Dan heb je niet echt opgelet. De producenten kunnen de vraag op het moment niet aan ondanks dat ze volop draaien en opschalen waar mogelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er wereldwijd probleem met mondkapjes is dus het zal toch enkel een kwestie van op de bestellingen wachten zijn?
Zal best. In China lopen ze ook zonder Corona met mondkapjes dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:26 schreef SOG het volgende:
[..]
Ah datzelfde rode kruis dat geld inzamelt voor mondkapjes en deze in china distribueert?
https://www.cnn.com/2020/(...)-intl-hnk/index.html
Wat heeft dat voor zin?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:15 schreef Noek het volgende:
Als ik er één zou hebben ja. Zou het kapje natuurlijk eerst inleveren maar bij een overvloed aan mondkapjes zou ik het zeker dragen. Ik loop nu met een sjaal voor mijn mond boodschappen te doen en ik geef geen fuck want deze meid kan het gewoon hebben.
Het gaat kennelijk heel hard! En hopelijk wordt er niets gestolenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jes-echt-op-a3994006
Het ziet er naar uit dat morgenochtend nog voor zonsopgang een vrachtvliegtuig uit China op Schiphol landt met daarin ongeveer een miljoen mondkapjes. Daarna komt hopelijk een stabiele aanvoer op gang
================
Was dat niet in een programma over smetvrees? Een van die programma's waar ze mensen met een ziekte volgen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:18 schreef Rockefellow het volgende:
Er spookt al tijden een fragment van een tv-programma door mijn hoofd.
Daar maakte iemand de gehaalde boodschappen eerst helemaal schoon na thuiskomst. Weet iemand toevallig waar/wie dit was?
In het openbaar ook?quote:Op woensdag 18 maart 2020 00:50 schreef totalvamp het volgende:
ja ik draag het, heb 2 verschillende versies, 1 is FFP3 andere van die weggooidingen die n95 zijn.
Ja leuk verhaal, maar ze zijn nergens te krijgen die dingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:31 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Goede post.
Ik draag overigens elke dag een mondkapje zodra ik naar buiten ga (Zit in Hong Kong) en vervang hem afhankelijk hoelang ik hem heb gedragen. Minder dan 2 uur in buitenlucht=hergebruik voor de volgende dag. Meer dan 2 uur dan gooi ik hem weg. 99% van de mensen hier draagt er een. Soms zie je wel eens mensen zonder, maar dat zijn dan weer blanken
Idioten doe beweren dat ze niet helpendaarom is het aantal cases in Hong Kong of Singapore zo laag zeker... Tevens regelmatig je handen wassen met zeep of desinfecteren. Zeer belangrijk voor het in toom houden. Maarja Rutte heeft gezegd dat men zich maar moet overgeven, dus doet men dit ook. En zal hem nogmaals kiezen volgend jaar.
Jammer dat men zich er in NL voor schaamt. Ik zie de komende maanden somber in voor het westen.
of voor woekerprijzen, maar heb nog een volgelaat liggen als we eenmaal op de miljoen doden zittenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:27 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal, maar ze zijn nergens te krijgen die dingen.
Als er echt zo'n tekort is in de zorg kun je ze beter weggeven en zelf lekker binnenblijvenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:35 schreef funnywell het volgende:
[..]
of voor woekerprijzen, maar heb nog een volgelaat liggen als we eenmaal op de miljoen doden zitten
En dat is wat mij betreft de echte reden dat "experts" doen alsof ze niet helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:27 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal, maar ze zijn nergens te krijgen die dingen.
Nou ja als ze niet zouden helpen zouden ze niet door iedereen in de zorg gebruikt worden idd..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dat is wat mij betreft de echte reden dat "experts" doen alsof ze niet helpen.
Als je namelijk toegeeft dat het helpt maar je kan niet leveren aan de bevolking dan lijkt het verdacht veel op nalatigheid en mismanagement door de overheid.
En dat soort negativiteit wil de overheid niet over zichzelf afroepen.
Omdat een mondkapje wel veel toegevoegde waarde voor een arts heeft, betekent dit niet dat de toegevoegde waarde hetzelfde is voor de burgers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dat is wat mij betreft de echte reden dat "experts" doen alsof ze niet helpen.
Als je namelijk toegeeft dat het helpt maar je kan niet leveren aan de bevolking dan lijkt het verdacht veel op nalatigheid en mismanagement door de overheid.
En dat soort negativiteit wil de overheid niet over zichzelf afroepen.
Als je een mondkapje draagt om zelf niet besmet te worden zal je ook een bril/masker op moeten anders is het alleen ter bescherming van de anderquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat een mondkapje wel veel toegevoegde waarde voor een arts heeft, betekent dit niet dat de toegevoegde waarde hetzelfde is voor de burgers.
een mondkapje heeft toegevoegde waarde voor een arts die in direct contact staat met een zieke patiënt. Een patiënt die hoest, niest en zijn lichaam wat vol zit met virus, die enorm besmettelijk is.
Wat is de toegevoegde waarde ervan een mondkapje door jou als jij thuis op de bank zit?
Ok, dan nu een stap verder. Als jij op straat loopt, heeft het dan toegevoegde waarde? De kans op besmetting als je op straat loopt is al nagenoeg nihil.
Het klopt, ook dan heeft het kapje toegevoegde waarde, alleen in zeer zeer zeer beperkte mate. En dan kijken we nu alleen naar direct contact dmv speeksel (bij hoesten of niezen) en niet eens naar contact met het virus dmv je handen.
Sluit het kapje goed aan en weet je hoe je al je beschermingsmiddelen weer moet verwijderen, dan heeft het zeker toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld reizen in het OV.
Maar wat ik dan weer echt interessant vindt. Het mondkapje heeft bij burgers vooral toegevoegde waarde als zij anderen niet willen besmetten. Maar dat interesseert ons weer niet niet, anderen besmetten is geen enkel probleem, het is toch de schuld van die "experts"
Waarom zou het uitmaken dat het niet exact dezelfde toegevoegde waarde heeft voor een burger? Als het maar waarde heeft. En dat heeft het.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat een mondkapje wel veel toegevoegde waarde voor een arts heeft, betekent dit niet dat de toegevoegde waarde hetzelfde is voor de burgers.
En als een patient ook een mondkapje aan heeft dan is dat ook heel waardevol. Dus waarom is het handig om eenquote:een mondkapje heeft toegevoegde waarde voor een arts die in direct contact staat met een zieke patiënt. Een patiënt die hoest, niest en zijn lichaam wat vol zit met virus, die enorm besmettelijk is.
Geen. En dat is natuurlijk ook een belachelijk statement van jou. Niemand hier zegt dat je een mondkapje op moet doen als jij thuis op de bank zit. Niemand. Behalve jij. Waarom doe je dat?quote:Wat is de toegevoegde waarde ervan een mondkapje door jou als jij thuis op de bank zit?
De toegevoegde waarde op straat in de open lucht is laag ja. Niet niks trouwens... maar wel laag.quote:Ok, dan nu een stap verder. Als jij op straat loopt, heeft het dan toegevoegde waarde? De kans op besmetting als je op straat loopt is al nagenoeg nihil.
Je handen zijn schoner als je mond en neus achter een kapje zitten simpelweg omdat je bewuster wordt dat je je neus en mond niet moet aanraken omdat je ze niet makkelijk kan aanraken.quote:Het klopt, ook dan heeft het kapje toegevoegde waarde, alleen in zeer zeer zeer beperkte mate. En dan kijken we nu alleen naar direct contact dmv speeksel (bij hoesten of niezen) en niet eens naar contact met het virus dmv je handen.
Klopt. juist over die situaties heb ik het ook. Situaties waarbij je dicht op elkaar moet zitten of je lucht deelt met anderen.quote:Sluit het kapje goed aan en weet je hoe je al je beschermingsmiddelen weer moet verwijderen, dan heeft het zeker toegevoegde waarde voor bijvoorbeeld reizen in het OV.
Waarom zou dat "ons" niet interesseren? Mijn hele punt in dit topic is dat het nut van mondkapje juist hoog is ls zieke mensen ze dragen.quote:Maar wat ik dan weer echt interessant vindt. Het mondkapje heeft bij burgers vooral toegevoegde waarde als zij anderen niet willen besmetten. Maar dat interesseert ons weer niet niet, anderen besmetten is geen enkel probleem, het is toch de schuld van die "experts"
Ja het stond er wat raar. Maar had ook voor een beroep kunnen zijn of iets dergelijks.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |