Dat klopt maar @Schuifpui bedoelt volgens mij dat die hel alsnog beter is dan de hel die deze gigantische financiële maatregelen met zich mee gaan brengen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Het gaat er niet om of mensen ziek worden, dat ga je sowieso niet voorkomen. Het virus stoppen is geenszins de bedoeling en ook niet mogelijk.
De enige reden waarom we nu maatregelen nemen (en mogelijk nog forsere maatregelen) is omdat de zorg het anders niet meer aan kan.
Dat is een hel voor de mensen die niet meer op een IC terecht kunnen maar ook zeker een hel voor verplegend personeel dat keuzes moet gaan maken die je niet wil maken en uren draait die je niet wil draaien.
Dank je.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef D_A het volgende:
[..]
Naja dat proberen ze nu een beetje te sturen met de maatregelen die ze treffen. Da's een beetje gokken, maar momenteel zijn er daadwerkelijk minder mensen op straat.
quote:
quote:Naar het werk gaan, mag ook. Al wordt dat afgeraden: “Telewerken is de norm”, aldus de premier. “Alle bedrijven, los van hun omvang, moeten telewerk faciliteren. Thuiswerken wordt de regel. Bedrijven die dat niet kunnen, moeten de regels maximaal respecteren. Bij de eerste sanctie volgt er een (zware) boete, bij een tweede zal er tot sluiting van het bedrijf moeten worden overgegaan.”
Er zijn beroepen die dat niet kunnen zoals mijn overburen. Hij brandweer (hoge functie) en zij werkt in het ziekenhuis. Vertel mij even hoe die dit gaan regelen? Hebben er 1 van 8 en 1 van 6 of 5 geloof ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
KDV is helemaal niet dicht voor mensen met vitale beroepen. KDV is voor kinderen tot 4 jaar, die laat je niet de hele dag alleen buiten spelen.
Daarnaast maakt je mij niet wijs dat al die ouders 40 uur per week werken, geen vrij kunnen nemen, geen flexibele afspraken met hun werkgevers kunnen maken etc. etc.
Nee, dit is gewoon onderschatting van het probleem, laconiek en zeer dom gedrag. Als kinderen buiten kunnen spelen kunnen ze ook binnen of in je eigen tuin spelen.
Wat ben jij zuur zegquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zie net dat droevige geklap op Op1. Zie je filmpjes van balkons.. Prima maar dus ook hele straten die bij elkaar gaan staan klappen. Hoe dom kan je ze hebben
Ik laat niets open staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar je laat wel de grenzen openstaan met alle risico's van dien? Strookt niet echt met je verhaal.
Hey.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Gemiddelde leeftijd Nederlandse doden door Corona t/m 16-3: 79 jaar. Levensverwachting Nederlandse mannen: 81.5 jaar. Van Corona ga je nauwelijks eerder dood. Kappen met deze onzin, jullie maken de hele economie kapot en dat gaat voor vele malen meer, maar niet kwantificeerbare, doden zorgen.
Op het moment weet ik nog vrij weinig, maar ik ga er voorlopig van uit dat dat een tijdje niet kan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel veel sterkte.
Mag er familie bij?
Dom gelul.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Inspelen op de angst van de bevolking. Laat dat nou net een vd krachten zijn van een economie besturen
Maar is die 80% niet nog steeds gebaseerd op de Chinese cijfers? Als daar ook heel wat gevallen gemist werden kan het totaal nog hoger liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
• 80% van de patiënten hebben milde of matige klachten. Deze worden dus al een hele tijd niet meer getest. Ik neem dus aan dat de cijfers die wij nu krijgen van het RIVM ongeveer 20% van het geheel is.
Nee, niet op zelfde dag, maar mensen liggen gemiddeld 3-4 weken op de IC, dus zelfs in vier maanden zou je hooguit vier tot zes keer kunnen rouleren. Laten wij van zes keer uitgaan. Dat is dan 12.000 minder doden, dus dat doet nog niks op zo'n belachelijk hoog aantal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef _I het volgende:
[..]
Rustaaagh. Niet iedereen wordt op dezelfde dag ziek. Het gaat minimaal 4 maanden duren en met de maatregelen nog langer (het loopt al minimaal 4 weken!).
220.000 is heel grof. Plus dat er straks niet meer gemeten gaat worden en als er veel mensen tegelijk sterven omdat er geen zorg is, zal niet iedereen onder de noemer corona worden geschaard.
Dan hoor je achteraf vanuit een steekproef hoeveel mensen ziek zijn geweest en met een schatting het aantal doden. Op een moment dat het weer statistieken zijn en niet allemaal individuen.
Dit nieuws om 14:00 zal niet zo lang meer gaan duren. Gok ik zo maar.
Jup maar dat lijken sommigen niet te snappen. Straks komen al die mensen hierheen inclusief Corona terwijl de ziekenhuizen al vol liggen. Succes jongens!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef Confetti het volgende:
De Benelux-grenzen blijven open vanwege een relatief zeer klein aantal grensarbeiders. De obsessie met de economie gaat die juist kapot maken.
Uiteindelijk is er voor de risico groep nog geen snelle fatsoenlijke behandeling. Voor de groep die minder gevaar loopt is het vooral een kwestie van niet teveel verspreiden. Al zal elke besmette persoon gemiddeld 2-3 anderen aansteken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je.
Het is eigenlijk allemaal een beetje gokken met een nieuw virus, denk ik.
Dat is, lijkt tegenstrijdig, ook ergens de bedoeling om een virus los te laten en zelf immuniteit te krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.
Gewoon naar school brengenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er zijn beroepen die dat niet kunnen zoals mijn overburen. Hij brandweer (hoge functie) en zij werkt in het ziekenhuis. Vertel mij even hoe die dit gaan regelen? Hebben er 1 van 8 en 1 van 6 of 5 geloof ik.
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef Confetti het volgende:
De Benelux-grenzen blijven open vanwege een relatief zeer klein aantal grensarbeiders. De obsessie met de economie gaat die juist kapot maken.
Dat is niet zo een goed nieuw als je in Brabant woont en net Carnaval hebt gehad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef D_A het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er voor de risico groep nog geen snelle fatsoenlijke behandeling. Voor de groep die minder gevaar loopt is het vooral een kwestie van niet teveel verspreiden. Al zal elke besmette persoon gemiddeld 2-3 anderen aansteken.
Die 80% komt van RIVM af, dus zal vast niet kloppen nee, maar moet ergens mee rekenenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar is die 80% niet nog steeds gebaseerd op de Chinese cijfers? Als daar ook heel wat gevallen gemist werden kan het totaal nog hoger liggen.
Misschien kan je op basis van de Duitse of Koreaanse cijfers een betere schatting maken, als hun IC cijfers te vinden zijn..
Je moet uitgaan van de adviezen van het RIVM.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk anders op NOS die hebben de wijsheid altijd in pacht
Deze conclusie kun je nog niet trekken. Ik hoorde namelijk ook dat mensen vanaf 30 tot 50 ook aan de beademing moeten. Als er teveel patienten in deze categorie zijn er niet genoeg IC plekken en gaan deze mensen ook dood.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ergens verdient deze reactie wel een morele reactie van andere forummers.
Want dit is inderdaad een enorm ethisch dilemma.
Het aantal grensarbeiders is belachelijk laag ten opzichte van de totale bevolking van belgie, Duitsland en Nederland. Absurd om dat als argument te gebruiken in een situatie als dit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |