Nou nou, jij hebt er veel verstand van. Wat zou jij hebben gedaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:11 schreef firefly3 het volgende:
Misschien geen massamoordenaar maar wel dood door schuld en nalatigheid. Het is een kleine moeite om de wijkagent te laten controleren dat er niet teveel mensen in de supermarkten lopen of dat mensen uit Italië twee weken thuis moeten blijven of op temperatuur worden gemeten. Dus zeker wel moord door nalatigheid.
Ik ben al jaren tegen de zorgafbraak van het kabinet. Dit is eigenlijk niet iets nieuws wat om de hoek komt kijken want er zijn al jaren lang lange wachttijden voor operaties en dergelijke binnen Nederland en te kort aan materieel. De privatisering van de zorg is het ergste wat je kunt doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou nou, jij hebt er veel verstand van. Wat zou jij hebben gedaan?
Helemaal waar, maar wat heb je daar nu aan? Jij stelt iets specifiek over Rutte, maar blijkbaar heeft hij de zorg geprivatiseerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben al jaren tegen de zorgafbraak van het kabinet. Dit is eigenlijk niet iets nieuws wat om de hoek komt kijken want er zijn al jaren lang lange wachttijden voor operaties en dergelijke binnen Nederland en te kort aan materieel. De privatisering van de zorg is het ergste wat je kunt doen.
Je bent zeker ook al jaren tegen verhoging van de zorgkosten of niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben al jaren tegen de zorgafbraak van het kabinet. Dit is eigenlijk niet iets nieuws wat om de hoek komt kijken want er zijn al jaren lang lange wachttijden voor operaties en dergelijke binnen Nederland en te kort aan materieel. De privatisering van de zorg is het ergste wat je kunt doen.
Het gaat vooral om de toon waarop het gebeurt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef KreKkeR het volgende:
Het is vooral de topictitel waarmee TS de plank misslaat.
Inhoudelijk heeft hij in zijn betoog wel enkele punten.
Waarom zou je geen kritiek mogen hebben op het (mogelijk te laat / verkeerd) ingrijpen van overheden.
Wat de beste aanpak is blijft voorlopig nog een gok. Dat wil niet zeggen dat we geen vraagtekens mogen hebben bij een aanpak... Of zie ik dat verkeerd?
Zeggen dat ze bloed aan hun handen hebben is gewoon einde discussie eigenlijk en ik snap ook niet dat soort topic gewoon open blijft. Kritiek mag zeker, altijd. Maar in een tijd waarin juist deze mensen nog meer over uren draaien en keuzes moeten maken is het nogal dom om zelf niets te doen, maar wel te stellen dat deze mensen bloed aan hun handen hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef KreKkeR het volgende:
Het is vooral de topictitel waarmee TS de plank misslaat.
Inhoudelijk heeft hij in zijn betoog wel enkele punten.
Waarom zou je geen kritiek mogen hebben op het (mogelijk te laat / verkeerd) ingrijpen van overheden.
Wat de beste aanpak is blijft voorlopig nog een gok. Dat wil niet zeggen dat we geen vraagtekens mogen hebben bij een aanpak... Of zie ik dat verkeerd?
het zijn geen welzijnswerkers, maar politici, die dus ook de economie zwaar laten wegen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zeggen dat ze bloed aan hun handen hebben is gewoon einde discussie eigenlijk en ik snap ook niet dat soort topic gewoon open blijft. Kritiek mag zeker, altijd. Maar in een tijd waarin juist deze mensen nog meer over uren draaien en keuzes moeten maken is het nogal dom om zelf niets te doen, maar wel te stellen dat deze mensen bloed aan hun handen hebben.
Dat is nog moeilijk te stellen. In Europa is het eigenlijk nog maar net begonnen. We kunnen achteraf pas zien wat echt heeft geholpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn geen welzijnswerkers, maar politici, die dus ook de economie zwaar laten wegen.
dus meer doden en nog beetje economie, andere EU landen kiezen voor een lockdown, je doet mee met de EU of niet.
we gaan niet cherrypicken
Mondkapjes zijn goedkoop en we hebben bakken met geld. Wat moet je afwegen voor de aanschaf van mondkapjes?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat moet jouw eendimensionale wereld een heerlijke omgeving zijn. Beslissingen zonder consequenties. Alwetend en foutloos. Niets hoeven afwegen, gewoon daadkracht.
als we dan nog leven,ja, maar gelijk krijgen is te minimaal tov van dit grote gevaarquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is nog moeilijk te stellen. In Europa is het eigenlijk nog maar net begonnen. We kunnen achteraf pas zien wat echt heeft geholpen.
Leg geld twee minuten in een magnetron en doe er wat zout op. Laat het 24 liggen in de koelkast en je hebt een mondkapje. Doet die ook weer met het mondkapje en je hebt ineens meer artsen en zorgapparaten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn goedkoop en we hebben bakken met geld. Wat moet je afwegen voor de aanschaf van mondkapjes?
Zal ik het even zeer concreet maken, het aantal IC bedden is de afgelopen 7 jaar alleen maar vermindert terwijl de bevolking gegroeid is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar wat heb je daar nu aan? Jij stelt iets specifiek over Rutte, maar blijkbaar heeft hij de zorg geprivatiseerd.
Ze waren letterlijk te laat met bestellen, net zoals het te laat zijn met bestellen van beademingsapparaten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Leg geld twee minuten in een magnetron en doe er wat zout op. Laat het 24 liggen in de koelkast en je hebt een mondkapje. Doet die ook weer met het mondkapje en je hebt ineens meer artsen en zorgapparaten.
En heb je al cijfers van het aantal doden wat hiermee voorkomen was?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze waren letterlijk te laat met bestellen, net zoals het te laat zijn met bestellen van beademingsapparaten.
De Chinezen en overige aziatische landen geven ons continue advies en zeggen dat wij te laks zijn. Waarom moeten wij nog steeds onze eigen ding doen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is nog moeilijk te stellen. In Europa is het eigenlijk nog maar net begonnen. We kunnen achteraf pas zien wat echt heeft geholpen.
Ja dat zal allemaal wel, maar ik vind het gat tussen kritiek en bloed op de handen bijzonder groot en de stelling erg triest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De Chinezen en overige aziatische landen geven ons continue advies en zeggen dat wij te laks zijn. Waarom moeten wij nog steeds onze eigen ding doen?
Als burgers dit doen is het dood door schuld en nalatigheid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal wel, maar ik vind het gat tussen kritiek en bloed op de handen bijzonder groot en de stelling erg triest.
Als jij zou werken, dan zou je hier een bijdrage aan kunnen leveren. Vooralsnog doen al die verschirkkelijke politici meer dan jij. Als je arts was geworden, dan had je de wachttijden kunnen verkorten. Als je ingenieur was geworden, dan had je ventilatie apperatuur kunnen maken!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:15 schreef firefly3 het volgende:
Als burgers wat doen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als burgers dit doen is het dood door schuld en nalatigheid.
https://www.who.int/emerg(...)and-how-to-use-masksquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mondkapjes werken wel degelijk, maar die leugen is in NL gemaakt omdat er niet voldoende voorraad was, gewoon vergeten te bestellen, weet je wel.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:00 schreef firefly3 het volgende:
De regering laat dit allemaal toe. En is geen handhaving in Nederland. We gaan naar de duizend doden per dag allemaal dankzij rutte en het RIVM. Daarom zeg ik dat ze bloed aan hun handen hebben.
https://nos.nl/artikel/23(...)m-niet-te-komen.html
Fixedquote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:00 schreef firefly3 het volgende:
De regeringburgerij laat dit allemaal toe. En is geen handhavingeigen verantwoordelijkheid in Nederland. We gaan naar de duizend doden per dag allemaal dankzij rutte en het RIVM burgers die willens en wetens de adviezen aan hun laars lappen. Daarom zeg ik dat ze bloed aan hun handen hebben.
https://nos.nl/artikel/23(...)m-niet-te-komen.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |