abonnement Unibet Coolblue
pi_192112829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef ondeugend het volgende:
In Hong Kong en Singapore loopt vrijwel iedereen met een mondkapje op en zijn de besmettingen beperkt als je ze vergelijkt met de rest van de wereld. Daar gaat het leven in een veel minder beperkte mate gewoon door.

Misschien zou het een totale lockdown kunnen voorkomen als iedereen een mondkapje zou dragen?
Bij voldoende voorraad natuurlijk en betaalbaar voor iedereen.
Dat denk ik ook, liever met een mondkapje buiten dan een totale lock down. Ik zou nu al het liefst met een zelfgemaakt mondkapje naar de supermarkt gaan, maar het staat zo idioot dus doe ik het maar niet. Dus hou ik mijn adem maar een beetje in in de supermarkt.
Het virus blijkt ook urenlang op plastic en roestvrij staal te overleven. Dus iedereen vertellen dat je na de supermarkt, en na het openen van plastic verpakkingen waar jan en allemaal eerder aan heeft gezeten, je handen moet wassen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:30:58 #102
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192112855
Lijk me win-win.
Iedereen kan weer werken dus goed voor de economie

En handige crea-Bea's kunnen ze zo leuk maken als we willen en ondernemingen opstarten. ;)

[ Bericht 58% gewijzigd door ondeugend op 18-03-2020 09:44:36 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192112927
In Italie helpt een totale lockdown helemaal niet, misschien omdat iedereen gewoon het raam openzet en het virus gewoon binnen komt waaien.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:45 #104
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192112955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef ondeugend het volgende:
In Hong Kong en Singapore loopt vrijwel iedereen met een mondkapje op en zijn de besmettingen beperkt als je ze vergelijkt met de rest van de wereld. Daar gaat het leven in een veel minder beperkte mate gewoon door.

Misschien zou het een totale lockdown kunnen voorkomen als iedereen een mondkapje zou dragen?
Bij voldoende voorraad natuurlijk en betaalbaar voor iedereen.
Het leven gaat hier normaal door. Men gaat uiteten, winkelen, naar het werk. Er is hier geen moment sprake geweest van een potentiele lockdown. 99% loopt met een mondkapje en desinfecteerd de handen dagelijks. De cijfers liegen er niet om.

Maarja Nederlanders/Europa is graag eigenwijs, en laat zich vanalles wijsmaken. Zoals mondkapjes die niet zouden werken. Mensen hier hadden jullie hoger ingeschat. Men vind het hier ondenkbaar dat Nederland/UK alles maar op zijn beloop laat. Maar vooral geen voorzorgsmaatregelen teffen, dat heeft geen zin... :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:36:59 #105
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192112971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Het leven gaat hier normaal door. Men gaat uiteten, winkelen, naar het werk. Er is hier geen moment sprake geweest van een potentiele lockdown. 99% loopt met een mondkapje en desinfecteerd de handen dagelijks.

Maarja Nederlanders/Europa is graag eigenwijs, en laat zich vanalles wijsmaken. Zoals mondkapjes die niet zouden werken. Mensen hier hadden jullie hoger ingeschat. Men vind het hier ondenkbaar dat men alles maar op zijn beloop laat. Maar vooral geen voorzorgsmaatregelen teffen, dat heeft geen zin... :')
Begrijpelijk. Ik geef ze gelijk.
Maar zoals de poll in de OP aangeeft, ben ik ver in de minderheid.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192113042
What We Can Learn From Singapore, Taiwan and Hong Kong About Handling Coronavirus

https://time.com/5802293/(...)re-hong-kong-taiwan/
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192113168
Er zit ook totaal geen logica in, virus in luchtdruppeltjes in de lucht en wij gaan allemaal gewoon zonder enige bescherming buiten lopen.
Onbegrijpelijk.
Die deskundigen op de radio doen net alsof ze veel weten maar ze kunnen niet eens rationeel nadenken.
pi_192113390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zou het uitmaken dat het niet exact dezelfde toegevoegde waarde heeft voor een burger? Als het maar waarde heeft. En dat heeft het.
Maar als het waarde heeft, moeten we het doen?

Dat kunnen we net zo goed "iedereen voor twee maanden in zijn of haar slaapkamer opsluiten". Dat heeft ook waarde (niemand is met het idee gekomen om mensen twee maanden op te sluiten. Ik kom met deze extreme maatregel wat ook waarde bezit, maar waar wellicht duidelijk is dat de gevolgen nu onwenselijk zijn)


quote:
Geen. En dat is natuurlijk ook een belachelijk statement van jou. Niemand hier zegt dat je een mondkapje op moet doen als jij thuis op de bank zit. Niemand. Behalve jij. Waarom doe je dat?
Probeerde aan te geven dat de toegevoegde waarde van een mondkapje in het ene geval laag is en in een ander geval hoger.
Daarom was de posting zo 'lang' want verderop in mijn posting ging ik de andere kant op. Jammer dit

quote:
Waarom zou dat "ons" niet interesseren? Mijn hele punt in dit topic is dat het nut van mondkapje juist hoog is ls zieke mensen ze dragen.
Ah ik heb teruggelezen naar oude postings van je, dit was mij niet duidelijk toen jij op die persoon reageerde. Ben het war dat betreft volledig met je eens.

Alleen zoals jou vast en zeker ook wel opgevallen is, is dat 95% van de mensen die het heeft over mondkapjes, het heeft over het zelf dragen van mondkapjes ter bescherming van zichzelf.
Dus dan zijn "ze" toch niet bezig met de mogelijke besmetting van anderen maar vinden "ze" de bescherming van zichzelf interessant?
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:19:48 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192113666
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar als het waarde heeft, moeten we het doen?

Dat kunnen we net zo goed "iedereen voor twee maanden in zijn of haar slaapkamer opsluiten". Dat heeft ook waarde (niemand is met het idee gekomen om mensen twee maanden op te sluiten. Ik kom met deze extreme maatregel wat ook waarde bezit, maar waar wellicht duidelijk is dat de gevolgen nu onwenselijk zijn)
Moet ik echt uitleggen waarom deze zin belachelijk is?

Je snapt het verschil tussen 7 miljard mensen opsluiten in hun slaapkamertje en mondkapjes van minder dan 30 cent beschikbaar maken en dragen? Iets wat doodnormaal is in landen zoals Japan.

quote:
[..]

Probeerde aan te geven dat de toegevoegde waarde van een mondkapje in het ene geval laag is en in een ander geval hoger.
Daarom was de posting zo 'lang' want verderop in mijn posting ging ik de andere kant op. Jammer dit
Misschien volgende keer gewoon to-the-point zijn ipv irrelevante dingen aanhalen die helemaal niet genoemd zijn... Dan zal ik ook gerichter reageren.

quote:
[..]

Ah ik heb teruggelezen naar oude postings van je, dit was mij niet duidelijk toen jij op die persoon reageerde. Ben het war dat betreft volledig met je eens.

Alleen zoals jou vast en zeker ook wel opgevallen is, is dat 95% van de mensen die het heeft over mondkapjes, het heeft over het zelf dragen van mondkapjes ter bescherming van zichzelf.
Dus dan zijn "ze" toch niet bezig met de mogelijke besmetting van anderen maar vinden "ze" de bescherming van zichzelf interessant?
Ja dat valt me op en daarom is het irritant dat de overheid en Nederlandse "experts" daarin mee gaat met dat hele "ach mondkapjes werken toch niet" gelul. Omdat ze beredeneren vanuit bescherming voor jezelf ipv bescherming voor anderen.

En dat zijn wat mij betreft niveaus van incompetentie waar zelfs kamervragen over gesteld mogen worden... want als iedereen die zich grieperig voelde mondkapjes zou dragen zou de overdraagbaarheid van covid een stuk lager worden dan 1,4.

We waren gewoon onvoorbereid en de overheid verschuilt zich nu achter ondoordacht advies om hun incompetentie de verbergen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192113681
Misschien als ze voorradig zouden zijn voor een normale prijs en als iedereen het doet. Ik ben op dit moment verkouden. ik denk dat ik het benauwd zal krijgen als ik nu zo'n ding op doe. Dus ik blijf lekker binnen en heb genoeg boodschappen voor een week.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:22:45 #111
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192113716
Alleen als iedereen het doet. Anders sta je gigantisch voor lul.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:28:30 #112
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192113848
Als iedereen 2 maanden binnen zou zitten dan gaat het land failliet.

Als iedereen een mondkapje zou dragen dan beschermen wij elkaar.
En kan de economie doorgaan op een bepaald niveau. Zie Singapore en Hong Kong
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192113856
Als iedereen het doet vindt niemand het erg meer. Op de radio gaat het er niet over, nergens is er een discussie over terwijl in landen als China en Taiwan het doodnormaal is om met een mondkapje te lopen en dat de enige landen zijn waar het virus beteugeld wordt.
Waarom is er geen discussie over?
In Italië dragen ze geen mondkapjes, wel een totale lockdown en zie het probleem wordt daar groter en groter. In Aziatische landen geen totale lockdown en wel mondkapjes en daar wordt het beteugeld. Waarom doen wij dan als de Italianen?
pi_192114370
Een Singapore en Hong Kong hebben de grenzen nagenoeg gesloten.
Veel inkomende reizigers moeten twee weken in quarantaine als ze het gebied in willen.

Dus we kunnen niet concluderen dat ze het op orde hebben omdat ze mondkapjes dragen


Edit: voor de schuimbekkers: Ik vind het een keigoed idee als wij in Nederland per direct die dingen gaan dragen. En brillen. Etc.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:10:46 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192114696
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
Als iedereen het doet vindt niemand het erg meer. Op de radio gaat het er niet over, nergens is er een discussie over terwijl in landen als China en Taiwan het doodnormaal is om met een mondkapje te lopen en dat de enige landen zijn waar het virus beteugeld wordt.
Waarom is er geen discussie over?
In Italië dragen ze geen mondkapjes, wel een totale lockdown en zie het probleem wordt daar groter en groter. In Aziatische landen geen totale lockdown en wel mondkapjes en daar wordt het beteugeld. Waarom doen wij dan als de Italianen?
Waar wil je die dingen vandaan halen? Dat lijkt de allerbelangrijkste en allereerste vraag om te beantwoorden.
pi_192114950
Ik heb er vannacht een gemaakt. Zwart, dubbellaags met pocket voor een uitneembaar filter. _O_

Stofzuigerfilter komt in de buurt van FFP3. Heb ook een hele lap afzuigkapfilter. Ademt iets lekkerder maar beschermt wel.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:39:40 #117
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192115347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jes-echt-op-a3994006

Het ziet er naar uit dat morgenochtend nog voor zonsopgang een vrachtvliegtuig uit China op Schiphol landt met daarin ongeveer een miljoen mondkapjes. Daarna komt hopelijk een stabiele aanvoer op gang

================

quote:
Vanochtend landde op Schiphol een toestel van Xiamen Airlines met de eerste zending, van ongeveer 80.000 mondkapjes en 50.000 handschoenen.
(Nos liveblog)

iets minder uiteindelijk
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192116653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
Er zit ook totaal geen logica in, virus in luchtdruppeltjes in de lucht en wij gaan allemaal gewoon zonder enige bescherming buiten lopen.
Onbegrijpelijk.
Die deskundigen op de radio doen net alsof ze veel weten maar ze kunnen niet eens rationeel nadenken.
Er is een tekort aan mondkapjes, zelfs het medisch personeel heeft een tekort en roept andere sectoren op om hun mondkapjes te doneren. Het beleid is er gewoon op gespitst dat de Nederlandse bevolking niet alle mondkapjes wegkaapt en het medisch personeel zonder zit. Als we 100en miljoenen mondkapjes hadden, dan was het beleid, draag een mondkapje. Zo simpel is het nou eenmaal.
pi_192116764
Ik be
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:43 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Er is een tekort aan mondkapjes, zelfs het medisch personeel heeft een tekort en roept andere sectoren op om hun mondkapjes te doneren. Het beleid is er gewoon op gespitst dat de Nederlandse bevolking niet alle mondkapjes wegkaapt en het medisch personeel zonder zit. Als we 100en miljoenen mondkapjes hadden, dan was het beleid, draag een mondkapje. Zo simpel is het nou eenmaal.
Ik begrijp niet dat het zo moeilijk is om in korte termijn mondkapjes te produceren. In feite hadden regeringen hier allang op voorbereid moeten zijn, sinds SARS in 2003.

Ik zie in Amsterdam wel meer mensen met zelfgemaakte mondkapjes lopen/fietsen, ik vind het niet meer raar staan.
Hier hoe je heel simpel een mooi mondkapje maakt:


[ Bericht 9% gewijzigd door Mondkapje op 18-03-2020 13:11:59 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:29:37 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192117582
Vanmorgen op de NOS- liveblog

quote:
Gevangenen gaan mondkapjes produceren

Zo'n honderd gedetineerden in de gevangenissen in Dordrecht, Nieuwegein, Nieuwersluis, Ter Apel en Sittard gaan vanaf morgen mondkapjes produceren vanwege het tekort aan mondkapjes door het coronavirus. Het worden eenvoudige mondkapjes van katoen, laat het ministerie van Justitie en Veiligheid weten.

"We hopen op deze manier ongeveer 50.000 mondkapjes per week te kunnen maken. Die zijn niet alleen voor eigen gebruik, maar we verwachten ook andere maatschappelijke sectoren hiermee te kunnen helpen", aldus het ministerie.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:30:50 #121
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192117606
Ik zie er nog wel een markt in! Webshops met mondkapjes in verschillende dierenprintjes.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192117653
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:30 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie er nog wel een markt in! Webshops met mondkapjes in verschillende dierenprintjes.
Vleermuisprintje...
pi_192117859
Omg wat een trut zeg
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:46:38 #124
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192118009
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
Een Singapore en Hong Kong hebben de grenzen nagenoeg gesloten.
Veel inkomende reizigers moeten twee weken in quarantaine als ze het gebied in willen.

Dus we kunnen niet concluderen dat ze het op orde hebben omdat ze mondkapjes dragen


Edit: voor de schuimbekkers: Ik vind het een keigoed idee als wij in Nederland per direct die dingen gaan dragen. En brillen. Etc.
De grenzen in HK gaan pas de 19-3 dicht voor een maand. De afgelopen 2 maand hebben de grenzen wagenwijd opengestaan... ze hebben het dus prima in orde. Nu nog beter.

Goed nieuws dat men in NL eindelijk overgaat op mondkapjes!
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192118062
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:46 schreef Maikuuul het volgende:

Goed nieuws dat men in NL eindelijk overgaat op mondkapjes!
Waar lees je dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')