abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192167676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef Nober het volgende:
VACCIN MAXIMAAL OVER ANDERHALF JAAR
Zoveel toiletpapier heb ik niet :{
pi_192167677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
Markla94 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:00:27 Belangrijke site om de komende tijd te volgen, over het aantal ic-opnames.

- Op dit moment liggen 224 coronapatiënten op de ic (op 1.100 ic-bedden in totaal)
- 312 patiënten hebben in totaal op ic gelegen
- De snelle groei van ic-opnames neemt af

https://t.co/KNLxoos5Hm reageer retweet
Kan toch bijna niet kloppen lijkt me, afname voordat maatregelen effect kunnen hebben.
pi_192167678
nos

4 MINUTEN GELEDEN
Noodkreet Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Noord-Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.

"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen", zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.

Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen", zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.
pi_192167683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:17 schreef Remco het volgende:

[..]

Zeggen dat je een zuurstof saturatie van onder de 93% hebt?
??

Nee bedoelde of iemand op de hoek hier #coroned is, omdat er allemaal witte pakken staan. Maar met een ambu. Weet niet waar de GGD in rijdt maar dat lijkt me geen ambu, dus vandaar.
pi_192167688
ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 15:08:38 De man die twee agenten in het gezicht hoestte en riep dat hij corona heeft, krijgt een forse celstraf

https://t.co/PGmMFbIaI7 reageer retweet
Asaad C. :')

Voor straf het land uitschoppen.
pi_192167690
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:08 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Fijn dat jij het beter weet dan de mensen die er werken.
De cijfers van IC bezetting van gisteren zijn op de site van stichting Nice vanmiddag nog flink aangepast. Confetti heeft gewoon gelijk.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192167698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:19 schreef Zipportal het volgende:
ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 15:08:38 De man die twee agenten in het gezicht hoestte en riep dat hij corona heeft, krijgt een forse celstraf

https://t.co/PGmMFbIaI7 reageer retweet
Asaad C. :')

Voor straf het land uitschoppen.
Celstraf. Prima.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:20:00 #283
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192167699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef bitterbal het volgende:
nos

4 MINUTEN GELEDEN
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Noord-Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.

"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen", zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.

Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen", zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.
Volgens mij staat er ergens een ziekenhuis leeg.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192167700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er bestaan natuurlijk ook causale verbanden die moeilijk significant aan te tonen zijn maar op basis van dit onderzoek uitspraken doen is wel erg voorbarig :N
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 17:20:21 #285
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192167708
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:19 schreef SamCooke het volgende:

[..]

De cijfers van IC bezetting van gisteren zijn op de site van stichting Nice vanmiddag nog flink aangepast. Confetti heeft gewoon gelijk.
NVIC kwam gisteren om 18 met een update, hopelijk vandaag weer.
pi_192167709
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef Nober het volgende:
VACCIN MAXIMAAL OVER ANDERHALF JAAR
Dus kan ook eerder
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:20:57 #287
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_192167721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dus kan ook eerder
Er staat toch maximaal slimmen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:21:10 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192167723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:13 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Denk dat het zeer nuttig is, anders zouden zeer doorgeleerde mensen (radioloog = 6 jaar geneeskunde + 6 jaar radiologie + vaak promotietraject) het niet op het moment inzetten in de meest getroffen gebieden.
Kom niet aan met imposante wisse jassen... daar kom ik in mijn omgeving te veel mee in aanraking.
Het zijn net mensen die, goedbedoeld, hun tunnelvisie van enorme kennis zitten dat hun "onderzoek" er toe zal doen. Zoiets zie je ook in de politiek... een PvdD muts die iets zit te blaten dat we ook moeten aan denken aan varkens in de bio-industrie, zal best, alleen daar heb je geen venusreet aan tenzij dat varken kan dienen al biovaccin-fabriek en die radioloog z'n kont gaat keren.....

Waarbij gelijk opmerk dat die mensen veel doen t.a.v. bestraling/onderzoek maar je hebt er 0,00001 iets aan bij de virusbestrijding die je moet overlaten aan virologen en microbiologen.

Ik denk dat het handiger is, mits je dat ook bedoeld, dat die mensen worden ingezet bij de triage en ben je qua besmetting al (te) vergevorderd om te gebruiken om je virusbeleid daarmee af te stemmen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192167724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef bitterbal het volgende:
nos

4 MINUTEN GELEDEN

Kom er maar in met de lockdown
pi_192167729
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef D_A het volgende:

[..]

Met bronnetje erbij.
RTL Z.
pi_192167743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

NVIC kwam gisteren om 18 met een update, hopelijk vandaag weer.
Ja, die kan je ook het beste volgen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192167748
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Volgens mij staat er ergens een ziekenhuis leeg.
Rutte zei toch dat er aan oppervlakte geen tekort was?

Hij zei ook dat het leegstaande ziekenhuis weer te starten lastiger was dan gedacht
pi_192167757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Er staat toch maximaal slimmen.
Dat stuk van ukrant.nl van gisteravond is ook hoopgevend. Er kan een medicijn komen op korte termijn
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:23:00 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192167758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:13 schreef Kyran het volgende:
Hoe betrouwbaar is die site met IC cijfers? Ik kijk alleen naar NVIC.nl en die komen niet overeen.
https://www.zorg-capaciteit.nl/beddencapaciteit/faq.jsp
Helaas allen met inlogcode :{
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192167759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er bestaan natuurlijk ook causale verbanden die moeilijk significant aan te tonen zijn maar op basis van dit onderzoek uitspraken doen is wel erg voorbarig :N
Ja, uiteraard. Helemaal eens.
pi_192167767
quote:
18s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kom niet aan met imposante wisse jassen... daar kom ik in mijn omgeving te veel mee in aanraking.
Het zijn net mensen die, goedbedoeld, hun tunnelvisie van enorme kennis zitten dat hun "onderzoek" er toe zal doen. Zoiets zie je ook in de politiek... een PvdD muts die iets zit te blaten dat we ook moeten aan denken aan varkens in de bio-industrie, zal best, alleen daar heb je geen venusreet aan tenzij dat varken kan dienen al biovaccin-fabriek en die radioloog z'n kont gaat keren.....

Waarbij gelijk opmerk dat die mensen veel doen t.a.v. bestraling/onderzoek maar je hebt er 0,00001 iets aan bij de virusbestrijding die je moet overlaten aan virologen en microbiologen.

Ik denk dat het handiger is, mits je dat ook bedoeld, dat die mensen worden ingezet bij de triage en ben je qua besmetting al (te) vergevorderd om te gebruiken om je virusbeleid daarmee af te stemmen.
Ik denk dat we te ver langs elkaar heen praten om een middenweg te bereiken. Ik denk dat experts wereldwijd die CT-scanners steeds meer gaan inzetten en adequaat onderzoek niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn. Jij wel. Daarin gaan we geen middenweg vinden.
pi_192167775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
Markla94 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:00:27 Belangrijke site om de komende tijd te volgen, over het aantal ic-opnames.

- Op dit moment liggen 224 coronapatiënten op de ic (op 1.100 ic-bedden in totaal)
- 312 patiënten hebben in totaal op ic gelegen
- De snelle groei van ic-opnames neemt af

https://t.co/KNLxoos5Hm reageer retweet
Ik val in herhaling. Wat een geweldige vooruitgang!

RutteGod _O_
pi_192167777
ad

17:23
In de zwaar door het coronavirus getroffen Noord-Italiaanse regio Lombardije zijn zo'n 380 nieuwe sterfgevallen gemeld, de grootste stijging in een dag sinds de uitbraak. Het totaal aantal doden door corona komt daarmee op ongeveer 2550.

Het aantal besmettingen in de regio met het financiële centrum Milaan liep op tot ruim 22.000. Voor heel Italië steeg het aantal doden naar 3405, wereldwijd het hoogste aantal, zo werd donderdag bekend. Hoger dan China, waar het virus uitbrak.
pi_192167781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:22 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dat stuk van ukrant.nl van gisteravond is ook hoopgevend. Er kan een medicijn komen op korte termijn
Precies. Als er een medicijn is zou dat al een hoop schelen. Dan kan een vaccin nog wel even op zich laten wachten.
pi_192167785
quote:
Op deze site staat bij de meeste afdelingen een 0 of een 1. Dat betekent dat ze of plek hebben, of geen plek. Deze wordt in de praktijk niet gebruikt voor het aantal bedden, maar is meer bedoeld om te zien welke ziekenhuizen je het best kan bellen voor evt. overname van je patient(en).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')