abonnementen ibood.com bol.com
pi_192135799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 05:58 schreef raptorix het volgende:
Mensen hebben liever een krant in handen. Ja een stel bejaarden ja, maar die gaan nu ook allemaal dood.
Ik (bijna 39) vind een papieren krant ook fijn. Het is alleen te duur.

Wel heb ik een goedkoop 'digital only'-abonnement, met Topics als een minstens zo zinvolle bonus.
pi_192160455
https://www.mediacourant.(...)-alles-wordt-anders/

quote:
Talpa Network wordt hard getroffen door de coronacrisis. Er moeten zeer stevige maatregelen genomen worden om het bedrijf overeind te houden. Dat geeft eigenaar John de Mol aan in een persoonlijke mail aan zijn medewerkers, meldt De Telegraaf. De Mol, die de authenticiteit van de mail heeft bevestigd, moet naar eigen zeggen ‘draconische maatregelen’ nemen bij zijn mediabedrijf. Hij heeft ‘nog nooit een crisis meegemaakt van deze omvang en met deze enorme impact’.

De mediamiljardair: “Dat onderstreept de ernst van de zaak. De wereld staat op zijn kop. Alles wat we tot nu toe beschouwden als ’normaal’ wordt anders.”

Ontslagen zijn volgens De Mol onduidelijk. Hij wil ’zo snel mogelijk maar zeker op korte termijn’ meer duidelijkheid geven over de gevolgen voor de werkgelegenheid. Talpa probeert zo min mogelijk mensen te ontslaan.

Veel bedrijven bevriezen momenteel hun advertentiebudgetten en daar zijn zijn radio- en tv-zenders het slachtoffer van. Ook is zijn Talpa eigenaar van de internetsite Vakantieveilingen.nl.

Daarnaast liggen veel tv-producties momenteel stil vanwege de coronamaatregelen en dat kan later in het jaar gevolgen hebben voor de programmering.
Wat gaat 'ie doen? De zogenaamde 'groten' als Gordon en Wendy houden, en de b-ploeg (die voor een deel eigenlijk een stuk leuker is, Leonie Ter Braak en zo) eruit? Inderdaad SBS9 lozen? Of wat anders?

Speculeren maar. :)
pi_192160646
Beste Eightyone,
Ik las wat je zei over Leonie ter Braak en ik ben daar gewoon even stil van. Ik dacht dat we het allemaal eens waren dat dat een draak van een wijf is.

De BNers dumpen, ben benieuwd. Ik denk dat hij eerder zich stukbezuinigd op productiemedewerkers en catering tot het bedrijf is uitgekleed.
Op zaterdag 27 april 2019 00:44 schreef fsociety59 het volgende:
Klopt, volgens mijn therapeut ben ik passief en moet ik mezelf accepteren zoals ik ben
pi_192160678
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:23 schreef Marsenal het volgende:
Beste Eightyone,
Ik las wat je zei over Leonie ter Braak en ik ben daar gewoon even stil van. Ik dacht dat we het allemaal eens waren dat dat een draak van een wijf is.

Gelukkig zijn er ook nog vrouwen op tv die niet constant zo'n perfecte zoete Libelle-lach laten zien.
pi_192160725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:24 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook nog vrouwen op tv die niet constant zo'n perfecte zoete Libelle-lach laten zien.
Klopt ja, ze is ook nog eens lelijk.
Op zaterdag 27 april 2019 00:44 schreef fsociety59 het volgende:
Klopt, volgens mijn therapeut ben ik passief en moet ik mezelf accepteren zoals ik ben
pi_192160749
Ze weten er op tv nog wel wat van te maken.

Het verschil met haar vrij naturel gehouden Instagram-kiekjes is best groot, dat wel.
pi_192160869
Dit is de categorie overbetaald, dus who cares. Fuck 'em.
pi_192160910
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Dit is de categorie overbetaald, dus who cares. Fuck 'em.
Dat zal bij eerdergenoemde b-ploeg wel meevallen. En voor wie wel bij Talpa werkt, maar niet op tv komt, en ook niet de status heeft van Jildou Van Der Bijl e.d., schijnt het niet bepaald een fijne werkomgeving te zijn, met ook hooguit een modaal salarisje.

Maar Wendy (die inderdaad vast vreselijk overbetaald zal zijn) zou ik inderdaad niet missen, als die nooit meer op tv zou komen.
pi_192160933
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat zal bij eerdergenoemde b-ploeg wel meevallen. En voor wie wel bij Talpa werkt maar niet op tv komt, schijnt het niet bepaald een fijne werkomgeving te zijn, met ook hooguit een modaal salarisje.

Maar Wendy (die inderdaad vast vreselijk overbetaald zal zijn) zou ik inderdaad niet missen, als die nooit meer op tv zou komen.
Die industrie is sowieso onzeker. Daar kies je voor. Ze zijn allemaal aandachtsgeil. Dan is dit de prijs. :Y Had je maar een vak moeten leren.
pi_192160945
De Chantal Janzens mogen wat mij betreft wel verdwijnen voor echt talent
pi_192160970
Onze kranten trekken momenteel meer bezoekers dan ooit. Zelfs het aantal abbo's van de papieren versie lijkt extra te stijgen door de coronacrisis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192161026
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:39 schreef Craptacular het volgende:
De Chantal Janzens mogen wat mij betreft wel verdwijnen voor echt talent
Misschien zijn die niet gehaaid genoeg om te bereiken wat Chantal bereikt heeft. Dat lijkt me een harde, berekenende tante. Talent is niet genoeg.

Maar met redelijk kunnen zingen, redelijk kunnen acteren, best goed kunnen presenteren en ook nog dat buitenkantje, is het niet eens een héél beroerd totaalpakket. Ja, het kan beter. Dat wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Onze kranten trekken momenteel meer bezoekers dan ooit. Zelfs het aantal abbo's van de papieren versie lijkt extra te stijgen door de coronacrisis.
Je werkt bij een uitgever?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:39 #38
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192161144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:50 schreef Red_85 het volgende:
Media is juist belangrijk nu. Tegen de verveling.
In werk zelf in een geluidsstudio waar we werken aan film- en tv-producties en we zijn nog bezig met producties. Maar er worden op dit moment bijna geen producties meer gedraaid en ook extra materiaal voor de huidige producties opnemen (zoals nasynchronisatie / ADR) ligt vrijwel stil. Daardoor kunnen ook huidige projecten waar we nog mee bezig zijn op dit moment niet worden afgerond.

Die stilstand ga je straks op TV en op het witte doek merken.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:06:44 #39
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_192161483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Die nog wel.

Maar er is een hele reeks al lang bestaande bladen waar al weleens geruchten over zijn geweest dat het niet lang meer zou duren (o.a. Viva, Flair, Nieuwe Revu). Die zouden nu weleens over het randje kunnen worden geduwd.

Dat je als vrouw van in de dertig straks kunt kiezen uit de Linda, de Libelle en de Margriet.

Veel dingen waren al een eeuwigheid op tv, zag je als peuter al in mama's leesmap zitten, enzovoort. Het leek altijd een vanzelfsprekendheid dat het bestond, maar dat gaat nu op de helling.
Ik weet het niet.

Ik werk in een (online)hobbywinkel, en de stijging van de verkoop is echt bi-zar. Ons bedrijf is ongeveer de belichaming van 'De een z'n dood is de ander zn brood' want dit bedrijf maakt echt een ongekende piek... Enige probleem is dat we met beperkte middelen/team deze vraag niet aankunnen.

Kennelijk zijn mensen vooral op zoek naar bezigheden voor thuis en tegen verveling. Kan me voorstellen dat (tijdschriften) lezen juist nu ook een toevlucht neemt. Ligt ook wel aan je niche enzo. Maar denk dat algemene, en enigszins populaire bladen nu misschien juist wel ook kunnen profiteren.
pi_192161577
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:12 schreef Eightyone het volgende:
https://www.mediacourant.(...)-alles-wordt-anders/
[..]

Wat gaat 'ie doen? De zogenaamde 'groten' als Gordon en Wendy houden, en de b-ploeg (die voor een deel eigenlijk een stuk leuker is, Leonie Ter Braak en zo) eruit? Inderdaad SBS9 lozen? Of wat anders?

Speculeren maar. :)
Ik was altijd in de veronderstelling dat die multimedia magnaten een flinke portemonnee/buffer hadden. Dat blijkt dus vies tegen te vallen. Straks kan hij naar de voedselbank.
Dus.
pi_192161611
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik was altijd in de veronderstelling dat die multimedia magnaten een flinke portemonnee/buffer hadden. Dat blijkt dus vies tegen te vallen. Straks kan hij naar de voedselbank.
Zal 'ie ook wel hebben, maar dat wil niet zeggen dat 'ie het ook wil bestéden.

Ik kan me voorstellen dat het nu wat zinloos gaat voelen om Talpa voort te zetten zoals het was, terwijl de kijkcijfers al jaren tegen vallen.
pi_192161631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Zal 'ie ook wel hebben, maar dat wil niet zeggen dat 'ie het ook wil bestéden.

Ik kan me voorstellen dat het nu wat zinloos gaat voelen om Talpa voort te zetten zoals het was, terwijl de kijkcijfers al jaren tegen vallen.
Oh, das een ander verhaal ja. Als je nog miljoenen hebt liggen maar ze niet wil besteden dan moet je ook niet gaan lopen klagen.
Dus.
pi_192263868
Herhalingen, herhalingen, herhalingen.

https://www.mediacourant.(...)ircus-tijdens-crisis

Dit heeft RTL4 wat slimmer opgevuld, door de late talkshow gewoon wat eerder uit te zenden.
pi_192279007
https://nos.nl/artikel/23(...)is-te-overleven.html

Problemen bij lokale en regionale kranten.

Maar ik neem aan dat ze hier alleen 'kleintjes' bedoelen, en niet het Brabants Dagblad e.d..

[ Bericht 24% gewijzigd door Eightyone op 26-03-2020 14:30:01 ]
  donderdag 26 maart 2020 @ 05:23:32 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192279025
Eigen schuld als ze omvallen. Ze zitten helemaal vast in hun formats, met artikelen die maanden tevoren al zijn gemaakt. Nu gebeurt er eens iets en is er dringende behoefte aan informatie, op alle niveaus, en nu kunnen ze niet schakelen. We gaan gewoon door naar de Paasspecial zonder een woord over hoe je aan eieren moet komen en of Urbi en Orbi via een webinar zijn te volgen in plaats van op het Pieterplein.
Dat maandag zelfs de NPO hardnekkig doorging met hun programmering en met DWDD de persconferentie van Rutte cs afkapte is ook zo'n voorbeeld van star en lomp.
Wie in tijden als deze niet kan schakelen kan maar beter verdwijnen. Missen we niks aan.
pi_192279029
Persconferenties kan je (als je Ziggo hebt) op kanaal 501 of 502 gewoon compleet zien. :)

Dat zijn ook NPO-zenders.
  donderdag 26 maart 2020 @ 05:27:27 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192279031
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 05:03 schreef Eightyone het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)is-te-overleven.html

Problemen bij lokale en regionale kranten.

Maar ik neem aan dat ze hier alleen 'kleintjes' bedoelen, en niet het Brabants Dagblad e.d..

Kleine huis-aan-huis-bladen zullen door de gemeenten gesponsord worden omdat ze daarin publiceren, wat volgens mij verplicht is. Ik verwacht dat die lokale markt snel weer hersteld is na de crisis, als de restaurants weer open mogen en zo.
  donderdag 26 maart 2020 @ 05:32:27 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192279033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 05:25 schreef Eightyone het volgende:
Persconferenties kan je (als je Ziggo hebt) op kanaal 501 of 502 gewoon compleet zien. :)

Dat zijn ook NPO-zenders.
Ja, maar dan kun je ook naar nos.nl kijken. Punt is die starheid, dat niet kunnen schakelen van de media. Heel Nederland schreeuwt om informatie over corona etc, maar je krijgt het niet, waardoor mensen weer allemaal vage "het stond op Feesboek" info gaan delen want de betrouwbare media zwijgen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:07:19 #49
476022 PzKpfw
I'm on Smoko
pi_192280242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 05:58 schreef raptorix het volgende:
Die bladen daar heb ik geen medelijden mee, en de kranten al helemaal niet, veel arrogante redacteuren die neer keken op internet journalistiek en daar hun neus voor ophaalden: Mensen hebben liever een krant in handen. Ja een stel bejaarden ja, maar die gaan nu ook allemaal dood.
Bladen lezen ook fijner dan zo'n klotescherm.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
pi_192280622
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 05:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kleine huis-aan-huis-bladen zullen door de gemeenten gesponsord worden omdat ze daarin publiceren, wat volgens mij verplicht is. Ik verwacht dat die lokale markt snel weer hersteld is na de crisis, als de restaurants weer open mogen en zo.
Tegenwoordig mag dat ook online.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')