Moeten gewoon werken om 8 uur? Zij heeft wisselende diensten dus brengt ze 2-3 dagen, maar hij kan ze nooit brengen. Brandweer is ook een functie waarbij hij oproepbaar moet zijn etc etc. Je praat er heel makkelijk over, maar bepaalde beroepen en bepaalde werkgevers zijn niet zo makkelijk. En ik kan mij voorstellen dat grootouders ook even zeggen wij kijken eventjes uit met wat we doen etc.quote:
Er werken honderd duizenden mensen in de zorg. Mensen. Geen robots.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat klopt maar @:Schuifpui bedoelt volgens mij dat die hel alsnog beter is dan de hel die deze gigantische financiële maatregelen met zich mee gaan brengen.
Dus alle belgen komen bij ons shoppen morgen? Of moeten ze ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef Confetti het volgende:
De Benelux-grenzen blijven open vanwege een relatief zeer klein aantal grensarbeiders. De obsessie met de economie gaat die juist kapot maken.
Een economie is vele malen 'maakbaarder' dan dit virusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?
Poepers is een beetje het pad kwijt geloof ik net als met de oppas kwestie waar ik maar niet meer dieper op inga.quote:
Ik ken het gevoelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet zo een goed nieuw als je in Brabant woont en net Carnaval hebt gehad.
Economie is altijd wel te herstellen zo zegt de geschiedenis. Geld is maar geld en bij te drukken. Het bestaat NIET dat de wereld (dus alle landen) ineens allemaal failliet zijn. Geld is gewoon een ruilmiddel van oorsprong en wij hebben daar een waarde aan gehangen, althans de banken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?
Eensquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Een economie is vele malen 'maakbaarder' dan dit virus![]()
Sommigen hier doen nog net alsof dit virus net als het kopen van een huis, het halen van boodschappen, of iets anders wat je in je tot nu zo comfortabele leven in je schoot kreeg geworpen afdwingbaar is.
Dat virus onderhandelt niet.
Ja het blijft knagen dit, vreemd gevoelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:16 schreef Sfancta het volgende:
Had even de ps aangeslingerd. Even weg van het coronavirus.
De wereld is al in recessie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef Maver24 het volgende:
Uiteindelijk gaat iedereen hier op achteruit als het voorbij is, financieel koopkracht zal fors dalen. Economie zal nog veel harder gaan vallen
Als ik die man zie dan moet ik al meteen lachen, die kun je toch niet serieus nemen. Die gozer heeft echt een god syndroom.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je moet uitgaan van de adviezen van het RIVM.
Mooi leven gehad dan. Niet teveel over nadenken. Opa zei altijd; Is het je tijd, dan is het je tijd. Dan geef je iedereen een handje en zeg je dankjewelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef HeatWave het volgende:
Het wil echt niet doordringen he?
We hebben nu nog plek "zat" op de Intensive care en toch gaan er al mensen bij bosjes dood.
Denk even na hoe het gaat als er GEEN plek meer is op de IC, dan kan je lekker 30 zijn en redelijk gezond, je gaat toch de pijp uit zonder beademing als je een enorme longontsteking hebt.
Het is misschien raar zeggen maar voor het klimaat is deze crisis alleen maar beter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:39 schreef KingRadler het volgende:
Niemand maakt zich meer druk om het klimaat
Dan krijg je de toestand dat je keuze’s tussen patiënten moet gaan maken. Ik hoop dat het niet gaat gebeurenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef HeatWave het volgende:
Het wil echt niet doordringen he?
We hebben nu nog plek "zat" op de Intensive care en toch gaan er al mensen bij bosjes dood.
Denk even na hoe het gaat als er GEEN plek meer is op de IC, dan kan je lekker 30 zijn en redelijk gezond, je gaat toch de pijp uit zonder beademing als je een enorme longontsteking hebt.
Mwa 50.000 doden zet wereldwijd geen zoden aan de dijk. Wil je er echt iets aan doen > begin in Afrika.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is misschien raar zeggen maar voor het klimaat is deze crisis alleen maar beter.
Dat niet beter worden op de IC is alleen nog maar in een ziekenhuis/regio het geval volgens mij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hey.
Er is al meerdere keren aangehaald dat de helft van de gevallen die op de IC ligt jonger zijn dan 50 jaar oud.
Ook is bekend geworden dat er bijvoorbeeld in dat Italiaanse ziekenhuis nog niemand die daar op de IC is geraakt ook daadwerkelijk beter is geworden....
Kijk even uit met wat je zegt.
Hmm. Probleem is dat als de zorg echt overspoeld wordt er niemand meer gebruik van kan maken. Ook geen kankerpatienten, ook geen mensen van een auto ongeluk, etc. Dus uiteindelijk kom je toch telkens weer op een hoop maatregelen uit om het af te remmen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat klopt maar @:Schuifpui bedoelt volgens mij dat die hel alsnog beter is dan de hel die deze gigantische financiële maatregelen met zich mee gaan brengen.
Je zat net nog af te geven op de hele economie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het aantal grensarbeiders is belachelijk laag ten opzichte van de totale bevolking van belgie, Duitsland en Nederland. Absurd om dat als argument te gebruiken in een situatie als dit.
Als we schouder aan schouder staan, zal het vanzelf gaan 🎵quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Bij op1 zitten ze bijna schouder aan schouder, lijkt me niet echt een goed voorbeeld.
Dan is dat een simpele keuze. De jongste gaat voor de oudste en ik mag hopen dat iedereen er zo over denkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dan krijg je de toestand dat je keuze’s tussen patiënten moet gaan maken. Ik hoop dat het niet gaat gebeuren
Ja, maar je vergeet het "schrikeffect". Nu reageren mensen nog apathisch of ongeïnteresseerd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, niet op zelfde dag, maar mensen liggen gemiddeld 3-4 weken op de IC, dus zelfs in vier maanden zou je hooguit vier tot zes keer kunnen rouleren. Laten wij van zes keer uitgaan. Dat is dan 12.000 minder doden, dus dat doet nog niks op zo'n belachelijk hoog aantal.
Ik had al van 212.200 afgerond naar 200.000, dus met die 12.000 er af kom ik nog op 200.000. Ja, belachelijke aantallen, maar dat is wat de huidige cijfers laten zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |