Kan toch bijna niet kloppen lijkt me, afname voordat maatregelen effect kunnen hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
twitter:Markla94 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:00:27Belangrijke site om de komende tijd te volgen, over het aantal ic-opnames.
- Op dit moment liggen 224 coronapatiënten op de ic (op 1.100 ic-bedden in totaal)
- 312 patiënten hebben in totaal op ic gelegen
- De snelle groei van ic-opnames neemt af
https://t.co/KNLxoos5Hm reageer retweet
??quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:17 schreef Remco het volgende:
[..]
Zeggen dat je een zuurstof saturatie van onder de 93% hebt?
Asaad C.twitter:ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 15:08:38De man die twee agenten in het gezicht hoestte en riep dat hij corona heeft, krijgt een forse celstraf
https://t.co/PGmMFbIaI7 reageer retweet
De cijfers van IC bezetting van gisteren zijn op de site van stichting Nice vanmiddag nog flink aangepast. Confetti heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Fijn dat jij het beter weet dan de mensen die er werken.
Celstraf. Prima.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:19 schreef Zipportal het volgende:
Asaad C.twitter:ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 15:08:38De man die twee agenten in het gezicht hoestte en riep dat hij corona heeft, krijgt een forse celstraf
https://t.co/PGmMFbIaI7 reageer retweet![]()
Voor straf het land uitschoppen.
Volgens mij staat er ergens een ziekenhuis leeg.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef bitterbal het volgende:
nos
4 MINUTEN GELEDEN
Noodkreet Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Noord-Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.
"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen", zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.
Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen", zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.
Er bestaan natuurlijk ook causale verbanden die moeilijk significant aan te tonen zijn maar op basis van dit onderzoek uitspraken doen is wel erg voorbarigquote:
NVIC kwam gisteren om 18 met een update, hopelijk vandaag weer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:19 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De cijfers van IC bezetting van gisteren zijn op de site van stichting Nice vanmiddag nog flink aangepast. Confetti heeft gewoon gelijk.
Kom niet aan met imposante wisse jassen... daar kom ik in mijn omgeving te veel mee in aanraking.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Denk dat het zeer nuttig is, anders zouden zeer doorgeleerde mensen (radioloog = 6 jaar geneeskunde + 6 jaar radiologie + vaak promotietraject) het niet op het moment inzetten in de meest getroffen gebieden.
Kom er maar in met de lockdownquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:18 schreef bitterbal het volgende:
nos
4 MINUTEN GELEDEN
Noodkreet Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Noord-Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.
"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen", zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.
Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen", zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.
Ja, die kan je ook het beste volgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
NVIC kwam gisteren om 18 met een update, hopelijk vandaag weer.
Rutte zei toch dat er aan oppervlakte geen tekort was?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij staat er ergens een ziekenhuis leeg.
Dat stuk van ukrant.nl van gisteravond is ook hoopgevend. Er kan een medicijn komen op korte termijnquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er staat toch maximaal slimmen.
https://www.zorg-capaciteit.nl/beddencapaciteit/faq.jspquote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:13 schreef Kyran het volgende:
Hoe betrouwbaar is die site met IC cijfers? Ik kijk alleen naar NVIC.nl en die komen niet overeen.
Ja, uiteraard. Helemaal eens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er bestaan natuurlijk ook causale verbanden die moeilijk significant aan te tonen zijn maar op basis van dit onderzoek uitspraken doen is wel erg voorbarig
Ik denk dat we te ver langs elkaar heen praten om een middenweg te bereiken. Ik denk dat experts wereldwijd die CT-scanners steeds meer gaan inzetten en adequaat onderzoek niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn. Jij wel. Daarin gaan we geen middenweg vinden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kom niet aan met imposante wisse jassen... daar kom ik in mijn omgeving te veel mee in aanraking.
Het zijn net mensen die, goedbedoeld, hun tunnelvisie van enorme kennis zitten dat hun "onderzoek" er toe zal doen. Zoiets zie je ook in de politiek... een PvdD muts die iets zit te blaten dat we ook moeten aan denken aan varkens in de bio-industrie, zal best, alleen daar heb je geen venusreet aan tenzij dat varken kan dienen al biovaccin-fabriek en die radioloog z'n kont gaat keren.....
Waarbij gelijk opmerk dat die mensen veel doen t.a.v. bestraling/onderzoek maar je hebt er 0,00001 iets aan bij de virusbestrijding die je moet overlaten aan virologen en microbiologen.
Ik denk dat het handiger is, mits je dat ook bedoeld, dat die mensen worden ingezet bij de triage en ben je qua besmetting al (te) vergevorderd om te gebruiken om je virusbeleid daarmee af te stemmen.
Ik val in herhaling. Wat een geweldige vooruitgang!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:02 schreef Netflixed het volgende:
twitter:Markla94 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:00:27Belangrijke site om de komende tijd te volgen, over het aantal ic-opnames.
- Op dit moment liggen 224 coronapatiënten op de ic (op 1.100 ic-bedden in totaal)
- 312 patiënten hebben in totaal op ic gelegen
- De snelle groei van ic-opnames neemt af
https://t.co/KNLxoos5Hm reageer retweet
Precies. Als er een medicijn is zou dat al een hoop schelen. Dan kan een vaccin nog wel even op zich laten wachten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:22 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat stuk van ukrant.nl van gisteravond is ook hoopgevend. Er kan een medicijn komen op korte termijn
Op deze site staat bij de meeste afdelingen een 0 of een 1. Dat betekent dat ze of plek hebben, of geen plek. Deze wordt in de praktijk niet gebruikt voor het aantal bedden, maar is meer bedoeld om te zien welke ziekenhuizen je het best kan bellen voor evt. overname van je patient(en).quote:Op vrijdag 20 maart 2020 17:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
https://www.zorg-capaciteit.nl/beddencapaciteit/faq.jsp
Helaas allen met inlogcode
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |