Of chattersquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:54 schreef qajariaq het volgende:
Zijn er ook bellers die later zelf vrijwilliger worden? Voor bestrijding van eenzaamheid lijkt dat een hele logische oplossing.
Of chatquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef SwaPore het volgende:
Uhm... is het plat gezegd, een soort van R&P rubriek maar dan via de telefoon?
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Dat ik weet dan, want alles is anoniemquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:19 schreef luciferhout het volgende:
Allereerst super dat je je inzet voor anderen
Heb je wel eens een bekende aan de lijn gehad?
Wat doe je in zo'n situatie?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ben chatter
En gebruik een nickname. Zeker omdat mensen geen stem horen maakt dat het toch wat persoonlijker, weten ze tenminste dat ze met een vrouw chatten.
Voor zover ik weet kan dat ook aan de telefoon, maar je kunt ook zonder naam opnemen, dus alleen zeggen dat men met De Luisterlijn spreekt.
Je echte naam gebruiken wordt afgeraden. Dan kan een heftig gesprek soms te dichtbij komen, en als je erg actief bent op social media ben je vindbaarder.
Edit: oh iemand was al eerder zie ik.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:16 schreef AgnesGru het volgende:
Mooi beroep!
Zijn er ook mensen die jullie benaderen om bijvoorbeeld te trollen?
Zelf heb ik eens een oud collega aan de lijn gehad met suïcide ideeén.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:19 schreef luciferhout het volgende:
Allereerst super dat je je inzet voor anderen
Heb je wel eens een bekende aan de lijn gehad?
Wat doe je in zo'n situatie?
Een chatgesprek duurt gemiddeld 45 minuten. Maar daar zit van alles tussen: van 5 minuten tot anderhalf uur. Het ligt er maar net aan waar de ander het over wil hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Granqvist het volgende:
Hoeveel tijd ben je gemiddeld per chat kwijt? En heb je ook 'vaste klanten' die je vaker spreekt?
Ja, helaas welquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:16 schreef AgnesGru het volgende:
Mooi beroep!
Zijn er ook mensen die jullie benaderen om bijvoorbeeld te trollen? Of die alles bij elkaar verzinnen?
Hoe filter je die lui eruit? Krijg je dat ook bij je training?
Ja, pfff... er zijn zoveel fijne gesprekken. Net zoals er ook gesprekken zijn waarbij ik achteraf denk dat ik het anders had kunnen doen. Die bespreek je dan met je collega's.quote:Op welk gesprek kijk je met een ontzettend goed gevoel terug en is er een gesprek waarvan je achteraf zegt dat je het anders aan had moeten pakken?
Anonimiteit is een kernwaarde in onze organisatie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wanneer iemand bijvoorbeeld een strafbaar feit heeft begaan en bij jouw komen vertellen. Wat ga je het doen?
oud-collegaquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:51 schreef LeesFoknl het volgende:
Toen ik er bijna een halve eeuw geleden werkte waren het vooral
1- sexbellers
2- eenzaamheid
3- relatieproblemen
En daarnaast een mix van andere onderwerpen en problemen incl. suïcide, acute opvang (veilige plaats om direct heen te kunnen gaan), ziekte en rouwverwerking.
Het heette toen nog Telefonische Hulpdienst, daarna Sensoor en nu dus Luisterlijn.
Je eerste vraag heb ik inmiddels beantwoord.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar of jullie vaste “klanten” hebben, wij hebben in de supermarkt echt een paar mensen die iédereen kent. (Zijn vaak niet de leukste mensen helaas )
Met hoeveel mensen zijn jullie tegelijkertijd online/aan de telefoon? En heb je dan je hele dienst wat te doen, (met misschien meerdere gesprekken tegelijk?) of heb je ook wel eens 4 uur lang niks gehad? Heb je tijdens de dienst contact met je andere actieve collega’s?
Ja, dat komt voor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 23:54 schreef ejvdb het volgende:
Heb je (of een collega) wel eens (een goed/leuk gesprek met een 'contactpersoon' gehad dat jullie eigenlijk prive wel eens wilden afspreken? Is dit ook eens gebeurd?
Ja,het is nu een stukje drukker. Mensen die zich zorgen maken om het virus, die praktische vragen hebben (dan verwijzen wij ze door naar de site van het RIVM).quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:02 schreef klappernootopreis het volgende:
Merk je nu het coronavirus heerst dat er een toename is van het aantal gesprekken?
er is nu een leegte voor veel mensen, het sociale leven staat grotendeels stil. Krijg je daar wat van mee?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ja,het is nu een stukje drukker. Mensen die zich zorgen maken om het virus, die praktische vragen hebben (dan verwijzen wij ze door naar de site van het RIVM).
En mensen hebben nu meer tijd, afspraken zijn afgezegd etc. En dan kun je soms (nog meer) gaan piekeren. Of mensen vervelen zich en zoeken contact voor een praatje. Ook dat kan.
We kunnen ervoor kiezen twee gesprekken tegelijkertijd te voeren. Maar ik doe dat eigenlijk nooit, en hoor dat ook van mijn collega's. We willen onze volle aandacht geven aan één gesprek.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:10 schreef Barreltje het volgende:
Heb je eigenlijk maar 1 chat aanstaan of heb je er meerdere tegelijkertijd open staan?
Weet je, die leegte was er al, maar die is vaak zo onzichtbaar. Er is ontzettend veel eenzaamheid in Nederland. Maar die zie je niet, achter die gesloten deuren..quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:14 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
er is nu een leegte voor veel mensen, het sociale leven staat grotendeels stil. Krijg je daar wat van mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |