daNpy | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:37 |
PzKpfw | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:39 |
Het coronavirus is gewoon een vooropgezet plan om Max te weerhouden van de titel 'jongste WK F1 ooit'. | |
Mexicanobakker | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:41 |
Haha, alsof Max Lewis had verslagen. | |
Donderkonijn | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:49 |
Het was iig gelijk op gegaan op zijn minst. Dta kon je ook zien aan de reacties tijdens het racen afgelopen seizoen: voor niemand eigenlijk bang, maar bij Max werd meneer zenuwachtig. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:49 |
2021 dezelfde regels als 2020! Sorteert wellicht ook deels voor op geen wk 2020. Stel in juni kan nog niet geracet worden en het wordt pas augustus dan gaat er helemaal een streep door.. | |
Cryothic | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53 |
In dit tempo kunnen ze straks elke race een verse motor pakken en zonder straffen het seizoen uitrijden zo werkt het niet, ik weet het... | |
Tarado | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53 |
ik heb de GP van Duitsland 2019 maar even aangezet, is nu op Ziggo | |
PzKpfw | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:56 |
Zet Max en Lewis in dezelfde wagen en hij verslaat hem met gemak. | |
spectrumanalyser | vrijdag 20 maart 2020 @ 09:59 |
nou, nee, het is al heel krap in zo'n formule1 wagen voor 1 persoon. om nou Max en Lewis in dezelfde wagen te moeten proppen... daar gaat niet veel van terechtkomen dan. | |
PzKpfw | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:06 |
Ik heb niet gezegd dat ze er tegelijkertijd in moesten zitten | |
Tarado | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:12 |
met gemak nog wel, we gaan het helaas niet meemaken maar het zou spannender worden dan jij aanneemt. | |
Adames | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:13 |
klopt, lewis is een ongelooflijke koekenbakker | |
PzKpfw | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:28 |
Dat zijn jouw woorden. | |
KillerBee4ever | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:53 |
Nou ja, indirect zeg je dit toch wel . Ze zullen zeer aan elkaar gewaagd zijn, dit weet ik wel zeker. Max heeft bepaalde zwakke- en sterke punten, en zo ook Lewis; ik denk dat ze elkaars zwakke kanten inmiddels wel redelijk kennen en hier op inspelen, tijdens een 1-op-1 . Feit is wel dat Max zijn hoofd koeler houdt, op de onboard radio hoor je hem bijna niet, tijdens een gevecht. Daarentegen klaagt Lewis aan één stuk door, zodra hij onder druk staat (o.a. het inmiddels zeer bekende 'vibrations' passeert dan weer de revue ) | |
daNpy | vrijdag 20 maart 2020 @ 10:58 |
These are not the right tires why did we make this decision THis tactic does not work etc | |
tja77 | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:00 |
Ik merk dat Hamilton lichtelijke onderschat wordt. Ik denk dat hij en Max behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Het zijn de 2 beste coureurs van het huidige veld, Leclerc en Vettel daar vlak achter. Om te stellen dat Max Hamilton zou vernederen of met gemak zou verslaan is behoorlijk ridicuul. | |
de_boswachter | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:02 |
Ziggo zend hele race Hockenheim uit nu. Opnieuw plaatsvervangende schaamte als je al die oranje mongolen ziet juichen als er coureurs hard vanaf gaan. Dan snap je er helemaal niets van. Zouden ze ook rechten hebben voor bijv. Monaco 1995 ? (Panis, 1995 toch?). Vind dat wel lekker af en toe een race zo zonder al die sporten. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:08 |
Mensen komen voor actie en zien graag hun favoriete coureur winnen. Als de concurrent dan een fout maakt en er af gaat vind ik dat niet heel raar. Zolang er niemand gewond raakt iig. | |
de_boswachter | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:11 |
Onzin, ze zien iemand hard de bandenstapel inschieten en juichen alsof Nederland wereldkampioen is. Dan weet je dus nog niet of iemand gewond is of niet. | |
Tarado | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:11 |
is in Italië en VK niet anders, vind het op zich ook wel jammer maar het is niet iets nieuws of typisch NL. | |
TagForce | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:19 |
Hmmm... Ging er in Hockenheim iemand hard vanaf dan? | |
Sabata | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:20 |
Bottas? Trouwens wat een rare trofee eigenlijk. Was dat een weerwolvenkop? | |
TagForce | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:25 |
Bottas ging er niet hard af. Die ging misschien 50 per uur toen hij in de banden kwam. | |
tja77 | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:29 |
Boeiend, in de UFC en bokswereld juichen ze ook als ze iemand hard tegen het canvas werken. | |
Sabata | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:30 |
Je had de FE race in Parijs vorig jaar moeten zien. Iedere spin maakte men langs de baan geluid alsof er een mooi stuk vuurwerk was afgeschoten. Men komt niet alleen voor races naar autosport, men wil soms ook graag een lekkere crash. Weinig met de tijden van Ben Hur en het wagenrennen | |
de_boswachter | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:51 |
Wow wat een goede vergelijking | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:52 |
Onzin, het gebeurd in alle landen. De Nederlanders zijn tokkies als ze het doen. Italianen zijn Tifosi's en dat vinden we weer geweldig. | |
de_boswachter | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:54 |
Wie is 'we' ? En omdat 'we' dat geweldig vinden moeten 'we' dit maar accepteren. Ik vind het verschrikkelijk Tokkie apengedrag. Toevallig was het net Hockenheim wat ze uitzonden. | |
Cryothic | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:54 |
Als iemand uitglijd is het ook een reactie om even te lachen. Daarna verandert dat als je door hebt dat het misschien wel ernstig is. Zelfde principe. Soort leedvermaak. En als jij bij elke glij-partij eerst afwacht wat de gevolgen zijn voor je uberhaubt reageert is dat volgens mij vrij uitzonderlijk. Netjes, maar uitzonderlijk | |
de_boswachter | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:55 |
Nou wat zullen deze liefhebbers die jij omschrijft gejuicht hebben op Spa zaterdag afgelopen jaar | |
daNpy | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:56 |
Het is niet iets Nederlands | |
Cryothic | vrijdag 20 maart 2020 @ 11:59 |
Bij de eerste glijer wel waarschijnlijk ja. Want spektakel. Maar dat houdt snel genoeg op zodra duidelijk is hoe ernstig het is hoor. | |
Nattekat | vrijdag 20 maart 2020 @ 12:04 |
Zoals een wijs man ooit zei: En dan is de persoon in kwestie echt wel een fan van een schuiver zo nu en dan. | |
Weltschmerz | vrijdag 20 maart 2020 @ 12:10 |
Dat was wel weer even genieten van Hamiltons meesterschap en vechtlust zeker? | |
PzKpfw | vrijdag 20 maart 2020 @ 12:34 |
Spreek voor jezelf. | |
JayHovah | vrijdag 20 maart 2020 @ 13:06 |
Kijktip: Vanaf vandaag een Fangio docu op Netflix. | |
ondeugend | vrijdag 20 maart 2020 @ 13:33 |
Britse bedrijven ontwikkelen beademingsapparatuurNos liveblog | |
Cryothic | vrijdag 20 maart 2020 @ 13:35 |
Grappig dat ze dus kennelijk wel soortgelijke onderdelen maken dan, dat het in ieder geval mogelijk is om de productie-lijn zo aan te passen. | |
ondeugend | vrijdag 20 maart 2020 @ 13:37 |
Misschien iets met 3D printers | |
Sabata | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:19 |
Da's inderdaad precies hoe het ging ja. Eerst een luid WOW toen Hubert er af ging en een OWWW toen Correa erin knalde. En daarna geschokte stilte... | |
tja77 | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:22 |
Ja goed hè? De één z’n dood is de ander z’n brood. En als een concurrent uitvalt is dat positief ja. Dan daarbij was die crash niet eens zo extreem hard. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:32 |
https://www.formula1.com/(...)zBbCQPj1IDMeiOi.html Formula 1 has today announced the launch of a new F1 Esports Virtual Grand Prix series, featuring a number of current F1 drivers. The series has been created to enable fans to continue watching Formula 1 races virtually, despite the ongoing COVID-19 situation that has affected this season’s opening race calendar. The virtual races will run in place of every postponed Grand Prix, starting this weekend with the Virtual Bahrain Grand Prix on Sunday March 22. Every subsequent race weekend will see the postponed real-world Formula 1 race replaced with a Virtual Grand Prix*, with the initiative currently scheduled to run until May**. | |
KillerBee4ever | vrijdag 20 maart 2020 @ 14:40 |
Ach gos, hebben we je pijn gedaan? Vergeet niet dat je op Fok zit he | |
PzKpfw | vrijdag 20 maart 2020 @ 15:44 |
Och gelijk weer persoonlijk worden, ongesteld ofzo? Je moet gewoon voor jezelf spreken. | |
KillerBee4ever | vrijdag 20 maart 2020 @ 15:47 |
| |
daNpy | vrijdag 20 maart 2020 @ 17:38 |
Had hem al in de lijst staan ja | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 20 maart 2020 @ 18:51 |
Speciaal voor de BoWa: Ik vind het ook not dun trouwens. | |
Frozen-assassin | vrijdag 20 maart 2020 @ 18:55 |
Gaat Ziggo dit LIVE uitzenden? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2020 @ 18:56 |
YouTube wel. Goed genoeg voor mij. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2020 @ 19:18 |
Ik vraag me echt af waarom, Bottas maakt een fout, goed voor de kansen van een andere coureur. Waarom mag je daar niet blij om zijn? | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 20 maart 2020 @ 19:58 |
Het is als juichen bij een dubbele fout in het tennis vind ik. Dat doe je niet. | |
ESF1Gamer | vrijdag 20 maart 2020 @ 20:01 |
Morgen wordt GP Brazil 2016 utigezonden op youtube: | |
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2020 @ 20:02 |
Ik kijk geen tennis. | |
ESF1Gamer | vrijdag 20 maart 2020 @ 20:02 |
Brazil 2016 morgen op youtube | |
Tarado | zaterdag 21 maart 2020 @ 08:41 |
vosss | zaterdag 21 maart 2020 @ 10:03 |
https://corp.formula1.com(...)ace-postponed-races/ | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2020 @ 10:09 |
Tot nu toe doet aan Latifi mee. Max gaat sowieso niet rijden. | |
Nattekat | zondag 22 maart 2020 @ 10:01 |
Lijkt erop dat DAS vorig jaar al gebruikt is. | |
WismutVeilchen83 | zondag 22 maart 2020 @ 10:07 |
Langzamerhand beginnen de gevolgen een beetje in te dalen. Op de nu.nl podcast gingen ze wat dieper in op de gevolgen voor teams. In eerste instantie dacht ik aan Williams of Haas, maar dit kan ook weer aanleiding zijn voor Renault om de boel te heroverwegen. En wat te denken van Mercedes? F1 aandeel van liberty schijnt gehalveerd te zijn. Pfff, wat een ellende.. | |
Tarado | zondag 22 maart 2020 @ 10:17 |
2018, moeilijk te zien (tenminste voor mij) of de wielen mee bewegen | |
opgebaarde | zondag 22 maart 2020 @ 10:30 |
Nee joh das maf | |
opgebaarde | zondag 22 maart 2020 @ 10:30 |
En wat te denken van een Honda. Alle autofabrikanten gaan een verschrikkelijke tijd tegemoet. | |
DKUp | zondag 22 maart 2020 @ 10:31 |
DAS MERCEDES Maar ja | |
shiz | zondag 22 maart 2020 @ 10:43 |
Dat was al besproken in Formule 1 Café. Was eigenlijk iedereen het er mee eens dat het een waterdruppel was of de lens (je kunt niet ff een doekje over de lens halen, dus die kan draaien) was waardoor het beeld vertekende. | |
WismutVeilchen83 | zondag 22 maart 2020 @ 11:00 |
Inderdaad, of zelfs RB, dat toch ook veel van horeca omzet moet hebben.. | |
Fer | zondag 22 maart 2020 @ 11:00 |
Engine freeze zal een hoop geld schelen. Daarnaast budget cap nog wat omlaag. | |
Kleffe_Dop | zondag 22 maart 2020 @ 11:25 |
Ze hebben dit filmpje ook besproken bij Z*ggo en daar had Doornbos wel een paar terechte redenen waarom het onwaarschijnlijk is: • Juist in de regen is gezien de lage(ere) snelheden het voordeel van het DAS systeem verwaarloosbaar, dus waarom zou je het dan uitgerekend op de Hungaroring in de regen gebruiken? • Dan hadden we het vaker moeten zien in 2018, en zeker op hogesnelheidscircuits. • Je ziet Hamilton het stuur niet terug bewegen voor het aanremmen van de eerste bocht. • Meest voor de hand liggende verklaring is dat het een vervorming van het beeld is door vocht op de lens van de on-board camera en het plastic film-laagje wat ronddraait om de camera droog te houden. | |
WismutVeilchen83 | zondag 22 maart 2020 @ 11:31 |
Er zullen idd verregaande maatregelen moeten komen, maar dan nog kunnen teams of fabrikanten de keuze maken om niks meer te doen.. | |
JayHovah | zondag 22 maart 2020 @ 15:09 |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2020 @ 16:00 |
Ja! Die ga ik kijken! Mooi | |
NicolasJoy | zondag 22 maart 2020 @ 18:11 |
https://www.gpupdate.net/(...)zjan-ook-uitgesteld/ Nog niet officieel, maar waar rook is ... ? | |
Nebelwerfer | zondag 22 maart 2020 @ 18:53 |
Kun je gerust van uitgaan | |
Tarado | maandag 23 maart 2020 @ 09:22 |
| |
daNpy | maandag 23 maart 2020 @ 09:32 |
Laten we hopen dat Frankrijk ook afgezegd wordt. | |
Cryothic | maandag 23 maart 2020 @ 09:45 |
Al dat gespeculeer over wat er wel of niet door gaat... ik denk dat niemand weet wanneer het weer een beetje normaal gaat worden. En dan hebben ze het constant over "uitstellen". Ik zie dat echt niet gebeuren in dit tempo. Ja, uitstellen naar 2021, maar ik ben bang dat er dit jaar niet meer dan 12 races gereden gaan worden als het zo door gaat. | |
daNpy | maandag 23 maart 2020 @ 10:10 |
Precies, de kans zit er ook nog in dat er helemaal niks geracet wordt dit jaar. Maargoed laten we positief blijven | |
potjecreme | maandag 23 maart 2020 @ 12:12 |
Inmiddels officieel dat Baku is uitgesteld.
| |
Newone82 | maandag 23 maart 2020 @ 12:16 |
Stel je voor, Frankrijk als eerste race. Gelijk de saaiste race als seizoensopener😅 | |
Newone82 | maandag 23 maart 2020 @ 12:16 |
Klopt, die kans wordt met de dag groter. | |
Kleffe_Dop | maandag 23 maart 2020 @ 12:20 |
En om het seizoen mee te beginnen meteen iedereen chronische migraine door die gekleurde uitloopzones. | |
Gezicht | maandag 23 maart 2020 @ 13:09 |
Misschien is het verstandiger om vooralsnog maar gewoon alles tot aan de zomerstop op te schorten en dan te kijken of en wat er nog van het seizoen te maken valt. Teams kunnen zich ondertussen toeleggen op het ontwikkelen van de 2021 / 2022 auto met de nieuwe regels, voor zover sluitingen van de fabrieken / R&D centers dat toelaten. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 23 maart 2020 @ 13:18 |
Gewoon dit seizoen afgelasten en gelijk richting volgend jaar gaan, | |
Nattekat | maandag 23 maart 2020 @ 13:19 |
2020 is klaar nu, gaat niks meer van komen. | |
DKUp | maandag 23 maart 2020 @ 13:24 |
Het is oveuwrrrrrrr | |
Tarado | maandag 23 maart 2020 @ 13:27 |
is er een minimaal aantal races nodig voor een kampioenschap? | |
gbm | maandag 23 maart 2020 @ 13:32 |
8 | |
Tarado | maandag 23 maart 2020 @ 13:33 |
dat gaat nog best moeilijk worden | |
Gezicht | maandag 23 maart 2020 @ 13:34 |
Als je ergens medio juli zou kunnen beginnen (er van uitgaand dat alle teams daar voor openstaan) zou je nog een race of 12 kunnen rijden tot december. | |
daNpy | maandag 23 maart 2020 @ 14:10 |
Dit ja. | |
Fer | maandag 23 maart 2020 @ 14:50 |
Boah, daarna komen Frankrijk Oostenrijk Engeland, vaste circuits die kunnen zo opstarten mocht het verantwoord zijn. Welicht kan Azië ook gewoon weer straks. | |
Lionheaad | maandag 23 maart 2020 @ 15:18 |
Vanaf augustus staan er sowieso nog 10 races op de kalender. Zet er een paar bij en je hebt een redelijk kampioenschap | |
nils7 | maandag 23 maart 2020 @ 17:54 |
Max geen jongste WK zo | |
daNpy | maandag 23 maart 2020 @ 18:25 |
Alle teams hebben nu de tijd om aan DAS te werken | |
vosss | maandag 23 maart 2020 @ 18:35 |
Nee dat denk ik ook niet. Goed balen wel, maar niks aan te doen. | |
Lionheaad | dinsdag 24 maart 2020 @ 08:38 |
Alle tijd nog om er een stuk of 10 bij elkaar te rijden | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2020 @ 08:40 |
Dat vind ik echt het allerminst belangrijkste aan deze kwestie. Ik wil gewoon races zien. | |
heywoodu | dinsdag 24 maart 2020 @ 08:43 |
Nou ja, het maakt toch geen reet uit of hij wel of niet de jongste wereldkampioen ooit zou zijn Buiten dat hij dat mét een normaal seizoen zeer waarschijnlijk ook niet geworden was | |
nogeenoudebekende | dinsdag 24 maart 2020 @ 08:56 |
Goeie troll weer heywooddans. | |
vosss | dinsdag 24 maart 2020 @ 09:02 |
| |
Tarado | dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16 |
24 uur van Singapore maar doen dan met 2 auto's per team die je afwisselend mag gebruiken met alle motoren beschikbaar | |
Tarado | dinsdag 24 maart 2020 @ 09:17 |
8 races moet nog wel lukken voor eind 2020 denk ik dus dan krijg je wel een wereldkampioen maar of Max dat dan wordt is een ander verhaal | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:04 |
De Goden Kees en Allard vrezen voor het voortbestaan van de F1. We onderschatten de gevolgen allemaal enorm, aldus de nieuwste Slipstream. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:04 |
Spoilers. | |
rubbereend | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:27 |
ik betwijfel ook ernstig hoe veel teams hieruit gaan komen en hoeveel geld er nog naar de teams gaat stromen | |
Anonymousz | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:32 |
Focussen op Canada dan | |
Tarado | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:32 |
1% kans nog | |
Anonymousz | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:36 |
Frankrijk dan | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:37 |
Ik beschouw dit seizoen al als verloren. | |
Anonymousz | dinsdag 24 maart 2020 @ 10:39 |
#Believe!!!! | |
Newone82 | dinsdag 24 maart 2020 @ 11:04 |
Hebben ze een punt. | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 maart 2020 @ 11:08 |
Allard een god? de man is zelf een gevaar voor het voortbestaan van F1 auto's. zie bavaria city racing. dag klassieke F1 auto. | |
daNpy | dinsdag 24 maart 2020 @ 11:10 |
Aflasten aub. | |
Sabata | dinsdag 24 maart 2020 @ 11:20 |
afgelasten, wachten tot juli oid. Je hebt minimaal acht races nodig voor een kampioenschap, dus desnoods kunnen ze tot september wachten | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 24 maart 2020 @ 12:57 |
In vergelijking met de altijd vervelende tandarts vind ik Allard een God ja.. | |
flipsen | dinsdag 24 maart 2020 @ 13:01 |
En Allard en Olav waren een goddelijke combinatie vroeger ik mis die uitzendingen/Die tijd. "Nieuwtjes uit de Pitstraat" en dat Olav dan gewoon de garage in kon lopen en alles aanwijzen wat er voor die race weer verandert was. Niets geen domme schermen ervoor. * flipsen pinkt een nostalgisch traantje weg | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 24 maart 2020 @ 13:04 |
Dat was echt oneindig veel beter ja. Olav met een pen langs een flapje..! Olav over Allard tijdens de GP van Duitsland in 2000: 'als die mensen nat worden, dan weet ik er nog wel 1, of niet Allard'? | |
JayHovah | dinsdag 24 maart 2020 @ 13:06 |
JayHovah pinkt ook een traantje mee. Gelukkig kunnen we ons hart nog ophalen op YouTube... Pitspost anyone? | |
Anonymousz | dinsdag 24 maart 2020 @ 13:10 |
Oostenrijk? | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 24 maart 2020 @ 13:35 |
Daar heb ik tickets voor. Dus die moet doorgaan | |
mikieu | dinsdag 24 maart 2020 @ 13:53 |
Wibi zat vroeger in de Sim bij RTL7 ofzo toch? Is hij al eens bij Ziggo geweest? | |
Anonymousz | dinsdag 24 maart 2020 @ 14:03 |
Ik duim voor je | |
daNpy | dinsdag 24 maart 2020 @ 14:43 |
Max FTW Psychische dreun voor Lewie | |
nogeenoudebekende | dinsdag 24 maart 2020 @ 14:50 |
Mogen ze dan ook minder onderdelen gebruiken? Want met 3 motoren op 8 a 9 races zouden ze de boel wel flink open kunnen draaien... . | |
Newone82 | dinsdag 24 maart 2020 @ 14:51 |
Gaan ze hopelijk doen ja. Verwacht omdat de meeste fabrieken nog open blijven een heel close seizoen tussen Red Bull en Mercedes. | |
Starflyer | dinsdag 24 maart 2020 @ 17:51 |
Volgens AMuS wordt de ontwikkeling van de auto's tot en met 2021 flink ingeperkt en kan men pas in februari 2021 beginnen met windtunneltesten voor de 2022 auto. Dit om de kosten zoveel mogelijk te beperken. Er wordt gedacht aan het bevriezen van de ontwikkeling van o.a. de versnellingsbak, ophanging, koeling en de motoren. Mogelijk dat ook nog de budgetcap naar beneden wordt bijgesteld. https://www.auto-motor-un(...)-windkanal-verboten/ | |
tja77 | dinsdag 24 maart 2020 @ 18:00 |
Dat muziekje ook Als ik het nu weer hoor, zie ik die laserpointer voor me die langs een spoiler gaat. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 24 maart 2020 @ 18:06 |
En een hand die in beeld komt en op en neer beweegt om een vleugel-element te simuleren. | |
flipsen | dinsdag 24 maart 2020 @ 18:11 |
Precies En afsluiten met Ruud ter Weijden uiteraard Jur Raatjes mag nog niet in zijn schaduw staan, kom op zeg | |
Kleffe_Dop | dinsdag 24 maart 2020 @ 18:12 |
Die kan ook maar beter binnen blijven zitten deze dagen. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 24 maart 2020 @ 20:10 |
Ik ga Rush kijken. | |
JayHovah | dinsdag 24 maart 2020 @ 21:04 |
| |
Wertha | dinsdag 24 maart 2020 @ 22:13 |
Geweldig was dat. | |
SiGNe | dinsdag 24 maart 2020 @ 23:14 |
Die gebruikt Olav nog steeds als achtergrond muziek in z'n filmpjes. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 25 maart 2020 @ 09:16 |
RuudGod! | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 25 maart 2020 @ 09:39 |
Missed Apex podcast is nu live, voor de liefhebbers. | |
Lokale_Notabele | woensdag 25 maart 2020 @ 13:28 |
Back in the day had Ollie zelfs zijn eigen CD compilatie met dance hits. Muzieksmaak heeft de beste man wel. https://www.discogs.com/V(...)v-Mol/release/451097 Dat "nieuws vanuit de pitstraat" was erg leuk vroeger inderdaad. "Dan gaan we nu een deurtje verder naar het team van Ligier die voor dit weekend een nieuwe voorvleugel meegebracht hebben." Ze mochten toen bijna overal naar binnen en alles laten zien. Dat waren de cowboy tijden. #neverforget Sommige races leek Ollie zijn commentaar te doen door middel van een matige telefoonverbinding. Dat had ook wel een bepaalde charme. Ik voel me wel blessed dat ik dat allemaal mee heb mogen maken. [ Bericht 23% gewijzigd door Lokale_Notabele op 25-03-2020 13:44:05 ] | |
rubbereend | woensdag 25 maart 2020 @ 23:48 |
Geen idee of dit een betrouwbare bron is | |
Niox | donderdag 26 maart 2020 @ 08:20 |
Een overname van een miljard of 8 lijkt mij een deze tijd zeer onwaarschijnlijk. | |
Lokale_Notabele | donderdag 26 maart 2020 @ 08:44 |
Buy high, sell low. Ik zou niet graag in de schoenen van Liberty Media willen staan. Het lijkt mij dat CVC Capital op het juiste moment verkocht heeft. De toekomst van F1 zal liggen in elektrische botsautootjes zoals we reeds in de Formula E mogen aanschouwen, met bijbehorende gimmicks als "fanboost" in een wanhopige poging om het "spannend" te maken. De waarde van F1 kan alleen nog maar verder downhill gaan. | |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2020 @ 08:45 |
Is dat niet een gerucht wat vorig jaar al eens rond ging? | |
WismutVeilchen83 | donderdag 26 maart 2020 @ 11:11 |
Hebben we eindelijk een topper, is de sport naar de klote. | |
Starflyer | donderdag 26 maart 2020 @ 20:24 |
Haas benoemt Pietro Fittipaldi en Louis Deletraz tot test- en reservecoureurs https://www.bbc.com/sport/formula1/52051789 | |
Red_85 | vrijdag 27 maart 2020 @ 08:48 |
F1 gevoel to the max idd!! | |
Kleffe_Dop | vrijdag 27 maart 2020 @ 15:57 |
Dé hand. En het muziekje vanaf 3:50: | |
Red_85 | vrijdag 27 maart 2020 @ 16:44 |
Heerlijk dat RTL 4 logo ook. RTL 5 ook prima trouwens. Zou zo terug willen naar die tijd, al is het alleen maar voor de F1. Machtig toen. | |
YourCaptor | vrijdag 27 maart 2020 @ 17:38 |
Beste tijd evah qua F1. Keek de hele voorbeschouwing, moest alles weten. Nostalgie. | |
JayHovah | vrijdag 27 maart 2020 @ 20:47 |
Toen waren de nieuwtjes ook echt nieuwtjes, tegenwoordig staan de nieuwe onderdelen al online voordat ze enigszins op de auto zitten... Grappig ook om te zien dat ze de coureurs nog gewoon in het paddock / pitbox / van een scooter trekken voor een interview, zonder dranghekken, PR-dames en -heren of politieke ingehouden quotes. | |
Wertha | vrijdag 27 maart 2020 @ 21:37 |
Die liveries van Jordan. | |
potjecreme | zaterdag 28 maart 2020 @ 12:03 |
Niet een goed voorteken... TRV / Inreisverbod Canada t/m 30 juni | |
fathank | zaterdag 28 maart 2020 @ 12:13 |
Dit seizoen kun je vergeten. | |
Fer | zaterdag 28 maart 2020 @ 12:15 |
Straks is China de eerste race gevolgd door alle Aziatische landen. Zou wel gek zijn | |
Sjemmert | zondag 29 maart 2020 @ 16:27 |
Max heeft van de week een Twitch account aangemaakt waar hij zijn sim races op kan gaan streamen. http://www.twitch.tv/maxverstappen?sr=a Hopelijk komt hij dit jaar ook nog in actie in een echte auto maar voorlopig wordt het niks ben ik bang | |
Nattekat | zondag 29 maart 2020 @ 16:35 |
Ik denk dat dit wel los loopt als blijkt dat Europa in april al aan de beterende hand is. Maak me meer zorgen over de situatie op het continent zelf, dat kan nog flink uit de klauwen lopen. | |
Bonobo11 | zondag 29 maart 2020 @ 16:37 |
F1 / Live topic Eracing deel 4 I'm spinning around, get outta my way | |
Tarado | zondag 29 maart 2020 @ 16:38 |
nee het loopt niet los, gaat ook gewoon uitgesteld/afgelast worden | |
Sjemmert | zondag 29 maart 2020 @ 16:38 |
Oh nice dat topic heb ik gemist. Thanks | |
Zorro | maandag 30 maart 2020 @ 09:44 |
Brijant ook he, die Marko https://www.ed.nl/formule(...)ontvangen~aaf11abe9/ | |
daNpy | maandag 30 maart 2020 @ 09:48 |
Ja, misschien moet ie zich even inlezen in dingen zoals "permanente schade aan de luchtwegen". Misschien dat topsporters daar niet op zitten te wachten. | |
VacaLoca | maandag 30 maart 2020 @ 10:04 |
Twee races per weekend zou ook nog kunnen ja. Dan hoeven er maar 8 venues door te gaan om 16 races te hebben. | |
Surveillance-Fiets | maandag 30 maart 2020 @ 10:08 |
'doktor' Marko | |
daNpy | maandag 30 maart 2020 @ 11:05 |
Twee sprint races dan? Of gewoon ellenlange weekenden? Wanneer gaan ze dan reizen, of is het dan elke 2 weken een race weekend? | |
Sabata | maandag 30 maart 2020 @ 11:41 |
Ik begin me haast af te vragen of het niet slimmer is een WEC-setup aan te nemen. In de zomer 2020 beginnen als het mogelijk is, zo niet pas in september en da vanaf bv Singapore tot het eind (Abu Dhabi) dan. een korte winterstop en door in Australië en Bahrein als voortzettting van het seizoen 2020-2021. Finale is dan in de zomer óf men gaat door en maakt er één groot seizoen van tot eind 2021. | |
ondeugend | maandag 30 maart 2020 @ 12:03 |
WTF? https://nos.nl/artikel/23(...)orona-besmetten.html
| |
ondeugend | maandag 30 maart 2020 @ 12:05 |
Ohh spuit 11 met mosterd na de maaltijd | |
Bonobo11 | maandag 30 maart 2020 @ 12:29 |
Originele artikel https://f1-insider.com/en(...)-already-had-corona/ Dr Marko vecht ook tegen bossen
| |
Mansjester | maandag 30 maart 2020 @ 12:36 |
Het was toch hopelijk bij iedereen al duidelijk dat Marko een enorme idioot is. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 maart 2020 @ 14:00 |
In dat originele artikel lijkt hij nergens te zeggen dat ze Max met corona wilden besmetten. Hij zegt alleen: "He should get the virus now, to be resistant later when the season starts again." Met andere woorden, het zou niet erg zijn als hij het nu zou krijgen. En met dat kamp lijkt hij gewoon een normaal trainingskamp te bedoelen om de tijd door te komen. “The idea was to make a kind of training camp with all the drivers in our squad, in a beautiful area. Also as a motivational aid. But unfortunately, the prohibitions forbid that now." Het is toch werkelijk schandalig hoe de NOS dit uit zijn verband trekt met hun artikel? "Adviseur Marko klapt uit school: 'Wilden Verstappen met corona besmetten" Dat wilde hij helemaal niet. Dit soort clickbait verwacht je van flut sites als gptoday maar niet van de NOS. Volgens mij was het zelf op het radionieuws net. Begrijpend lezen is een onderbelicht vak op de school voor de journalistiek blijkbaar. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 30-03-2020 14:38:20 ] | |
Sabata | maandag 30 maart 2020 @ 14:29 |
in het artikel wel, maar de nos gaat langs een Sport am Sonntag uitzending van de ORF. En daarin zou ie dat gezegd hebben. VPN even op Oostenrijk en je kan in de mediatheek van ORF1 dat programma vinden (kijk vanavond wel even als mn werk af is) | |
Starflyer | maandag 30 maart 2020 @ 14:33 |
En het is niet alleen de NOS. Diverse gerenommeerde buitenlandse F1 sites melden hetzelfde. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 maart 2020 @ 14:36 |
Oke dat ga ik vanavond dan zeker proberen op te zoeken want in dit artikel zegt hij eigenlijk niks geks. En dan gaat het natuurlijk ook nog om de manier waarop iets gezegd wordt en in welke context. Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus bedoelt was. Een atleet als Paulo Dybala is bijvoorbeeld erg ziek geworden door het coronavirus. We kennen ook allemaal de verhalen over blijvende longschade, [ Bericht 8% gewijzigd door Lokale_Notabele op 30-03-2020 14:52:18 ] | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2020 @ 15:38 |
Krank im kopf. | |
opgebaarde | maandag 30 maart 2020 @ 19:55 |
Het fragment werd bij het sportjournaal (NPO 1 18:45) uitgezonden. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 maart 2020 @ 20:38 |
Ik heb het nu gezien. Helmut leek het idee niet zelf verzonnen te hebben en hij deed er ook een beetje lacherig over? Beetje een storm in een glas water imo. Iedereen moet zelf maar oordelen. | |
opgebaarde | maandag 30 maart 2020 @ 20:39 |
Je verwoord het goed, ik had hetzelfde. | |
Tarado | dinsdag 31 maart 2020 @ 16:52 |
| |
potjecreme | dinsdag 31 maart 2020 @ 16:59 |
Alles om Hamilton het record van Schumacher te laten verbreken. 🤪 | |
Zorro | dinsdag 31 maart 2020 @ 20:06 |
Ik vind het allebei kut. Maar aangezien een kampioenschap van Hamilton betekent dat Max geen kampioen wordt, laat die Duitser zijn record maar houden. Eventjes nog, zo'n 8 jaar | |
Nattekat | dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08 |
Ik gun het Hamilton echt niet. Schumacher heeft een heel team opgebouwd om de 7 te behalen, Hamilton heeft toevallig de juiste keuze gemaakt op het juiste moment. | |
Mothzor | dinsdag 31 maart 2020 @ 20:16 |
Precies, en wie heeft dat team opgebouwd in de jaren ervoor | |
potjecreme | dinsdag 31 maart 2020 @ 20:37 |
Mwa, volgens mij wordt de rol van Schumacher groter gemaakt dan dat de rol was. | |
potjecreme | dinsdag 31 maart 2020 @ 20:38 |
Ross Brawn | |
Tarado | dinsdag 31 maart 2020 @ 21:02 |
ik gun het hem best wel hoor want het blijft hoe dan ook knap maar blijf Schumacher wel hoger inschatten, die heeft ook nooit een kampioenschap weggegeven. | |
Nattekat | dinsdag 31 maart 2020 @ 21:15 |
Precies Het zal vast ook niet helemaal toeval zijn dat Ferrari sinds de eerste grote regelwijzigingen sinds zijn vertrek geen seizoen meer gewonnen heeft. | |
potjecreme | dinsdag 31 maart 2020 @ 21:36 |
| |
Rossdale | dinsdag 31 maart 2020 @ 21:37 |
Ross Brawn | |
nils7 | woensdag 1 april 2020 @ 00:04 |
En daarom gun ik het Hamilton meer. Die gaat geen grens over voor een kampioenschap. Ik snap dat kampioenen soms niet netjes zijn maar om 2x toe proberen je opponent van de baan te rammen voor een kampioenschap is bij mij wel een grens over... Ik heb respect voor wat hij bereikt heeft maar toen hij nog reed toen ik keek (en ik kijk toevallig sinds Melbourne 1997) was ik nooit fan van ‘m. | |
Tarado | woensdag 1 april 2020 @ 00:16 |
aan een teammaat had ik erbij moeten zeggen | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 00:26 |
Maar wel contracten waarin hij duidelijk de nummer 1 was in het team.....Wat een zelfvertrouwen. | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 07:06 |
Een heel team opgebouwd ja? Kun je dat ook onderbouwen? Of werd er in de jaren dat Schumacher voor Ferrari reed gewoon veel poen in de ontwikkeling ervan gepompt? In dit topic heerst er een chronische onderschatting van Hamilton. In dezelfde auto zou Max ook al zoveel titels hebben gepakt. En kampioen worden in een Mercedes kan de helft van het veld. Dat soort dingen worden zo makkelijk geroepen.... Hamilton is met Verstappen de beste coureur van het huidige veld. | |
daNpy | woensdag 1 april 2020 @ 08:07 |
Alle huidige regels van wat niet meer mag zijn er vanwege Schumacher Daarom is F1 zo kansloos geworden. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 1 april 2020 @ 08:08 |
Feit is dat Hamilton in de jaren 2007-2013 1 titel wist te veroveren en in die jaren won hij meestal 2-3 races. Van records was in die jaren geen enkele sprake. Sinds het hybride tijdperk is er 1 team dat veruit dominant geweest is. De enige 2 coureurs die ook kans maakten op een titel (en in veel races ook op een overwinning of een pole position) waren Rosberg en Bottas. En Vettel in 2018. Mijns inziens waren inderdaad de andere coureurs in die jaren volstrekt kansloos en hoefde Hamilton maar zijn teamgenoot te verslaan om kampioen te worden. In een niet dominante auto (07-13) maakte hij veel fouten en stak hij helemaal niet boven de rest uit. Alonso versloeg hem in een matige Ferrari meestal en zelfs button versloeg hem regelmatig. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 08:15 |
Ik word ook moe van steeds die Button vergelijking. Hoeveel dnf had Hamilton dat jaar en hoeveel dnf Button? | |
Fiorano | woensdag 1 april 2020 @ 08:41 |
Uhm 1 van de grootste merken die sinds 22 jaar weer wereldkampioen werd. En niet 1x, maar meerdere keren. Het was niet alleen Schumi, maar hij was er zeker onderdeel van. Hij heeft echt wel heel veel bijgedragen aan de ontwikkeling van de auto's. | |
Rossdale | woensdag 1 april 2020 @ 08:44 |
Dit ja, Schumacher was in veel gevallen gewoon een ordinaire valsspeler, of werd langs alle kanten gewoon geholpen. Geweldig goede coureur maar de status die hij nu heeft vind ik best overdreven. Ik vergeet nooit meer de race op de Nuhrbergring in 2003 waar Schumacher spinde en vast zat in het gravel. Vervolgens kwamen de marshals hem weer de baan op duwen zodat hij verder kon racen Iedereen zou DNF zijn, maar nee de duitsers mogen schumi gewoon helpen. En de FIA deed niets Ik zat toen op de tribune en zag het voor me gebeuren... sindsdien een grote hekel aan hem gehad.
| |
ESF1Gamer | woensdag 1 april 2020 @ 08:50 |
Dezelfde behandeling kreeg Hamilton ook op de Nuhrbergring. Toen lag Marcus WInkelhock met een Spyker aan de leiding. | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 09:00 |
Dat heeft iedere nummer 1 coureur van een team toch? Of wilde je beweren dat Verstappen niks te zeggen heeft over z’n auto en de ontwikkeling ervan? Als een coureur meer tractie op z’n voorwielen wil, wat meer onderstuur of juist overstuur, dan is het aan de engineers om dat voor elkaar te krijgen. Input krijgt elk team van z’n coureurs, wat ermee gedaan wordt is een financieel plaatje en de kennis van de engineers. Sommige mensen lijken te denken alsof Schumacher zelf z’n auto bouwde, en dat Hamilton instapt en wereldkampioen wordt. | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 09:04 |
Ik vind dat in het seizoen waarin Rosberg kampioen werd Hamilton wel de grens over gegaan is in bijvoorbeeld Abu Dhabi toen hij expres heel langzaam ging rijden om Rosberg in de problemen te brengen. Dat vond ik erg triest om te zien. Ik kan me ook nog een race in Bahrain herinneren waarin hij Rosberg letterlijk iedere ronde van de baan drukte in dezelfde bocht. In de tijd van Schumacher lag er niet overal asfalt naast de baan dus als der Schumi iemand geen ruimte gaf eindigde het gelijk in tranen. Lewis kan gewoon naar eigen inzicht ongestraft mensen van het circuit drukken wanneer hem dat uitkomt. Ik ben nooit Schumacher fan geweest maar ik vind zijn prestaties veel indrukwekkender dan die van Hamilton. Vroeger toen bijtanken nog was toegestaan en we een bandenoorlog hadden waren de races een soort sprintraces waarin ze continu aan het pushen waren. Veel moeilijker dan nu. In het hybride tijdperk gaat het vooral om het managen van systemen, banden en brandstofverbruik. En dan hebben we ook nog een goedkope gimmick als DRS en het feit dat Lewis met afstand de beste auto heeft. Ik ben niet onder de indruk van dit Lewis Hamilton tijdperk. De enige teamgenoten waar Lewis echt de vloer mee aangeveegd heeft zijn Heikki Kovalainen en Bottas. Niet bepaald hoogvliegers. Met Button en Rosberg had meneer Lewis de grootste moeite. Ik ben er niet kapot van. | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 09:05 |
Een coureur kan zich natuurlijk ook ontwikkelen. Zie een Verstappen die 2-3 jaar geleden nog gewoon domme fouten maakte. In een auto die niet dominant is, moet je nou eenmaal meer risico’s nemen. Je start zelden of nooit vanaf pole, en moet risico’s nemen om te winnen. | |
Tarado | woensdag 1 april 2020 @ 09:08 |
gaan we hier nog de discussie krijgen of hij wel de onbetwiste #1 was? Hij was gewoon 1 van de besten ooit, maar Hamilton is dat ook. als je zoveel titels wint is het geen geluk meer. | |
Fiorano | woensdag 1 april 2020 @ 09:14 |
Zeker wel, een ik ben ook zeker Schumi gekleurd aangezien het m'n jeugd held is. Hij bouwde hem niet zelf, maar zorgde er wel voor dat Ferrari de juiste mensen in dienst nam, de medewerkers weer met plezier naar hun werk gingen etc. Hij was veel op de fabriek, ook bij de 'normale' werklui. Hij droeg daarin enorm bij aan het 'Forza Ferrari' gevoel. | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 09:14 |
Ben ik met je eens, maar schijnbaar wanneer iemand in een goede/beste auto rijdt, stellen behaalde resultaten plotsklaps geen ruk meer voor. | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 09:17 |
Geld.... Geld droeg bij aan het Forza Ferrari gevoel. Schumacher kon zoveel willen, zonder liquide middelen was hij geen kampioen geworden. | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 09:25 |
Zonder geld kan geen enkel team iets bereiken in de F1 dus ik snap niet helemaal welk punt je hiermee probeert te maken. McLaren, Williams en Benetton waren in die tijd ook serieuze teams met serieuze budgetten. Ik denk dat Schumacher een heel groot aandeel gehad heeft in de wederopbouw van Ferrari. Hij was in die tijd verreweg de beste rijder en ik denk dat zijn aanwezigheid een aanzuigende werking had. Een Ross Brawn was waarschijnlijk nooit naar Ferrari gegaan als der Schumi daar niet zat en ga zo maar door. | |
Sabata | woensdag 1 april 2020 @ 09:26 |
Men luisterde tenminste naar Schumi, en het hielp hem dat Jean Todt op dat moment de leiding had. Die zei gewoon ja toen hem werd voorgesteld Byrne en Brawn van Bennetton weg te halen | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 09:29 |
Was het zonder Brawn ook gelukt denk je? | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 09:31 |
Volgens het logaritme van dit topic wel. En alle meervoudige wereldkampioenen zijn dat niet door alleen maar geluk Soms wordt vergeten dat coureurs mensen zijn. Allemaal hebben ze wel iets. Hun eigen "demonen" en kronkels. Hierdoor maken ze wel eens een aparte keuze of laten dingen liggen. Dat maakt de sport ook mooi. | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 09:39 |
Ik denk het wel. Maar het punt wat ik probeer te maken is dat mensen als Brawn en Byrne waarschijnlijk niet huis en haard in Engeland verlaten hadden om met Jean Alesi te werken bij Ferrari. Schumi heeft Ferrari weer op de kaart gezet. Mercedes was er zonder Lewis ook wel gekomen. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 09:45 |
Een bewezen talent trekt talent aan. | |
tja77 | woensdag 1 april 2020 @ 09:54 |
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar oké, daar verschillen we over qua mening. Dat Mercedes er wel zou zijn gekomen zonder Hamilton, maakt Schumacher in mijn optiek ook geen groter coureur, daar kan Hamilton niks aan veranderen. | |
Weltschmerz | woensdag 1 april 2020 @ 09:56 |
Ja, de opbouw van het team was niet zijn verdienste. Zijn verdienste was dat hij met zijn snelheid van een team in opbouw een titelkandidaat wist te maken, zoals hij ook van niet topteam Benetton een titelkandidaat wist te maken. Hamilton wist vooral van een absoluut topteam een topteam in verval te maken, en van de superieure Mercedes een auto die nog wel wat hulp van de stewards kon gebruiken. De vergelijking alleen is al veel te veel eer voor Hamilton. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 09:59 |
Dit | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:01 |
Toen hij overstapte was nog niet zeker dat het een topteam zou worden. Over talent trekt talent aan. Nikki Laura heeft hem gehaald. Zo werkt het nou eenmaal. | |
Weltschmerz | woensdag 1 april 2020 @ 10:06 |
Hamilton is uit marketingoverwegingen aangetrokken. Sinds zijn eerste half jaar doet hij niks anders dan tegenvallen. Hij zou geen spaan heel laten van Button, maar die versloeg hem uiteindelijk gewoon. Rosberg zou volkomen kansloos tegen hem zijn, maar het was weer zo close dat de stewards een dubieuze rol te vervullen hadden en hij nog een keer de titel verloor ook. En nu is Bottas weer een coureur die vooraf te laag ingeschat was. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:08 |
Eind van de rit is hij meervoudige kampioen. Denk dat vooral jij hem te laag inschat. | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 10:13 |
Het gaat zo tenenkrommend worden wanneer Lewis Schumacher voorbij streeft qua wereldtitels. Liberty gaat dat natuurlijk maximaal uitmelken. Dan komen Rihanna en Justin Bieber ons vertellen dat Lewis "the greatest of all time is" en hoe hij vanuit het ghetto omhoog geklauterd is. Iedereen die het Schumacher tijdperk bewust meegemaakt heeft weet echter dat Lewis de bandjes van der Michael nog niet op mag pompen. | |
Weltschmerz | woensdag 1 april 2020 @ 10:18 |
Als ze Hamilton niet gehaald hadden was Rosberg 6-voudig WK geweest. Maar daarmee was Mercedes niet van zijn ouwelullen imago afgekomen en was de F1 heel veel van zijn publiek kwijt. Bij de Britten lag Schumacher al moeilijk want de Britten hebben de oorlog natuurlijk niet voor niks gewonnen. Vervolgens dachten zij dan met Hamilton degene te hebben die ze de wereldtitels geeft waar de Britten recht op hebben omdat ze Brits zijn, maar bleek die dekselse Vettel alle records te kunnen breken met een subtopteam, en zelfs met een Toro Rosso. En daarna komt dan Rosberg de Duitse hegemonie tot in het 3e decennium op rij uitbreiden? Dat was bedrijfseconomische zelfmoord. | |
JayHovah | woensdag 1 april 2020 @ 10:19 |
Ik denk als Hamilton voor Ferrari had gereden @Weltschmerz hem de hemel had ingeprezen... | |
daNpy | woensdag 1 april 2020 @ 10:22 |
Nee, je ziet het verkeerd. Als Vettel voor Mercedes had gereden was het dankzij Vettel dat Mercedes zo goed was | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:25 |
Ik weet niet of het met Rosberg ook was gelukt. Hij heeft het echt uit zijn kleine teen moeten halen met behulp van hulptroepen. Er wordt ook onderschat de druk en verwachtingen waar coureurs mee te maken krijgen. | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 10:28 |
Hoe kun je dat nou zeggen? Rosberg is altijd minimaal tweede geworden in het kampioenschap achter Lewis en heeft hem één keer verslagen. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:31 |
Waarom denk je dat hij stopte...Om bij zijn vrouwen en kind(eren) te zijn? Rosberg heeft trouwens zelf gezegd dat hij diep heeft moeten gaan om het te behalen. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:33 |
https://m.gpupdate.net/nl(...)atuurlijk-niet-waar/ | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 10:34 |
Omdat hij moe werd van de aanwezigheid van Lil' Lewis in het team. Rosberg had met een man als Bottas naast zich op zijn gemakje de wereldtitels aan elkaar geregen zoals Lewis dat nu doet. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:36 |
Moe omdat hij het aflegde tegen Hamilton. | |
Tarado | woensdag 1 april 2020 @ 10:38 |
juiste analyse | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 10:40 |
Het klopt inderdaad dat hij het mentaal zwaar had. Maar het ging er even om of Mercedes zonder Lewis ook deze successen had geboekt en daar ben ik 100% van overtuigd. Ik had die clown met zijn buitensporige salaris allang de deur gewezen. Dat je hier überhaupt zin in hebt als Mercedes zijnde. | |
Weltschmerz | woensdag 1 april 2020 @ 10:43 |
Om Hamilton te verslaan ja, de man die geen spaan heel van hem zou laten. Er waren nieuwe regels en de Mercedes komt uit de fabriek en is bijna 2 seconden los van de rest van het veld. Dan heb je geen bijzondere coureur nodig om de titels aan te rijgen wanneer er maar beperkt veranderingen en testen is toegestaan. Hamilton is een verwend nest dat bijzonder slecht met druk om kan gaan. Met een superieure auto en een middelmatige teamgenoot kan hij dat wel aan. Met een slechts competitieve McLaren was het een grandioze brokkenpiloot. | |
Tarado | woensdag 1 april 2020 @ 10:46 |
was natuurlijk ook z'n begin periode, ontwikkelen doen ze eigenlijk allemaal. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:51 |
Denk dat we met Gasly wel hebben gezien wat druk en verwachtingen kunnen doen. Snap niet dat sommigen dit willen afdoen als iets kleins. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 10:53 |
Jup, hoort er bij. Alleen zie je hier bij enkelen dat als ze als jonge honden in een topteam stappen ze niet even mogen uitrazen. | |
Tarado | woensdag 1 april 2020 @ 10:53 |
Ricciardo weet er ook alles van | |
Lokale_Notabele | woensdag 1 april 2020 @ 10:58 |
Zonder Lewis in het team was het leven toch veel makkelijker geweest voor Rosberg? Er is geen enkele aanleiding om te denken dat Rosberg opeens bezweken zou zijn onder de "druk" wanneer hij kopman was geweest bij het team met veruit de beste auto. We gaan er niet uitkomen denk ik. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 11:00 |
Dat weten we dus niet. We hebben nu alleen de feiten dat de druk van Hamilton zwaar was voor hem. We weten ook niet wie de tweede coureur naast hem zou zijn. Die zou ook voor druk zorgen. De inschatting dat dit ook zwaar zou zijn voor hem lijkt mij groter dan dat hij er geen last van zou hebben. | |
Sabata | woensdag 1 april 2020 @ 11:06 |
Het seizoen 2016 begon voor Rosberg al in Texas 2015, toen hij idd van Hamilton verloor in het WK en die hem dat nr 2 petje toegooide met zo'n smalende grijns. Toen knapte er echt iets bij Rosberg en is ie letterlijk op woede gaan rijden. Mexico, Brazilië en Abu Dhabi won ie daarna, mede ook omdat Hamilton de teugels even liet vieren en de nieuwe Angry Rosberg niet in de gaten had. Daarom verloor Hamilton ook de eerste paar races van 2016, hij had niet in de gaten hoe diep Rosberg was gegaan om partij te kunnen bieden. En door die botsing in Spanje liet zich ook zien dat Rosberg niet van plan was om zo maar nummer 2 te zijn. Na dat akkefietje greep het team voor het eerst in om te voorkomen dat een Koude Oorlog een full blown Burgeroorlog tussen de twee ging worden. Hamilton had vervolgens een mooie comeback van Monaco tot en met Duitsland, waar Rosberg zelfs een penalty kreeg voor een akkefietje met Max (iets wat Vettel op eigen terrein nooit zou zijn overkomen). Na de zomerstop won Rosberg er dan ineens drie op een rij (Spa Monza, Singapore) en had hij geluk dat Hamilton pech kreeg in Sepang. Gevolg, hij hoefde voor de rest alleen achter Hamilton aan te rijden en deed dat ook. Als ie dat in 2017 opnieuw had gedaan, had Rosberg zichzelf in een burnout gedreven, en onder dat soort druk gaan mensen fouten maken. Een slim besluit dus om te stoppen. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 11:08 |
Een ander onderwerp. Deze gaat over Max Verstappen. Ik word ook moe van de zogenaamde exceptionele moves. Moves die hij als kind van zijn vader moest leren. Geen moves die hij ter plekke verzint. Tuurlijk vind ik het mooi om te zien. Maar is het niet gewoon een aangeleerd kunstje? | |
Sabata | woensdag 1 april 2020 @ 11:09 |
Het valt me idd al jaren op dat Hamilton niet tegen "tijdrijden" kan, alleen op de baan met veel voorsprong, dan wordt ie steeds zenuwachtig. | |
Sabata | woensdag 1 april 2020 @ 11:10 |
Is het niet zo dat Max is aangeleerd daar in te halen waar niemand het verwacht? Als je circuits beter leert kennen, weet je waar dat soort punten liggen. En voor de rest heeft Jos idd wel de training verzorgd, maar de gotspe en het inzicht komen niet van hem, maar van Max zijn moeder Sophie Kumpen, zelf kartkampioene en haar oom Paul Kumpen is jarenlang een bekende GT racer geweest, evenals haar neef Anthony) De reden dat Max zo'n gevaarlijke klant is in iedere raceauto is vanwege het talent van zijn vader gecombineerd met de hersens van zijn moeder. Jos kon wel eens blind aanvallen zonder op te letten, Max denkt er ook van te voren over na. [ Bericht 12% gewijzigd door Sabata op 01-04-2020 11:16:04 ] | |
daNpy | woensdag 1 april 2020 @ 11:21 |
Oostenrijkse humor? Waar ze om bekend staan? Is dat een variant van Duitse humor? | |
daNpy | woensdag 1 april 2020 @ 11:21 |
Wat dat betreft heeft Weltschmerz gewoon gelijk: het is een PR machine. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 11:22 |
Dat vroeg ik mij ook af. | |
daNpy | woensdag 1 april 2020 @ 11:23 |
Het is mooi omdat velen het niet durven. Een Bottas, Rosberg, etc etc. | |
Sabata | woensdag 1 april 2020 @ 11:30 |
De Oostenrijkers staan net als Beiers erom bekend stug en direct te zijn, met een gevoel voor humor dat subtiel is en niet makkelijk op te merken. Niet zo'n tactische opmerking dus als het humor zou moeten zijn. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 11:33 |
Ik had Riccardo wel naast Rosberg willen zien. | |
daNpy | woensdag 1 april 2020 @ 11:34 |
Misschien dat zijn vuile lachje wel om zou slaan in een echte lach als hij wel kon winnen. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 11:35 |
Ik moest hard echt lachen om deze opmerking. | |
Gezicht | woensdag 1 april 2020 @ 11:41 |
F1 in handen van Disney, WTF https://wtf1.com/post/dis(...)-for-over-4-billion/
| |
shiz | woensdag 1 april 2020 @ 12:01 |
Maar on a serious note, zou het best zien gebeuren. Some good thought went into that. Helemaal mooi als iemand dat als proefballonnetje voor de grap opwerpt... en de partijen daar straks echt over in gesprek gaan! | |
Themeparktommy | woensdag 1 april 2020 @ 12:33 |
For instance, Ferrari’s red would be well suited to The Incredibles, Mercedes could be backed by Robin Hood (Silver Arrows, obviously), while the Williams cars could be decked out in images of Elsa and Anna, because their progress over the last few years has clearly been Frozen. | |
nogeenoudebekende | woensdag 1 april 2020 @ 12:34 |
Godver. . | |
Sabata | woensdag 1 april 2020 @ 12:57 |
Toto Wolff iig verplichten met zo'n pak rond te lopen | |
nils7 | woensdag 1 april 2020 @ 14:02 |
Mwoah..... in zijn debuut seizoen kon hij toen verse dubbel kampioen Alonso aardig bij blijven. | |
Zorro | woensdag 1 april 2020 @ 19:12 |
Net. En dat alleen maar omdat hte Britse McLaren het wel fijn vond adt een Brit er goed uit kwam dus eeehmmm laat ik zeggen dat Alonso niet werd voorgetrokken. | |
potjecreme | woensdag 1 april 2020 @ 19:27 |
Je bedoelt dat Alonso niet als nummer 1 werd aangewezen? Alles uit zijn kamp neem ik met een korrel zout. | |
M.Melandri | woensdag 1 april 2020 @ 19:43 |
Rookie Hamilton was gewoon erg snel. Begin van het seizoen was er nog niks aan de hand tot Hamilton het na een paar races al aardig onder de knie kreeg en toen vond Alonso het delen van data etc niet zo leuk meer. Na het Schumi tijdperk de 2 beste rijders, maar Alonso heeft zich erg onhandig gedragen bij een aantal teams. | |
nils7 | woensdag 1 april 2020 @ 20:28 |
Toch mocht ie terug komen bij 2 teams | |
WismutVeilchen83 | woensdag 1 april 2020 @ 23:03 |
Ik heb het even voor je opgezocht: 2010: Hamilton 240 punten, 3 DNF’s, waaronder 2 aanrijdingen. 1 race incident met Webber in Singapore, 1 aanrijding waarbij Hamilton schuld was in Italië. Button 214 punten 2 DNF’s, waaronder 1 aanrijding met Vettel op Spa, waarbij het Vettel zijn schuld was 2011: Button 270 punten, 2 DNF’s, beiden technisch. Hamilton 227 punten, 3 DNF’s. 1 aanrijding met Webber in Canada (schuld Hamilton), 1 aanrijding met Kobayashi op Spa (schuld Hamilton) en 1 technische uitvalbeurt. 2012: Hamilton: 190 punten. 6 DNF’s. 3 uitvalbeurten (allen raceincidenten) en 3 technische uitvalbeurten. Button: 188 punten 4 DNF’s. 3x technisch, 1 keer buiten zijn schuld door een botsing met kobayashi. 2 keer scoort hij niet omdat hij in het begin van het seizoen grote problemen heeft met de banden. Alles bij elkaar absoluut geen significant verschil als je het mij vraagt. Button scoort 11 punten meer dan Hamilton in die 3 jaar. Hamilton wint 2 races meer dan button en is in de kwalificatie sterker. Maar je kunt zeker niet stellen dat hij Button overtuigend verslagen heeft, integendeel. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 1 april 2020 @ 23:05 |
Zeker op het einde van het seizoen had Hamilton echt het voordeel binnen het team. Daar had Alonso het in Stepney-gate ook wel zelf naar gemaakt. Maar als McLaren Alonso gewoon dezelfde behandeling had gegeven ben ik ervan overtuigd dat hij die 2 punten die hij tekort kwam wel ergens had behaald. | |
Starflyer | woensdag 1 april 2020 @ 23:16 |
Rob Dennis deed zijn uiterste best om geen van zijn coureurs een voorkeursbehandeling te geven. De race in China was daar het gevolg van. Juist doordat zo geforceerd hieraan werd vastgehouden werd Hamilton niet eerder binnen geroepen waardoor hij uiteindelijk op versleten banden in de grindbak belandde. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 1 april 2020 @ 23:17 |
Dat laatste moet je even uitleggen, waarom kon Hamilton niet eerder naar binnen dan? Overigens in woord bleef McLaren dat prediken inderdaad, maar in de praktijk geloof ik absoluut niet dat het zo was. En nogmaals had Alonso het daar ook zelf naar gemaakt. | |
Starflyer | woensdag 1 april 2020 @ 23:19 |
Omdat hem werd gezegd buiten te blijven. De keuze wie het eerst binnen mocht komen zou waarschijnlijk het voordeel hebben en mogelijk de titel winnen. Die keuze wilde Dennis niet maken. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 1 april 2020 @ 23:19 |
Dat had toch niets met Alonso of gelijke behandeling te maken? | |
Starflyer | woensdag 1 april 2020 @ 23:21 |
Zie edit | |
WismutVeilchen83 | woensdag 1 april 2020 @ 23:44 |
Zou ik even moeten nakijken, dat heb ik nog nooit zo ergens gelezen of gehoord. In mijn herinnering bleef Hamilton gewoon te lang doorrijden en had Alonso al gestopt. Maar misschien praat ik nu onzin. Ik zou het dan bizar besluiteloos vinden. Iemand moet toch op enig moment binnenkomen lijkt me. | |
daNpy | donderdag 2 april 2020 @ 08:10 |
Geld | |
daNpy | donderdag 2 april 2020 @ 08:12 |
Ja inderdaad, banden op is banden op. En wie gaat die beslissing dan wél maken? | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 10:06 |
Ik vroeg hoeveel meer dnf Hamilton had Button. Hamilton 12x Button 8x . Dat stukje wordt altijd overgeslagen... | |
WismutVeilchen83 | donderdag 2 april 2020 @ 10:54 |
Hoho, de belangrijke nuance daarin is dat hij 3 uitvalbeurten zelf schuld was. Button viel nul keer uit door een eigen fout. Dat is precies de essentie, als Hamilton langdurig onder druk staat dan maakt hij de nodige fouten. Dat beeld staat mij ook bij in het pre-hybride tijdperk. | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 11:14 |
En maar downplayen...Sad | |
Starflyer | donderdag 2 april 2020 @ 13:12 |
2011 was sowieso geen goed jaar voor Hamilton. Mede door de relatieproblemen met Nicole Scherzinger was hij dat jaar erg slordig. Maar zowel in 2010 als 2012 had hij meer uitvalbeurten dan Button en scoorde toch beter. | |
tja77 | donderdag 2 april 2020 @ 13:17 |
Een coureur kan zich ook ontwikkelen en hij kan van z’n fouten leren. Dat zie je toch bij alle topcoureurs? Stuk voor stuk maken ze fouten, een aantal leert ervan. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 2 april 2020 @ 14:09 |
Zeker, het is niet zo zwart-wit. Maar feit is wel dat hij tot 2014 geen dominante bolide had en daarna continue wel. Je zou eigenlijk pas echt kunnen stellen dat hij veel beter is dan voor 2014 als hij een paar jaar in de 2e / 3e auto van het veld rijdt. Blijft hij dan foutloos? Moeilijk te zeggen. Persoonlijk zou ik ook rustiger blijven bij wat tegenslag als ik wist dat ik in 15 van de 20 races in principe topfavoriet voor de winst ben. | |
Nober | donderdag 2 april 2020 @ 14:15 |
Blij dat dit jaar niet doorgaat zodat we niet nog een jaar Mercedes dominantie krijgen voorgeschoteld. | |
nogeenoudebekende | donderdag 2 april 2020 @ 14:20 |
Als de FIA daadwerkelijk een stop op ontwikkeling van de achterkant gaat doorvoeren wordt dat alleen maar erger. | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 april 2020 @ 14:25 |
Dat relatieproblemen überhaupt invloed hebben gehad op zijn prestaties zegt al genoeg over hoe zwak Lewis mentaal is. Hij zag er dat seizoen uit alsof hij ieder moment in huilen uit kon barsten. | |
Nattekat | donderdag 2 april 2020 @ 14:27 |
Zo lang er met slechts één uitzondering (dank Bottas voor zo slecht rijden dat mijn statistiek verpest is) ieder jaar een Mercedes 1-2 was in hat kampioenschap, is er met alle zekerheid te zeggen dat Hamilton geen enkele tegenstand heeft gehad sinds 2014. Ja Rosberg een beetje, wat diezelfde Rosberg ook nog een WK heeft opgeleverd. | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 14:41 |
