Sterker nog, we hebben al drainage en ook een waterput en een dompelpomp (op de paaseizoekfoto is de waterput te zien). Dat werkt wel, maar dan moet je er gauw bij zijn. En in het najaar schiet dat er wel eens bij in. Als je één luie week hebt, is alles wat in de kas staat eraan.quote:Op zondag 12 april 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat moet wel op te lossen zijn met een drainage slang rondom die in een waterput uitkomt die je maakt van een ingegraven speciekuip met wat bakstenen rondom en een dompelpomp erin.
Slapen jullie wel eens in huize rust roest? soort van vakantiehuis idee.quote:Op zondag 12 april 2020 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat klopt ik heb bij huis alleen balkons aan de voor en achterkant.
Nee dat mag in de zomer wel maar we gaan altijd thuis slapen, tis er ook wel een muggenparadijs.quote:Op zondag 12 april 2020 20:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Slapen jullie wel eens in huize rust roest? soort van vakantiehuis idee.
Dat uitzicht bij Claudia_x
Ik twijfel nog tussen de boel weghalen en er iets nieuws neerzetten of de kas in ere herstellen en een klein huisje ernaast zetten. In het laatste geval moet ik het kapotte glas herstellen en de elektra laten fixen. En nog wat kleine dingen, zoals het mechanisme van een dakraam herstellen en een nieuwe deur maken. Dat is een vijfjarenplan. De garage gaat voor (nieuwe, elektrische deur, kozijnen vervangen, nieuwe loopdeur erin, dakgoot vervangen).quote:Op zondag 12 april 2020 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou van die kas een mooie serre maken met oranjerie (vorstgevoelige) planten. Een zithoek waar je kan lezen of hangen als het buiten iets minder weer is.
Uiteindelijk zal renovatie van je kasje en de bouw van een evt. huisje ernaast net zo duur of arbeidsintensief zijn als alles slopen en wat nieuws neerzetten, behalve dat je bij dat laatste de charme niet hebt van dat mooie oude kasje.quote:Op zondag 12 april 2020 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik twijfel nog tussen de boel weghalen en er iets nieuws neerzetten of de kas in ere herstellen en een klein huisje ernaast zetten. In het laatste geval moet ik het kapotte glas herstellen en de elektra laten fixen. En nog wat kleine dingen, zoals het mechanisme van een dakraam herstellen en een nieuwe deur maken. Dat is een vijfjarenplan. De garage gaat voor (nieuwe, elektrische deur, kozijnen vervangen, nieuwe loopdeur erin, dakgoot vervangen).
Blij te horen dat ik een medestander heb. De meeste bezoekers vinden de kas afgrijselijk.quote:Op zondag 12 april 2020 21:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal renovatie van je kasje en de bouw van een evt. huisje ernaast net zo duur of arbeidsintensief zijn als alles slopen en wat nieuws neerzetten, behalve dat je bij dat laatste de charme niet hebt van dat mooie oude kasje.
Je moet er wat van maken maar de meeste mensen die die oude vieze kas zien staan kunnen daar niks bij voorstellen.quote:Op zondag 12 april 2020 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Blij te horen dat ik een medestander heb. De meeste bezoekers vinden de kas afgrijselijk.
Minilot heeft een chalet tuinhuis waar zij van af wil.quote:Op zondag 12 april 2020 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Blij te horen dat ik een medestander heb. De meeste bezoekers vinden de kas afgrijselijk.
Alles hier heeft de charme van de jaren zestig en dat is niet een tijdperk waar de meeste mensen warme gevoelens bij krijgen. We wonen aan een dijk en er staan fraaiere huizen dan de onze. Maar ik vind weer dat wij een van de leukste stukken grond hebben (ruimte en uitzicht).quote:Op zondag 12 april 2020 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet er wat van maken maar de meeste mensen die die oude vieze kas zien staan kunnen daar niks bij voorstellen.
Staat dat ergens op het forum?quote:Op zondag 12 april 2020 21:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Minilot heeft een chalet tuinhuis waar zij van af wil.
Beneden Rotterdam.
Zwart beitsen en klaar.
Bollen kopen en planten in najaar was ik al jaren van plan.quote:Op zondag 12 april 2020 21:49 schreef Seven. het volgende:
Als ik nu nog ranonkelbollen ga planten, dan gaan die denk ik volgend jaar pas bloeien?![]()
Of komen ze gewoon helemaal nooit op? Volgens de webshop moet je ze planten in december/januari maar ik ken mezelf, nu kopen = dan vergeten.
quote:Op zondag 12 april 2020 21:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bollen kopen en planten in najaar was ik al jaren van plan.
Afgelopen herfst twee weken lang in de agenda gezet, dagelijks.![]()
Het heeft gewerkt. Gekocht, geplant en opgekomen.
Haha, op zich ben ik wel goed in m'n werkagenda opvolgen.quote:Op zondag 12 april 2020 21:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bollen kopen en planten in najaar was ik al jaren van plan.
Afgelopen herfst twee weken lang in de agenda gezet, dagelijks.![]()
Het heeft gewerkt. Gekocht, geplant en opgekomen.
Je kan die toch gewoon uitplanten? Ik koop vaan bloeiende of bijna uitgebloeide bolllen bij de super die ik dan in de tuin uitpoot. Ik heb net vd week nog mooie crocussen gekocht met een wit paarse strepen.quote:Op zondag 12 april 2020 21:49 schreef Seven. het volgende:
Als ik nu nog ranonkelbollen ga planten, dan gaan die denk ik volgend jaar pas bloeien?![]()
Of komen ze gewoon helemaal nooit op? Volgens de webshop moet je ze planten in december/januari maar ik ken mezelf, nu kopen = dan vergeten.
Ja maar gaat om bollen die in juli-sept pas bloeien.quote:Op maandag 13 april 2020 08:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan die toch gewoon uitplanten? Ik koop vaan bloeiende of bijna uitgebloeide bolllen bij de super die ik dan in de tuin uitpoot. Ik heb net vd week nog mooie crocussen gekocht met een wit paarse strepen.
M'n tulpen blijven lekker zittenquote:Op maandag 13 april 2020 09:09 schreef bleiblei het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met de bollen als ze uitgebloeid zijn?
Tulpen, Dahlia's en Hyacinten moet je opgraven en later in het het jaar weer opnieuw in de grond stoppen. Het is alleen zo veel werk.
Extra goed als je verwilderende soorten hebt gepoot. Dan worden het er ook nog eens vanzelf meer.quote:
Ahaquote:Op maandag 13 april 2020 09:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Extra goed als je verwilderende soorten hebt gepoot. Dan worden het er ook nog eens vanzelf meer.
Nu een aantal 2x op rij, de rest bloeit nu 1e keer want vorig jaar aangeplant.quote:
Even gekeken op ‘verwildering’ 34 stuks.quote:Op maandag 13 april 2020 09:37 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb vroeger tulpen gehad waar het jaar daarop alleen wat blad omhoog kwam. Maar wilde tulpen bestaan dus ook! Ga ik daar op zoeken!
Deze?quote:Op maandag 13 april 2020 09:32 schreef FranticDJ het volgende:
Oh nice. Klinkt als een ideaal iets. Moet alleen die eh plumeau vormige bloemen vermijden. Daar ga ik slecht op.
Dat is Lupine, geen hyacinth.quote:Op maandag 13 april 2020 10:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja hyacinten kon even niet op de naam komen
Dat waren lupines. Hier zijn wat hyacinten voor je:quote:Op maandag 13 april 2020 10:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja hyacinten kon even niet op de naam komen
hooikoortsquote:Op maandag 13 april 2020 10:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat waren lupines. Hier zijn wat hyacinten voor je:
[ afbeelding ]
Wat hebben ze jou ooit misdaan
ik vind ze mooi maar krijg er zo’n vreselijk hoofdpijn vanquote:Op maandag 13 april 2020 10:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat waren lupines. Hier zijn wat hyacinten voor je:
[ afbeelding ]
Wat hebben ze jou ooit misdaan
ha ik ben niet de enige met de plumeau associatie..quote:Op maandag 13 april 2020 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben ook geen fan van hyacinten. Ik vind het maar een protserige bloem die me bovendien aan een plumeau doet denken. En als ik in de tuin bezig ben, heb ik geen zin om stil te staan bij wat ik in huis allemaal zou moeten afstoffen.
quote:Op maandag 13 april 2020 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben een vrijheidminnende hyacinthater. Laten we vooral vrijwillig de plumeaus hyacinten in de ban doen.
mijn moeder vindt ze serieus lekker ruikenquote:Op maandag 13 april 2020 11:56 schreef Seven. het volgende:
Ik ben ook geen liefhebber van hyacinten(ik vind het van die ona-dingen)
Het is bij zulke planten slim om de standplaats zorgvuldig te kiezen. Ik wou graag een magnolia, maar ik heb in de tuin vrijwel geen plek waar nooit een flinke wind komt.quote:Op maandag 13 april 2020 12:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Deze wind zorgt er wel voor dat mn magnolia z'n laatste bloemen verliest
* FranticDJ slijpt de snoeischaar..
Ik heb dit huis gekocht met magnolia, hij staat prominent in de voortuinquote:Op maandag 13 april 2020 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bij zulke planten slim om de standplaats zorgvuldig te kiezen. Ik wou graag een magnolia, maar ik heb in de tuin vrijwel geen plek waar nooit een flinke wind komt.Ik heb 'em er toch ingezet, maar ik sluit niet uit dat ik al gauw moet concluderen dat het geen plant voor mijn tuin is.
De chrysanten,quote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef AnneX het volgende:
Er zijn zó veel planten en bloemen, die ik in de loop der tijd wél ben gaan waarderen.
Oók hyacinten, en tulpen en chrysanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |