegelaten. Maar moet wel een attest laten maken.
Hoorde van een dame achter mij in de drogist dat iemand die bier ging halen vanuit NL in België wel werd toegelaten

Kree heeft een speciale vergunning en mag overal ongelimiteerd naar toe
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 09:46 schreef praadje het volgende:Nou, werd al gecontroleerd bij de nieuwe grens. Ging alleen even een rondje rijden om mijn auto te laten draaien en even bij een straat over de grens vitamines te halen. Had mijn kaartje van de Gastric Bypass expres meegenomen en werd bij uitzondering toch toegelaten. Maar moet wel een attest laten maken.
Hoorde van een dame achter mij in de drogist dat iemand die bier ging halen vanuit NL in België wel werd toegelaten

mocht je wls forte nodig hebben kan ik je wel opsturen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Middag
quote:
Kree zorgt ervoor dat de economie in Belgié niet inzakt
onze Loiza gisteravond geelimineerd bij lets dance
maar ja, ik vond haar ook niet een van de beste daar dus dat zat er aan te komen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
quote:
Kree is de held van Fok!
zo maar weer even in mijn tuintje aan de slag
quote:
#FreeKree
quote:
Het is een heel project. Maar nu elke dag even paar uurtjes. Hebben we ook meer leefruimte hier met zijn tweeën
quote:
Ja anders ga ik huilen in een hoekje
Nog 28 minuten
27
20
15
10
5
4
4
quote:
TassenGod

2
1
Avond
go
quote:
quote:
quote:
quote:
En lekker vies dik worden
quote:
Fok! zal het beslissen
En wat gaan jullie vanavond kijken?
Avond

Ik tune ook even in op kassa
Do what you love, love what you do!
quote:
quote:
PoppelGod
quote:
Kree
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:11 schreef Bocaj het volgende:[..]
Heb een heel lijstje... allemaal Amerikaans (Al die zombieseries, Homeland, Deputy, Picard, You, enz enz)
Homeland
Ben helaas al helemaal bij met die.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:12 schreef praadje het volgende:Zo, net even een deal gemaakt met de buurman. Hij heeft NL kentekenplaten en ik BE kentekenplaten dus in geval van nood kunnen we van auto ruilen om in BE of NL te rijden

Boefje
Snowsquall
Noord Brabant
quote:
DWHN
en RTL5 na 22.10
PS Avond allemaal
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:18 schreef praadje het volgende:[..]
Haha, nee hoor. Maar boodschappen hier zijn gruwelijk duur dus 1x in de week even naar de Jumbo. Voor de rest ga ik gewoon hier even naar de Aldi.
En hij moet hier zijn omdat hij mantelzorger is voor zijn vriend.
Als je in BE rijdt en niet gecontroleerd bent bij de grens en ze houden je in BE aan met NL platen kost het je 400 euro.
Maar als ik in NL rij met BE platen krijg ik geen bekeuring. NL is nog niet zo streng als BE.
Denk dat ik maar moet verhuizen
Ik kijk op de laptop. wordt vooral NPO vanavond. Maar even met antieke tablet uit het stof halen
quote:
ik blijf toch vooral thuis. Echt alleen een boodschap en verder binnen. Gelukkig heb ik een tuintje
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef Ole het volgende:[..]
ik blijf toch vooral thuis. Echt alleen een boodschap en verder binnen. Gelukkig heb ik een tuintje
Ik zit elke dag in het ov aantal uur nu en kom thuis bij particuliere klanten....
Oepsss potentieel gevaar ben ik of andere naar mij wel. Maarja voorlopig gaat dat gewoon zo door hoor?
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef praadje het volgende:[..]
Avond allerliefste. Voel me net een vluchteling. Ergens zoeken naar een grensovergang die niet gecontroleerd wordt. Vanmorgen bij de nieuwe grens mocht ik gelukkig doorrijden toen ik zei dat ik de auto aan het uitlaten was (anders staat hij te lang stil) maar moest wel beloven om de eerste afslag terug naar Belgie te nemen en mijn auto voortaan in Belgie uit te laten