Ook daar heeft hij van geleerd. | |
Nattekat | donderdag 2 april 2020 @ 14:41 |
Maleisië van de kalender laten halen | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 14:43 |
Bij iedereen heeft rust thuis een betere invloed dan onrust. Verhoeven had dat laatst gezegd. Het kost extra energie om de rust in je hoofd te houden. Sneu dat er bij Hamilton andere regels gelden. | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 14:43 |
| |
Sabata | donderdag 2 april 2020 @ 15:06 |
Het hangt sterk van je eigen karakter af. Bij mensen als Lauda, Vettel en Rosberg is een stabiele thuissituatie idd hun basis geweest, een soort bubbel om aan de hectiek te ontsnappen. Hamilton zit meer op de lijn van bijvoorbeeld James Hunt, Clay Reggazoni of François Cevert. Die hadden juist glamour en glitter, een kick of zoals Ian Dury zingt "sex and drugs and rock and roll" nodig om te functioneren. | |
tja77 | donderdag 2 april 2020 @ 15:09 |
Dan nog krijgt een coureur meer routine, meer ervaring en ontwikkelt die zich door. Zo maken alle coureurs in hun eerste paar jaar fouten. Zie dus ook Max en Leclerc. Elke keer wordt het feit dat Mercedes dominant is aangegrepen om de kunde en kwaliteit van Hamilton te reduceren. De beste coureur kan niet in de beste auto zitten? En Rosberg? Daar had Schumacher het ook nog moeilijk zat mee. Maar dat telt natuurlijk niet omdat Schumacher al in een dementerende staat verkeerde? | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 april 2020 @ 15:15 |
Ik denk dat Hamilton graag wilt zijn zoals de namen die jij opnoemt met zijn gouden kettingen, designer zonnebrilletjes, vlechtjes, tatoeages, privé jet en wat dies meer zij, maar diep van binnen is het volgens mij een onzeker jochie. Zo komt hij op mij tenminste over. Toen hij de F1 binnenkwam was Lewis echt een nerdje maar nu heeft hij gemeend zichzelf een soort Tupac imago aan te moeten meten. Zelfverzekerde gasten als Raikkonen hebben dat soort gimmicks allemaal niet nodig en zijn gewoon zichzelf. Samenvattend denk ik dat we kunnen stellen dat we als 'Fok! Formule 1 subforum' niet onder de indruk zijn van de persoon en rijder Lewis Hamilton, met uitzondering van gebruiker potjecreme. | |
Rossdale | donderdag 2 april 2020 @ 15:17 |
Sinds zijn haartransplantatie is Lewis in ieder geval helemaal popie jopie geworden | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 15:22 |
Ik weet niet of Hamilton seks, drugs en rock&roll is. Toen hij meer van zijn prive leven deelde op insta was hij best veel bij familie. | |
tja77 | donderdag 2 april 2020 @ 15:24 |
Noem er eens een paar op in het huidige veld waarvan jij met zekerheid kunt zeggen dat ze sneller/beter zijn dan Hamilton? | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 15:24 |
Nee, het is 50/50 Een gedeelte weet Hamilton op juiste waarde te schatten en een gedeelte doet dwars omdat ooit een paar mensen (niet hier op het forum) hebben gezegd dat hij 10 titels kon binnenslepen. | |
Nattekat | donderdag 2 april 2020 @ 15:25 |
Eerder omdat je niet zomaar jaren compleet uit de sport kan verdwijnen en dan binnen no-time weer op je oude niveau terug kan zijn. Het is jammer dat Schumacher gigantisch geplaagd werd door technische problemen in 2012, anders had dat wel een goede indruk kunnen geven over de verhoudingen. Rosberg was niet de minste, maar ook zeker niet één van de besten. Button idem, en drie keer raden met wie Hamilton het in zijn laatste jaren bij McLaren nog behoorlijk lastig had? Hij heeft nooit echt uitgeblonken, en die dominante Mercedes leidt ertoe dat we nog steeds geen enkel bewijs hebben van of hij echt zo goed is. | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 15:27 |
Ricciardo is ook beter dan Vettel toch?! | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 april 2020 @ 15:27 |
Lewis is snel dat valt niet te ontkennen. Ik zou de man alleen nooit betrekken in discussies over wie "the greatest of all time is." Schumacher/ Senna/ Prost zijn van een andere categorie. | |
Nattekat | donderdag 2 april 2020 @ 15:33 |
Nu leg je me woorden in de mond, ik zit zelfs net uit te leggen dat teamgenoten onderling vergelijken niet betrouwbaar is Maar goed, dat jaar Vettel vs Ricciardo en nu weer Vettel vs Leclerc laat aan mij ook wel zien dat Vettel niet bij de allergrootsten hoort en dat het eerder een schande is dat RB 2010 en 2012 niet overtuigend heeft gewonnen. | |
tja77 | donderdag 2 april 2020 @ 15:35 |
Dat laatste ben ik met je eens, maar dat heb ik dan ook nooit gezegd/beweerd. Mijn inziens mag Hamilton nog net de veters strikken van Senna. Ware het niet dat dat niet meer hoeft. | |
tja77 | donderdag 2 april 2020 @ 15:49 |
Hamilton had het moeilijk met Button, maar Hamilton was wel de snellere. Poles 9 tegen 1 en Q duel 44 tegen 14 in het voordeel van Hamilton. Button was de constantere, en had daardoor net wat meer WK punten. Maar een coureur kan zich ook ontwikkelen. Vandaag de dag is Hamilton routineus constant en werkt moeiteloos z’n rondjes af. Net datgene waar het hem aan ontbrak in z’n Mclaren tijd. Daarnaast kan de ene auto je beter liggen dan de andere (zie o.a. Vettel vs. Ricciardo). Van het huidige veld schaal ik hem het hoogst in (samen met Max) en kort daarachter Vettel en Leclerc. Hij is alles behalve mijn favoriete coureur, maar ik zie wel in dat Hamilton echt goed is. | |
flipsen | donderdag 2 april 2020 @ 16:02 |
Pfff, ik mis de races. Hebben we het tenminste niet wéér over dit gezeik wie beter is Iedereen in een gelijke auto en ik denk dat de top 10 binnen 0,1 seconde zit. Maar ook dat klopt niet, want iedere coureur heeft een eigen stijl en eigen wensen en eisen aan de auto. Zie Jos en Michael, Jos was echt geen koekenbakker, maar kon niet met de Benetton van Schumacher overweg | |
tja77 | donderdag 2 april 2020 @ 16:10 |
Iets heeeeel anders... Ik had een tijd terug ergens op een Vlaamse (kart)site gelezen dat een groepje Belgen had getest wat gewicht met rondetijden deed tijdens het karten. Nu bleek dat echt weinig uit te maken. Een gewichtstoename van 20 kilo deed bijna niets (0,1-0,2 sec) veranderen aan de rondetijden. Nu heeft een Formule 1 auto VEEL maar dan ook echt VEEEL meer vermogen, maar waarom zijn de verschillen in de Formule 1 dan zo groot, wanneer de coureurs met vrijwel lege tanks rondrijden? | |
Nattekat | donderdag 2 april 2020 @ 16:11 |
Anders hadden we het rond deze tijd over de upgrade van Eau Rouge Laten we ook vooral de tragische aanleiding niet vergeten | |
nogeenoudebekende | donderdag 2 april 2020 @ 16:40 |
Het is niet alleen de lege tanks dan. Verse zachte bandjes en gewoon een hele andere mapping van de motor maken ook het verschil. | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 17:01 |
McLaren stuurt als eerste Formule 1-team personeel met verlof vanwege het coronavirus. Coureurs Carlos Sainz Jr. en Lando Norris leveren een deel van hun salaris in. https://www.gpupdate.net/(...)n-door-coronacrisis/ | |
Rossdale | donderdag 2 april 2020 @ 19:07 |
Ten opzichte van een volle tank is dat dus al zo'n 0,7 tot 1 sec verschil. Daarnaast zullen het zwaartepunt en de balans van de auto ook een stuk anders liggen. Auto wordt natuurlijk bij een race ook geoptimaliseerd voor minimum gewicht ivm kwalificatie, vering, rijhoogte, etc. Bij een race beginnen ze met een volle tank en dus met sub optimale settings | |
nogeenoudebekende | donderdag 2 april 2020 @ 20:52 |
Bernie is weer papa geworden, ouwe snoeperd. . | |
potjecreme | donderdag 2 april 2020 @ 21:07 |
F1 / F1 Shownieuws! Graag met bron. | |
Kleffe_Dop | donderdag 2 april 2020 @ 22:13 |
Vol! Net als de vrouw van Bernie |