Ov?
quote:
Kree is van harte welkom in Belgie.
quote:
Altijd al eens overwogen om te emigreren
quote:
Financieel zal het niet mogelijk zijn anders had je het vast wel gedaan
quote:
Nou weet ik niet? Kun je niet gewoon een Nl anonieme ov chipkaart krijgen?
Oh, met de fiets mag je wel de grens over. Dat zou ik ook nog kunnen doen om mijn brood bij de bakker te halen net over de grens. 10 minuutjes fietsen op mijn elektrische fiets.
Snowsquall
Noord Brabant
quote:
Ik zit 25km van Uden af

maar heb een Jumbo op 150mtr afstand
quote:
Klopt jah

Maar het zit in mijn achterhoofd nog steeds wel. Weet trouwens niet waarheen ofzo. Of weet ik veel. Maar het zal wel bij een fantasie blijven even nog
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:27 schreef Bocaj het volgende:[..]
Je gaat het toch krijgen vroeg of laat en dat is niet zo erg alleen als je snotterig wordt niet bij oude mensen langsgaan! (Of anderzijds ziek!)
Klopt zo denk ik er ook beetje over. Vindt t dan wel beetje de verantwoording van die oudere klanten om het af te zeggen oid.
Tja, het blijft beetje raar grijs gebied wel nu waar ik bij sommige bedrijven zie is het drama al om of zijn afgezegd. Of kom gewoon bij particulieren no problem\
Handjes schudden zijn we wel mee gestopt trouwens. Maarja vervolgens krijg je een bakje koffie aangeboden en dan ... tja
quote:
Ik geef je gelijk wel hoor, maar kom ome zeur agent maar tegen en dan heb je die bon wel gewoon
quote:
Kan jij nog gewoon aan het werk of is het bij jullie nu ook rustiger door het Corona virus
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef Bocaj het volgende:[..]
Altijd maar in overleg... de ene oude is de andere niet! Je hebt ook gewoon gezonde oude mensen die ook jaarlijks griep krijgen...
Klopt, tsja weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken meer. Voor mezelf maak ik me geen zorgen. Gezondheids achtig dan iig.
Wel financieel als dit in soort lockdown gaat. Nouja gemeente al gebeld ze vullen iig aan tot min bijstand inkomen. En ok ik leef best goedkoop dus red het daarmee wel weer.
Maarja optimaal is het allemaal niet natuurlijk.
Snowsquall
Noord Brabant
quote:
Het is ook
geen garantie dat je de griep niet krijgt maar dat je er wat minder vatbaarder voor bent dan zonder prik dus je kunt nog steeds van alles oplopen.
quote:
Het werk gaat bij ons gewoon door, er zijn wel meerdere afzeggingen van klanten en met name bedrijven die gesloten zijn nu. Het meerendeel komt van werk bij particulieren nu. En het neemt wel af. Het is beetje per week bekijken nu voor mijn wg ook dus vooral. Hij probeert alles vol te plannen en is voor aankomende week weer gelukt. Maar het is wel kijken week per week/
Hoe zit dat met jullie bij werk trouwens? Mijn vak kan nu eenmaal niet op afstand of thuiswerken.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:46 schreef Van_Poppel het volgende:[..]
Via Citrix is dat inderdaad lastig

Ik kan gelukkig thuis werken. Sowieso worden we nu minder makkelijk toegelaten bij klanten. Vorige week een kleine aanpassing bij een klant remote uitgevoerd. Niet ideaal, maar het is niet anders.
Ik heb al overwogen trouwens of er niet iets is wat ik bv parttime ook van uit huis erbij kan doen.
Maar alles wat je daarover kunt vinden is wel heel zwaar onderbetaald of sowieso dan weer niet te combineren aangezien de planning echt per week gaat nu bij ons op werk.
Mss heeft iemand hier nog een idee?
quote:
Thuiswerken gaat voor mij lastig worden. Alles rijdt nu volgens aan aangepast weekendrooster. Wat prima te doen is.
Tis toch wel beetje meer gedoe als wat ik zelf dacht van te voren hoor met het “griepje” het is sowieso wel te merken nu al en nu is het in NL nog niet eens echt lockdown.
Tot nu toe gaat alles voor mij gewoon door incl werk en boodschappen doen. Heb nu ook niet echt lege supermarkten aangetroffen. (Hoewel macaroni en rijst) die waren wel aardig op.
Maar ik vrees het ergste hoor deze week dat het hier ook aangescherpt gaat worden wel weer.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2020 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:[..]
Thuiswerken als elektricien gaat hem niet worden denk ik. Als je vreest dat je werk wegvalt, dan misschien alvast contact opnemen met UWV/Gemeente?

Al gedaan
quote:
Mijn laatste werkdag was bij Picnic

ik had een hoest en ben naar huis gestuurd. Werk al tijd voor Randstad. Heb me direct ziek gemeld en blijf maar even ziek. Zou anders allang weer aan het werk zijn. Maar veel werk is er niet en heb nu wel even ziektewet uitkering. Over een week zie ik wel weer
Werk al ruim half jaar in zorgcentrum. Koken en deelnemers met beperkingen begeleiden. Dat ligt nu voor groot deel stil.
Heb net 2 maanden contract
quote:
Goed bezig

. Nice.
Is wel leuk werk denk? Ik denk al tijden om te switchen naar iets nieuws vanuit elektro. Niet dat het werk me opzich tegenvalt ofzo. Maar er is altijd zo onwijze tijds druk spanning moet eraf heel bedrijfspand zonder stroom, mensen achter me hoelang hoelang nog kree..... my god not helping. Naja duurt wat het duurt he soms is het makkelijker als anders. Maarja.
Gvd zeg geef me ff rust. Heb liever een meer iets waar ik niet die stress op me krijg het is altijd maar tijdsdruk en moet zsm allemaal.
Nouja gefeliciteerd jij iig weer nieuw contract
Morgen
quote:
Morning

Eugh ik moet nog uren administratie en de hele declaratie ov etc bijwerken. Lol zo geen zin in gehehe
Omg lijk wel zzp-er zo. Alleen met veel minder salaris, moet ook nog even in mijn eigen tijd weer dit net als tig uur ov enzo.
Gvd zeg nou dat met drank op ook maar een meter rijden die fout maak ik niet nog een keer.
quote:
Op zondag 22 maart 2020 08:39 schreef kree het volgende:[..]
Morning

Eugh ik moet nog uren administratie en de hele declaratie ov etc bijwerken. Lol zo geen zin in gehehe
Omg lijk wel zzp-er zo. Alleen met veel minder salaris, moet ook nog even in mijn eigen tijd weer dit net als tig uur ov enzo.
Gvd zeg nou dat met drank op ook maar een meter rijden die fout maak ik niet nog een keer.
quote:
Morgen
quote:
quote:
TassenGod
quote:
Dat dit kan in Nederland!
Omg op 3 mobieltjes ook echt zelfs die waar niet eens een sim kaart in zit.
Niet vergeten jongens 1.5 meter afstand houden, gelukkig is dit al bijna niet de hele week continu op het nieuws geweest.
Morgen lockdown
quote:
Hier ook ik dacht waar druk ik nu weer op
quote:
Op zondag 22 maart 2020 11:33 schreef kree het volgende:Omg op 3 mobieltjes ook echt zelfs die waar niet eens een sim kaart in zit.
Niet vergeten jongens 1.5 meter afstand houden, gelukkig is dit al bijna niet de hele week continu op het nieuws geweest.
Morgen lockdown
Zal mij niks verbazen en daar heeft iedereen het ook zelf naar gemaakt.
quote:
Mij ook niet. En tja zelf naar gemaakt? Het is (en dat is persoonlijk voor mij) ook niet echt zo dat ik een andere optie had? Moest gewoon werken, niks geen uitzonderingen bij mij. Tenzij ik echt ziek was ofzo. Maar dat ben ik niet ook.
quote:
Op zondag 22 maart 2020 11:42 schreef kree het volgende:[..]
Mij ook niet. En tja zelf naar gemaakt? Het is (en dat is persoonlijk voor mij) ook niet echt zo dat ik een andere optie had? Moest gewoon werken, niks geen uitzonderingen bij mij. Tenzij ik echt ziek was ofzo. Maar dat ben ik niet ook.
Gaat meer om mensen die gisteren massaal naar het Amsterdamse bos zijn geweest om het bloesempark te bekijken de dagjes mensen naar het strand en de wandelaars en fietsers die je elke keer nog in de trein ziet. Die hebben het allemaal nog niet goed begrepen
quote:
Op zondag 22 maart 2020 11:45 schreef WcPot het volgende:[..]
Gaat meer om mensen die gisteren massaal naar het Amsterdamse bos zijn geweest om het bloesempark te bekijken de dagjes mensen naar het strand en de wandelaars en fietsers die je elke keer nog in de trein ziet. Die hebben het allemaal nog niet goed begrepen

Ok eens, maar of zo’n NL-alert daar nu bij gaat helpen? Denk het niet. Zie dat ook meer als acuut een groot probleem in de buurt als iets wat al weken op het nieuws is en niet lokaal gevaar op gaat leveren. Tenzij Rusland een nuke op ons afstuurde ofzo

vanavond in het nieuws dit gehehe
Hopelijk gaat Fok! meewerken
quote:
En ze zetten containers neer op de grens zodat je er met de auto niet meer langs kan
quote:
Op zondag 22 maart 2020 17:29 schreef praadje het volgende:[..]
Yep, die staan er ook. Je kunt alleen nog langs de nieuwe grens waar de flikken staan. En alleen voor noodzakelijke zaken waarvoor je een attest nodig hebt. Ik zit gevangen

Rip praadje
24
quote:
Misschien kan Alberto je helpen met smokkelen dan ga je achterin een busje zitten
quote:
praadje met een snor
quote:
En een nep pasje
16
13
12
Hij bleef weer 3 seconden hangen
11
10
9
4 seconden vertraging
7
quote:
quote:
Klopt weer
6
quote:
Op zondag 22 maart 2020 17:53 schreef praadje het volgende:Worden jullie niet krankjorum van die berichten op FB. Hier op de plaatselijke pagina is er iedere dag wel wat.
Hang om 20.00 uur een wit laken uit het raam voor de zorg
Ga allemaal buiten staan om 20.00 en klap voor de zorg
Zet een beertje voor je raam om 20.00 uur voor de zorg
De zorgkundige bedanken iedereen voor de steun en dan zie je de zorgkundige zwaaien met een witte doek
Zet een lichtje voor je deur om 20.00 uur voor de zorg.
Damn, gek word ik ervan en waarom alleen de zorg? Ik heb respect voor iedereen die de maatschappij draaiende houdt. Truckers moeten ook 11 uur rijden zonder rusttijd ipv 9 uur. Iedereen draait overuren. Behalve dan de treinmachinisten, die mogen dan weer op halve kracht werken
Oh ja en dan was het gisteren nog steunkousendag voor mensen met down dus overal berichten van voeten met twee verschillende sokken. KAPPEN NOU!!!
Klopt ook ook mooi optijd
4
6 seconden vertraging
3
2
Weer 4 seconden later
1
Avond
quote:
Dat is zo vervelend. Net als het erop aankomt lukt het niet
quote:
quote:
quote:
3 puntjes voorsprong het is nog mogelijk
Maar dat is echt iets van de laatste twee weken. Week 1 van de challenge hadden wij daar dacht ik nog niet zoveel last van
quote:
Misschien komt het door Corona dat er nu meer thuis zijn en op Fok! zitten dat de servers het iets zwaarder hebben
quote:
Komt voor ons wel op een heel slecht moment
Nog geen Niels gezien
Niels
Kooosss
Hoogma